MG החשמלית

מה שהיה זה לא קיים , גם סקודה היו עלובים פעם

אם הם ירצו אין להם שום בעיה לפתור את כל הבעיות הללו
במחיר של רכב הפנאי של GREAT WALL בהחלט שווה קניה
כמובן שהקליינטים לא יהיו מעריצי אוודי ו BMW .
אם מוכרים בישראל את הדצ'יה אפשר בשקט גם למכור רכבים סיניים
עניין של יזמות וכדאיות ליבואן בלבד .
 
הבעיה אצלך , אתה חושב שמכונית צריכה להיות שיא הטכנולוגיה

אבל יש שווקים עצומים שלא חושבים כמוך
זה לא אומר שהם לא יודעים לייצר זאת או לא ידעו
נתראה בחשמליות
לבנתיים בעיר בגודל מדינת ישראל שבה פרצה הקורונה
יש 3000 אוטובוסים חשמליים סיניים ולא מרשת החשמל
שמכסים מצויין את העיר .
אז אולי אוטובוסים זה לואוו טק כי הרי גם בישראל מרכיבים אותם
אבל בכל זאת .
 

enigo

New member
אתה אמרת, ואני מצטט "אם הסינים ירצו, הם יכולים לייצר כל רכב

בכל רמה".
אחרי זה הודית שבעצם, הם לא יכולים - אין לך מושג למה, כמובן, אבל אתה מודה שהם לא יכולים.
אז עכשיו אתה מנסה להעביר את הדיון לנושא אחר לגמרי, תוך שאתה קובע עבורי מה אני חושב שמכוניות צריכות להיות.
נה... לא נראה לי שזה יעבוד לך הפעם. אמרת, כמו שקורה לך כל כך הרבה פעמים, משהו שהוא לא נכון - תצטרך פשוט להודות בזה.
 
זה אתה שלוקח את המושג לא יכולים למחוזות

שמחוץ ליכולת הטכנולוגית . הם מסוגלים לתכנן וליצר
תחומים אחרים שגורמים לכך שזה לא יוצא לפועל זה לא אומר שהם לא יכולים .
הם מייצרים מכוניות ואפילו לא גרועות אז הם בהחלט יכולים לשפר את התוצרת באם יחליטו שצריך לעשות זאת
הם גם מייצאים למקומות מסויימים .וגם לישראל כך שאתה קצת נופל כאן
כנראה שהם מצליחים יותר בתחום הנמוך יותר של המחירים .
שהרי מכוניות יקרות קונים אנשים שחשוב להם שם המותג .
 

enigo

New member
לא ידעתי שלמושג פשוט כמו "לא יכולים" יש מחוזות

זה עניין די פשוט - יש "יכולים" ויש "לא יכולים". עובדתית - הם לא יכולים. נורא פשוט - אפילו בשבילך...
&nbsp
הם יכולים לייצר מכוניות. הם יכולים לייצר מכוניות סבירות. הם לא יכולים לייצר מכוניות בכל רמה שיירצו.
ה"למה" לא רלוונטי לדיון - רק היכולים והלא יכולים.
 
אז בשביל זה אתה כאן בכדי ללמוד , גם עברית .

ישראל יכולה או לא יכולה לייצר מטוס לביא ? כי הרי תכלס אין מטוס לביא .
הסינים יכולים לייצר מה שבא להם והם מייצרים.
זה שהם לא צריכים ועקב כך לא מייצרים מכוניות מטופשות עם 500 כ"ס , או אוודי TT ( ותואמיה ) מטופשת זה אומר שהם פשוט אנשים שפויים . אבל בגלל שהם כל כך רבים מספיק שחלק קטן מהם יתחיל להשתגע .
העובדה היא שהם מייצרים חלקים למכוניות פאר אירופאיות ואחרות
אז מה אתה אומר בעצם ? הם לא יודעים לייצר חלקי פח שלא יחלידו ? או הם לא יודעים לייצר חלקי פח מדוייקים ?
הם לא יוודעים לייצר חיישנים , הם לא יודעים לייצר מערכות בטיחות מתקדמות ?
כי ב MG החשמלית יש כאלו מכל הסוגים . הם לא יודעים לייצר צמיגים ?
הם לא יודעים לייצר 4X4 ? או כנראה שהם לא יודעים להעתיק מערכות מתלים .
אה כן הבעיה שלהם שהם לא יודעים לייצר פסי עץ ממורטים והגה מעץ .
גם הם לא יודעים ולא רוצים לייצר חיפויי עור כי הם חסים על חיות
אצלם כל החיות מוגנות .
אבל החולשה הכי גדולה שלהם אין להם יכולת ייצור של מחשבים
ומולטימדיה . בשביל זה הם צריכים עוד 10 שנים .
צריך להזכיר לך שאת פריצות הדרך ברכבים ב20 שנה האחרונות הובילו רק 2 חברות ייצור רכב ?
הסינים לא צריכים להמציא את הגלגל .
 

enigo

New member
כל כך הרבה שטויות בהודעה אחת...

צריך לבדוק, אבל יש מצב שההודעה הזו קובעת שיא, אפילו עבורך. וזה הישג לא מבוטל!
מכל הדברים החלטת שדווקא את מערכת המולטימדיה הם לא יודעים לייצר? אותם סיניים שמתכננים ומייצרים טאבלטים וטלפונים בעשרות מליוני יחידות מדי שנה, דווקא את מערכות המולטימדיה הם לא יודעים לייצר? ROTFL...
שאר הרשימה שלך סתם מבהירה שוב כמה אין לך מושג מה זה בעצם אומר לייצר מכונית טובה. אבל זה לא מפתיע.
ולגבי הלביא, התשובה היא פשוטה - יכולה (יכלה ליתר דיוק, וגם בנתה), אבל בחרה שלא לייצר ביצור סדרתי משיקולים פוליטיים וכלכליים.
הסינים לא ממש צריכים להתחשב ברצונות ארה"ב, כך שהפוליטיקה יצאה מהתמונה, ושוק הרכב למכוניות יוקרה שם מספיק גדול כדי להצדיק כלכלית פיתוח מקומי של רכב מתאים. הם גם ניסו כמה פעמים אם אני זוכר נכון. כך שאין ספק שיש את הרצון - אבל אין יכולת...
 
אתה כמו שלדון , צריך ללמוד לזהות סרקאזם

אז אתה אומר שהסינים מייצרים מצויין מחשבים מולטימדיה וטלפונים
ורק את החלק המטופש בייצור מכוניות הם לא יודעים .

אז לא הבנתי , ישראל יכולה או לא יכולה לייצר לביא ? כי היא לא בחרה כלום
ארה"ב כפתה עלינו להפסיק לייצר .
התשובה היא כמו הסינים , יכולה לייצר . למה זה לא יוצא לפועל זה סיפור אחר .
ואתה תמשיך לומר שלא כדאי זה לא יכול .
 

enigo

New member
אז מי כופה על הסינים? מי יכול בכלל לכפות על הסינים?

וזה שאתה חושב שהתכנון ההנדסי של רכב הוא ה"חלק המטופש" רק מבהיר שוב (ושוב, ושוב, ושוב...) כמה אין לך מושג בתחום.
 
ברור , אין מה להשוות בכלל מהנדס מכונות

למהנדס אלקטרוניקה ומהנדס מחשבים . כך זה מהצד שלי .
מהנדס מכונות זה בעיקר ניסיון , האחרים זה שכל .
מי מייצר למהנדסי המכונות את הכלים לשיפור החלק הטיפש ברכבים ?
למשל לייזרים להוצאת מידות מאב טיפוס .
או כנראה שאני טועה , מפתח קירבה זה תוצר של מהנדסי מכונות .
תפסיק לקשקש בקומקום , בחתיכות ברזל אין שום תיחכום
גם אם קוראים לזה איזורי קריסה .
 

enigo

New member
כאמור, יכולת מופלאה להיות נחרץ בתחומים שאין לך

מושג קלוש בהם.
חסרים לך אפילו המושגים שאיתם מגדירים את ההבנה...
 

enigo

New member
בוריס, האמירה שלך על הסוללות כל כך לא נכונה

בכמה וכמה רמות... ממש לא פשוט להעתיק, ויש שם המון טכנולוגיה.
זה נכון גם לתחומים אחרים ברכב. האמירה "זה רק מכניקה ועיצוב" היא בערך כמו להגיד שרפואה זה רק חומרים כימיים וסכינים. נכון עקרונית, אבל מפספס לגמרי את המורכבות והעומק של התחום.
אגב, דווקא בתחום הסוללות והרכב החשמלי בכלל הסינים נחשבים למובילים בעולם. יצרנים סיניים מספקים סוללות ללא מעט יצרנים מערביים.
 

boriska1

Member
אז אסביר.לא נפט,לא ברזל,לא חקלאות. רק ידע ומדע. וזה מה שהם

עושים בהכשרת כח אדם. וזה נכס גודל ומצטבר.הטכניון הוא אחד המוסדות האיכותיים בהכשרת כ"א להנדסה. בינתיים בדקתי, יש להם עוד תשעה כאלה.

יהיה כח אדם תהיינה מכוניות, סוללות וכל טוב הארץ.

וסין, לצערי תוביל את העולם. גם כיום היא כבר המדינה עם התל"ג הגדול בעולם
ולא רק בתחום הכלכלי, היא תהיה הכח הפוליטי המוביל בעולם. אולי לא בקדנציה שלי, אבל בקדנציה של ילדי. וזאת למה? בגלל טפשות המדיניות האמריקאית ושלוחותיה באירופה וגם במזרח התיכון. אבל זו כבר "אופרה אחרת".
 

enigo

New member
יהיה. לשון עתיד. בהווה הם עדיין לא שם

האוניברסיטאות שלהם והמחקר בכלל התקדמו מאוד בעשורים האחרונים, אבל האוניברסיטאות המובילות הן עדיין האמריקאיות. גם עם כל הכסף בעולם אתה לא יכול להעלים ברגע פערי איכות - באדם או במכונה.
ו שום מה אתה חוזר כל הזמן לסוללות, למרות שזה, כאמור, תחום שבו הם דווקא לא מפגרים.
 

boriska1

Member
הדגש על "עדיין". לאוניברסיטאות אמריקאיוןת ייתרון עצום, אבל

הוא הולך ונמוג - יהודים. למה הוא נמוג? שינויים סוצאולוגים בעם היהודי. עכשיו תור האסיאתים. שים לב למקבלי פרס נובל במדעים. עד לפני שנים ספורות אלה היו הרבה שמות יהודים, היום הרבה אסיאתים. נכון שאין תחרות למכוני מחקר ואוניברסיאות אמריקאיות. אבל - עדיין.
יש לי חבר ברוקר. לפני כשנתיים ישבנו בטוב ליבינו ביין ואני אמרתי לו שיש לי השערה, שמשקל המרכזים פיננסיים עובר מהמרכזים המסורתיים, ניו יורק, ציריך, פרנקפורט, לונדון, טוקיו, למרכזים אחרים כגון דוחה, שנחאי, פקין,סינגפור ודומיהם. הוא הרים גבה... בדקנו...נאלצתי לפתוח עוד בקבוק...ואכן (יש לזכור שהבורסות היו בעליה באותה עת), המרכזים המסורתיים גדלו 2-3% לשנה,בחמש שנים אחורה, לעומת החדשים בכ20%. אולי יכולת לשים לב שאני אוהב אנלוגיות,אז הנה הבאתי.
במדע זה לא יקרה ככל שאפשר להתנבא, לפחות לא בכמה עשורים הקרובים. אבל בתעשיה ובתעשיית הרכב בפרט זה קורה ברגעים אלה.
 
למעלה