Cx3 מתלים

driving1

New member
Cx3 מתלים שאלה לי
הבנתי שהשנה או שנה שעברה היה כיול מתלים בדגם הזה.והוא פחות קופצני כמו גם טיפול בחלונות ודלתות וכך פחות רעשי דרך.
שוקלת לקנות יד 2 של הדגם של לפני השינוי.
רציתי לדעת אם מודל 2017 ו 2018 היו עם מתלים דומים לאלו של מזדה 2 באותן השנים? כי בזמנו ניסיתי את המזדה 2 והייתה לי קופצנית מדי ואם ה סי אקס 3 מהשנים הללו אותו דבר אין בכלל טעם בשבילי ללכת על השנים הללו.

תודה למי שיודע מנסיון
 

enigo

New member
מאזדה, באופן כללי, לא מייצרת מכוניות עם מתלים
"מגהצים", הם מכוונים לאופי יותר ספורטיבי וחד, וזה בא על חשבון הנוחות.
וה-cx3 לא יוצא דופן. במתיחת הפנים שיפרו מעט, אבל הוא עדיין לא יכול להחשב לנוח במיוחד.
הנה מבחן לדור שלפני מתיחת הפנים - שימי לב מה אומרים על הנוחות:
https://m.auto.co.il/article/129138-test-drives-mazda-cx-3
 

driving1

New member
כן קראתי לכן בין היתר שאלתי..�� כל רכב ספורטיבי הוא קופצני?
איביזה קופצנית? סוויפט?
כאילו זה חייב להיות ככה טכנית?

אשמח גם לדעת איך אתה יודע שהמתיחה מ 2019 ששמה דגש על רעשי דרך והנושא הזה לא שפרה משמעותית את תחושת המתלים הזאת כי ממה שקראתי בכל מיני מקומות זה לא שופר בקצת אלא בהרבה.


תודה.אנסה לארגן נסיעה על רכב כזה.. בין היתר.
 

enigo

New member
מציע לך למצוא מקורות מידע מוצלחים יותר
מהאתר הזה.
 

enigo

New member
לא קופצני - נוקשה. זה לא בדיוק אותו דבר
אם כי יש קורלציה מסוימת. לא הבנתי את הקשר לאיביזה, ובטח לסוויפט (שלא יכולה להחשב ספורטיבית בשום מובן), למרות ששתיהן לא מצטיינות בתחום הנוחות.
לגבי השיפור, תגדירי "משמעותית" - יש שיפור, ללא ספק, אבל ההתרשמות של חבר שאני סומך על דעתו היא שעדיין מדובר ברכב נוקשה יחסית.
אבל אם אני זוכר נכון הגדרת את ה-c3 כרכה מדי, כך שלא בטוח שתוכלי למצוא את מה שאת מחפשת - בקטגוריה הקטנה והזולה בדרך כלל לא תמצאי מתלים מתוחכמים ומושקעים שמצליחים לשלב את הטוב שבכל העולמות, כך שתצטרכי לבחור בין קשה לרך...
שמעתי שה-2008 החדשה נוחה מאוד, ומכיוון שהיא חולקת מכלולים עם 208 סביר שגם זו נוחה. אז אם עדיין לא נהגת בה, שווה לנסות.

אגב, ב-i20 נהגת? גם את המתלים שלה אני זוכר לטובה. אולם שם מדובר ברכב בסוף ימיו (החדשה תוצג בקרוב), אז הייתי קונה משומשת.
 

driving1

New member
I20 טובה מבחינת מתלים .יציבה. כמו הקיה .
אבל נוחות ישיבה לדעתי דומה לריו. השנה או שנה שעברה התחלף שם הכל. הגיר. המנוע. מצמד הפך כפול.

לגבי האיביזה וכו רשמת שהמתלים חייבים להיות כאלה כי ככה זה אצל רכב ספורטיבי. באיביזה למשל לא זכור לי קפיציות כמו במזדה 2.


תודה

אני מבינה שאתה ממליץ על פזו 208 או קקטוס .לא בטוחה שאקנה מהחברות הללו. אגב נאמר לי ש208 כבר אין במלאי? שתבוא חשמלית..מעניין אם נכון.
 

enigo

New member
אני לא אמרתי שרכב ספורטיבי חייב להיות עם מתלים נוקשים, אם כי
זה בדרך כלל המצב. אמרתי שמאזדה מכיילת בדרך כלל את המתלים על הצד הנוקשה כדי להשיג תחושה ספורטיבית וחדה יותר. לא ה-CX3 ולא האיביזה נחשבות מכוניות ספורטיביות (אם כי לאיביזה היתה גרסה ספורטיבית - אבל אני מניח שלא עליה מדברים). גם האיביזה לא מצטיינת במתלים סופגים או מגהצים במיוחד, בעיקר שיבושים קטנים וחדים כמו שנפוצים בעיר.
208 - דיברתי על החדשה. חשבתי שכבר הגיעה - אולי הקורונה שיבשה את לוחות הזמנים. וכן, היא אמורה להגיע גם בגרסה החשמלית, אם כי לא בטוח שישר על ההתחלה. אם היא לא מגיעה בקרוב, והקקטוס יהיה רך מדי לטעמך, שווה לעשות נסיעת מבחן גם ב-2008.
 

driving1

New member
המץלים של מזדה נוקשים? הקופצנות של מזדה 2 נניח זה מנוקשות מתלים?
כי בסיטרואן הקפיציות שלה זה ממתלים רכים...
אשמח קצת ללמוד על המושגים פה

ערב טוב
 

enigo

New member
זה די מורכב. הנוסעים ברכב יכולים להיות
מטולטלים כאשר הרכב עולה על מהמורה, והמתלים לא מצליחים לספוג אותה או כאשר המתלה נפתח אחרי שהוא ספג את המהמורה. במתלה יש קפיץ, בולם זעזועים וכמובן חיכוך בין החלקים הנעים השונים. בולם הזעזועים מתנגד לתנועה בסגירה (שיכוך כיווץ) ובפתיחה (שיכוך החזרה). תקשיחי מדי את שיכוך הכיווץ או אם יש יותר מדי חיכוך במערכת - והמתלה לא יצליח לספוג בליטות בכביש בצורה טובה. אם הקפיץ יהיה חזק מדי ביחס לשיכוך ההחזרה, הרכב יקפץ בריבאונד, משמע בפתיחה של המתלה.
זה ממש על קצה המזלג, כי כיול מתלים הוא עניין מורכב מאוד, שדורש איזון בין אלמנטים מנוגדים ומציאת פשרות מוצלחות, כשאין הגדרה אחת למה היא פשרה מוצלחת.
 
למעלה