לחץ אוויר בצמיגים (קיה פיקנטו 2018)

Jupiter30

New member
לחץ אוויר בצמיגים (קיה פיקנטו 2018)

כל אחד אומר משהו אחר. האם הכי מומלץ למלא לחץ אוויר לפי המדבקה? אני נוסע יחיד ברכב. 33 מקדימה ו 30 מאחורה?
 

mkr

Member
למה לשאול כל אחד (ולקבל כל מיני תשובות)???

30 PSI ו-33PSI
 

em28

Well-known member
אם זה מה שהיצרן כתב - זה מה שצריך, מצד שני....

המשאבות בתחנות הדלק אמינות כמו .....ביבי במערכת הבחירות. מנסיון שלי נורת ההתראה נכבית כשממלאים יותר מ-36PSI בתחנה. &nbsp &nbsp
 
נסיונך בפיקנטו 2018? + שאלה לכולם


כזכור אני טוחן הפיקנטו: ק''מ שנתי סביב 30. שחלקם הגדול בינעירוני. בירידות ובמישור הקצב מהיר לכדי 120-140 מ''מ/דקה (ובעליות של הרי יהודה, שומרון וירושלים, אני מקפיד שהמהירות של דגם ה1000 אינה עוברת את ה100 כדי למנוע בלאי מואץ). &nbsp שמתי לב שכיום, כמעט 50K ק''מ לאחר התקנת הצמיגים האחרונה (פירלי) אני רואה שמ3 החריצים האורכיים בסולייה, השחיקה המשמעותית ביותר היא של החריץ החיצוני ביותר. החיצוני בוודאות נשחק יותר מהאמצעי אשר בתורו נשחק יותר מהפנימי. &nbsp אם זה לחץ אויר מוגבר אז החריץ האמצעי אמור להשחק הכי הרבה בעוד שאצלי החיצוני נשחק יותר מהאמצע &nbsp כמה ק''מ צפויים להחזיק צמיגים ברכב כזה כשעיקר עיסוקו הוא
רבתי בבינהעירוני...
 

em28

Well-known member
נסיוני עם פיקנטו הנועלת צמיגי 165/60/14

 
המידה שלך לא מוזכרת במדבקה שלו

הדגם השתנה וגם הגלגלים השתנו. לכן, אולי ה36 שלך לא מתאים לו
 

enigo

New member
יש לך כנראה בעית כיוון

אם כי יש מכוניות שהכיוון ה"נכון" בהן גורם שחיקה כזו. אם ההבדל עדין, אולי זה המצב הנורמלי. אם משמעותי, שווה לבדוק כיוון צירים.
 

חן 1111

Active member
זו תופעה די נפוצה, גם בכלי רכב תקינים

כמו שכתב אניגו, אם זה מוגזם, תבדוק את כיוון הפרונט. אם לא, תתייחס לזה כתופעה נורמלית. אני מניח שזה רק בצמיגים הקדמיים. תחליף בין הקדמיים לאחוריים ואז תהיה לך בהמשך שחיקה יותר אחידה.
 

חן 1111

Active member
היצרן יודע הכי טוב.

רק שים לב שהיצרן מציין לחץ בצמיגים קרים. אם אתה מגיע לתחנת דלק אחרי נסיעה, והצמיגים חמים, הלחץ צריך להיות בערך 10% יותר גבוה. וכמו שכתבו, מדי הלחץ בתחנות לא תמיד מדויקים. כדאי לקנות מד לחץ תקין ולהשתמש בו.
 
לא משנה מה אומרים , אומרים גם שביבי הוא ראש הממשלה הכי טוב

בעולם ומעריציו כל הזמן אמרו שאין לו מחליף , אבל מסתבר שיש לו מחליף רשמי וזה אחד שביבי ואנשיו אמרו עליו שהוא מגמגם, משוגע, לא אפוי ורמטכ"ל כושל שהיום הוא שר הביטחון ואוי ואבוי אם הוא יהיה ראש ממשלה . אז תמלא בדיוק כמו שכתוב במדבקה , 33 קדימה ו 30 אחורה אפילו אם אתה לא מעמיס 3 אנשים ומזוודה כמו שכתוב במדבקה . רק באם הרכב עמוס לגמרי תמלא לפי השורה התחתונה ... 36 בגלגלים האחוריים ו 33 בקדמיים .
 
נמלה, כיום הגישה שונה...

זה לא רק עניין של עומס משקלי אלא של בטיחות שנגזרת מעומס ביצועי. צמיג צריך להיות יחסית קשיח כדי להיות יציב ו''עמיד'' בעת הפעלת כוחות משמעותיים עליו מכיוון המרכב עקב תאוצות ותאוטות רדיאליים או טנגנציאליים. לכן יש יצרנים המורים להעלות את הלחץ בצמיגים כשהנהיגה מהירה. נניח כשמעל ל150-160 זה נקבע כcut off. ואין קשר לעומס. למשל, אם תפתח ספר רכב של vw: הלחץ הגבוה מומלץ ב2 מצבים נפרדים: 1. עומס "ביצועי" למהירויות נניח מעל ל160 2. נהיגה כחולה (שזה הירוק החדש
) זה למי שרוצה לחסוך בזיהום האויר ובדלקים ובבלאי למנוע ולעוד רכיבים... 3. למיטב זכרוני בvw החדשים אין בכלל איזכור לעומס המשקלי... כנראה שזאת תופעת לוואי מהתרחבות הצמיגים, שטח המגע גדל ועל כן הם מפעילים כוח משמעותי יותר המתנגד למשקל הרכב (בנתוני לחץ מילוי אויר זהים). מצד שני לא רק הצמיגים אלא גם המכוניות משמינות. רוב הציבור נוהה אחרי רכבים מסיביים, טנקים על גלגלים
אז חסכוני זה בוודאי לא...
 
בתקופת הקורונה המשטרה תפסה יותר טייסים על הכביש

ובכל זאת עדיין בישראל אין אוטובאן וזה לא רלוונטי להתייחס למהירות של 150 קמ"ש ומעלה .
 
למעלה