MG החשמלית

boriska1

Member
לא חכם ולא מבין.בדיוק אמש בני דיבר על כך. אז כמה מחשבות:

א. עתיד המכוניות החשמליאות בסין. מאות חברות מייצרות מכוניות חשמל.רובן ככולן לא מתאימות לרגולציה האירופית. סין מכשירה 600,000 מהנדסים בשנה. אם רק אחוז אחד הם מוכשרים ביותר, יש להם כח אדם טכנולוגי ראשון במעלה.בדומה לטלפונים החכמים,הם ישלטו בשוק,(ראה טלפון שיומי לעומת אל ג"י ,לדוגמא.)
האם הם בשלב הזה כבר? לא יודע
ב.כפי שאני מבין,הם מציעים עסקה עם אחריות ל5 שנים, חסרת תקדים בהיקפה. כך שתצטרך רק חשמל וביטוח. אחריות לסוללות 8 שנים.מציעים 60 תשלומים, כ2200 ש"ח לחודש. לדעתי, אם הרכב יחזיק מעמד 8 שנים,בשלש שנים האחרונות, עם הוצאות אחזקה סבירות ואז תמכור אותו לפי משקל ב10 אגורות לקילו זו אחלה עסקה.
כמובן לא מתייחס לנתונים הטכניים,נוחות,ביצועים וכד".יש חכמים ממני בנושא. מעניין יהיה לראות התייחסותם.
ובשוליים: קצת לפני הקורונה נערכה תערוכה/יריד מכוניות חשמליות בסין.יש סרטון ביוטיוב. בהעדר רגולציה נוקשה, מיוצרות שם מכוניות ש"לא מהעולם הזה".ממש דמיוני.לדעתו הצנוע של עבדך, כמה מהמכונית האלה לבסוף יצליחו להתאים עצמן לתקנים אירופים ואמריקנים, עניין של זמן. ולא הרבה זמן. מה שלקח בסוף המאה הקודמת 20 שנה, במאה הנוכחית 5 שנים.
לא בכדי כל היצרניות האירופיות בוחשים בתעשיית הרכב בסין.
 

enigo

New member
כל היצרנים המערביים (כולל יפנים ואמריקאים)

"בוחשים" בשוק הרכב הסיני לא כי הם מעוניינים בטכנולוגיה שלהם, אלא כי זה שוק הרכב הגדול בעולם, שבמשך שנים הגישה אליו דרשה שותפות עם יצרן מקומי (היה אפשר לייבא, אבל עם מיסים גבוהים).
לסינים היום יש יתרון בתחום החשמלי כי המדינה והיצרנים הבינו שאין להם סיכוי לסגור את הפער בתחום מנועי הבעירה הפנימית, ולכן החלו להשקיע ברצינות בטכנולוגיה חשמלית כמה שנים טובות לפני שאר העולם.
זה, כמובן, לא הופך את ה-MG האמור למתחרה לאודי איטרון - אבל עדיין מדובר כנראה (לפי הביקורות מחו"ל) ברכב לא רע בכלל.
 

boriska1

Member
עוד יתרון של סין,הם גונבים כל מה שאפשר,ואם אי אפשר לגנוב

אז קונים ואם אי אפשר לגנוב אז מפתחים. מזמינים תמורת משכורות ענק מומחים מהעולם.ברור שרכב במחיר 130000 לא מתחרה בשום אודי. היה מעניין, אם פותח שרשור זה היה בודק תנאי האחריות ושרות, ומשווה לחברות אחרות ומידע אותנו.
ושוב אין לי, אלא לחזור לאנלוגיה שהבאת לעיל בנושא הטלפונים החכמים.

ובשולים: מכיר אישית פרופסור מאוניברסיטה אמריקנית, שמוזמן מזה שנים רבות, לתת סמסטר קיץ בסין. שאלתי אותו למה הוא צריך את זה? ענה לי שבסמסטר קיץ, הוא מרוויח כמו בשנה בארה"ב. אני מעריך את מששכורתו מינימום 250 אלף דולר לשנה. והוא מרצה לא בתחום טכנולוגי, אלא במדע בסיסי.
תחשוב כמה הם משלמים לפרופסורים בתחום הטכנולוגי, למפתחים למינים, למעצבים, לאנשי מדעי המחשב
 

enigo

New member
אני חושב שאתה מעריך ביתר משכורת של פרופסור אמריקאי

(אני אנסה לברר עם מכר שהוא איש סגל בארהב), ולוקח יותר מדי ברצינות את האמירה שלו על סמסטר הקיץ.
בכל מקרה, בתחום הטלפונים לקח להם כמה שנים טובות עד שהצליחו להציע יוצרים ברמה הגבוהה בתחום, וזה בתחום בו רוב הרכיבים הם רכיבי מדף, ועיקר הפיתוח הוא בתחום התוכנה (וגם שם לא משהו עמוק במיוחד).
תחום הרכב הרבה יותר מאתגר, ועובדה שכבר ב-2006 הם ניסו להתרחב מערבה ונכשלו לחלוטין, מה שעיכב אותם ביותר מעשור - עשור שבן חברות רכב סיניות ניצלו את משבר 2008 כדי לקנות נתחים משמעותיים במגוון חברות רכב מערביות כדי לקבל גישה למרכזי הפיתוח שלהן.
 
הסינים הברזילאים והרוסים לא מייצרים רכבים לדרישות מערביות

הם מייצרים לשוק המקומי , והם קולעים לצרכים המקומיים .
בתחום הרכבים הכבדים יותר כנראה שאין הבדלים .
בתחום התשתיות הסינים מספר 1 .
מסילות ברזל בתנאי שטח בלתי אפשריים עם חידושים בתחום
סכר הכי גדול העולם , הולכת החשמל הכי ארוכה .
 

boriska1

Member
נכון נמלה.הרוסים מייצרים הרבה מאוד רכבים אירופים כגון

יונדאי, פולקווגן, מרצדס וכו" לשוק המקומי בלבד. אני מניח שגם הסינים כך.
רק שלרוסים אין יומרות לכבוש את השוק העולמי. לסינים כן.
כדאי לנו ללמוד סינית.
 
דיברתי על רכבים אורגינליים , מפעלי הרכבה של רכבים

מערביים קוריאנים ויפנים בוודאי שיש .
למשל UAZ הרוסית עברה להזרקת דלק רק לאחרונה
לקלינטורה שלה זה לא כל כך חשוב לחסוך בדלק
לעומת זאת הם יודעים ברובם לתקן קרבורטור
 

boriska1

Member
בדיוק הנקודה,שאלה לא מפעלי הרכבה.הם מייצרים את רוב

המכלולים ברוסיה. נכון, המפעלים בשותפות החברות המקור.
וברכבים הרוסים האורגינלים אין מתעניינים רבים. ובצדק
 
נכון שהרבה קונים רכבים מערביים קוריאנים ויפניים

וככל שאתה מתרחק מהערים הגדולות ששם רוב האוכלוסיה
יש שיכבה לא קטנה שקונה רכבים רוסיים
למשל שברולט ניבה או UAZ פטריוט
ואחרים כמו לאדה GRANTA או XREY
רכבים פשוטים ולא מסובכים שמספקים את הסחורה .
 

enigo

New member
הם ניסו לייצר לצרכים מערביים, ונכשלו כישלון חרוץ

עשור ומשהו אחרי זה, הם הגיעו סוף סוף לרמה סבירה במונחים מערביים ולכן מתחילים שוב לנסות לחדור לאירופה וארהב.
ולפחות בשוק הסיני, מי שיכול קונה מכוניות מערביות, שנתפסות כאיכותיות יותר (בדרך כלל כאלו שמיוצרות בסין במפעל בבעלות משותפת).
הן אכן עוברות התאמות לטעם המקומי, בדיוק כמו מכוניות המיועדות לארהב, אבל הבעיה בזמנו לא היתה ה"טעם", אלא איכות גרועה ובטיחות מחורבנת.
 

boriska1

Member
בכלל לא. וזה סמסטר של קצת יותר מחודשיים. יתרת זמן החופש אותו

אחד במכון ויצמן, למעשה בחינם.
אני לא יודע אם תחום הרכב הרבה יותר מאתגר? עיקרו מכניקה ועיצוב, והעיקר בקרת איכות. את הבטריות לא בעיה גדולה להעתיק.
כל השאר באמת רכיבי מדף. ואגב רכיבי מדף זולים מאוד. אפשר גם לגנוב.
מ2006 עבר הרבה זמן. אנחנו במאה ה21.
לסינים הרבה סבלנות ועקביות
ייתכן שרגולטורים אירופים ואמריקאים "ישימו מקלות בגלגלים", אז זה יעכב עוד שנתיים, עוד שלש.אבל המגמה ברורה.

זה יהיה כמו בטלפונים. אתה יכול לנחש כמה מאות פטנטים העתיק וואווי ושיומי מחברות הגדולות? אני לא.
 
אם הסינים ירצו הם יכולים לייצר כל רכב בכל רמה

ברוסיה יש יחסית הרבה רכבים סיניים , הרוסים כפי שאתה יודע
קליינטים לא פריירים בכלל
GREAT WALL מציעה מגוון רכבים לא רע בכלל
ורכב הפנאי שלה מתקרב לדרישות וסטנדרטים מערביים .
ל- ליפן יש בעיות חלודה אבל זה דבר שקל לבטל . עוד טבילה באמבטיה
 

enigo

New member
עובדתית הם רוצים, ולא ממש מצליחים

גרייט וול מכרו בארץ טנדרים בץחיל העשור. חבר, בחור עם המון ניסיון בתחום, שגם תכנן ובנה כמה כלי רכב מוצלחים מאוד, הגדיר אותם יפה "זה רכב שהרכיבו אותו, לא רכב שתוכננו אותו".
רכב הפנאי שלהם בעשור הקודם היא העתק של איסוזו רודיאו ישן, אבל חלקים פשוט התפרקו כשנגעת בהם...
אז כן, הם התקדמו הרבה מהימים שהיית צריך לפתוח בזהירות את הדלת של מכוניות צ'רי כדי שלא תחתך, אבל עדיין יש להם דרך עד שיוכלו להסתכל בעיניים לטובות שבמכוניות המערביות.
מהצד השני, הן כבר יכולות להסתכל בעיניים לפחות איכותיות שבמכוניות המערביות...
 

boriska1

Member
כן אניגו, יש לך ידע ואתה רואה עצים. אני רואה יער. אחת הבעיות

הגדולות בסין, זה איכות הייצור ובקרת איכות.יחד עם זאת הם הצליחו להתגבר על כך בהרבה תחומים.כבר הזכרנו את בניה וטלפונים.כבר הזכרנו את יצרניות הרכב הגדולות שבוחשות בסין. כפי שאני מבין, טסלה מקימה מפעל בסין.זה יקל גם לגנוב קצת טכנולוגיה. אז תמיד יהיו טלפונים של אל. גי. ולידם וואווי. אז יהיה טסלה וגם דמוי טסלה באיכות מצויינת וברבע מחיר.
מבחינת כח אדם יש להם עדיין מאגר גדול מאוד, אפילו מחציתו לא מוצא.
מבחינת הכשרת כח אדם, הם משקיעים אינסוף, אין להם בכלל הגבלות תקציב בנושא. והכמות עושה את האיכות.(לא תמיד,במקרה זה)
ועוד משהו על מכוניות חשמל, יש להם שוק פנימי עצום, מתחיל להיות שם מעמד בינוני. הרגולציה ליברלית. ורק הדימיון מגביל את העיצוב והפיצ"רים. וגם כאן הכמות תעשה את האיכות.
 

enigo

New member
אני לא מסכים עם הניתוח שלך

לא היתה להם מעולם בעיה עם איכות. או לפחות לא בעשור ומשהו האחרון. את האייפונים מייצרים בסין מהרגע הראשון פחות או יותר, ולא היתה בעיית איכות. תדמית האיכות הנמוכה התקבעה בגלל שאנשים קנו משם בעיקר מוצרים זולים ואחת הדרכים להוריד את המחיר זה לוותר על בקרת האיכות, או לפחות לחפף בה.
אתה חוזר כל הזמן לתחום הטלפונים - אני קונה טלפונים סיניים כמה כמה שנים טובות. בהתחלה הם נתנו תמורה מעולה למחיר כי היו זולים מאוד. היום הם נותנים תמורה טובה למחיר כי הם באיכות מקבילה לשל הטובים ביותר (בעיקר וואווי), במחיר קצת יותר נמוך - אבל גם זה לא תמיד. תסתכל על דגמי הדגל של שיאומי וואן פלוס היום, ותראה שהם כבר לא הרבה יותר זולים מסמסונג מקביל.
גם כח האדם שם כבר לא כזה זול, כי האיכות שלו השתפרה. לכן יצרני מוצרים עתירי עבודה עוזבים את סין לטובת מדינות כמו ויאטנם או קמבודיה.
 

boriska1

Member
אכן אנחנו לא מסכימים.ייצור אייפון זה לא הנדסה,ייצור ובקרת

איכות סינים. זה מפעל אמריקאי עם פועלים סינים.
למה אני חוזר כל הזמן על טלפונים? משתי סיבות:
א.כי זה מה שאני מכיר
ב.הנושא שלנו זה מכוניות חשמליות. ואני רואה מקבילה לטלפונים, רק בקצב מהיר יותר מהסיבות שכבר ציינתי.
אכן פועל וויטנמי, עלות המעביד כ150$ ובסין כ250-300$. זה חשוב במוצרי צריכה זולים כגון בגדים סוג ז". פחות חשוב בתעשיה עם ערך מוסף גבוה.
בדקתי בזאפ , שיומי הרבה יותר זול מסמסונג. אמנם לא נכנסתי לעומק, זה הרבה עבודה.אבל לפני כחצי שנה החלפתי טלפון, ומחיר של שיומי היה כמחצית מחיר ממחיר אל ג"י. עם תכונות דומות
 

enigo

New member
זה לא היה מפעל אמריקאי - מפעל סיני למהדרין

אתה מוזמן לחפש מידע ברשת. התכנון וההנדסה היו אמריקאים. בקרת האיכות סינית - ועובדה שלא היתה שום בעיה. למה? כי אפל לא חיפשה את המחיר הכי זול שאפשר, אלא דרשה איכות והכתיבה דרישות ברורות. גם מברגת מקיטה שמיוצרת בסין לא תהיה באותה איכות כמו מברגת נו-ניים שמיוצרת בסין. למה? כי מקיטה מוכנה שהעלות. תהיה גבוהה יותר, ומתכננת את המקדחה בהתאם.
ולגבי הטלפונים - צריך להשוות תפוחים לתפוחים, ובשביל זה צריך להתעמק. בדוק כמה עולה טלפון הדגל של שיאומי, ותראה שפער המחיר מול s20 כבר לא כזה גדול - ויש עדיין הבדלים (גם אם קטנים מבעבר) באיכות. ואגב, טלפון זה לא רק חומרה, זה גם התוכנה.
 

enigo

New member
באותו מפעל, באותן שיטות, ייצרו גם הרבה דגמים סיניים. חלקם

היו טובים יותר, אחרים פחות. למרות שברמת המפרט היה נראה שהטלפונים זהים, ההבדל היה בחלקים שלא מופיעים במפרט - איכות הקבלים, הסוללות, אפילו בקרת האיכות על ההרכבה (האם עושים בקרת איכות על ההלחמות בלוח האם, למשל, או רק בודקים בסוף שהטלפון עובד).
וזה היה המצב גם לפני עשור ויותר. כבר לפני חמש עשרה שנה חבר שלי עבד בחברה שייבאה רכיבים למוצר שלה מסין, וקיבלה מוצרים טובים. אבל הם קיבלו מוצרים טובים רק כשהם הבינו שעל איכות צריך לשלם גם בסין. מי שמחפש רק מחיר נמוך, יקבל איכות בהתאם (אגב, זה נכון ברמת רכיבים - לאו דווקא ברמת המוצרים המוגמרים, כי שם נכנסים גם שיווק ותדמית לתמחור).
 
למעלה