אחד לעמוד, יאללה, שיהיה...

em28

Well-known member
אני חושב שפורץ לחץ מופעל כשנוצרים אדים - משמע בסביבות 60-70

 

yossik111

New member
תודה ראשית !

מודע לפורום שיפוץ ובניה ובכול זאת פניתי (גם) לכאן בהסתמכי כל התובנות הטכניות / פיסקליות שלפעמים עולים כאן בדיונים . ברשותכם ולדעתי , פורק הלחץ לא ימנע את עליית הטמפרטורה (יש לו תפקיד אחר ) . בכול מקרה השאלה נסבה על נזק לצנרת בגלל הטמפרטורה . אחדד , מישהו יודע במקרה באיזה טמפרטורות מקסימליות אמורים לעמוד צנרות מהסוג הנ"ל ? אחדד יותר , התקנתי בקר טמפרטורה (עם תצוגה ) והבקר מראה מעל 90 מעלות (עד 95 מעלות ), מצד אחד קשה לי להאמין (על סמך ניסיון העבר ) שהוא מזייף כול כך (כלפי מעלה , כלומר אולי מזייף אך קשה לי להאמין שמעל 10 עד 15 מעלות ) ומצד שני קשה לי להאמין שיתכנו טמפרטורות גבוהות כאלה בתנאים הללו ... מכאן בין היתר השאלה שלי . וסת הלחץ חדש יחסית ונראה שהוא פועל כראוי וכמו כן אלמנט החימום לא פועל כמובן .
 

the annonymous

New member
יכול לעבור את ה 100 מעלות ומסוכן לצנרת פלסטיק

בגלל שהדוד בלחץ נקודת הרתיחה של המים עולה ועוברת את ה 100 מעלות לפני שיש אדים בתוך הדוד (הלחץ עולה, הפורק מטפטף אבל הטמפרטורה גם עולה). &nbsp מה שצריך להיות מורכב ביציאה מהדוד לפי התקן זה שסתום ערבוב שדואג למהול את המים הרותחים שביציאה מהדוד בכמות הדרושה של מים קרים כך שטמפרטורת היציאה תהיה עד 50 מעלות. &nbsp אין לך מה לדאוג שייגמרו יותר מהר המים החמים כי במקום למהול אותם בברז האמבטיה המהילה הראשונית נעשית מיד ביציאה מהדוד ושומרת גם מנזקי טמפרטורה לצנרת (היעוד שלו זה למנוע בישול ילדים באמבטיה).
 
שסתום הערבוב המיותר לא קשור ללחצים בדוד .

אני יודע שבגלל כמה טמבלים החליטו שצריך שסתום עירבוב שיש אותו בברז המקלחת בכל מקרה . הוא צריך להיות מורכב קצת הלאה מהדוד , צנרת פלסטיק רצוייה ביציאה מהדוד כי היא תתפוצץ קודם כאשר יש בעיה בדוד והבעיה לא תמשיך הלאה . שסתום פריקת לחץ נועד למקרי תקלה של עליית טמפרטורה בדוד מעבר לרצוי , כדאי לבדוק שהוא לא תקוע מידי פעם . מכסחי המיתוסים העיפו כמה דודים כאלו דרך גג רעפים לשמיים . אבל הם יצרו לחץ במכוון . היות ובדוד המים רותחים ביותר מ 100 מעלות אין סכנה ששרב יגרום לבעיה
 

yossik111

New member
ברשותך ,

אני דווקא רואה רציונל מאד "חזק" בקטע המערבל וקרוב ככול האפשר לדוד מכווין שתפקידו ,אני מניח, להגן בין היתר על צנרת הפלסטית (שבין הדוד לברזים ) בקטע של החום (מלבד כמובן "בישול" הילדים" שעבורו קיים מערבל "מרוחק" -כלומר בברז). תודה לכולם בכול מקרה ! מכול מלמדי השכלתי . מציע לגמור בזאת את הדיון בכדי לא להלאות יותר את הפורום הנכבד הזה בנושא לא לו .
 
מערבל מים נועד לקרר את המים ולא למנוע תקלות

הוא לא מונע תקלות , זה מין הגיון עקום שנועד להגן על טמבלים שלא יודעים להגן על עצמם . התשובה לשאלה שלך היא : שאין בעיה של חימום יתר בקיץ . אם מדברים על צנרת מסוג פקסגול שקליינטים חכמים דורשים אותה ולא את ה SP שהאינסטלטורים דוחפים להם , אז יש אפשרות החלפת הצינור כי הוא מושחל . גם את ה SP אפשר להשחיל , אבל את זה צריך לדרוש במיוחד . האינסטלטורים גם לא עושים חנוכיות ל SP הם רצים מברז לברז . בכך לחץ המים לא שווה בכל ברז באם נפתח יותר מברז אחד .
 

the annonymous

New member
העולם האמיתי שונה לחלוטין מתכניות טלויזיה

דוד שמש מתוכנן ללחץ של 16 אטמוספרות והפורק פורק ב 6. &nbsp שסתום הערבוב חשוב גם בגלל ההגנה על ילדים (ולא, הברז בבית הוא לא שסתום ערבוב חלופי כי אין לו מנגנון לטמפרטורה מקסימלית כמו הברזים האירופאים) וגם בגלל צנרת הפלסטיק. &nbsp הוא חייב להיות צמוד לדוד ולא אחרי הצינור כי פשוט לא צריך את זה. הנקודה החלשה היא הצינור שמחבר את הקולטים והוא זה שיפרוץ. &nbsp חבל שלא שמעת את הדיונים בועדת המומחים שקבעה את הדרישה לשסתום הערבוב כי אז אולי היית מבין קצת יותר מה המשמעות שלו ולמה שמים אותו (רמז: גם יצרני הדודים היו בעדו אבל רצו להפיל את החובה להתקנתו על המתקין ולא על היצרן.
 
גם 50 מעלות זה הרבה , כבר אמרתי, זו הגנה לטמבלים !

לחמם את המים ואחר כך לקרר אותם זו טיפשות , כאשר יש מים חמים אז אין בעיה אבל לקראת סיום המים החמים המערבל מקטין את כמות המים החמים לצרכן . הטיעון של האבנית לא תופס , האבנית ברובה נשארת בדוד וצנרת פלסטיק לא ניזוקה מאבנית . לפי ההגיון הזה צריך גם לקרר את נוזל המנוע שנכנס לרדיאטור הפנימי שמחמם את הרכב עבור הנוסעים . ותזכור שהמערבל הוכנס לשימוש רק בשנים האחרונות , חיינו בלעדיו מצויין עד שכמה טמבלים ניכוו במקלחת . נו טוב , כנראה שרק חכמים ממני יכולים לתכנן אמצעי הגנה לטיפשים
 

the annonymous

New member
אתה ממש לא מקטין את כמות המים החמים

אם לדוגמא יש לך ליטר ב 100 מעלות ואתה מערבב אותו ביציאה בליטר ב 20 מעלות אז יש לך 2 ליטר ב 60 מעלות ולא ליטר אחד. &nbsp המערבל הוכנס בארץ כחובה לפני כ 8 שנים. לפני כן הוא היה רשות ובאירופה אין צורך גם רי מערכות סולאריות לא נפוצות וגם כי הברז עצמו מכיל שסתום ערבוב. שם גם צנרת פלסטיק לא נפוצה בגלל בעיית הקיפאון. &nbsp ה"כמה מטומטמים" שלך היו ילדים ששיחקו בידית וגמרו באשפוז ממושך ונכות לכל החיים.
 

yossik111

New member
למען הפרוטוקול , טענת האבנית נטענה רק עבור

צנרת ברזל והיא ועוד איך (צנרת המיים החמים) מתמלאת באבנית (לאורך השנים שהקצב כמובן תלוי בקשיות המיים באיזור) והרבה יותר ביחס לצנרת המיים הקרים .
 

enigo

New member
הבעיה שבימים אלו גם המים ה"קרים", אם הצנרת חשופה, הם באזור

חמישים מעלות (חמים ברמה שממש לא נעימה למגע). עד איזו טמפרטורה עמידה צנרת פלסטיק ביתית?
 
המערבל הוא אמצעי בטיחות עבור טמבלים שלא יודעים

לכוון את המים במקלחת . הוא מקרר את המים כבר ביציאה מהדוד או קרוב אליו . דבר שנכנס רק בשנים האחרונות . זה כאילו שתשים ברז בין המים החמים לקרים ותפתח אותו מעט . כנגד יתר לחץ במערכת יש פורק לחץ .
 

enigo

New member
אני יודע מה עושה המערבל ולמה הוא מיועד

אך הוא הוזכר כאן כמשהו שפותר גם את סכנת נזקי החום לצנרת, ועל זה אני שואל. ובפעם האחרונה שבדקתי, ילדים קטנים היו די טמבלים, ולכן כדאי לעטוף אותם באמצעי הגנה אוטומטיים. ומילא אתה לא מתקלח ביותר מ-55 מעלות, אז על מה התלונות?
 
כמו באיזורי קריסה אני מתלונן על העבודה בעיניים

בצנרת פלסטיק אין נזקים , אם הדוד בתקלת יתר לחץ הצינור יתפוצץ קרוב לדוד . צנרת פלסטיק גם לא ניזוקה מאבנית , היא לא נדבקת לצנרת פלסטיק . המיקסר לא מונע פיצוץ של הצנרת כי זה עניין של לחץ ולא של טמפרטורה . בסופו של דבר המיקסר הזה מפחית את כמות המים החמים העומדים לטובת הצרכן , כאשר המים כבר לא חמים כל כך הוא מקרר עוד יותר . זה כמו שבגלל כמה טמבלים , ( כאן זה יותר מטמבלים ) ששוכחים את התינוק ברכב יצטרכו להמציא ( אני לא יודע מה ) משהוא כנגד זה המובנה בתוך הרכב . אבל לפחות כאן הצורך הוא אמיתי . בגלל תעלול של מישהוא אני קיבלתי כוויה בכל החזה ממים חמים במקלחת , הוא סגר את המים הקרים . פחות משניה אחת של מים חמים הספיקה ,אבל זה תעלול טיפשי . אלו היו מקלחות של מקום עבודה ואף אחד לא קיבל כוויה מכך שלא כיוון את המים . המים חוממו בדודי חשמל ל 90 מעלות בערך .
 

enigo

New member
נראה לי שאתה צריך להתעמק באיך המיקסר עובד

אם המים לא חמים מדי, הוא לא מערבל. כך שנראה לי שאתה טועה. ולטעון שהוא אחיזת עיניים כי אפשר להסתדר בלעדיו זה כמו לטעון שחגורת בטיחות זה אחיזת עיניים כי ברב המוחלט של הזמן היא לא תורמת לבטיחות...
 
שיהיה , זה לא מעניין בכלל , אני לא זקוק לזה ולא אשים את זה

בשום מקום , בטח לא ברוסיה
למה שהוא יפסיק לעבוד במים לא חמים יש לו אל חוזר , לא נראה לי שיש לו טרמוסטט . באף מקום לא מוזכר התיפקוד במים לא חמים . ממה שאני קורא יש איתו בעיות תחזוקה עוד סיבה לא להוסיף אותו סתם , עולה כ 300 ש"ח ללא הרכבה . עוד עובדה היא שברוב המדינה יש מים מותפלים כך שאין אבנית כלל מי שיש לו ילדים בעייתיים שישים אותו .
 

enigo

New member
עלה לי 200 שקלים, כולל הרכבה

כשהמים לא חמים מעבר לסף שנקבע הוא פשוט לא מערבב. הוא בנוי כמו טרמוסטט ברכב, ככל שהמים חמים יותר הוא נפתח יותר. מה שכן, לא נראה לי שהוא לוקח בחשבון גם את טמ' המים הקרים, אלא פשוט מניח שהם בטמ' x.
 
למעלה