דיברנו על זה, והנה זה מגיע... חברת הרץ העולמית צפויה להכריז

  • פותח הנושא enigo
  • פורסם בתאריך

boriska1

Member
הרץ רחוקה מלפשוט רגל. לא יודע על חברות בת באירופה, לא יודע

את המבנה הארגוני של החברה,(סביר שבכל מדינה היא מאוגדת עצמאית). אבל בארה"ב היא לא תפשוט רגל.זו הערכתי.הערכה בלבד. יש שם מספיק מנגנונים להגן על החברה ולהקטין נזק לנושים, ע"י רקונסטרוקציה של החובות.ראה כתבה הרצופה מברונס. ראה גם chapter 11

https://www.barrons.com/articles/he...dering-bankruptcy-what-could-mean-51588279379
 

boriska1

Member
משפט המפתח של המאמר

Hertz’s chief executive has said that the company can avoid bankruptcy. CEO Kathryn Marinello told Bloomberg in an interview that Hertz is in discussions with its lenders and banks to avoid a filing, and is seeking government support as well.

גם החובות, יחסית לא יודע מה גבוהים:
לסיטיבנק 10 מיליארד, השאר לחברות יצרני הרכב בעיקר. לא משהו שלא ניתן להתגבר עליו
 

em28

Well-known member
כנראה שהמצב יותר חמור מהערתך:

החברה לא פרעה תשלום, שהייתה אמורה לשלם ב-27 באפריל, ועתה המועד האחרון לתשלום או להסדר עם הנושים הוא יום שני הקרוב, ה-4 במאי.

המניות של החברה צנחו משמעותית בתקופה האחרונה, ומאז חודש פברואר ירדו ביותר מ-70%.
החברה, שבסיסה בעיר אסתרו בפלורידה, פועלת בימים אלה כדי לארגן את חובותיה, המסתכמים ב-17 מיליארד דולר, באמצעות יועצים פיננסיים, ועד עתה נושי החברה לא הסכימו לדחות את תשלומי החובות.
עד 4 במאי החברה צריכה להגיע להסכמות על הסדר תשלומים עם הנושים, ואם לא תצליח, תיאלץ להודיע על חדלות פירעון.
הנהלת החברה אף הודיעה כי נקטה "צעדים אגרסיביים לצמצום עלויות", ובין השאר, היא צפויה לפטר 10,000 עובדים.
 

boriska1

Member
מהמעט מאוד ששנינו קראנו, מסקנתי היא אחרת. חברה לא יכולה

להכריז על פשיטת רגל, היא או נושיה יכולים לבקש מבית משפט. אנחנו גם לא יודעים על מבנה החוב. 17 מיליארד, אבל מה מועדי התשלום? מה תזרים המזומנים הצפוי? האם המדינה תהיה מוכנה (במסגרת הרחבה מוניטרית), לתת מימון ביניים. זה לא ייגמר בישיבה אחת ב4 במאי.
משקיעים לא מצפים לפשיטת רגל, עובדה שהמניה ירדה ב70 אחוז בלבד.
בתרבות אמריקה, צעד ראשון להתגבר על קשיים - פיטורין.כל הודעה על פיטורין מעלה את ערך המניה.
סיפור ידוע מארצינו הקדושה. חברת מוטורולה נכנסה לקשיים מסויימים. הורו לפטר אחוז מסויים מסניפה בישראל. העובדים התארגנו וכתבו מכתב לחברה שהם מוכנים להקטין שכרם בשעור אחוז המפוטרים, החברה לא הסכימה.
 

enigo

New member
פשיטת רגל של חברה, בטח בגודל כזה,

היא לא עניין של זבנג וגמרנו. זו פרוצדורה שיכולה לקחת חודשים.
בדרך כלל לכל הצדדים יש אינטרס שהחברה לא תעלם לגמרי. לכן משקיעים מסכימים ל"תספורות" המפורסמות, למשל. השאלה באילו תנאים בדיוק היא זו שהגעה להסכמה לגבי התשובה לה יכולה לקחת חודשים.
 

boriska1

Member


 

em28

Well-known member
איזו השפעה יכולה להיות בישראל ?

אמנם גם בישראל חברות ההשכרה/ליסינג חטפו בומבה לפנים, אבל נראה שביבי מנסה להחזיר את כולם בכח לעבודה ולא משנה כמה ימותו.
 

enigo

New member
לא ברורה ההשפעה. יש זכיין, שזה בוודאי ישפיע עליו

אבל לא בטוח שבצורה קשה.
בכל מקרה, ההנחה שלי היא שהרץ לא תעלם מהמפה, אלא כמו gm בזמנו - תנצל את פשיטת הרגל לארגון מחדש.
 

boriska1

Member
הכל תלוי ביחס השכרה לתיירות כנגד ליסינג תפעולי או מימוני

 

enigo

New member
אני חושב שהיחס הזה די דומה אצל כל החברות בארץ. תחום ההשכרה

חטף מכה חזקה מאוד. תחום הליסינג נפגע, אבל פחות. העניין הוא שבתחום הזה, מתח הרווחים נמוך מאוד, כך שכל נדנוד קל של הסירה עלול להטביע אותה...
 

boriska1

Member
הזכרת את GM, אנקדותה קטנה. פעם לפני הרבה הרבה זמן שמעתי

הרצאה בנושא, חברות ענק. בניגוד לחברה אחרת, פונקציית המטרה שלה, זה לא מקסימום רווח, אלא מקסימום נתח שוק. (אז באמת חברות ענק נהגו כך), הוזכרו כמה חברות, מזכרוני GM, GE, IBM. GM לא קיימת, IBM ו GE כבר לא מה שהיו.

מכאן, קשה להתנבא, במיוחד לגבי העתיד. אבל נמתין, הפריווילגיה הגדולה של פורום צנוע זה, שיש לנו חברים שיודעים. יתעוררו, נדע הכל.
 

enigo

New member
יש גם לזה וגם לזה תפקיד

להובלה בנתח שוק יש כח, שאפשר לנצל אותו לטובת החברה. אבל כמובן שזה צריך להיות מאוזן ולא לגרום להפסדים.
גם היום אפשר לראות את זה בחברות סטארט אפ רבות שפועלות להגדיל במהירות את נתח השוק, גם על חשבון פגיעה ברווחיות, או דחיית הנקודה שבה יהפכו לרווחיות.
 

boriska1

Member
בהחלט, כח גדול. בפוסט הקודם, בטעות לא הגעתי לפואנטה

טענתו של אותו איש, שחברות אלה לא מסוגלות לפשוט רגל. וזה כמובן שטיות.
בסוף אם חברה לא שמה לעצמה פונקציית מטרה מקסימום רווח, זו פירמידה שבמוקדם או במאוחר כערוס.
 

חן 1111

Active member
בישראל חברות ההשכרה הכאילו בינלאומיות הן למעשה

חברות ישראליות עם זיכיון על השימוש בשם. הם עלולים להפסיד קצת בתחום ההשכרה לתיירים אבל זה החלק הקטן בעסקים שלהם. רוב העסקים זה ליסינג.
 

em28

Well-known member
מכירת משאיות בארה״ב בנפילה


היסטורית (ראו גרף) אחרי שיא ונפילה במכירת משאיות מגיע מיתון
&nbsp



 

enigo

New member
אני לא חושב שצריך ניתוח מעמיק של שוק המשאיות

כדי לדעת שיש סיכוי טוב שארהב, כמו רב העולם, תחווה מיתון, או לפחות האטה, ב-2020, ויתכן מאוד שזה ימשיך לתוך 2021.
רק נקווה שלא ימשיך עד 2120...
 

em28

Well-known member
רנט-א-קאר, זכיינית הרץ בארץ מוציאה הודעה



 

em28

Well-known member
גרמניה, ארה"ב וישראל: פתיחת סוכנויות הרכב תזיז את שוק הרכב?

בארה"ב אולמות הרכב הוגדרו "ענף חיוני" ובגרמניה הם נפתחו כבר לפני שבועיים, אך בישראל אולמות תצוגת הרכב נפתחים רק עכשיו, לאחר חודשיים של השבתה.
אחרי ההתרסקות במכירות של מרץ־אפריל יבואני הרכב מקווים שצרכנים שהצליחו לחסוך בהסגר ירצו להתפנק במכונית חדשה.
&nbsp
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3815851,00.html
&nbsp
 
למעלה