המלצה על מצבר לרכב

המלצה על מצבר לרכב

יש לי מזדה 3 ספורט שנת 2009
יש לי ברכב מצבר שקניתי אותו לפני שנתיים וחצי
אני כמעט ולא נוסע עם הרכב
בשנה שלמה הרכב שלי נוסע כ 5,000 ק"מ
היו לי 20 ימים שלא נסעתי ברכב שלאחריהם ניסיתי להתניע את הרכב אבל לא הצלחתי בגלל שהמצבר נגמר אז התנעתי את הרכב בעזרת כבלים ואז נסעתי במשך שעה שלמה עם הרכב אחר כך החנתי את הרכב למשך 5 ימים ושוב ניסיתי להתניע את הרכב ולא הצלחתי בגלל שהמצבר נגמר והתנעתי את הרכב בעזרת כבלים
אני מניח שכנראה אני צריך לקנות מצבר חדש
אם כך אז
איזה מצבר אתם ממליצים לי לקנות לרכב?
מהם הפרמטרים החשמליים הרצויים של המצבר הזה?
אני אשמח לקבל המלצות בפרטי על מקומות שמוכרים מצברים טובים ולא יקרים בין ראשון לציון לנתניה?
 
אוטו דיפו

המחירים הזולים ביותר
יש להם שרות לבוא הביתה ולהתקין ללא חיוב נוסף.
 

enigo

New member
לא בטוח שאני מסכים, תלוי במבצעים שלהם

במבצעים הם באמת יכולים להיות בתחום הזול - אחרת הם ביקר.
מה שכן, נדמה לי שהם מקבלים את הכרטיס הצהוב של חבר, מה שמארגן 30% הנחה ואז הם באמת זולים.
אני ממליץ על מצברים של Start - מצברים שמיוצרים על ידי וורטא, והיה לי איתם עד היום ניסיון טוב מאוד בכמה וכמה כלי רכב. זולים יחסית - מצבר בתחום המקובל (50 עד 60 אמפר שעה) עולה בדרך כלל סביב 400 ש"ח.
 
מוכר המצברים המליץ על מצבר בוש, האמנם מצבר בוש הוא יותר טוב?

הבחור מהמצברים אמר שלמצבר של סטאט יש 60 אמפר בשעה עם כוח התנעה של 370 שהוא נמוך, חלש ולא מספק אבל למצבר של בוש יש 60 אמפר בשעה עם כוח התנעה של 540 והוא אומר שכוח התנעה גדול יותר עדיף ולכן ממליץ על המצבר של בוש
האם אני צריך מצבר של 60 אמפר בשעה או מצבר עם מספר אחר של אמפר לשעה?
האם אני צריך מצבר עם כוח התנעה גדול יותר?
האם זה נכון שלמצבר של סטאט שיש לו כוח התנעה של 370 יש כוח התנעה נמוך, חלש ולא מספק?
האם זה נכון שבפועל (לא בתיאוריה כלומר לא המספר על שמופיע על הנייר של המצבר) למצבר של בוש יש כוח התנעה גדול יותר מלמצבר של סטאט?
 

enigo

New member
נכון ללפני כמה שנים, מצברי "בוש" בארץ

היו בסך הכל מדבקה אחרת על מצברים תוצרת וורטא. בדיוק כמו המצברים של סטארט, אגב...
לדברי בכיר בזמנו ביבואן של מותגי וורטא, המצברים היו זהים לחלוטין.
ומכיוון שיש לי נסיון טוב עם מצברי סטארט במגוון מכוניות, ומעולם לא נתקלתי בבעיית התנעה כשה צבר היה תקין - נראה לי שאיש המצברים פשוט מנסה לשכנע אותך לקנות מצבר עליו הוא מרוויח יותר.
לא ציינת את המחיר שבו מוצעים לך שני המצברים.
 
יש כמה אספקטים חשובים בבחירת המצבר:

1. מצבר שחיצונית מתאים למקום המיועד לו ברכב וגם שמספק זרם התנעה מספיק גדול כפי הדרוש לרכב על פי היצרן.
2. מצבר יבש מה שנקרא MF maintenance free
3. המחיר הזול ביותר
4. בד''כ טיווחי האחריות 12-18-24 חודשים. מה שחשוב כאן לבחור מצבר שיש אפשרות להאריך האחריות נניח מ12 ל24 חודשים וזה נעשה בד''כ תמורת תוספת מחיר בעת הרכישה של המצבר (בהשוואה לאותו מצבר עם משך אחריות קצר יותר). אם יש אפשרות כזאת הייתי לוקח האפשרות הזולה ביותר עם תוקף האחריות הקצרה ביותר (אבל מינימום אחריות זה שנה)
&nbsp
בנוסף מסיר מהרכב הישן כל מערכת ש''בולעת זרם'' בעת שהרכב חונה: אזעקה, קודנית, שלטים, וכד'
אין לך צורך בכזה קשקוש שאוכל מהמצבר בעת שהרכב חונה.
תפתח רק עם מפתח ללא שלט
 

em28

Well-known member
להבנתי לא מוכרים יותר מצברים - מוכרים אחריות, והמחיר בהתאם

כמו בתחומים אחרים כבר מזמן המותגים הם פיקציה וחלקם אף מותגי "מדבקה".
כל המצברים (הרגילים) עם אותה טכנולוגיה, כולם סינים (גם אם מיוצרים בטורקיה), כולם "חברת בת של מישלין", וכולם עושים את העבודה.
&nbsp
אז איפה אפשר לשחק ? באחריות.
נותנים אחריות שבין 12 ל-36 חודשים כשמגלמים את אפשרות מימוש האחריות בתוך מחיר המצבר.
&nbsp
אז חפש את הדיל שנותן את המחיר הטוב ביותר לתקופת האחריות המבוקשת, ו.....סע לשלום.
כדאי שיהיה בהישג יד מטען חרום למקרה שהמצבר יחליט להתעייף במקום ובזמן הכי לא מתאימים.
 

Luminatis

New member
אחריות לא תניע את הרכב
צריך בסוף שיהיה ברכב מצבר ולא כתב אחריות ועד כמה שאני יודע עדיין יש למצוא אותם בחנויות...
ובנימה פחות צינית, ברור שיש מותגי מדבקה אבל ברור שיש גם יצרנים של מצברים, הגדולים שבהם הם JCI, FIAAM וכו'. .
גם בארץ מיצרים מצברים לדוגמה וולטה שיש להם מצברים דיי טובים.
&nbsp
 

enigo

New member
למיטב ידיעתי וולטה כבר לא מייצרת אלא רק מייבאת

גם אצל שנפ רב המצברים למכוניות פרטיות לא מיוצרים בארץ, למיטב ידיעתי.
וזה בסדר גמור - במוצר כזה אין ממש יתרון ליצור בארץ, וצריך לייצר איפה שהכי משתלם.
 

Luminatis

New member
שני היצרים גם מיצרים וגם מייבאים.
לוולקן יש מפעל בתפן בצפון (ביקרתי שם לפני שנתיים בערך) ולשנפ בנתניה.
לגבי האחרון, אני לא לגמרי בטוח שיש להם פס יצור מושלם אלא להערכתי רק הרכבה של חלקים מיובאים (מארזים, לוחות וכדומה).
יבוא מצברים מושלמים זה לא עניין פשוט וזול כלל ולכן יש יתרון בהמשך ייצור או הרכבה מקומית.
 

em28

Well-known member
שנפ סגרה את המפעל בנתניה בגלל יבוא מצברים מוכנים למכירה

הובלת מצברים מוכנים למכירה היתה בעייתית (סכנת פיצוץ), לא יודע איך התירו יבוא מצברים מוכנים למכירה.
 

enigo

New member
במצברים לאופנועים החומצה היתה מגיעה בנפרד

בסט בקבוקונים עם סגירה שניתן לנקב. לפני ההתקנה אתה תוקע את הבקבוקונים לתוך הפתחים של התאים, שם יש חוד יעודי שמנקב את הסגר, וכל ת"א מקבל את מנת החומצה הנכונה. אחרי זה תוקעים את הפקקים לפתחים של התאים וקיבלת מצבר" יבש" (שם מוזר למצבר שמלא בנוזל... מה רע ב" ללא טיפול"?).
יכול להיות שככה גם מייבאים את המצברים למכוניות.
 

חן 1111

Active member
אין שום סכנה. מובילים את המצבר יבש. ככה גם ההובלה יותר זולה

וממלאים חומצה בזמן השיווק. למעשה מצבר יבש יכול לעמוד המון זמן והתאריך המוטבע על המצבר זה לא תאריך הייצור אלא תאריך מילוי החומצה.
 

חן 1111

Active member
לא מייצר כי כנראה לא כדאי. לא קשור לסכנת פיצוץ.

מעניין איך זה ישפיע על האיכות. עד עכשיו היה לי ניסיון טוב עם המצברים שלהם.
 

enigo

New member
במפעל הם מייצרים מצברים למכוניות?

לפני משהו כמו חמש או שש שנים הם ייצרו רק מצברים למטרות מיוחדות או בגדלים חריגים, כי לטענת הנציג שדיברתי איתו הם לא יכולים להיות תחרותיים במצברים הסטנדרטיים. יכול להיות שמשהו השתנה בתנאים, והם חזרו לייצר גם בארץ.
אבל האמת היא שלא רואה יתרון מיוחד לייצור בארץ. זה מוצר סופר פשוט, שאינו דורש תכנון מתקדם או טכנולוגיות יצור מיוחדות.
 

em28

Well-known member
אחריות לא תניע, ולכן המלצתי על מטען חרום בהישג יד

לפעם-פעמיים ב-5 שנים שאולי נצטרך את האחריות - שיהיה לנו איך לממש אותה
 
למעלה