מדחס מילוי אוויר בצמיגים

ktr7272

New member
מדחס מילוי אוויר בצמיגים

האם מישהו יודע אם ניתן לרכוש מדחס נייד, לשימוש פרטי, שיכול למלא אוויר בצמיגים של מכונית פרטית? נדלקה לי נורית אזהרת לחץ אוויר בגלגלים (יש למלא בהם 32 PSI). יש המלצות?
 
בודאי שיש , יש מדינות בהן אין בתחנות הדלק קומפרסור

וכולם מחזיקים ברכב קומפסור קטן של 12 וולט . ההמלצה היא אל תקנה מכשיר בטווח המחירים הנמוך אלא הבינוני . חפש בזאפ , מכשירים עד 150 ש"ח יהיו טובים . רצוי גם לקנות מד לחץ אויר נפרד בכדי למדוד מידי פעם את הלחץ .
 

enigo

New member
זה אפילו אוברקיל לרכב פרטי

ראה מבחן רלוונטי - https://www.4x4.co.il/article/13184 &nbsp הפער בין החד צילינדרי לדו-צילינדרים די קטן מבחינת הקצב. ההבדל העיקרי יהיה כנראה בעבודה ממושכת.
 
לא נראה לי הכי נוח לתפעול , מה שהיה לי נוח

זה כבל ארוך שמתחבר לשקע המצת , כאן זה חיבור ישיר למצבר . מטריח משהוא .
 

enigo

New member
אכן מטריח, בעיקר במכוניות מודרניות שבהן

לא תמיד קטבי המצבר גלויים, ואז צריך להבין מה הנקודות לחיבור הקומפרסור. אבל זה הסטנדרט בקומפרסורים עם הספק בינוני ומעלה, כי אחרת יש סכנת המסה של השקע. וזה לא משהו תאורטי - נתקלתי בזה בעצמי.
 
שמת לב ? לקומפרסור שבקישור אין תקע למצת

שקע מצת טוב עד 1 אמפר , צריך להזהר גם לא להעמיס עליו מכשירים אחרים , יש מפצלי USB . צריך להיות גם פיוז לשקע המצת שאמור להתנתק בעומס גבוה מידי . הקומפרסורים הקטנים עם שקע מצת מספיקים בהחלט .
 

חן 1111

Active member
הגזמת. מה זה 1 אמפר?

המצת עצמו לוקח בערך 10 אמפר ורוב היצרנים מתירים לחבר לשקע מכשיר בהספק של עד 180 וואט, שזה 15 אמפר.
 

enigo

New member
אכן השקע יכול לספק לפחות 10 אמפר

ולפעמים מגיע עד 15. אבל כאמור, לי קרה כבר פעם שהתקע (לא השקע. מה שהגיע עם הקומפרסורים) פשוט נמס והתעוות לרמה שהוא הפסיק לעבוד.
 

enigo

New member
ואז הם לא טעונים בדיוק כשצריך...

ברכב, שהוא מקור חשמל מעולה, לא רואה שום סיבה להתעסק עם נטען, שעולה יותר, כולל סוללה רגישה עם אורך חיים מוגבל, וכאמור עלול להתגלות כלא טעון בדיוק ברגע האמת... אגב, היה לי אחד שקיבלתי מתנה עם בוסטר - שהיה איטי והתחיל להשמיע רעשי גסיסה אחרי שימושים בודדים. לא שזה מעיד על הכלל, בהכרח, אבל חשוב לדעת שלא כולם טובים.
 

enigo

New member
אני רואה שהסוללה של המכשיר בלינק היא

בנפח של 2000mah בלבד. קצת הפתיע אותי - לכמה זמן עבודה זה מספיק? נראה לי שלא יותר מכמה דקות. גם קצב הניפוח המוצהר - 15 ל' לדקה - הוא פחות מחצי משל קומפרסור בסיסי (ספציפית חד בוכנתי שמשווק על ידי אמריקן איגל, ומצהיר על 35 ליטר דקה). כך שאני תוהה אם הקומפרסור הזה יצליח לעשות יותר מאשר להשלים חוסר באוויר בצמיג של רכב משפחתי ממוצע.
 

the annonymous

New member
נתוני הליטר לדקה די מטעים כי הם מאוד משתנים לפי הלחץ

ולא בצורה זהה אצל כולם (די תלוי ביחס הדחיסה בצילינדר ורמת האטימות שלו). &nbsp בקומפרסורים האלה אין מנוס אלא לקבל המלצות ממי שניסה או להמר.
 

enigo

New member
ממה שראיתי, יש שני סימונים מקובלים

ספיקה בלחץ אטמוספרי (משמע בלי התנגדות) וספיקה בלחץ של 30psi. כנראה שהשני מקובל בארהב, כי ראיתי אותו רק באתרים אמריקאים או של כלים שמיועדים לשוק האמריקאי. ונכון שהקשר בין המספרים הללו למציאות נראה לא פעם מקרי בהחלט, ועדיין קומפרסור שמצהיר על 35 ליטר בדקה יהיה קרוב לוודאי מהיר יותר משמעותית מקומפרסור שמצהיר על 15 ליטר בדקה, מה גם שבשני המקרים מדובר בהצהרות של יצרן סיני... ומכיוון שלקומפרסור שאני הזכרתי לוקח בערך חמש דקות לנפח צמיג של משפחתית מאפס ללחץ נסיעה, ובהינתן הסוללה הקטנה של הקומפרסור הנטען, אני לא בטוח שנטען יעמוד במשימה. להוסיף כמה psi חסרים? בהחלט, אבל בשביל הביטחון שלא אתקע בלי חשמל ברגע האמת, אני מוכן להשקיע בגלילת הכבל וחיבור למצת...
 

the annonymous

New member
זה מוצר למקרי חירום

אז פעם בכמה חודשים לגלול כבל זה לא כזה סיפור. עדיין הרבה יותר פשוט ונוח מלהחליף גלגל.
 

חן 1111

Active member
יש בהום סנטר, אוטו דיפו, תחנות דלק,

יש לי אחד שעלה 50 שקל ולשימוש מזדמן הוא מספיק טוב. המגרעת שלו היא שמד הלחץ שעליו לא שווה כלום.
 
למעלה