דיברנו על זה, והנה זה מגיע... חברת הרץ העולמית צפויה להכריז

  • פותח הנושא enigo
  • פורסם בתאריך

boriska1

Member
לדעתי הצנועה, שום השפעה. זה לא משנה כלל אם האולמות יפתחו

שבועיים קודם או שבועיים טחר כך. ההשפעה על מכירות זניחה.
אבל, דווקא אולמות יבואנים הם גדולים ומרווחים. לא מבין את ההחלטה
 

em28

Well-known member
לדעתי הבעיה היא בשוק הליסינג שכבר מזמן קירטע

אם תהיה תקופה ארוכה של מיתון (חברות/עצמאים בקשיים, מפוטרים, פחות כסף פנוי) חברות הליסינג שגם ככה מקרטעות תקופה ארוכה עלולות לגרור את השוק מטה.
כבר היום יש מותגים שרוב הרכישות מהיבואן הן לא של אנשים פרטיים אלא של חברות ליסינג שמגלגלות את הרכב בעסקאות ליסינג או 0 קמ מליסינג.
&nbsp
הכל שאלה של כמה זמן תימשך העצירה ולא מתי יפתחו את אולמות התצוגה.
 

boriska1

Member
הבעיה עם הליסינג, שלעצמאי הוא לא משתלם כנגד אלטרנטיבה של

הלוואה מבנק. הבעיה השניה, לשכיר שנוסע 10-15 אלף ק"מ לשנה גם לא משתלם. פרט להורדת "כאבי הראש" עם תחזוקה.הטבות המס נשחקו.
אבל לחברות אלה אין הוצאות קבועות משמעותיות בנושא ליסינג, אני מניח שהתשלומים די מבוטחים. אז אם יירד היקף, יירדו הרווחים, אבל לא ייגרם הפסד.
 

em28

Well-known member
הליסינג מזמן חי כבועה - השוק מוצף ברכבי ליסינג

ואם חברות/עצמאים יפשטו רגל - אז גם ה"נכסים" שלהן (הרכבים) יהפכו למלאי מת, וגרוע מכך - מלאי שיש עליו הוצאות אכסון גבוהות.
 

em28

Well-known member
הערת ״עסק חי״ ל-10% מהחברות הבורסאיות

כל חברה עשירית בת"א נושאת בדוחותיה הערת "עסק חי" של רואי החשבון, המשקפת חשש לגבי יכולתה לעמוד בהתחייבויותיה בטווח הקרוב.
משבר הקורונה הוביל לעלייה במספר החברות שלהן חובות עתק למחזיקי האג"ח.
&nbsp
הערת "עסק חי" היא הערה שמוסיפים רואי החשבון לדוחות החברה המבוקרת, במקרה של חשש להמשך קיומה כעסק חי בשנה הקרובה.
&nbsp
לכתבה במקור (א-ר-ו-ך): https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001327366
 

boriska1

Member
כמה הערות

א. הנתון ללא השוואה לשנה קודמת לא כל כל נותן מידע.
ב.סכום 10 מיליארד, לא סכום גדול

והעיקר: מעניין לראות מה כתבו רואי חשבון בסעיף "ארועים אחרי תאריך המאזן". זה קשה לכמת, שכן זה מלל, פחות מספרים. אולי מישהו יקח כמה מאזנים מכל ענף וינתח. זה יתן מידע טוב על השפעת הקורונה.
 
למעלה