קיה ריו 1.25 מ2012. דוושת הקלאץ' נעשית קשה

KIA RIO 1250

New member
קיה ריו 1.25 מ2012. דוושת הקלאץ' נעשית קשה

קלאץ' הידראולי. צינור דק מתכתי עם נוזל דוט 4 היוצא ממיכל הדוט 4 הגלילי של הברקסים ומגיע אל הקלאץ'. יש משאבת קלאץ' עליונה שקרובה לדוושת הקלאץ' ויש משאבת קלאץ' תחתונה שמחוברת אל הקלאץ'... דוושת הקלאץ' נעשית קשה בעליות ארוכות ומהירות (למשל כביש 1) וזה קורה כאשר הנסיעה היא: א. בהילוך גבוה, ב. סל''ד נמוך, ג. ודוושת הגז לחוצה אינטנסיבית (יחסית). הקלאץ' נעשה קשה מאד עד כדי שכמעט בלתי אפשרי ללחוץ על הדוושה (כדי להעביר הילוך). אם באותה המהירות, הנסיעה מתבצעת בהילוך נמוך יותר, הסל''ד כמובן גבוה יותר ובד''כ צריך ללחוץ אז מעט פחות על הגז, התופעה הזאת לא קיימת. למעט בעליות הארוכות המהירות יחסית והמונוטוניות הבעייה הזאת לא מתרחשת... זה גורם שאי אפשר לטפס את כביש 1 בהילוך 5 במהירות של 90-100 למרות שהרכב סוחב היטב אבל אם לא אוריד הילוך אז הקלאץ' יעשה קשה מאד וזה עלול אפילו לייצר ריח שרוף חזק. הכל חולף אם מורידים הילוך 1 או 2 ולא חייבים בהכרח לעצור. אנחנו לומדים איך לתפעל הרכב באופן שעוקף את התקלה/מגבלות/ ואולי זה מחדד את הצורך להוריד הילוך בעליות גם אם מדובר ב''עליות מהירות''...
 

enigo

New member
הריח השרוף מרמז על החלקת מצמד

יכול להיות שהדוושה נהיית קשה כי החום שנוצר מההחלקה מחמם את הנוזל ההידראולי. האם גם דוושת הבלם נהיית קשה? כמה ק"מ עשה הרכב מאז החלפת המצמד האחרונה? ובאופן כללי - למה להתעלל ברכב? לפי מה שאתה כותב קל לו יותר לעלות את העליות ברביעי - זרום איתו (אבל בכל מקרה, אם המצמד התחיל להחליק, זה ילך ויחמיר די מהר).
 

KIA RIO 1250

New member
1. הברקס לא נעשה קשה

2. ביצעתי מבחן של החלקת הקלאץ' כשבעליה בהילוך הגבוה ביותר, הילוך 5 כאשר במהירות די נמוכה ובסל''ד נמוך. אם בפתאומיות אני לוחץ גז עד הסוף, הטורים כלל לא עולים אלא נשארים זהים. האם זה לא מרמז שאין בכלל החלקה של הקלאץ'? בנוסף ביצעתי מבחן נוסף: הרכב עם בלם יד. מניע. הילוך 5. לוחץ המון גז ומשחרר הקלאץ' במכה אחת. הכיבוי של המנוע הוא מיידי ללא שום שיהויים... גם זה מעיד שהקלאץ' לא מחליק... &nbsp 3. ריח שרוף היה רק פעם אחת. קלאץ' שהוחלף בעקבות האירוע של הריח השרוף נמצא לאחר הפירוק כתקין לגמרי וכלומר סתם הוחלף. סתם זרקתי אז 2000 ש''ח. יש לי את הקלאץ'. אני יכול לצלם אם אתה רוצה לראות. &nbsp 4. האם זה יכול להיות קשור למשאבת הקלאץ' העליונה או התחתונה? האם ייתכן שהמשאבה נתפסת ולכן אי אפשר לדרך על הקלאץ'? לאיזה מהמשאבות הסבירות הגבוהה ביותר שהיא הגורם, כלומר שהיא שנתפסת... והאם כדאי לגעת בזה או לנסות להתרגל לנהוג נכון יותר כלומר להמנע מהטריאדה: 1. גז לחוץ אינטנסיבית ע''י רגל ימין 2. סל''ד יחסית נמוך (כלומר הילוך גבוה) 3. נסיעה במהירות יחסית איטית (בהשוואה לסל''ד ולהילוך)...
 

enigo

New member
ריח שרוף לא תמיד אומר שהמכלול גמור

יכולות להיות כמה סיבות. בכל מקרה הבדיקות שעשית די סוגרות את הפינה - זה לא החלקת מצמד. לא נתקלתי בתופעה כזו בעבר, אז לא יכול להעלות עוד רעיונות. הייתי ממליץ לחפש באנגלית - מטבע הדברים הסיכוי למצוא שם תשובות, או לפחות רעיונות, גדול יותר.
 
נוכחת לדעת שגם במוסך לא תמיד קולעים באיבחון

וזרקת 2000 ש"ח , אז אתה רוצה איבחון וירטואלי ?
 

חן 1111

Active member
יש לי דז'ה-וו. לא שאלת את זה כבר פעם? אולי תחת שם משתמש אחר?

אם כן, אולי תכתוב מה יעצנו לך אז, האם בדקת או ביצעת ומה היו התוצאות. נדמה לי שהחשד נפל על המשאבה התחתונה או הצינור. ולא ברור לי משהו. אם הרכב סוחב היטב בהילוך 5, בשביל מה לך להוריד הילוך? ואם לא צריך להוריד הילוך במצב הזה, מאיפה אתה יודע שהקלאץ' קשה?
 
הילוך 5 בעליית שער הגיא במהירות 100 ?

לא נראה לי שהילוך 5 סוחב שם לכל אורך העליה במהירות הזו .
 

חן 1111

Active member
הוא לא כתב שער הגיא. הוא כתב כביש 1

אולי הוא מתכוון לקטע אחר. חוץ מזה, תלוי ברכב. יש מכוניות שמגיעות בקלות עד ירושלים בהילוך 5, לאחרות זה קשה יותר, תלוי במנוע, ביחסי ההעברה וגם בנהג.
 
"עליות של כביש אחד ," "לטפס "

יש מכוניות שיכולות לעשות זאת , אבל לא קיא עם מנוע 1.25 ליטר . ולא במהירות 100 אלא יותר .
 

KIA RIO 1250

New member
תשובות לחן1111 ולנמלה עוקצת

זה מנוע 1.25 גיר רגיל 5 הילוכים. הכוונה בטיפוס בכביש 1 מזרחה כשמתחילים הטיפוס משער הגיא בכיוון מזרחה (לכיוון נניח שורש) בהילוך 5 במהירות 100 ואח''כ במידה ויש האטה בתנועה והמהירות קטנה או בגלל קטע בכביש שהעליה בו תלולה עוד יותר, אז אין ברירה וצריך להוריד הילוך. כשלוחצים על הקלאץ' מגלים שהפך לקשה כמעט כמו אבן. כעיקרון הרכב למרות מנוע 1.25, סוחב לא רע בעליות בהילוך 5 אבל אין ספק שיש יותר רזרבות כוח בהילוך 4 (או 3). אם אתה עוצר לבדוק העניין בתחנת הדלק שורש אתה מגלה שהקלאץ' מאד קשה עד כדי כך שקשה להתחיל בהילוך 1 שם כי קשה לדרוך על הקלאץ' וגם השיחרור של הקלאץ' גס. לאחר המתנה קצרה הקושי בדריכת הקלאץ' נעלם.
 
לדעתי דבר כזה מצריך תיקון ולא לחיות עם המצב

בדיקת קלאצ' היא מאוד פשוטה . תחנה במקום שאין לפניך כלום משוך הנד ברקס חזק, תניע שים הילוך 2 או 3 ושחרר קלאצ' מהר . אם הקלאצ' תקין המנוע יכבה .
 
יש לו 2 ברירות , או אחזקת שבר או אחזקה מונעת

אם יש לו ביטוח גרר , הוא יכול ללכת על אחזקת שבר . אלא אם זה קשור גם לברקסים .
 

enigo

New member
אחזקת שבר בתחום שעלול ליצור סיכון

לנהג ולאלו שסביבו זו בעיה.
 

KIA RIO 1250

New member
נמלה עוקצת. למעלה סיפרתי שבדקתי

את זה ואין שום החלקה של הקלאץ'. &nbsp חוץ מזה, ה''הקשחה של הדוושה'' קורית בנסיעה יחסית מהירה (נניח 80 או 90 וגם ב100) בהילוך 5 בעלייה ארוכה שמתחילה משער הגיא בנסיעה מזרחה. זה קורה בסל''ד יחסית נמוך של 2000 או 2500 או אפילו עד 3000 והסל''ד לא מטפס למעלה גם לא לתקופות של זמנים קצרים כפי שהיית מצפה בעת שהקלאץ' מחליק. בנוסף ניסיתי לאלץ החלקה וגם בזה ניכשלתי. נתתי למהירות לרדת בהילוך 5 ללא גז ואז לפתע דרכתי בפתאומיות את הגז עד הסוף. מד הסל''ד לא טיפס בכלל כלפי מעלה. אפילו לא חצי ממה בשעון. זאת הוכחה ניצחת שאין כל החלקה. &nbsp לכן, מה שברור לי בוודאות הוא שהחלקת הקלאץ' איננו הculprit. אני מחפש בכל זאת הסבר שיסייע לי להבין ואח''כ גם לפתור את הבעייה... &nbsp אני קורא כאן שחן1111 מהמר שזאת בוכנת הקלאץ' התחתונה או הצנרת, אבל למה שזה יקרה רק בקונסטלציה של יחסית הרבה גז + סל''ד יחסית נמוך (+הילוך גבוה) +(עלייה ארוכה מונוטונית כלומר שבמהלכה, ללא שינוי בהילוך, הטורים והגז). &nbsp בעצם שאלה נוספת שהנתונים הללו מעוררים אצלי: נסיעה בעליה בתנאים כאלה (של הילוך גבוה) מאמצת יותר את המנוע דווקא בגלל שהטורים לא מספיק גבוהים. במה בא לידי ביטוי מאמץ מנוע שכזה כלומר מה ''משלם את המחיר'' על התנהלות מוטורית עצילה שכזאת? האם יתכן שהמאמץ הזה מתבטא בעליית חום הקלאץ' (גם בלי החלקה, כי כל המערכת החל בבוכנות הנעות, המשך בקרנקשפט הקלאץ' הגיר ועד הגלגל. לכולם קשה ו''פחות טיבעי'' להצליח לנוע. אני חושב להחליף הבוכנה התחתונה ואולי גם הצנרת או את חלקה. מעניין האם אפשרי למצוא את זה מפירוק?
 

xrlmike

New member
ביצעת בדיקה מאד מקלה והחלטת שאין החלקה - אז אולי צריך להחמיר

את הבדיקה קצת ולראות אם גם אין החלקה תחת עומס מלא שתי הבדיקות שתוארו כאן יגלו אם הקלאץ גמור סופית ולא יגלו החלקה חלקית קלה כדי לבדוק אם הקלאץ מתחיל את סוף חייו (ולא סיים כמו בבדיקות הקודמות) צריך לבדוק אותו במצב שבו הוא משלב את המנוע במקסימום הספק: לרכב בנזין טיפוסי סע בהילוך שני ב 5000 סל"ד והעבר להילוך שלישי באופן מהיר תוך כמעט זריקת קלאץ - אם מחט הסל"ד מהססת בירידה בסל"ד התקיימה החלקה של הקלאץ בזמן ההיסוס אם הכל תקין המחט תתייצב מיידית על הסל"ד החדש הנמוך יותר ככה המעבר מתבצע כאשר המנוע באיזור שיא ההספק ושיא המומנט והעומס על הקלאץ מרבי - והוא צריך לדעת להתמודד עם זה ברכב כזה ללחוץ חזק על דוושת התאוצה בהילוך חמישי ועוד בעליה לא מוציא הרבה הספק על הקלאץ בכלל ולכן לא סביר שיחליק אלא אם הוא כבר לא מת אלא במצב ריקבון
 
למעלה