לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
3722437,224 עוקבים אודות עסקים

פורום מכוניות

שלום, הגעתם לפורום רכב של תפוז, הפורום מנוהל ע"י DrorZi מאז מאי 2001 ו  The S t i g מאז 2007
הפורום היינו במה פתוחה לכל מי שרוצה להשמיע את דעתו בנושא רכב, להתייעץ או להתלונן ואינו מיועד לאנשים המכורים בלבד, בפורום מספר משתמשים רב המרכזים בתוכם ידע עצום בין אם בנושאים טכניים ובין אם בנושאי נהיגה .חלום הפורום הוא מסלול ברמה בינלאומית בארץ הקודש, כזה שאפשר לשלם ולעלות עליו עם הרכב הפרטי, בינתיים הפורום ילחם בסטיגמות שספורט מוטורי =  ילדים בני 18 מתלהבים שעושים רייסים מי הכי מהיר בקו ישר בכבישים ציבוריים ושכל מי שנוהג מהר הוא חוליגן. על מנת לשמור על אווירה טובה ולשמר את הרמה הגבוהה (מאוד) שאליו הפורום הגיעה הנה תוספות לחוקי הפורום הכללים של תפוז:
 *הנכם מתבקשים לשרשר הודעות הקשורות באותו נושא (לדוגמה, אם יש שאלות בנושא צמיגים ואתם רוצים לשאול על החלפת צמיגים אצלכם ברכב אין צורך לפתוח הודעה חדשה), אם הכנסתם הודעה ראשית ואתם לא מוצאים אותה עשו קודם חיפוש האם היא שורשרה לטרד אחר בדף.
דבר זה נעשה על מנת לאפשר ליותר הודעות להופיע בדף הראשי.
* לכל משתמש הזכות לטרד ראשי אחד בדף, שאלות נוספות גם אם בנושא אחר ישורשרו לטרד הקיים של אותו משתמש
דבר זה נעשה על מנת למנוע הצפת הדף הראשי ע"י משתמש בודד, תאמיני לי, רואים את כל ההודעות שלכם ואם העלתם משהו חדש אנשים יראו ויגיבו
* ובהמשך למשפט האחרון, אנחנו רואים הכל ועונים על מה שאנחנו יכולים ויודעים, הודעות כמו "למה לא עונים לי" / "דחוווווווף"  / "מה? אף אחד לא יודע" לא מדרבנות אותנו לענות ואף להפך, חשוב לזכור כי כולנו פה בשביל ליהנות, על חשבון זמננו הפרטי ובהתנדבות, זו איננה עבודה של אף אחד מאיתנו ואף אחד מאיתנו (כולל מנהלי הפורום!) לא מקבל תמורה פרט להרגשה טובה בעזרה לזולת וניהול דיון פורה.
* יוצא מן הכלל הם משתמשים ירוקים בפורום אשר שילמו כדי להיות מודגשים בצבע זה, משתמשים אלה מגיבים לגופו של נושא אם ברצונם לתרום לדיון (ויש ברשותם ידע רב).
* הודעות "מ-ק-פ-י-ץ" גורמות למחיקת כל הנושא. (יוצא מן הכלל היא הודעות הקפצה על שאלה שלא נענתה ב-כ-ל-ל ועפה לדף השני) ההודעה שלכם לא יותר חשובה מהודעות אחרות בדף וזה מרגיז בדיוק כמו אנשים שנדחפים לראש הפניה במחשבה שהם ממהרים הביתה יותר ממני (או סתם בזים לכל כלל נימוס בסיסי)
* הודעות המכילות קללות מכל סוג המפונות כלפי אדם אחר ימחקו ללא הסבר מהפורום והמשתמש לא יוכל להביע את דעתו יותר בפורום שלנו
* הפורום מבוסס על אנשים בעלי ניסיון רב בתחום ששמחים לשתף בו את כולם ולכן הודעות המשקפות הטעיה (מכוונת או מחוסר ידע מוחלט בנושא) והשמצה ללא פרוט תמחקנה (לדוגמה הודעה "כל הצרפתיות זה חרא מכוניות" נמחקת מידית)
* אין לפרסם מודעות למכירה בפורום, יד2 הוא המקום הראשי היום למכירת כלי רכב וכל דבר אחר, מודעות מכירה ימחקו מהפורום והמפרסם יחסם מכתיבה בפורום.
* הפורום איננו פייסבוק ואיננו WALL שלכם (לדוגמה "תראו מה מצאתי ביוטיוב" היא לא הודעה רלוונטית לפורום ותמחק)
* קיים מאמר המרכז הודעות טכניות ושאלות נפוצות (מכיל "מה זה טורבו","מה זה דאבל קלאץ/עקב אגודל" ועוד) קיים גם האתר www.howstuffworks.com כדי ללמוד איך מנוע עובד, מומלץ.
* שיחות נפש בין שני גולשים ימחקו, יש בתפוז מערכת הודעות אישיות ומספיק תוכנות IM למטרות אלו.
* הודעות ללא כותרת נמחקות, כותרת בשם "כנס","..." וכו נחשבות הודעה ללא כותרת.
***דוגמאות כלליות להודעות שנמחקות אוטומטית:
* באיזה צבעים אפשר להזמין גולף (אנחנו לא יבואנים, אנא פנו לאולם התצוגה הרלוונטי)
* איך עובד מנוע (יש את www.howstuffworks.com הוא באמת מצוין
* האם יש לכם תמונה של סובארו DL 83 (יש GOOGLE בשביל זה
* כמה עולה מאזדה חדשה (יש טלפון בדיוק למטרה הזו, תתקשרו לסוכנות)
* כמה עולה קולט 96 (הפורום איננו תחליף מחירון, יש ברשת את מחירון יד2 ולוי יצחק)

הנהלת הפורום:

אודות הפורום מכוניות

שלום, הגעתם לפורום רכב של תפוז, הפורום מנוהל ע"י DrorZi מאז מאי 2001 ו  The S t i g מאז 2007
הפורום היינו במה פתוחה לכל מי שרוצה להשמיע את דעתו בנושא רכב, להתייעץ או להתלונן ואינו מיועד לאנשים המכורים בלבד, בפורום מספר משתמשים רב המרכזים בתוכם ידע עצום בין אם בנושאים טכניים ובין אם בנושאי נהיגה .חלום הפורום הוא מסלול ברמה בינלאומית בארץ הקודש, כזה שאפשר לשלם ולעלות עליו עם הרכב הפרטי, בינתיים הפורום ילחם בסטיגמות שספורט מוטורי =  ילדים בני 18 מתלהבים שעושים רייסים מי הכי מהיר בקו ישר בכבישים ציבוריים ושכל מי שנוהג מהר הוא חוליגן. על מנת לשמור על אווירה טובה ולשמר את הרמה הגבוהה (מאוד) שאליו הפורום הגיעה הנה תוספות לחוקי הפורום הכללים של תפוז:
 *הנכם מתבקשים לשרשר הודעות הקשורות באותו נושא (לדוגמה, אם יש שאלות בנושא צמיגים ואתם רוצים לשאול על החלפת צמיגים אצלכם ברכב אין צורך לפתוח הודעה חדשה), אם הכנסתם הודעה ראשית ואתם לא מוצאים אותה עשו קודם חיפוש האם היא שורשרה לטרד אחר בדף.
דבר זה נעשה על מנת לאפשר ליותר הודעות להופיע בדף הראשי.
* לכל משתמש הזכות לטרד ראשי אחד בדף, שאלות נוספות גם אם בנושא אחר ישורשרו לטרד הקיים של אותו משתמש
דבר זה נעשה על מנת למנוע הצפת הדף הראשי ע"י משתמש בודד, תאמיני לי, רואים את כל ההודעות שלכם ואם העלתם משהו חדש אנשים יראו ויגיבו
* ובהמשך למשפט האחרון, אנחנו רואים הכל ועונים על מה שאנחנו יכולים ויודעים, הודעות כמו "למה לא עונים לי" / "דחוווווווף"  / "מה? אף אחד לא יודע" לא מדרבנות אותנו לענות ואף להפך, חשוב לזכור כי כולנו פה בשביל ליהנות, על חשבון זמננו הפרטי ובהתנדבות, זו איננה עבודה של אף אחד מאיתנו ואף אחד מאיתנו (כולל מנהלי הפורום!) לא מקבל תמורה פרט להרגשה טובה בעזרה לזולת וניהול דיון פורה.
* יוצא מן הכלל הם משתמשים ירוקים בפורום אשר שילמו כדי להיות מודגשים בצבע זה, משתמשים אלה מגיבים לגופו של נושא אם ברצונם לתרום לדיון (ויש ברשותם ידע רב).
* הודעות "מ-ק-פ-י-ץ" גורמות למחיקת כל הנושא. (יוצא מן הכלל היא הודעות הקפצה על שאלה שלא נענתה ב-כ-ל-ל ועפה לדף השני) ההודעה שלכם לא יותר חשובה מהודעות אחרות בדף וזה מרגיז בדיוק כמו אנשים שנדחפים לראש הפניה במחשבה שהם ממהרים הביתה יותר ממני (או סתם בזים לכל כלל נימוס בסיסי)
* הודעות המכילות קללות מכל סוג המפונות כלפי אדם אחר ימחקו ללא הסבר מהפורום והמשתמש לא יוכל להביע את דעתו יותר בפורום שלנו
* הפורום מבוסס על אנשים בעלי ניסיון רב בתחום ששמחים לשתף בו את כולם ולכן הודעות המשקפות הטעיה (מכוונת או מחוסר ידע מוחלט בנושא) והשמצה ללא פרוט תמחקנה (לדוגמה הודעה "כל הצרפתיות זה חרא מכוניות" נמחקת מידית)
* אין לפרסם מודעות למכירה בפורום, יד2 הוא המקום הראשי היום למכירת כלי רכב וכל דבר אחר, מודעות מכירה ימחקו מהפורום והמפרסם יחסם מכתיבה בפורום.
* הפורום איננו פייסבוק ואיננו WALL שלכם (לדוגמה "תראו מה מצאתי ביוטיוב" היא לא הודעה רלוונטית לפורום ותמחק)
* קיים מאמר המרכז הודעות טכניות ושאלות נפוצות (מכיל "מה זה טורבו","מה זה דאבל קלאץ/עקב אגודל" ועוד) קיים גם האתר www.howstuffworks.com כדי ללמוד איך מנוע עובד, מומלץ.
* שיחות נפש בין שני גולשים ימחקו, יש בתפוז מערכת הודעות אישיות ומספיק תוכנות IM למטרות אלו.
* הודעות ללא כותרת נמחקות, כותרת בשם "כנס","..." וכו נחשבות הודעה ללא כותרת.
***דוגמאות כלליות להודעות שנמחקות אוטומטית:
* באיזה צבעים אפשר להזמין גולף (אנחנו לא יבואנים, אנא פנו לאולם התצוגה הרלוונטי)
* איך עובד מנוע (יש את www.howstuffworks.com הוא באמת מצוין
* האם יש לכם תמונה של סובארו DL 83 (יש GOOGLE בשביל זה
* כמה עולה מאזדה חדשה (יש טלפון בדיוק למטרה הזו, תתקשרו לסוכנות)
* כמה עולה קולט 96 (הפורום איננו תחליף מחירון, יש ברשת את מחירון יד2 ולוי יצחק)
x
הודעה מהנהלת הפורום
גולשים חדשים? אנא קראו את חוקי הפורום ("אודות הפורום והנהלתו" פה מעל)
גולשים חדשים מתבקשים לקרוא את הודעת המנהל על מנת לוודא כי הם מכירים את נהלי הגלישה בפורום
המשך >>

לצפיה ב-'איך לדעת אם אני צריך כיוון פרונט?'
איך לדעת אם אני צריך כיוון פרונט?
<< ההודעה הנוכחית
21/05/2020 | 17:17
35
45
בטיפול שנתי לרכב במוסך מורשה טויוטה אמרו לי שאני צריך כיוון פרונט. מכיוון שרציתי להחליף צמיגים אחוריים בזמן הקרוב אמרתי להם שבנתיים לא יעשו.

היום בפנצריה הסתכלו על הצמיגים הקדמיים ואמרו שאין צורך בכיוון פרונט וסתם אמרו לי במוסך מורשה.

בנוסף קראתי באינטרט תופעות שקשורות לכיוון פרונט ולא מופיע דבר (רעידות בהגה, נטייה של הרכב לכיוון מסוייים, רעב מהצמיגים בזמן נסיעה)


אציין שמאז קניית הרכב (4 שנים) לא נעשה כיוון פרונט


מה אתם חושבים?
חשבתי לקחת למקום שעושים כיוון פרונט, ורק שיבדקו לי אם אני צריך, אבל האינטרס שלהם להגיד שכן כדי שאשלם יותר. יש עוד דרך לדעת? יש איזה תדפיס של הנתוני בדיקה שאני יכול לבקש מהם ולהתסכל באופן עצמאי?

תודה
מכוניות >>
לצפיה ב-'זה מאד פשוט'
זה מאד פשוט
21/05/2020 | 20:03
40
אחרי 4 שנות נהיגה ברכבך ושחיקה של צמיגיך יהיה לך קל לדעת. תסתכל על הסוליות של 4 הצמיגים. האם השחיקה הומוגנית בסולייה או שיש אזורים בסולייה ששחוקים הרבה יותר מאזורים אחרים בסולייה? אם כל אזורי הצמיג הנבדק שחוקים במידה דומה זה מעיד שאין צורך בכיוון פרונט
 
בנוסף תוכל להרגיע עצמך שאין את כל הסימנים שפירטת למעלה
 
מכוניות >>
לצפיה ב-'לפי התיאור שלך לא צריך . '
לפי התיאור שלך לא צריך .
21/05/2020 | 20:06
33
כוון פרונט עושים באם הצמיגים נאכלים לא באופן שווה 
או שגלגל קיבל מכה חזקה , עליה אגרסיבית למדרכה או בור . 
או שהרכב סוטה מקו ישר כאשר אתה עוזב את ההגה . 
ובאם הרכב תוקן בציריה ובמתלים או תאונה אפילו קלה . 
מכוניות >>
לצפיה ב-'אחלה תודה רבה'
אחלה תודה רבה
21/05/2020 | 20:47
10
29
גם בהרבה אתרים שקראתי ממליצים לעשות פעם בשנה כיוון פרונט.. אני מניח שזה שטויות נכון?
מכוניות >>
לצפיה ב-'ברור'
ברור
21/05/2020 | 21:36
9
30
אולי זה מיועד לטמבלים שמכים במרכב ללא רחם:
מטפסי מדרכות גבוהות, תוך מכה ולא מתוך ''תחילת תנועה'' על סף המדרכה או כאלה עם ראייה סביבתית לקויה אשר מקפידים שלא לפספס אף בור בתוואי הנסיעה
מכוניות >>
לצפיה ב-'מכונית בהחלט מסוגלת לסבול בורות רגילים בכביש '
מכונית בהחלט מסוגלת לסבול בורות רגילים בכביש
21/05/2020 | 23:08
8
26
זה רק הנהג שלא מסוגל וחושש מזה.
למעשה הבולמים עובדים רק אם יש עליהם כוח מינימלי מסויים 
לכן בפסי הרעדה מסויימים עדיף לנסוע מעט יותר מהר , בכדי שהבולמים יפעלו
לא אלו מהפלסטיק / גומי , אלו אכזריים מידי . 
מכוניות >>
לצפיה ב-'צא ולמד: בור עלול להיות מסוכן בטיחותית'
צא ולמד: בור עלול להיות מסוכן בטיחותית
22/05/2020 | 17:09
7
29
במיוחד כשמתקיימת הטריאדה:
כביש מהיר
ירידה תלולה
סיבוב
 
הסיבה היא טילטול המרכב.
מכוניות >>
לצפיה ב-'ולכן לא נוהגים על כביש לא מוכר קרוב למגבלות... '
ולכן לא נוהגים על כביש לא מוכר קרוב למגבלות...
22/05/2020 | 18:35
4
26
ובכלל מומלץ לא לנהוג קרוב למגבלות על כביש ציבורי, בו גם על כביש מוכר יכולות להיות הפתעות.
מכוניות >>
לצפיה ב-'המגבלה אצל פלוני ואלמוני אינה זהה '
המגבלה אצל פלוני ואלמוני אינה זהה
23/05/2020 | 12:37
3
22
המגבלות זה שילוב של האדם והמכונה.
יש נהגים שיודעים לנהוג טוב יותר והמגבלות לגביהם שונים.
אני סיפרתי על עצמי שנוהג די מהר. אבל, כשתשווה אותי בפיקנטו ידני מנוע 998, בכביש יחסית ישר ובו עלייה ארוכה גם אם מתונה, תגלה שכנראה כמעט כל דרי הפורום הזה משאירים לי את עשן אגזוזיהם. אינני יכול ואינני מתיימר לכפר על 69 סוסים מודל 2012.
 
אבל, כשתשלב את המכונה והאדם בתנאי כביש סבוכים יותר כולל במסלול המקיים את הטריאדה של ירידות, סיבובים ובורות (ולנמלה: אלה למשל בורות של ביוב שהמכסה שלהם שקוע או בולט מפני הכביש) אז תגלה שאני יודע להתנהל הרבה יותר טוב מאחרים. יכול להיות שאלה דברים שסיגלתי מתקופת האופנוע... ראיית הכביש למרחוק, ראיית כיווני הגלגלים של רכבים סמוכים וכד'.
 
סכ''ה לנהג מיומן לא אמורה להיות בעייה להגיב כהלכה לבורות בכביש שבו מתקיימת הטריאדה: ירידות, פיתולים, ופיזור אקראי של בורות/מכשולים.
מכוניות >>
לצפיה ב-'נראה שאתה לא מבין את המושג "לנהוג על המגבלות"'
נראה שאתה לא מבין את המושג "לנהוג על המגבלות"
23/05/2020 | 15:33
2
16
כשאתה נוהג על המגבלות, המשמעות היא שאתה נמצא קרוב, קרוב מאוד, למגבלות האחיזה והתמרון של הרכב. לכן בור שיופיע בקו הפניה שלך יכול להיות קטלני, כי הוא ישבש את אחיזת הרכב, כך ש"על המגבלות" יהפוך להיות "מעבר למגבלות". לנהג אין הרבה מה לעשות במצב כזה, כי לא נשארה לו יכולת תמרון כדי להתחמק מהבור (הוא הלא על המגבלות).
לכן התגובה היחידה של נהג מיומן למצב כזה היא בעצם זה שהוא לא ינהג על המגבלות בכביש לא מוכר. ואם הוא מיומן וחכם, הוא פשוט לא ינהג על המגבלות בכביש הציבורי, כי שם תמיד יכולות להיות הפתעות, גם אם נסעת את אותו קטע כביש לפני חמש דקות.
מכוניות >>
לצפיה ב-'אתה לא מבין...'
אתה לא מבין...
24/05/2020 | 19:07
1
7
המגבלות זה סובייקטיבי למכלול שמורכב מהדואו נהג + רכב.
רכב צ'וקומוקו מגיע למגבלות יחסית מהר. המרכב לא איכותי, בולמי הזעזועים, השאסי פחות יציב, הצמיגים וכד'.
נהג צ'וקומוקו נופל למגבלות כמעט ''בכוונה'' עקב חוסר הבנה.

האם אתה יכול להשוות את חיים עם המרצדס ספורט הייחודית אלי עם פיקנטו?
זה לא רק הרכב. אני בטוח שחיים נהג מעולה. עצם העובדה שהוא בחר לרכוש רכב כזה מסגיר שהוא יודע לנהוג טוב. אחרת, הוא היה מייצר בלאי מואץ שמצנן התלהבותו מהרכב מהר, וגם כי אחרת לא היה מעניין אותו לנהוג ברכב כל כך איכותי בהיבט של איכות הנסיעה הספורטיבית...

אז אתה מבין כעת שלמכונה תפקיד חשוב.

וכעת לנהג:
דברים ועקרונות שלמדתי מהאופנוע. האופנוע אינו ''סלחן'' ורצוי כי הרוכב יבין קצת ''מימינו ומשמאלו''...
אני בד''כ מחפש במידת האפשר את ההיצמדות לעקומה הקטנה או הקטנה יחסית (כלומר גם אם זה באותו הנתיב, יש אצלי משחק מסויים בתוך הנתיב, בין ימינו למרכזו לשמאלו) וגם כשמדובר בכביש מפותל בירידה מהירה עם 3 נתיבים ואשר שזורים בו בורות.

בנוסף, תוך כדי אני רואה טוב את הכביש ומזהה את הבורות (אני מודע לבורות בעוד יש כאלה מסביבי ''הנופלים פנימה כצאן לטבח''.... היות ואני משתדל (בד''כ) להיצמד לעקומה הקטנה, יש לי אפשרות (לעתים ואפילו בד''כ) להגיע אל הבור בהיגוי ישר וזה מגביר סיכוי לצאת מזה בשלום בהשוואה להיגוי סיבובי...

אתה רכבת בעבר, נכון? האם לא רכבת בכלל בכביש הציבורי? אני רכבתי למטרות קומיוט אמיתי, עבודה בית הרבה בינעירוני... וכמעט בכלל לא למטרות הנאה מספורט הרכיבה בסביבה עם מעט רכבים.

כמובן שהיצמדות לעקומה הקטנה מחייבת לעתים מעבר נתיבים וזה חייב להעשות תוך זהירות מירבית.

מכוניות >>
לצפיה ב-'המגבלות של הרכב לא קשורות למגבלות של הנהג'
המגבלות של הרכב לא קשורות למגבלות של הנהג
24/05/2020 | 19:33
4
נהג טןב יודע לנצל בצורה מיטבית את יכולות הרכב, משמע בתוך המגבלות הנתונות הוא יודע להפיק יותר. וכשמדברים על מגבלות במובן הזה, הכוונה היא למקסימום מהירות במסלול נתון למטרה נתונה (אין דין הקפת דירוג בפורמולה 1 כדין ראלי מדברי).
תאור הרכיבה שלך מעלה שרכבת רחוק מאוד מהמגבלות - בהחלט דבר חכם על אופנוע על כביש ציבורי - ומכיוון שהיית רחוק מהמגבלות, יכול להגיב להפתעות.
כי כמו שכבר אמרתי, אם היית על המגבלות (הקו המהיר ביותר בפניה, במהירות המקסימלית האפשרית), לא היית יכול להגיב. או ליתר דיוק - כל תגובה שלך היתה מובילה לגדר/החלקה/סוף מר אחר.
מכוניות >>
לצפיה ב-'בישראל יש מהמורות , לא בורות , בטח לא בכבישים בין עירוניים '
בישראל יש מהמורות , לא בורות , בטח לא בכבישים בין עירוניים
22/05/2020 | 23:13
1
15
חוסר של שיכבת אספלט בעומק 2-3 ס"מ זה לא בור .
3 רכבים שהיו לי ו 100000 ק"מ בכבישים לא משהוא עד בלתי עבירים 
לא ניצחו את הרכבים הללו , והיו מכות כי בלילה אי אפשר לראות את כל הבורות 
ושזה בור זה בור זה עובר את שיכבת האספלט ומגיע למצע . 
אבל מעבר לכך בהחלט יכולים להיות נזקים . אבל לא מבורות רגילים של חוסר באספלט . 
מכוניות >>
לצפיה ב-'נכון, הכבישים בישראל טובים יחסית לרוסיה (וגם לזמביה, ובטח '
נכון, הכבישים בישראל טובים יחסית לרוסיה (וגם לזמביה, ובטח
22/05/2020 | 23:31
20
עוד כמה), אבל עדיין יכולים להיות בהם בורות שיפוצצו צמיג אם נכנסים אליהם לא טוב ועם רכב עם צמיג בחתך נמוך. קרה לחבר על 443 - אחרי סופת גשמים שכבת האספלט העליונה התפוררה ונשטפה, ונשאר בור בעומק של יותר מעשרה ס"מ, עם שפה חדה. המכה אפילו השאירה כיפוף עדין בחישוק.
מכוניות >>
לצפיה ב-'ואני,הקטן,שלא אוהב מוסכים ולא אוהב תיקונים, לא אוהב להוציא '
ואני,הקטן,שלא אוהב מוסכים ולא אוהב תיקונים, לא אוהב להוציא
23/05/2020 | 07:35
21
33
כסף על אחזקת האוטו, גיליתי שמדי כמה עשרות אלפי קילומטרים כדאי לעשות כיוון פרונט. זה חוסך המון בצמיגים ומכלולים אחרים הקשורים בהיגוי כגון: גומיות למיניהן, תפוחים,מסרקים ועינא בישא אחרים במערכת היגוי.
אוטו נוסע במהירות ויש עומסים על מכלולים אלה וטוב שיהיו מאוזנים. כולנו, בכוונה או בלי כוונה נכנסים לבורות, עולים על מדרכות, פסי האטה וכו" כאשר אנחנו כבר רואים את הסימטומים, חלק מהנזק כבר נגרם.
מכוניות >>
לצפיה ב-'ואוסיף: מנסיוני בדרך כלל יש מבצעים, אתה מחליף 4 צמיגים ומשלם'
ואוסיף: מנסיוני בדרך כלל יש מבצעים, אתה מחליף 4 צמיגים ומשלם
23/05/2020 | 09:33
20
34
על 3. ובפנצ"ריות שיש להם כיוון פרונט, יכלילו לך את זה במחיר. כאשר אתה מחליף צמיגים תעשה חשבון כדאיות. 
מכוניות >>
לצפיה ב-'גימיק שיווקי ופתח לנזק למרכב'
גימיק שיווקי ופתח לנזק למרכב
23/05/2020 | 11:52
19
39
אין צורך לכוון כלום אם הצמיג לא ''מספר לך'' (על פי תבניות שחיקה בסוליה) שיש צורך...
במבצעי 4 צמיגים וקבלת כיוון פרונט חינם, לא הייתי נותן להם לכוון כלום, מקסימום שרק יבדקו.
א) לכל רכב יש נתונים משלו (קמבר, קסטור) ולרכבים הענתיקות יש גם התכנסות או התבגרות (שזה נקרא toe)
ב) הציוד לצורך כיוון הפרונט שהוא ''מראות'' או ה''קולטים'' צריכים להיות מורכבים בהתאמה לרכב הספציפי על הג'נטים ויש ג'נטים/כיסויי גלגלים שמקשים על ההרכבה הזאת. צריך אז להסיר את כיסויי הגלגלים והעסק אורך יותר זמן.
בנוסף, השאלה מתי בעל המקצוע קולט שהקריאות שלו שגויות ומתי הוא מבין שעליו ל''החליף דיסקט'' כלומר להתנהל שונה ולמשל לפרק את הטאסות (יש הרכבים למיניהם טאסות מוברגות וזה לוקח זמן) כי כל השינויים והכיוונים שלו מקלקלים את הרכב במקום לשפרו.
 
מילא פיקנטו מוגז אבל שלא יהרסו לך את הוולוו בבת עינך

מכוניות >>
לצפיה ב-'גנבת לי את המקשים מהמקלדת...'
גנבת לי את המקשים מהמקלדת...
23/05/2020 | 13:55
10
32
מילה במילה מה שרציתי לאמר, טוב לראות שיש כאן אנשים שמבינים טיפה לעומק. רק כמה דברים קטנים שרציתי להוסיף.
-בגדול, אבל בולט בהרבה ברכבים מסויימים, כיוון גלגלים (ותפסיקו לומר "כיוון פרונט") הוא חשוב עד קריטי. "כיוון פרונט חינם" בפנצ'רייה שקנתה 'סרגלים' משומש אך ללא בעל מקצוע מומחה עלול לגרום ליותר נזק/בלאי שיעלה יותר מכיוון גלגלים מקצועי במקום מתמחה (אם בכלל צריך).
-אני, ולא מעט אנשים שאני מכיר במועדון שלנו, מעדיפים כיוון גלגלים במקום מתמחה שמכוון את פרמטרים לפי דרישה (הגה קל או מדויק, ישור עצמי חזק/חלש וכו'). לא הייתי נותן לסתם פנצ'רייה "לתקן" לי אותם עם ה"כיוון פרונט חינם" שלהם.
-בחלק מהרכבים יש צורך בכיוון גלגלים אחרי נסועה מרובה בכבישי מע"צ המדהימים. אני עושה כל 75K ק"מ (ומנסה לשלב עם החלפת כל הצמיגים על הדרך) ורואה בעיין, בזמן הכיוונון שיש את הצורך. להזכיר, השלדה של "אוונגארד" היא ספורטיבית וקשיחה, אז אם בארזים נפלה שלהבת...
מכוניות >>
לצפיה ב-'לחיים ופיקטו. לא יודע מה זה מומחה,אצלי בפנצ"ריה חמישה איש '
לחיים ופיקטו. לא יודע מה זה מומחה,אצלי בפנצ"ריה חמישה איש
23/05/2020 | 16:09
5
33
 עובדים על כיוון פרונט. לפעמים אין מספיק אנשים ואז אני עוזר להם. אחד מתגלגל עם עגלה מתחת לאוטו, וארבע אחרים מחזיקים שתי מקלות במבוק משוכללות ואז מישהו צועק לזה מלמטה מה לסובב, כמה, ולאיזה כיוון. עבודת יד נטו.לא סתם איזה מכשיר עם מראות וכל מני גלים, שמכניסים אליו את נתוני הרכב:דגם,שנת ייצור וכד". לא מאמין למכשירים אלה, רק עבודת יד.
בדרך כלל בסתיו, חברות יוצאות במבצעים 4 במחיר של 3.זו עובדה.
הבעיה עם "האוטו מספר לך", חלק מהנזק כבר נעשה.וגם צריך להבין את שפת האוטו.
יש דברים שנוצרו לילדים, אבל הגדולים אוהבים לשחק בהם, דןגמא לגו או מוזאון המדע בירושלים. כדי להמחיש כח צנטרופוגלי, יש להם גלגל מורכב על ציר עם ידיות.אתה מחזיק את הידיות ומישהו מסובב לך את הגלגל. כל עוד אתה מחזיק את הגלגל ישר זה בסדר. כאשר אתה מטה את הגלגל  זוויות אחדות, אתה מרגיש כובד גדול מאוד.
לאוטו יש מסה גדולה, פועלים עליו כחות שונים, גם צנטרופוגלי. ומבלי להבין דבר או חצי דבר במכונאות, אתה יודע ששחיקה היא לא רק בצמיגים. לא יודע איך באוטו שלכם, אבל בשלי יש הגה כח. זה גם גורם לכך שהאוטו מספר את הסיפור שלו מאוחר.
ובשוליים: באיזור תעשיה תלפיות יש הרבה מאוד פנצ"ריות. יש רק שתיים עם מקלות במבוק משוכללות עד כדי כך, שכל המוסכים המרכזיים בסביבה מביאים את הרכבים לכיוון פרונט. מה שטוב למוסך מרכזי של מרצדס או יונדאי, טוב גם לי.
פיקטו, כדאי שתתעדכן, מכוניות שיש להן צלחות, רובן כבר גמרו את הקריירה. כמעט ואין מכוניות כאלה.
מכוניות >>
לצפיה ב-'אתה מדבר על אפקט ג'ירוסקופי. כח צנטרפוגלי מדגימים בשיטה אחרת'
אתה מדבר על אפקט ג'ירוסקופי. כח צנטרפוגלי מדגימים בשיטה אחרת
23/05/2020 | 20:01
4
23
למשל דלי עם מים שמסובבים בצורה אנכית והמים לא נופלים מהדלי.
הבעיה עם השיטה שאתה מתאר, שנתקלתי בה גם כן, היא שהיא פחות מדויקת ומה שחמור יותר - לכל רכב יש כיווני גלגלים משלו. אין נוסחה אחת שנכונה לכולם. אם תסתכל, למשל, על פאג'רו קינג, תראה שהגלגלים האחוריים שלו נוטים מאוד, בציר האנכי, פנימה. למי שלא מבין מה זה נותן, זה נראה כמו טעות - אבל אם איזה מכוון גלגלים יחליט "לתקן" את הבעיה וליישר את הגלגל, תקבל רכב שנכנס להיגוי יתר בצורה מסוכנת.
בקיצור - צריך לדעת מה הגדרות היצרן לפני שעושים כיוון גלגלים.
מכוניות >>
לצפיה ב-'נכון,ג"ירוסקופי. אני אמרתי שם חלק מהדברים בלשון סגי נהור'
נכון,ג"ירוסקופי. אני אמרתי שם חלק מהדברים בלשון סגי נהור
23/05/2020 | 20:48
3
20
למעשה מה שאני עושה, אם יש לי תקר,או צריך להחליף צמיגים אני הולך לפנצ"רמכר שיש לו ציוד משוכלל ומבקש לבדוק כיוון פרונט. כאשר אני קונה צמיגים במקום אחר (וזה קרה רק פעם אחת בכ 30 שנים האחרונות, בגלל הפרשי מחיר מהותי), אני הולך לבדוק כיוון פרונט. ככה שזה יוצא פעם בכמה עשרות אלפי קילומטרים. לא זוכר אי פעם שהחלפתי פחות מכל הצמיגים. תמיד החלפתי 4 צמיגים במחיר 3. אותו אחד שאני מחליף אצלו, לבקשתי נותן לי בדיקת פרונט ואם צריך כיוון כלול במחיר.
באשר "לכל רכב יש כיוונים משלו". לאותו אחד יש מחשב, הוא מכניס דגם ותת דגם של הרכב ומקבל תוצאה.המחשב הוא חלק אינטגרלי של המתקן. כפי שציינתי, הרבה ממוסכים מרכזיים של החברות,עושים שם כיוון.. יש רק שני מקומות בדרום ירושלים שיש להם מוניטין טוב בנושא.
לא צריך להיות מכונאי כדי להבין אינטואיטיבית, שעל מנגנוני היגוי והצמיגים מופעלים כחות רבים וטוב שיהיו מאוזנים ומכוונים. הצמיגים הם רק חלק מכל המערכת המשולבת.
מכוניות >>
לצפיה ב-'לגבי המבצע, ורק כי חזרת על זה כמה פעמים - תחום הצמיגים הוא '
לגבי המבצע, ורק כי חזרת על זה כמה פעמים - תחום הצמיגים הוא
23/05/2020 | 22:31
2
20
תחום שבו בין המחיר ה"רשמי" לבין המציאות יש קשר קלוש בלבד. עד כמה שאני זוכר, כמעט תמיד קניתי צמיגים בהנחה של 40 עד 50 אחוז ביחס למחיר המחירון - בלי להעזר בקשרים. יצא לי גם להחשף למחירים שמשלמות הצמיגיות על הצמיגים - ותאמין לי שגם ב-40% הנחה הם מרוויחים לא מעט. אגב, על צמיגי מותגים הרבה פעמים ההנחה שהצמיגיה מקבלת נמוכים יותר מאשר על צמיגים סיניים זולים, ולכן יוצא שהם בעצם מרוויחים יותר כשהם מוכרים צמיג זול. זו הסיבה שהרבה מהם משווקים חזק מאוד את הצמיגים הסיניים - ואנשים חושבים שהרווח הוא ביחס למחירף כך שאם הצמיגאי דוחף להם צמיג זול, הוא בטוח אמין כי הוא פועל בניגוד לאינטרס שלו...
בכל מקרה, מה שרציתי להגיד הוא שארבעה במחיר שלושה (בהנחה שמדברים על מחיר מחירון) זה לא ממש מבצע.
מכוניות >>
לצפיה ב-'במאה הקודמת,אכן ככה עבדו על תמימים.היום ברוך השם יש רשת'
במאה הקודמת,אכן ככה עבדו על תמימים.היום ברוך השם יש רשת
24/05/2020 | 07:45
1
19
אתה לא צריך לכתת רגלים ממקום למקום. ואפילו על תמימים אי אפשר לעבוד.
חוץ מזה,בדרך כלל, החלפת צמיגים (לפחות אצל אדם סביר) זה לא דחוף ומרחב הגאוגפי שלי הוא בין חדרה לאשקלון עם העדפה לדרום ירושלים.המבצעים של קח 4 ושלם על 3, אלו לא מבצעים של הפנצ"ריות, אלה מבצעים של החברות. ולא מדובר על מחיר קטלוגי.
באשר מאיזה חברה לקנות, חישוב עלות/תועלת, לכשנגיע לגשר, נחצה אותו. בדרך כלל אני מרכיב מישלין, וגם עם תכונות הגבוהות ביותר.בהכרח אתייעץ עם חכמי הפורום.
כנראה יש איזה תקנה לצמיגאים, לפני שהם מרכיבים את הצמיג, הם מראים לך אותו עם המדבקה, שם רשום בלשון בני אדם (פחות או יותר), שאתה מקבל מה שהזמנת. ייתכן שזה נוהל המוסך שלי.
באשר לצמיגים סיניים.פעם ב 7-8 שנים,כאשר אני מחליף אוטו, אני מנסה להביא אותו למצב טוב ככל האפשר. זה עולה כסף,אבל.... בין היתר זה כולל ביקור אצל צמיגאי לכיוון פרונט, איזון גלגלים והערכת הצמיגים.יש לי שני צמיגים אחוריים תוצרת סין.הוחלט להשאירם.האמת, לא מרגיש בהבדל. ואני נוסע במהירויות גבוהות,כאשר המצב מאפשר, בירידות  מירושלים עם פיתולים ובכביש 6.שם דיוק ההיגוי חשוב עד מילימטרים.
ונסיים בשאלה. מדוע שלשה אנשים, אני בטוח מבינים בנושא,מתנגדים לבדיקת  כיוון פרונט? מה יכול להזיק? במיוחד שהסימטומים מופיעים רק כאשר הנזק כבר נעשה (היגוי לא טוב, שחיקה לא אחידה בצמיגים), זה גם לא עולה הרבה, לזיכרוני קצת מעל ל 200 ש"ח.יכול להיות שבדיקה עולה פחות, אף פעם לא קרה לי שבדקתי ולא היה צריך כיוון.
מכוניות >>
לצפיה ב-'ברור שלא תרגיש השפעה על ההיגוי כאשר '
ברור שלא תרגיש השפעה על ההיגוי כאשר
24/05/2020 | 08:31
17
הצמיגים האמורים מותקנים מאחור. האמת היא שיש גם צמיגים סיניים סבירים בהחלט. הבעיה שיש גם צמיגים מחורבנים (לא רק מסין, אבל הרבה מהם מסין).
ותתפלא - יש עדיין הרבה הרבה תמימים. לפעמים אני נתקל במקרים שגורמים לי לתהות כמה תמימים אנשים יכולים להיות...
ולגבי כיוון פרונט - נראה לי שאין התנגדות לביצוע, אלא התנגדות לקביעה שצריך לעשות את זה תקופתי.
מכוניות >>
לצפיה ב-''
23/05/2020 | 18:58
2
25
אתה צריך לבוא לבקר כאן יותר! אתה מדגים ידע + יישום שברמה גבוהה. וחוץ מזה כיף לשמוע דיווחים על הרכב המיוחד שלך.
 
אני מקווה שבוריסקה1 יפנים כמה דברים שישפרו קצת את התנהלותו...
מכוניות >>
לצפיה ב-'אכן למדתי מכולם ולא מעט גם ממך. לכן אני חייב לך כבוד מיוחד'
אכן למדתי מכולם ולא מעט גם ממך. לכן אני חייב לך כבוד מיוחד
23/05/2020 | 19:49
1
21
יחד עם זאת, אף אחד לא יכול לשנות את חוקי הפיזיקה
מכוניות >>
לצפיה ב-'תודה על המחמאות '
תודה על המחמאות
24/05/2020 | 18:30
9
אני מניח שלמדת ממני, עקרונות הקשורים לנהיגה נכונה... אני בהחלט מומחה ברמה מאד גבוהה לנהיגה. אני גם נהנה מאד מהגיר הרגיל וגם עושה זאת טוב וביעילות ללא בלאי ותוך קיצור זמנים יחסי.

אבל יש כאן לא רק נהיגה נכונה. כולם כאן לומדים מכולם. וכל אחד לומד משהו אחר כמובן בהתאם לצרכיו/ התעניינותו.  ברטרוספקט אני למדתי המון המון במצטבר מחן1111 על תחזוקה נכונה מבלי לבזבז כסף שלא לצורך.
גם חן וגם אניגו היו לפני כ כ7-8 שנים, היחידים שהעזו אז לענות כאן על דברים הקשורים לתחזוקה. אני שאלתי על ברקסים וכו'.
זה היה חיוני לי במיוחד באותה העת, כי אחרי שנים על אופנוע גדול שתיחזקתי לבד, רכשתי פיקנטו והתחלתי בהדרגה ללמוד לתחזק לבד. גיליתי שאני מתחזק הרבה יותר טוב מהמוסכים .

כיום אני עושה הכל לבד והאמת שאין הרבה מה לעשות. רכב מאד אמין. הוא גם מונע בגפ''מ. הבגז' מלא במיכל פלדה גלילי גדול בן 80 ליטר. ואני נוסע 8.5ק''מ לשקל . אני מתדלק גפ''מ מידי כ900 ק''מ וכמעט לא נוסע על בנזין. המערכת עוברת לגפ''מ כשטמפרטורת הבלוק מעל ל25 צלזיוס שזה קורה בקיץ 2-3 שניות לאחר ההנעה

גם על הגפ''מ למדתי בזכות זה שהנושא שורבב לאיזה דיון כאן וזה מסב עבורי חיסכון כספי משמעותי במיוחד כי אני גומע כ30k פלוס לשנה.

ואפילו על obd למדתי כאן ורכשתי צ'יפ במחיר המופקע כ10 ש''ח (בהמלצת em28 שמתמצא יפה בזה). בינתיים התברר לי שזולת בלאי מואץ בפלגים, שהobd ממילא לא מסוגל לאבחן, לobd אין שימושיות יתר בהקשר לגפ''מ אבל ייתכן שיתרונו בעתיד יהיה מוחשי בהרבה. זאת כפונקציה לקצב איסוף הבלאי שידליק את נורת הצ'ק אנג'ין...
בזכות התייעצות כאן, חן חסך לי לאחרונה החלפה מיותרת ומזיקה של הממיר הקטליטי. ובמבט לאחור חבל שלא התייעצתי כאן לפני ביצוע החלפה מיותרת של קלאץ' שביצעתי ברכב של אשתי. שאלתי כאן לאחר מעשה (שביצעתי בלחץ בלי לברר כהלכה כי דאגתי לה) והבנתי שזה מיותר ואכן התברר לי שזה היה מיותר...)
על כל פנים לא חוזרים על אותה טעות פעמיים...

אני ממליץ לכולם להתייעץ. צריך מינימום בקיאות כדי לשאול אבל זה נרכש
מכוניות >>
לצפיה ב-'אותך לאניגו , זה לא כוון פרונט ולא כוון גלגלים '
אותך לאניגו , זה לא כוון פרונט ולא כוון גלגלים
24/05/2020 | 02:48
18
זה כוון מתלים . 
מכוניות >>
לצפיה ב-'צודק, אין צורך לתקן מה שלא מקולקל'
צודק, אין צורך לתקן מה שלא מקולקל
23/05/2020 | 20:39
7
29
בכל זאת קצת תיקונים: א. לא קשור לרכבים ענתיקות. לכל רכב יש שלושה כיוונים שצריך לבדוק: התכנסות, קמבר וקסטר. (יש עוד כמה, למשל KPI, אבל לא חשוב כרגע). הכיוון הכי חשוב הוא ההתכנסות, כי כשהוא לא תקין זה גורם לשחיקה מאוד משמעותית בצמיגים. זה גם נבדק בטסט. אז אם עברת טסט, והרכב לא שוחק צמיגים, זה כנראה תקין. את זה גם קל מאוד לבדוק ולכוון.
זוויות קמבר וקסטר לא תקינות גורמות לתופעות מורגשות - משיכה לצד אחד או אי חזרת ההגה למרכז. שוב, אם אין לך תופעות כאלו, אז כנראה שהכל בסדר.
מכוניות >>
לצפיה ב-'מעבר למרכוז או משיכה, זווית הציר/גלגל משפיעות מאוד גם על '
מעבר למרכוז או משיכה, זווית הציר/גלגל משפיעות מאוד גם על
23/05/2020 | 22:33
6
26
התנהגות הכביש. אפשר, על ידי שינוי נכון בזוויות, לשנות משמעותית את התנהגות הכביש של הרכב.
מכוניות >>
לצפיה ב-'נכון. בעיקר בגלגלים האחוריים'
נכון. בעיקר בגלגלים האחוריים
24/05/2020 | 09:09
5
19
יוצרים קמבר שלילי בכוונה. ואני מניח שזה גורם לשחיקת צמיגים לא אחידה. לא ניסיתי.
זה גם מתאים בעיקר לכלי רכב עם מתלה פשוט כמו זרועות נגררות. לדעתי מתלים מתוחכמים יודעים ליצור את הזווית הנכונה בפניות באופן אוטומטי, ובשני הגלגלים.
בגלגלים הקדמיים עדיף להיזהר עם זה. זה עלול להשפיע על ההגה. כמו כן בגלגלים הקדמיים באופן טבעי הקמבר משתנה לכיוון הנכון בשני הגלגלים (בגלל הקסטר).
מכוניות >>
לצפיה ב-'שני כלי רכב שעולים לי בראש עם זווית הטיה בולטת של הגלגלים '
שני כלי רכב שעולים לי בראש עם זווית הטיה בולטת של הגלגלים
24/05/2020 | 13:53
4
16
האחוריים זה פאג'רו קינג (בעיקר בקצר) ו-x5 מהדורות הראשונים. לדעתי בשניהם יש מתלה רב חיבורי מאחור.
אני נחשפתי לזה מחבר' ה שעושים דריפטים, ומשחקים עם הזוויות כדי לקבל התנהגות מתאימה - בעיקר כדי לגרום לזנב לצאת מוקדם יותר ובצורה לינארית יותר.
מכוניות >>
לצפיה ב-'לא הבנתי. החבר'ה האלה משפרים את האחיזה'
לא הבנתי. החבר'ה האלה משפרים את האחיזה
24/05/2020 | 14:36
3
14
או להיפך, מקטינים אותה כדי שהזנב יברח בקלות? אי אפשר גם וגם...
מכוניות >>
לצפיה ב-'מקטינים, כמובן. ממה הבנת אחרת? '
מקטינים, כמובן. ממה הבנת אחרת?
24/05/2020 | 15:10
2
2
לצפיה ב-'חשבתי שכשעושים שינויים, מנסים לשפר'
חשבתי שכשעושים שינויים, מנסים לשפר
24/05/2020 | 16:50
1
11
בכל אופן, קמבר שלילי מאחורה בדרך כלל משפר את האחיזה בפניות כי אז זווית הגלגול גורמת לכך שהגלגל ניצב לכביש וכל שטח המגע של הסוליה מנוצל. שוב, זה נכון למתלים מסוימים.
בקמבר שלילי אני מתכוון שהחלק העליון של הגלגלים קרוב יותר למרכב.
מכוניות >>
לצפיה ב-'שיפור הוא מושג שמתייחס תמיד למטרה '
שיפור הוא מושג שמתייחס תמיד למטרה
24/05/2020 | 19:35
4
כדאתה רוצה לשפר עביקות בשטח טרשי, אתה מגביה את הרכב. כשאתה רוצה לשפר רכב לדריפטים אתה מפחית את האחיזה בחלק האחורי (ומגדיל את טווח זוויות ההיגוי, נועל דיפרנציאל אחורי ועוד כל מיני דברים)
מכוניות >>

הודעות אחרונות

18:10 | 22.05.20 driving1
12:02 | 22.05.20 הרקולס123
19:15 | 21.05.20 driving1
12:29 | 20.05.20 נמלה עוקצת
15:38 | 17.05.20 driving1
01:00 | 17.05.20 KIA RIO 1250

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ