MG החשמלית

enigo

New member
ושוב, יש הבדל בין מה שיקרה (אולי, אם שום דבר לא ישתנה) לבין

המצב הנוכחי. להזכירך הדיון התחיל על המצב כיום.
 

boriska1

Member
ואני מדבר על המצב הנוכחי.מגמות,דינמיקה וכו". גם קצת ספקולציה

אבל לא הרבה.
דנו...חיפשנו קצת בגוגל... השכלנו... אחלה
 

enigo

New member
על המגמות אין ויכוח. אמרתי במפורש שלפני עשור וחצי הם הציעו

מכוניות באיכות כזו שכשהם ניסו לשווק באירופה הם נזרקו מכל המדרגות. היום הם כבר מציעים מכוניות סבירות. זו התקדמות מהירה ומשמעותית מאוד.
אבל הם עדיין לא בחזית היכולת והטכנולוגיה.
 
ה MG החשמלית סותרת את דבריך

רכב זה מצויד במערך מלא ופורץ דרך של מערכות בטיחות אקטיבית מקוריות כסטנדרט המעניק לו דרוג בטיחות 7 – בלימה אוטונומית, מניעת סטייה מנתיב הנסיעה, שמירת מרכז נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית זחילה בפקקים, התרעת תנועה חוצה מאחור, זיהוי רכב בשטח המת, זיהוי הולכי רגל וזיהוי תמרורי תנועה וניטור מרחק מלפנים.
 

boriska1

Member
סתם,בשולי הדברים,לא העיקר.הזכרתי שראיתי סרטון על יריד

מכוניות חשמל בסין. היה שם אוטו חשמלי מפואר, דמוי רולס רויס במחיר 50.000$.
במחיר הכל כלול.אחריות לכל החיים,כולל החלפת צמיגים וכל חלק מתבלה אחר, כולל טעינת חשמל חינם בכל התחנות וכו"
מה הבעיה? אחריות מקיפה זו,תקפה כל עוד הרכב לא עבר בעלות. אחלה תרגיל שיווקי. מי שקונה רכב בסכום כזה לא יחזיק אותו הרבה שנים.
 

boriska1

Member
לו בארץ הייתה עסקה כזו,עבדכם הנאמן היה ראשון

שקופץ על המציאה.גם אם המחיר היה 50% יותר.הייתי מחזיק אותו 10 שנים לפחות, יוצא 7500$ לשנה. להחזיק את הטרנטה המשומש שלי עולה לי יותר.גם לא היה פוגע לי בתזרים המזומנים, הייתי לוקח הלוואה לא צמודה לכלום, ורוב הסיכויים שב10 שנים הקרובות יהיו 4-5 שנים עם אינפלציה של כמה אחוזים טובים.תלוי במזל.
 

enigo

New member
מילת המפתח היא "דמוי"

אם תיתן שם דגם, יהיה מעניין לבדוק כמה ה"דמוי" באמת דמוי.
לדברים יש מחיר, גם בסין. לפלדה שממנה מייצרים את הרכב, לסוללות, לאלקטרוניקה ששולטת במנוע, לאביזרי הבטיחות, לעור שעוטף את המושבים, לפלסטיקה של לוח המחוונים.
יש עלות לעבודה המיומנת שנדרשת כדי להרכיב הכל יחד - גם בסין.
יש עלות למכונות שנדרשות כדי לייצר את החלקים - גם בסין.
וכשאתה מסכם את העלויות הללו, ועוד מוסיף עלויות אחזקה לאורך שנים (נגיד רק שנתיים), אתה מקבל סכום שהופך את הנתון של 50,000$ לרכב דמוי רולס רויס לנתון מאוד לא סביר.
 

boriska1

Member
עשיתי מאמץ למצוא את הסירטון.לא הצלחתי.ואכן זה לא רולס רויס

אני בטוח שזה רחוק מהמקור ואפילו מטריה אין לו. לא חושב שהרכב הזה נמכר מחוץ לסין.אני מניח ששמת לב למכודת האחריות המקיפה.התנאי שהאוטו לא עבר בעלות.
תוך הדיון הזה גיליתי, שממשלת סין מסבסדת חזק את מכוניות חשמל. בתקציב של 56 מיליארד דולר לשנים 2016-2020. ראיתי עכשיו סרטון יו טיוב על אוטו שעלותו 29 אלף דולר, אחרי הסובסידיה עולה לצרכן 23 אלף.
כמו כן גיליתי שמעל ל90 אחוז ממכוניות חשמליות הן בסין.פרט לחלק זניח מהן, כולן מיוצרות בסין גם אם אינן סיניות.לא רק מורכבות בסין, אלא מיוצרות שם.
סביר,לא סביר,זוכר היטב.
לרולס רויס יש גם תרבות ייצור והקפדה על פרטים של 100 שנה. בזה אי אפשר להתחרות. אבל רובינו נוסעים במזדה או יונדאי ודומיהם.בדקתי לא מזמן ענייני וולוו, כידוע לך,שם אחרי 7-8 שנים העור מתפוצץ,המזגן עושה רעשים, מערכת מולטימדיה הולכת אחרי שנים ספורות. בטוח שברולס רויס זה לא קורה.
 

enigo

New member
אבל אמרתי לך מההתחלה שהם חזקים במכוניות חשמליות...

אגב, סובסידיות בהיקף כזה לרכב חשמלי הן עניין די נפוץ. יש ברב מדינות אירופה, אם לא כולן, ובארהב (אם כי מדברים על ביטול).
והרבה פעמים האיכות היא חלק מהותי מהמוצר - ומכפילה ומשלשת את המחיר. לכן זה שרכב נראה כמו רולס רויס, לא הופך אותו לבר השוואה לרולס רויס.
 

boriska1

Member


 
חחחההה
. צריך לשלוח אותך לעבוד

במפעל סיני כל שהוא נניח לייצור מכנסי ג'ינס .
בעל המפעל מבקש מהקליינט עוד 40 סנט למכנס שלקליינט הוא עולה 4 דולר
הקליינט החזיר המערבי שמוכר את הג'ינס ב 100$ מסרב . מי שם לדעתך יישא בעול בעל המפעל או הפועלים ?
כנראה שאתה חושב שתנאי עבודה בסין זה כמו באינטל קיית גת.

העור של הסינים בוודאות נחות יותר , פשוט כי הם לא הודים ששם תעשיית העור הגדולה בעולם והטובה בעולם וכי יש להם חמלה אין סופית לבעלי חיים .
אני רק מתפלא שבמכוניות סיניות אין ריפודי מושבים מפרווה של בעלי חיים
שהופשטו מעורם בעודם בחיים .
אתה רק שוכח את הניהול הסיני , שהוא אכזרי במושגים מערביים .
 

enigo

New member
לא ממש מצליח להבין איך מה שאתה אומר אומר סותר את דברי

האם אתה טוען שרכב נמדד אך ורק לפי מערך הבטיחות שלו?
האם. אתה טוען שאיכות מערכות הבטיחות ב-MG הנל היא מהטובות בעולם?
האם אתה טוען שהמערכות הן מתוצרת ותכנון סיני?
&nbsp
ואתה לא באמת הבאת את ציון אבזור הבטיחות של משרד התחבורה הישראלי כטיעון, נכון?
 
רק לא מזמן העצירה האוטונומית של מאזדה ושל אחרים הייתה

על הפנים . רק במהירות נמוכה, לא הייתה זחילה בפקקים . בדור הקודם .
מהיכן הם לקחו את הידע לבצע מערכות מתקדמות יותר ?
על ה MG יש 5 שנים אחריות , זה מספיק איכות בשביל רוב האנשים
ויותר חשוב זו מכונית שפויה ובמחיר שפוי . גם בשבילך שאתה לרוב נוסע
לעבודה ובחזרה נסיכות קצרות , לא שחסר לה טווח .
אתה לא תרצה לזכור אבל זה מה שאמרתי שצריך בדיון על טסלה עם 500 כ"ס
שלא צריך טסלה אלא כמו MG .
כמובן שהקידמה נמדדת לפי מערכות הבטיחות שלו ולא לפי המולטימדיה החשובה .
בתאונה כמעט תאונה או במניעת תאונה מה יותר חשוב ? הכ"ס
או ריפודי העור ?
ברוב המכריע של התאונות שזה נ.ב. מטופש , המערכות הללו הן החשובות .
כבר אמרתי זאת לאשתי ששאלה למה אני צריך כסא חשמלי
היא לא מבינה במכוניות אז סביר שהיא תשאל
הדבר הכי חשוב במכונית זה כסא הנהג כל שאר המותרות אפשר בלעדיהן .
לחולי הגה ולאוליגרכים יש מי שמייצר מכוניות , רובינו צריכים מכונית שתביא אותנו מנקודה
א ל ב .
כעת תגיד לי , מה יותר טוב ? קיא נירו / פיקנטו או MG חשמלי ( או לא חשמלי באם הוא כולל את מערכות הבטיחות הללו ) .
 

enigo

New member
להביא לך דלי?

חבל שהשטויות שלך יתפזרו לכל הכיוונים, בדיוק שטפו את הרצפה.
זה ש"לא צריך יותר" לא אומר שמשהו הוא טוב - רק שהוא מספק. מוזר שצריך להסביר לך דבר כזה. בעצם... לא.
ואני מקווה שמתישהו תבין שחשוב שאיכות של רכב נמדדת בכוחות סוס זה דבר די מטומטם. אבל אני לא מחכה בנשימה עצורה...
ול-MG בנזין (עם מנוע מתכנון אמריקאי ותיבה יפנית, אגב) אין את מערכות הבטיחות (שנרכשו, כמו אצל מאזדה, מספק חיצוני).
 
אז יש יותר עשירים בעולם מאנשים קשי יום ?

כמה מכוניות יוקרה מוכרים בישראל וכמה קיא , מפיקנטו ועד ספורטאז' ?
ואילו אני מחכה שתבין שאיכות של רכב בקצה היוקרתי זה דבר מיותר ולא חשוב
לרוב האנשים . אבל זה לא אומר שהסינים לא יכולים לספק זאת באם ירצו .
 

enigo

New member
שכחת את ההצהרה "כל קשר לדיון או למה שהגבתי לו מקרי בהחלט"

וברור שהם יכולים, וגם רוצים - אבל משום מה לא עושים את זה.
מאוד מוזר...
 
לא מכיר את הרכב אישית , אבל הוא הרבה יותר שפוי

מטסלה וכל האחרות עם 500 כ"ס . שזה מספיק רק לכמה דקות .
אז לפי הנתונים , 150 כ"ס עם מומנט 30 קג"מ ותאוצה של 8.2 שניות
ובמחיר של כ 140000₪ , עם טווח של 250 k , זה בהחלט רכב שהייתי קונה .
גם הגודל פיזי לא רע בכלל .
אחריות 5 שנים ולבנתיים ללא מס נסועה
זה הזמן לקנות רכב חשמלי .
מהירות מירבית 140 קמ"ש אז אם אתה חולה הגה חפש משהוא אחר
במשך 40 שנה הגעתי למהירות הזו בפעמים בודדות בלבד .
בשימוש יום יומי אין צורך בזה .
אבל תאוצה של 8 שניות זה בהחלט מכובד .
 
למעלה