מצורף סרטון, לי היה מעניין.ויש לי שאלה: מה הם עושים?

הקו חי , הוא לא עושה מעקפים הוא שם ספייסרים

בכדי לשמור על מרווח בין הכבלים .
אין לו בעיה של התחשמלות כי הוא עובד עם הליקופטר
עבודה אחרת שנעשית ע"י הליקופטר היא התזת מים על הכבלים הללו בכדי לנקותם מליכלוך שמפריע .
הוא הולך על הכבלים כי הכבלים מוליכים את אותה הפזה ואין הפרשי פוטנציאלים ביניהם , כמו שציפורים יושבות על הכבלים הללו .
הנעליים שלו מבודדות והביגוד בהתאם .
למנופים שמרימים עובדים שעובדים במקומות הללו יש כללי התנהגות אחרים .
 
זה לא סתם מוט ברזל , זה כלי עבודה .

אני לא מכיר את זה ,
דרך אגב , לעבודה בגובה מתרגלים וזו לא העבודה הכי מסוכנת שיש,
בתור כותרת ליוטיוב זה בסדר .
זה באותה הרמה של העבודה שהייתי עושה,
מכין קפה על קורה בגובה 80 מטר ברוחב 30 ס"מ ואפילו לא קשור .
היום כבר לא עושים זאת מקפידים למתוח קוי חיים . ( כבלים שאפשר להקשר אליהם אבל גם אז מי שמניח אותם אין לו לאן להקשר )

זה שהוא קשור לא מבטיח יותר מידי ,
חייבים לחלץ אותו בתוך 40 דקות אחרת הוא לא ישרוד .
חגורת בטיחות זה פרק שלם בבטיחות בעבודה .

כאן יש כמה וכמה דברים יותר מסוכנים , על גבול הטימטום .
https://www.youtube.com/watch?v=p29dsSLNWII
 
זה מוט השוואת מתח בין הכבל להליקופטר

בכדי שהניצוצות הללו לא יעברו דרך גופו של העובד
 

boriska1

Member
אני לא רוצה לנסות את זה בבית,אבל אם אקח איזשהו מוט, אגע

בחוטי חשמל בבית, אטעין את הגוף,אוכל להחליף שקע תחת זרם. אינטואיטיבית לא נראה לי. נכון שבשביל להתחשמל צריך הפרש פוטנציאלים. אבל איך עושים בפועל?
מספיק אינסוף חלקית זמן,שההפרש פוטנציאלים יתקיים והלך עליך.
לכן זה רק תיאורתי.
 
אתה לא מטעין את הגוף שלך , הם משווים בין הרשת להליקופטר

אם מישהוא יצנח על קו חשמל כזה הוא לא יתחשמל באם יגע רק בפזה אחת .
אם תפסק ידיים ותגע בכבל בידיים חשופות תתחשמל .
אם תגע בחוט חשמל בבית לא תתחשמל באם תהייה לבוש בהתאם
כלומר נעלי ספורט ורצפה יבשה . תקבל זץ קטצ'יק .
חשמלאים שנהרגים או מקבלים כויות זה כי הם מכניסים את הידיים שלהם למקומות שלא צריך בלוחות גדולים שלא ידעו מהיכן מגיעה ההזנה , או שלא נעלו נעלי עבודה S 3
או שהם על סולם ומקבלים מכת חשמל ואפילו קטנה .
( יש עוד סיבות )
 

חן 1111

Active member
לדעתי החשמל מנותק. לא מאמין שעושים עבודות כאלו בקו חי

נכון שאדם יכול ללכת על כבל חי בלי להתחשמל, אבל בסוף הסרט רואים עובדים יושבים על המבודדים בקצה הכבל, ואת זה מסוכן מאוד לעשות כשהכבל חי.
ולגבי ההבזקים, או שהם פורקים חשמל סטטי מהמסוק, או שהם פורקים מתח שאגור בכבל (גם לסתם כבל יש קיבול מסוים), או שהם בודקים שהוא אכן מנותק.
 

enigo

New member
מה שיפה הוא שהנמלה לא הביא דברים בשם אומרם

אלא כאילו הם מידע שלו...
 

boriska1

Member
שתי שאלות לסהר דוד:

א.מים מוליכים חשמל.ניקוי המבודדים מתבצע על קו חי. איך זה שהמפעיל לא מתחשמל?
ב.לגבי ההליקופטר. דיוק המיקום של ההליקופטר הוא בטווח סנטמטרים בודדים.במיוחד בסרטון הראשון.איך זה קורה? מיומנות הטייס בלבד? מיכשור מיוחד?
איך מקזזים את הרוח? .
מטוס לא היה יכול לשמור מעולם מרחק קבוע מקו, ללא סטיות , למה מסוק כן?
 

סהר דוד

New member
שתי תשובות..

1. אין מגע רציף בין המסוק למבדדים. זרם המים שפוגע במבדדים הוא כבר רסס ואין אפשרות שזרם "יחזור אחורה". במבדדים עצמם לא עובר מתח - תפקידם לבודד את העמוד מן הכבל הנושא. גם אם יש זרמים רגעיים שבכל זאת חוזרים אל המסוק אין להם השפעה משום שהמסוק אינו מוארק לקרקע, וכל מערכת התזת המים מבודדת משלדת המסוק.
2. הדיוק במיקום המסוק הוא שליטה מקצועית של הטיס. אין שון מכשירים-הכל עבודת עין-יד.. הטיס מתחשב ברוח. יש מגבלות טיסה. אם הרוח מעל עוצמה מסויימת- לא מבצעים את העבודה. אם הרוח יציבה (כוון ועוצמה) אין בעיה להתחשב בה. פרצי רוח הם מסוכנים והטיס לא יספיק להגיב (ולרן לא עובדים בתנאים כאלה).
מסוק יכול "לעמוד במקום" ולשמור על הנקודה משום שכך הוא בנוי. מסוק נקרא "מטוס בעל כנף סובבת". להבי הרוטור הם "הכנפיים" והם יוצרים עילוי כל זמן שהם מסתובבים. מטוס רגיל, נקרא "מטוס בעל כנף קבועה" חייב להיות בתנועה קדימה כל הזמן בכדי לייצר עילוי ולהשאר באויר.
 

חן 1111

Active member
בקשר למים, מכיוון שהמסוק צף באוויר, אין לזרם לאן לזרום

ולכן אי אפשר להתחשמל. בדיוק כמו שציפור יכולה לעמוד על חוט חשמל ולא להתחשמל. אתה מתחשמל רק כשיש אפשרות זרימה לאדמה או לפאזה אחרת.
 

boriska1

Member
חן,מכובדי.השרשור הזה גרם לי לחזור לשעורי פיזיקה . לדעתי, וכפ

שאני הבנתי, הציפור לא מתחשמלת כי אין ליה מסה מספיקה. המסה, היא הגורם. וכמובן כדור הארץ היא המסה הגדולה בעולם. אם ציפור בעלת מסה גדולה מאוד תתיישב על חוט חשמל, היא תתחשמל.
כמובן כל האמור לעיל נכון אם החומר של המסה מעבירה חשמל.
 

חן 1111

Active member
לא נראה לי קשור. מה שמסוכן זה זרם חשמלי שעובר דרך הגוף שלך

כדי שיהיה זרם חשמלי צריך שתי נקודות מגע עם הפרש פוטנציאלים ביניהן. תאורטית, אם ציפור ענקית תעמוד על החוט בפיסוק כשבין שתי הרגליים שלה יש מרחק גדול מאוד, היא יכולה להתחשמל. אותו דבר בן אדם. אם אתה נוגע רק בחוט, ובנקודה אחת בלבד, לא תוכל להתחשמל.
 
מסתבר שישראל תמיד מרכז העולם מה לעשות והסירטונים לא מישראל

בישראל יש אפשרות לנתק את הקוים מהזרם . בגלל שיש קוים חלופיים .
בארה"ב וסין במיוחד בסין שם קוי אספקת החשמל הם ארוכים מאוד
אי אפשר לנתק את הזרם בקוים או לא משתלם לנתק .
 
"רשר" הוא בעיני סמכות עליונה ולא רק בגלל שהוא מהנדס חשמל

הוא קנון גם בתחומים אחרים כל נושאי הבניה ועוד
למרות ש"רשר" לא שלל את זה שהקו חי
התקנת הספייסרים הללו נעשית בקוים חדשים ולכן כנראה הקו לא חי ( זה קו אחד למרות שיש שם 5 כבלים )
ולאחר שזה נאמר , הברקים הקטנים הללו נוצרו ממרחק לא קטן
יכול להיות שזה לא חשמל סטטי אלא כמו שרשר אמר
השוואת מתחים .
ולבסוף חי או לא חי זה לא משנה יותר מידי למי שמתפעל מהעובדים הגיבורים הללו , לא פחות מגיבורים למרות שהם כנראה יגידו שזה לא נכון .

לקטע של המבודדים לא התיחסתי כלל . שם זו עבודת גובה די "רגילה "

כאן בהתקנת כדור סימון על הכבל אין ניצוצות כאשר העובד שם קלמרה
https://www.youtube.com/watch?v=jaUa8UXmxeQ
 
למעלה