התלבטות בין מכוניות

driving1

New member
התלבטות בין מכוניות
היי,
מחפשת מכונית חדשה או כבת שנתיים.
עד כה היו לי סופר מיני.
מחפשת שילוב של אמינות ונוחות ישיבה . קונה לטווח ארוך .

כמה אופציות שחושבת עליהם כרגע-
1. סוזוקי בלנו יד 2. לא מתלהבת מהגיר הרציף ומכירה את הפרטים לגבי המנוע.
2. סוזוקי קרוסאובר יד 2
3. סוזוקי ויטרה החדשה 1.4 טורבו
4. פולקסווגן פולו.
לגבי הפולו- זה רכב שאני ממש לא מכירה והוא בעל גיר רובוטי DSG7 . תוהה כמה אמין וכמה השקעה לטווח ארוך.
לגבי הויטרה- האם זוללת יותר דלק מהקרוסאובר? האם המנוע 3 או 4 צילינדרים?

תודה!
 

driving1

New member
התלבטות בין מכוניות-הערה
לנהיגה משולבת. כ 18000 קילומטר בשנה
 

enigo

New member
נראה שאת מאוד אוהבת את סוזוקי...
על הבאלנו וותרי. אוטו שיועד למדינות מתפתחות, בסיסי וגס.
הקרוסאובר נעים יותר מהויטארה וגם מרווח יותר. אבל פחות "סקסי" מבחינת עיצוב (שלא לומר מכוער). בצריכת הדלק אין הבדל משמעותי כשזה אותו מנוע, לויטארה יש גם גרסת ליטר אחד (שלושה צילינדרים) שחסכונית יותר, אבל המנוע לא הכי מעודן.
אם נוחות ישיבה היא אלמנט מהותי מבחינתך, מציע לבדוק את ה סיטרואן קקטוס. בגרסה המאובזרת המושבים שלו הם מה נוחים שפגשתי.
 

driving1

New member
סיטרואן המתלים של הסיטרואן רכים לי מדי.ניסיתי בזמנו את הסי 3.
זה אותם מושבי ספה?
איזה גיר יש שם?

האם הרכב אמין ? בעיה נוספת שלסיטרואן אין שוק טוב בארץ..
בקיצור..קצת חוששת
 

enigo

New member
לא אותם מושבים כמו בסי3, אבל די ספה, כן
לגבי שוק - זה נכון. לסטיגמות יש חיי מדף ארוכים.
אבל אני אישית מעדיף לנסוע ברכב שנעים לי בו ולהפסיד יותר כסף במכירה, ולא לנסוע כל יום באוטו שמבעס אותי רק כדי לחסוך בירידת הערך.
 

driving1

New member
. לא התייחסת לאמינות של הקקטוס...
בכל מקרה פחות אהבתי את המתלים ואת המזגן דרך המסך..
אגב לא מוצאת תוצאות מבחן ריסוק של הקרוסאובר אחרי 2013 אז זכתה ב 5 כוכבים..לא בוצע כנראה מאז?
מה דעתך על הפולו בהיבטים שציינתי?

תודה
 

driving1

New member
אשמח לשמוע גם על גירים על ה dsg6 ו 7.
האם יש יותר מידע על האמינות שלהם כיום?
מניחה שזה תלוי רכב גם..

שמתי לב שנכנס לקיה וליונדהאי. 2 חברות עם שם אמין יחסית. ומנגד סוזוקי ואחרות בחרו לא לעשות בהם שימוש.
 

enigo

New member
תיבות דו-מצמדיות הפכו לדי נפוצות
ושירתו גם בעוד מותגים. מצד שני, זו טכנולוגיה חדשה יחסית שסבלה ממחלות ילדות לא רק בפולקסווגן, אלא גם בפורד, רנו וביונדאי/קיה (הדור הראשון נטה להתחמם ולתקוע את הרכב. עכשיו כבר יש דור שני).
התיבות הנוכחיות של פולקסווגן לא סובלות מבעיות מוכרות, אבל עדיין יש מצמדים שהם אלמנט נשחק ולא ברור כמה יחזיקו. בדרך כלל מתכננים חלקים כאלו להחזיק 150,000 ק"מ ויותר - אבל לא תמיד התכנון מצליח...
לגבי האמינות של הקקטוס - לא מוכרות לי בעיות מיוחדות. אני מאוד אוהב את המתלים והמושב, אבל על טעם ועל ריח...
לגבי הפולו - לא נסעתי בדור הנוכחי. את הקודם לא הייתי קונה. רכב מיושן.
 

driving1

New member
תודה. שאלה על מושב שמתי לב שבמכוניות מושב הנהג החלק התחתון של המושב לכיוון הגב הולך ויורד בשיפוע.עד החיבור לחלק שתומך בגב.
כיוון שיש לי בעיה בגב תחתון אולי זה מפריע בעיקר לאנשים כמוני? לא מבינה את ההגיון בלא ליצור מושב בגובה אחיד בחלק שעליו יושבים..כיוון שנראה שזה מאתגר את הגב.
האם יש רכבים שבהם זה לא בשיפוע?
 
מושב הכסא צריך להיות בזוית של 4 מעלות או 3 מעלות
כלפי מעלה .
כאבי גב - תנסי לשחק עם הזוית של גב הכסא
אולי הוא ישר מידי, אז תטי אותו לאחור ותקרבי את הכסא בהתאם .
גם אם זה אומר שבפניה שמאלה את צריכה להזדקף בכסא בכדי לראות
יותר טוב .
 

driving1

New member
תודה..מושב תודה.
אני משחקת עם גב המושב. אבל קודם כל מרגישה שהמושבים קצרים לי ..שחסרה תמיכה עד קרוב לברך. ואני גובה ממוצע.
ולגבי הזוית של הכסא שיורדת לכיוון פנימה ..לכיוון גב המושב.. חבל לי שלא ניתן לשחק איתה. שאין ידית לזה. להרים את החלק התחתון של המושב שיהיה יותר מיושר עם הקדמי. זה יוצר עומס בחוויה דלי על הגב התחתון.
שמתי לב שזה במגוון מכוניות. זה נראה לי כמו שיפוע משמעותי.
 
זה המצב הנכון , לא בטוח שזה מה שמפריע לך
יש כסאות משרד שאפשר להטות אותם או כאשר יש תקלה הם נוטים קדימה
זה לא נוח .
תנסי עוד קצת אחורה את גב הכסא. ממה שיש בתמונה
 

driving1

New member
כסא משרד ישר לקחתי את הגב גם יותר אחורה ...
בדקתי..יש לי כסא משרדי איתו אין לי שום כאבים. והוא ישר לגמרי.
אני מבינה שזה לרכב וזה למשרד.אולי אבל הפתרון הוא לרכוש כסא מיוחד לרכב? לא יודעת אם הם ישרים או לא.
אגב פזו שניסיתי בזמנו היה לי אני חושבת נח מבחינת ישיבה. האם גם דם המושבים מוטים מטה? אולי כן ויש תמיכה נוספת?

תוהה לאיזה כיוון עוד לגשת כדי להבין ולפתור את הבעיה.

תודה לכם על העזרה
 

enigo

New member
בכסא משרדי את יושבת עם הרגליים תחתייך. במושב רכב את יושבת עם
הרגליים שלוחות קדימה, זו הסיבה שיש הבדל בזווית ה"נכונה" של בסיס המושב.
ולמה הנכונה בגרשיים? כי כל אחד אחר ולכל אחד מתאים משהו אחר. מושב שנוח מאוד לאחד יכול להיות לא נוח לאחר. ועדיין, יש מושבים שנוחים יותר לרב האנשים וכאלו שפחות.
אגב, יש מושבים שכן מאפשרים לכוון את זווית הבסיס. יש גם כאלו שבהם החלק הקדמי של הבסיס ניתן להזזה, כך שמתקבל בסיס ארוך יותר. אבל למרבה הצער, זה בדרך כלל מופיע רק במושבים של מכוניות יקרות יחסית.
לגבי הקקטוס: ממה שאני זוכר הוא לא שטוח - כמו שאמרתי, זו לא הזווית הנכונה לנהיגה - אבל הוא מושב שנוח לרב האנשים. לא תדעי עד שלא תנסי... (אגב, ממה שאני זוכר, יש הבדל בין המושבים של הגרסה הבסיסית למאובזרת. נסי את שניהם).
 
זה כסא מאוד ישן , זה שהמושב ישר זה מטעה
כי הספוג עבה כך שבחלק האחורי את שוקעת יותר ובכך מתקבלת הזוית .
בכסאות שבהם המושב קשיח יותר או שיש שקע או שיש זוית קטנה כלפי מעלה
אחרת מחליקים מהכסא . גם ספות של סלון , הן נראות ישרות אבל שוקעים בהן .
את יכולה גם לשלוט יותר טוב בגובה הכסא המשרדי מאשר במכונית שבמכונית זו ישיבה נמוכה יותר . ישיבה גבוהה יותר היא נוחה יותר .
אז אולי את לא צריכה להחליף כסא אלא רכב , תבדקי רכב גבוה .
גב המושב צריך להיות 117 מעלות ביחס לקו אופקי , אולי למכונית זה קצת יותר מידי וצריך פחות . הייתי משרטט לך מידות לשבלונה אבל אין לי כרגע תכנת שירטוט , אולי בהמשך אני אתקין ,
אני רגיש לזוית של גב הכסא , אם היא זקופה מידי כואב לי הגב התחתון
אם היא בסדר לא כואב לי , מצאתי גם שגב הכסא באם יש לו כרית מתנפחת
עדיף לי לא להשתמש בזה .
עוד טיפ : כדאי להשען על גב הכסא להתרומם קצת ואז לרדת למושב הכסא
זה טיפה מסיר מהעומס על הגב . לעשות זאת מידי פעם .

דרך אגב , תשמרי על הכסא הישן שלך , כסא חדש יתכן שיעשה לך כאבי גב .
לא להתיישב עליו במכה אלא בעדינות , אם יש בעיה קלה עם הגלגלים להחליף אותם . הרבה פעמים שיער תוקע את הגלגלים ואז הם נשברים
אז לדאוג לנקיון של הגלגלים והמשרד . לא להסתרק במשרד .
 
הכנתי לך מידות לשבלונה של 117 מעלות
תקחי קרטון חצי מטר על חצי מטר ותגזרי ממנו שיפוע כמו בתמונה
164 מילימטר .
יכול להיות שלרכב צריך קצת פחות מ 117 . לא ללכת לפי זוית המושב אלא
לפי קו אופקי .
 

driving1

New member
תודה.. לא בטוחה שהבנתי לגבי התרשים מה לעשות איתו ...
מעריכה את המאמץ.

לגבי הסיטרואן-קצת קראתי בינתיים ..ויש לי כמה שאלות בעניין-

האם יש בעיה עם רצועת התזמון?נטייה להתפוררות? עניין עם שמן ?
מה זה אוראה בהקשר לסיטרואן ותחזוקה?
נסיון של מישהו או מישהי מול היבואן..?

אני מבינה שעיקר ההבדל בין הסי 3 לקקטוס הוא בכח סוס של המנוע, חלונות אחוריים, מושבים וגודל רכב.

עוד הצעות לרכבים שיכולים לשלב את הצרכים שציינתי?

ממש תודה לכל מי שענה .
 

enigo

New member
היתה בעיה עם הרצועה בעבר. נפתרה
אוריה רלוונטית רק למנועי דיזל (בכל המנועים החדשים, לדעתי. לפחות ברובם. לא עניין של סיטרואן).
בשנים האחרונות היבואן שינה גישה מבחינת השירות. אם בעבר היית צריך להוכיח שאין לך אחות, ועדיף בכתב, כדי לקבל תיקוני אחריות, היום הם הרבה יותר נדיבים. כנראה קשור גם לשינוי גישה אצל היצרן (שמאז שהגיע מנכ"ל חדש נמצא בתנופת צמיחה).
הקקטוס והסי3 הן מכוניות שונות. דגמים נפרדים. הם חולקים מרכיבים שונים, אבל זה ממש לא אותו אוטו עם כמה שינויים קלים.
 
לקחת קרטון חצי מטר על חצי מטר
לגזור ממנו את הקו האלכסוני וזו השבלונה לזוית גב הכסא
משם תנסי לראות מה מתאים לך .
 
למעלה