KIA PICANTO 1000
New member
כיצד אפשר לדעת האם התקלה בפלגים או בcoils?
פיקנטו מנוע 1L תלת צילינדרי גיר 5 הילוכים קדמיים ידני, מוסב לגפ''מ.
מתברר שמידי 15,000 ק''מ (אני די טוחן הרכב ככה שהאינטרוול הזה קורה בממוצע מידי כחצי שנה) צריך להחליף פלגים. הפלגים הישנים נראים מעולים...כלומר, לא ''אכולים'', וגם הצבע שלהם תקין כלומר למשל, הצבע לא שחור (שמצביע שאוכל דלק, שהתערובת לא נשרפת), וגם לא צבע לבן-חום (שזה צבע של פיח כלומר המנוע אוכל שמן), וגם לא צבע ירקרק (המנוע מתחמם/ חסר מי קירור) וכו'.
בעבר חשבתי שיש בעייה בממיר הקטליטי אבל נורת הצ'ק אנג'ין שנדלקה בעבר והתריאה על תהליך קטליטי לקוי לא נדלקת עוד... (יש לי ''צ'יפ'' שמתחבר למחשב הרכב ובאמצעות הסמרטפון אני יכול לכבות את הנורה. כאמור מזמן נורת הצ'ק אנג'ין לא נדלקת בנסיעה. למרות שהיא תקינה
כי נדלקת כשמניע הרכב וכבית אחרי כשנייה.
כאמור, אחרי כ15,000 ק''מ (מהחלפת הפלגים) אני תמיד מתחיל לראות זיופים בפעולת המנוע, לעתים נורת הטעינה נדלקת בעליות או כשהרכב מתקשה לסחוב או כשהסל''ד נמוך בהשוואה ל''מה שצריך''.
כאמור לפני 3 ימים החלפתי 3 הפלגים והאוטו מרגיש לי כמו חדש. יש לי כבר דוקטוראט ברכב מוסב גפ''מ ואני מצוייד בפלגים מקוריים למפרע (יש לי בבית פלגים חדשים ל3 ההחלפות הבאות
האם יש מצב שהקואילים מזייפים או שזאת אופציה לא ריאלית לאור העובדה שהחלפת הפלגים מידי 15,000 ק''מ פותרת הבעייה לכ15,000 ק''מ.
האם ייתכן שהפלגים ''סובלים'' עקב טמפרטורת שריפה גבוהה של הגז? ולמעשה מטריד אותי שחיצונית כשאני בוחן את הפלאג המשומש, אין עדות לנזק של הפלאג ורק הידע והניסיון שרכשתי ממחישים לי מהי הדרך לפתרון הבעייה.
נקודה נוספת: היצרן ממליץ על החלפת פלגים מידי 60K וגם זה מיותר מבחינת הדחיפות והתכיפות. אפשר לרווח בשקט ב60K נוספים...
אבל, כשעסקינן בגפ''מ, ההחלפה מצטמצמת ל1/4 מזה... תעלומה.
פיקנטו מנוע 1L תלת צילינדרי גיר 5 הילוכים קדמיים ידני, מוסב לגפ''מ.
מתברר שמידי 15,000 ק''מ (אני די טוחן הרכב ככה שהאינטרוול הזה קורה בממוצע מידי כחצי שנה) צריך להחליף פלגים. הפלגים הישנים נראים מעולים...כלומר, לא ''אכולים'', וגם הצבע שלהם תקין כלומר למשל, הצבע לא שחור (שמצביע שאוכל דלק, שהתערובת לא נשרפת), וגם לא צבע לבן-חום (שזה צבע של פיח כלומר המנוע אוכל שמן), וגם לא צבע ירקרק (המנוע מתחמם/ חסר מי קירור) וכו'.
בעבר חשבתי שיש בעייה בממיר הקטליטי אבל נורת הצ'ק אנג'ין שנדלקה בעבר והתריאה על תהליך קטליטי לקוי לא נדלקת עוד... (יש לי ''צ'יפ'' שמתחבר למחשב הרכב ובאמצעות הסמרטפון אני יכול לכבות את הנורה. כאמור מזמן נורת הצ'ק אנג'ין לא נדלקת בנסיעה. למרות שהיא תקינה
כאמור, אחרי כ15,000 ק''מ (מהחלפת הפלגים) אני תמיד מתחיל לראות זיופים בפעולת המנוע, לעתים נורת הטעינה נדלקת בעליות או כשהרכב מתקשה לסחוב או כשהסל''ד נמוך בהשוואה ל''מה שצריך''.
כאמור לפני 3 ימים החלפתי 3 הפלגים והאוטו מרגיש לי כמו חדש. יש לי כבר דוקטוראט ברכב מוסב גפ''מ ואני מצוייד בפלגים מקוריים למפרע (יש לי בבית פלגים חדשים ל3 ההחלפות הבאות
האם יש מצב שהקואילים מזייפים או שזאת אופציה לא ריאלית לאור העובדה שהחלפת הפלגים מידי 15,000 ק''מ פותרת הבעייה לכ15,000 ק''מ.
האם ייתכן שהפלגים ''סובלים'' עקב טמפרטורת שריפה גבוהה של הגז? ולמעשה מטריד אותי שחיצונית כשאני בוחן את הפלאג המשומש, אין עדות לנזק של הפלאג ורק הידע והניסיון שרכשתי ממחישים לי מהי הדרך לפתרון הבעייה.
נקודה נוספת: היצרן ממליץ על החלפת פלגים מידי 60K וגם זה מיותר מבחינת הדחיפות והתכיפות. אפשר לרווח בשקט ב60K נוספים...
אבל, כשעסקינן בגפ''מ, ההחלפה מצטמצמת ל1/4 מזה... תעלומה.