פונטו גרנדה..מתלבט מה לבחור

דן73

New member
פונטו גרנדה..מתלבט מה לבחור

פונטו גרנדה 2012 62 אלף קמ. פורסם ביד 2. לא פרסמו מחיר. לפי מחירון האתר מחיר משוקלל 11,800. אותו רכב אבל עם 130 אלף ק"מ מוצע למכירה מחברת ליסינג ב 10 אלף. כדאי ללכת על הראשון גם אם יבקשו מעל המחירון? מדובר ב 70 אלף ק"מ פחות שהרכב עבר.זה משמעותי מבחינת תקלות בהמשך?
 

enigo

New member
מה שיותר משמעותי זה פער היחס ואיכות הטיפול

בחצי הראשון של חיי הרכב. הפרטי גם עשוי להיות ברמת אבזור מעט גבוהה יותר (צריך לבדוק).
הפער בכסף, בסופו של יום, לא גדול. הייתי הולך על היד הפרטית.
רק דבר אחד - לוודא שטיפלו ברכב כמו שצריך. לפעמים אנשים שנוסעים מעט גם מזניחים טיפולים (כי "הרכב בקושי נסע", או כי הם לא יודעים שאמורים לטפל גם לפי זמן, ולא רק נסועה).
 

דן73

New member
אוקי. נלך על הפרטי

נקווה רק שהמוכר עם כל הכבוד ל 62 אלף לא יחשוב שהוא מוכר פה מרצדס ויקפוץ הרבה מעל הפופיק.
רק שאלה כללית- מה הבעיה של לרכוש רכב מחברת ליסינג? כמובן חברה ידועה ומהשולטות בשוק בליסינג, ולא סתם סוכנות אי שם
 

enigo

New member
שתי "בעיות"

הראשונה היא שבממוצע, מכוניות ליסינג ננהגות פחות בעדינות ומטופלות ברמה נמוכה יותר (ובחלק מהחברות, כולל ידועות, ברמה נמוכה מאוד).
השניה היא שבעוד בקניה מאדם פרטי אפשר להניח שכישורי המסחר של שני הצדדים דומים, הרי שבקניה מסוחר רכב מקצועי כמו אלו שיש בסוכנויות של חברות הליסינג, לעולם המוכר יהיה בכל כישורי סחר גבוהים יותר, ולכן העסקה תיטה לטובתו (מבחינת מחיר או אפילו עצם ההחלטה לקנות רכב מסוג מסוים או עם בעיות).
 

boriska1

Member
ואני, הקטן,שלא יודע מה זה פונטו ולא יודע מה זה גרנדה, סבור

שלא קונים אוטו, ובמיוחד אוטו קטן, ב130 אלף ק"מ, יהיה מצבו אשר יהיה וכנ"ל מחירו.
כמו כן, עבדך סבור שיש לעשות מאמץ ולא לקנות אוטו מליסינג.(כמובן יש יוצאים מהכלל., כגון מכוניות מנהלים יקרות ומפוארות)
 

enigo

New member
אין לרכב, גם קטן, שום בעיה לשרוד 130 אלף ק"מ

אבא שלי מכר לא מזמן פונטו מהדור שלפני הגרנדה, שעברה מעל מאתיים אלף ק"מ, וכוחה עדיין היה במותניה (גם כן כח - 60 כ"ס...).
וזה ממש לא מקרה יחיד או יוצא דופן.
 

boriska1

Member
אניגו מכובדי.קטונטי מלהכנס אתך לדיון. אבל לכל אוטו תוכלת

קילומטרז" שלו. ככה זה בטבע. אכן יש אנשים שיודעים וגם מקפידים לטפל במכוניותיהם. אבל כמה כאלה אתה מכיר? מנחש: קרוב לאפס.
יש לי גם קרוב משפחה שהייתה לו סקודה מלפני כל האלקטרוניקות, טיפל בה ביטב בעצמו, כולל מנוע וגיר, החזיק הרבה מאוד שנים והרבה מאוד קילומטרים.
 

enigo

New member
ולכן כתבתי שזה לא מקרה יחיד או יוצא דופן

הימים בהם 130,000 ק"מ היה נתון מכובד עברו חלפו בערך לפני ארבעים שנה, הימים שבהם אנשים אמרו ביראת כבוד על סובארו ש"המנוע מחזיק 200,000 ק"מ בלי אובראול!".
ברור שזה כבר לא אוטו חדש, אבל מצד שני, כשהתקציב שלך הוא כמה אלפי שקלים, זה מה שיש.
 
הרבה סובארו DL החזיקו 400000 K

אבל היצרנים היום התגברו על הרבה בעיות שהיו אז .
היום הייצור הרבה יותר מדוייק. גם המרכב וגם המנוע .
 

em28

Well-known member
לליסינג חסרון מבחינת הטיפולים

הליסינג יודע שהוא צריך להחזיק את הרכב נוסע במשך 3 ואחריו המבול, והיות וגם כמעט ללא כל תחזוקה הרכבים היום מחזיקים 3 שנים
הליסינג יבצע את הטיפולים אבל ישתמש בחומרים הזולים ביותר וישלם למוסך את המינימום של המינימום.

ואם אתה מדבר על רכב מלפני 8 שנים, עניין הסטוריית הטיפולים של 3 השנים הראשונות לא באמת רלוונטי, יותר מעניינת אותך השנה האחרונה.
 

enigo

New member
לא בטוח שאני מסכים לגבי השנה האחרונה

יש נזקים שלוקח להם זמן להתפתח, כך שגם אם תוחזק טוב בשנה האחרונה, השאלה אם הוזנח לפני כן - משמעותית.
 

boriska1

Member
רבותי לימדוני שקריטריונים לבחירת אוטו,כמו לבחור אשה

דהיינו, כמה שפחות ידיים,כמה שפחות קילומטרז", מודל מתקדם ככל האפשר, לא ששימשה להשכרה או לליסינג.
כמובן בחיים צריך להתפשר. אבל לא מתפשרים על אשה ששימשה להשכרה.
אם יש אפשרות לפחות ידיים ופחות קילומטרז", כמו שיש לאיש,אז למה לא?
 
קריטריונים קצת מיושנים , היום המכוניות עושות יותר קילומטרים

עניין הידיים, אף פעם לא היה ברור לי מה זה משנה ?
הכל עניין של מחיר רכב פחות טוב צריך להיות יותר זול , זה הכל
העניין שיש מוכרים שלא מקבלים זאת , אז עוברים הלאה .
קניית רכב זו תמיד השקעת זמן וכאב ראש , בכדי לא לקנות צרות .
 

enigo

New member
כל הקריטריונים הללו בעייתיים

גם נסועה - מה עדיף, רכב עם מעט ק"מ אצל נהג פרוע שנסע בעיקר בעיר וגר ליד הים, או רכב מקביל עם הרבה ק"מ, אבל של נהג שקול ורגוע שגר בערבה?
ואגב, מניסיוני דווקא אנשים שמחזיקים רכב הרבה זמן נותנים לעגל פינות בתחזוקה, בעוד בעלים חדש עושה "יישורי קו" (כמו במערכת יחסים רומנטית...).
 

חן 1111

Active member
כמו שכתבו, קריטריונים די מיושנים

יכול להיות שדווקא זו עם הק"מ הנמוך היא מוזנחת. אולי דווקא בגלל הק"מ הנמוך חסכו על טיפולים בכל מיני שיטות. ואולי לא. צריך לבדוק אבל הק"מ הנמוך כשלעצמו לא מבטיח מצב טוב.
לגבי ידיים, לא כזה משמעותי, אם כי משמעותי מבחינת המחיר. עדיף כמה ידיים על יד אחת גרועה.
לגבי ליסינג, יש לזה חסרונות. בגלל זה המחיר נמוך יותר. אבל רכב בגיל כזה כבר נמכר על ידי חברת הליסינג לפני 5 שנים כך שיותר חשוב איך טיפל בו הבעלים השני. גם אם היו בעיות בגלל העבר בליסינג, הוא היה צריך כבר לסדר אותן.
 

enigo

New member
ואותי לימדו שהכי טוב להיות צעיר, יפה, עשיר, בריא

וחכם...
נו, מה, הרי גם אתה לא קנית רכב חדש, נכון? הכל עניין של תקציב וסדרי עדיפויות איך מוציאים אותו.
 

boriska1

Member
נכון, לא קניתי רכב חדש, לא בגלל שלא רציתי, אלא החיים זו פשרה

בין הרצון והיכולת. הרצון שלי זה אחד הדגמים המתקדמים של רולס רויס, עם נהג עם כובע, שינהג לי בפקקים ויחנה לי את הרכב. אבל אין לי יכולת כזו. יש לי יכולת לקנות אוטו שיאבד ערך יותר ממה ששלי צפוי לאבד לחודש, אבל אין לי רצון. אז קניתי מה שקניתי.
לאיש יש אפשרות לקנות אוטו עם פחות קילומטרז", פחות ידיים, לא מליסינג. אז למה לא?
הרי אנחנו מקבלים החלטות באי וודאות, כאשר לא כל הנתונים בידינו, אז הולכים על הסתברות או ניחוש אינטליגנטי ומסתמכים על המידע שי לנו.
 

חן 1111

Active member
וגם עדיף להיות עשיר ובריא מאשר עני וחולה

תהיה עשיר, ואז לא תצטרך לחפש מכוניות משומשות בתקציב של 12 אלף שקל...
 
למעלה