ולי שאלה בנושא מיזוג אוויר. והשאלה - למה?

enigo

New member
פעם היו בונים שם עם חימום רצפתי, לדעתי הפסיקו

עם זה, כי כבר יש במילא מזגן, אז חבל על הכפילות. אולי חזרו שוב לאחרונה. לא מעודכן מהכמה שנים האחרונות. וגם בשלב הבניה זה עולה. צנרת והנחה של צנרת זה דבר יקר משום מה.
 
גם בירושלים , אם זה לא מינוס 10 מעלות זה לא קר

אלא אם יש רוח , אבל בבית אין . תמיד רציתי לשים את המסיכה השקופה , כי הבעיה היא רק בפנים החשופות כעת זה גם מקובל עקב הקורונה .
 
אבל אתה יכול להטות את המאוורר שלא יזרוק עליך אויר קר

בחורף אני שם את הפתחים האמצעיים כלפי מעלה ואת הצידיים כפי החלונות בכך אני מונע אדים על חלונות הצד ובנסיעה ארוכה גם על החלון האחורי כך אתה יכול לעשות גם בקיץ . מה גם שאם אשתי יושבת ברכב אז היא צריכה פחות קירור בקיץ ויותר חימום בחורף הרי לא מפריע לך הקור רק המשב רוח . אולי ברכבים חשמליים עם פנלים סולאריים על הגג יוכלו להעביר צנרת קירור מתחת לגג , שוב פעם זה יהיה קירור איטי . יש מכוניות עם פתחי איוורור גם במושב האחורי , אולי תקנה כזה ותפעיל את האיוורור האחורי .
 

boriska1

Member
נמלה. זה לא מספיק הפתחים האחוריים. בחורף שמכוונים את הפתחים

למעלה זה חונק וגם אין צורך בארץ. אבל נתת לי רעיון, אצלי באוטו פתחי האוורור מאחורה בגובה ראש. נבדוק את זה. אכוון את הפתחים קדימה.
 
בוריסקה1, היכן אתה שם את הסלולרי?

אצלי הסלולרי תפוס ע''י מגנט היושב על יציאת המזגן השנייה (משמאל) מה4 שנמצאות בפנל ומופנות בקו ישר לכיוון שורת הנהג/נוסע. אני מאבד רק טיפה מתחושת הקור בפנים אבל הסלולרי נשאר צונן גם אם אני מפעיל ווייז + קיבצי אודיו-וויזואל/יוטיוב ו/או רדיו אינטרנטי. עומס הפעילויות הללו עלולים לחמם את הסלולרי. מזגן הרכב משאירו צונן ונעים וגם הבטרייה שלו לא נחלשת מהר (ובכל מקרה הסמרטפון מחובר לרכב בכבלי usb + aux
). את פתחי הצד בקירור אני מפנה לכיוון מרכז הרכב (אחרת אני מקבל עיבוי חיצוני בחלונות הצד שהופכים ללא שקופים). &nbsp אני אוהב קור לאיזור הפנים ככה שלעתים אני מגביר מהירות המפוח... אויר קר זולג גם מסביב לסלולרי וגם מפתחים אחרים. &nbsp לגבי חימום כמעט אף פעם אני לא מוציא מהפתחים הקדמיים אלא זה בד''כ משולב מלמטה + שמשות... וגם את החימום אני מפעיל כשכפתור הAC לחוץ. אולי צינון הסלולרי זה פתרון בשבילך
 

enigo

New member
קח בחשבון שסלולרי צונן עלול לעבות עליו לחות

כשיוצאים מהרכב, מה שיגרור קורוזיה.
 

boriska1

Member
אני לא שם את הסלולרי על המזגן. היום אעשה ניסוי,בלי נדר

בצהריים, בשיא החום מתוכננת לי נסיעה ארוכה. טרם החלטתי. אם כן, אלך בעקבות עיצות הנמלה, אקרר את האוטו ואז אסגור את הפתחים שמפריעים לי. בכיסאות האחוריים יש פתחי מיזוג בגובה הראש, אכוון אותם אלי. זה מספיק במרחק שלא ארגיש את הרוח. מבטיח לדווח
 

boriska1

Member
נמלה, אני מכריז עליך כגאון. באחד הפוסטים בשרשור זה

הזכרת שאפשר להסתפק בפתחי האוורור מאחור. אצלי הפתחים בגובה הכתפיים.(אתמול כתבתי בטעות בגובה הראש),ואכן זרם חלש אפשר לכוון לכיוון הנהג. בחום של 40 ומשהו מעלות זה לא מספיק.אבל אני יכול להניח שבחום 30 ומשהו מעלות זה יספיק..כמובן זה לא פותר בעיות רעש. ויש לי גם שאלה.בזה שאני סוגר פתחי האוורור מול הנהג, למרות שהאוויר ממשיך לזרום לשם אני לא מזיק למשהו? ובשוליים: הבנתי שבמכוניות יקרות ממש, אין צורך בצינורות קירור. המכוניות האלה, יש להם חלונות כפולים, הן מבודדות מהשפעת הסביבה, הן מבחינת רעש והן מבחינת אוויר. יש להן פילטרים משוכללים. כך שאחרי קרור ראשוני לא צריך להפעיל את הוונטילטורים, אלא על מינימום שלמעשה לא מורגש. אפילו במכונית שלי,שאין לה חלונות כפולים, אני מרגיש שיפור בבידוד יחסית למכוניתי הקודמת.
 

חן 1111

Active member
אני לא מכיר רכב עם חלונות כפולים

ובידוד טוב ממש יש רק במשאית גלידה. הבעיה ברכב היא יותר הקרינה שחודרת דרך השמשות.
 

enigo

New member
זה דווקא עניין די מקובל במכוניות יוקרה

ומתחיל לחלחל גם לפחות יקרות. הסיבה העיקרית היא בידוד רעשים, אגב, לא בידוד חום.
 

boriska1

Member
לחן ולאניגו. אמנם מספר הפעמים שמסעתי במכוניות יוקרה, הוא

פחות מאצבעות יד אחת, אציין מרצדס 600 ומזרטי. לגבי המרצדס, יודע בוודאות שיש לו חלונות כפולים, כי דיברתי על הרכב תוך נסיעה עם הבעלים שלו.יש לו עוד משהו מעניין, כל מני .. לא יודע איך לקרוא לזה... לצורך הדיון נקרא לו פילטרים במזגן הניתנים לכיוון. לדוגמא יש שם פונקציה "אוויר יערות", "אוויר ים" ...ועוד כמה כאלה.ליתר דיוק זה באוורור. כאשר אתה נוסע במכוניות אלה, אתה מרגיש כמו בבועה, מנותק מהסביבה.לדעתי אי אפשר לשמוע אפילו אם צופרים לך. ואולי כן... קצת... ניסיתי לחשוב ולא הצלחתי, מה מבודד מרעש ולא מבודד מחום/קור ? ובשוליים: לפי ספר הרכב שלי, מערכת האוורור אמורה לזהות אוויר מזוהם בחוץ ולסגור כניסת אוויר חיצוני, לעשות צירקולציה של האוויר בתוך האוטו. הם זה עובד? לא יודע. בכביש 4, לפעמים יש ריח מחיריה, לא תמיד. אתמול נסעתי והיה, עובדה שהרגשתי.
 

enigo

New member
מערכת ניחוחות היא דבר שהופך לנפוץ יותר

בדור האחרון, אם כי עדיין לא מאוד נפוץ. מבשמי אוויר מובנים היו כבר מזמן, החידוש כאן הוא שאפשר להחליף בין הריחות, לא שינוי גדול. יש טענות שבעזרת הניחוח הנכון אפשר להרגיע נהג עצבני או לשפר את העירנות של נהג עייף - אבל זה עוד לא מוכח לגמרי. לגבי בידוד - אכן בהרבה מקרים מה שמבודד רעש גם מבודד חום. לגבי מערכת האוורור ברכב שלך - כנראה שסוג הזיהום שהיא בודקת לא קשור לריחות לא נעימים. אני מהמר שהיא בודקת ריכוז נוקסים וחלקיקים.
 

boriska1

Member
למדתי מילה - נוקסים
האם התכוונת ל

NmOn, כגון N2O,‏ NO,‏ NO2,‏ איך אני שוכח מה שלמדתי!? זה מה יש.... כשאני חושב על זה, ברכב הזה אף פעם לא סגרתי פתחי אוורור חיצוניים, בעוברי ליד חיריה. וזו פעם ראשונה שהרגשתי ריח. ונסעתי הרבה מאוד פעמים - עשרות. ברכב הקודם תמיד לפני חיריה הייתי סוגר את פתחי האוורור ומעביר לצירקולציית אוויר ברכב. נראה...
 

enigo

New member
חיריה פחות מסריחה, אולי זו הסיבה...

והכוונה ל-NOx לסוגיו, שנפלט ממנועי בעירה פנימית.
 

חן 1111

Active member
מה שמבודד רעש מבודד מעבר חום בהולכה, אבל לא בקרינה

ורוב החום שחודר לרכב חודר בצורת קרינה דרך השמשות. בגלל זה לפעמים, כשהשמש מהצד, אז הנוסעים בצד אחד סובלים מחום למרות שהמזגן פועל. הדרך הכי יעילה למנוע חדירת קרינה היא לייצר רכב עם חלונות קטנים... המערכת לא יכולה לזהות ריחות. ריחות זה גם עניין של טעם וריח. היא מזהה מזהמים ספציפיים באוויר. לחיישן שעושה את זה קוראים בדרך כלל "חיישן רעילות אוויר" או פשוט "חיישן זיהום אוויר". הוא מזהה גזים מזיקים גם כשאין להם ריח.
 
למעלה