מצבר חדש שלא נטען בנסיעה.

מצבר חדש שלא נטען בנסיעה.

שלום למי שזוכר אותי וגם למי שלא.

בקצרה - האם ייתכן מצבר גמור ברמה כזאת שלא נטען בנסיעה, אבל עדיין תקין? ושטעינה עם מטען מצברים תחזיר אותו לחיים תקינים?

לא בקצרה - מצבר בן 8 חודשים התרוקן ברמה כזאת שאין חשמל אפילו לקודנית. בוסטר לא הצליח להניע, עם כבלים הנעתי בשניה. נסיעה במצטבר של כמעט שעתיים לא טענה אותו בכלל. מתקין המצברים וגם בשנפ אמרו לי ש90% שטעינה עם מטען מצברים תחיה אותו. נשמע למישהו הגיוני?
שכחתי למדוד טעינה אבל אין לי שום אינדיקציה לבעיה באלטרנטור, נורת מצבר לא דולקת.
חטאתי הרבה בהתרוקנות מצברים אבל עם וורטה בחיים לא הגעתי לכזה מוות של מצבר. עכשיו לצערי שמתי שנפ, לא יקרה יותר.

תודה לעונים.
 

enigo

New member
מה אכפת לך. לנסות? יש הרבה מטעני מצברים

שטוענים ליכולת להחזיר לחיים מצברים שנפגעו מפריקה. הם משתמשים במתח טעינה גבוה ב"פולסים", אם הבנתי נכון את העיקרון, אבל לא ממש התעמקתי.
מצד שני, המצבר עדיין באחריות - למה שלא תדרוש החלפה שלו?
 
תגיע לחשמלאי שיבדוק מה התקלה שרוקנה את המצבר ויטעין

את המצבר , אם המצבר לא תקין יש לך אחריות .
בוסטר זה להטעין פלאפונים .
 

חן 1111

Active member
בהרבה מקרים אחרי ריקון ממש מוחלט אי אפשר לטעון.

זה לא קשור ליצרן זה או אחר. כולם אותה טכנולוגיה. יש חשמלאים שיודעים לפעמים לפתור את זה, כמו שאניגו כתב. אז תנסה.
מצד שני, כמו שכתבו, אם המצבר באחריות, שיפתרו לך את הבעיה או שיחליפו אותו.
 
תשובות

הייתי בשנפ, הם אומרים שבימים רגילים אולי היו מחליפים לי במקום, אבל בימים אלה שלחצי מהמדינה יש את הבעיה הזאת עלות החלפה 100 ש״ח. גם לי זה נשמע מעצבן אבל לפני שאני רב איתם סתם אמרתי אולי הם צודקים וטעינה עם מטען מצברים תחיה אותו, במיוחד שהם לא היחידים שטענו ככה.
פשוט בגלל שאף פעם לא שמעתי על זה חזרתי לפורום אחרי כמה שנים טובות כדי לשאול אם זה הגיוני...

אנסה לטעון ואעדכן.
 

boriska1

Member
הספקים דופקים אותנו על כל צעד ואל.הזמנתי צעצוע מKSP שישלחו

לנכדי. הכלל שלהם שאם אין סניף KSP בעיר אליו מיועד המשלוח, לא מחייבים בדמי משלוח. אמרו לי שהכלל לא תקף בעת הזו. מה לעשות? שילמתי 22 ש"ח
 

enigo

New member
סביר בהחלט שישנו תנאים לפני העסקה

יש מקומות שהעלו דמו משלוח, יש כאלו שהעלו את מינימום ההזמנה (במסעדות) וזה אולי קצת מעצבן - אבל חוקי.
במקרה של המצבר מדובר בשינוי תנאי אחריות בדיעבד (כנראה) וזה כבר לא חוקי.
 

boriska1

Member
לא סביר בכלל. במיוחד בKSP. מצרף מ"כלכליסט" על מצברים

"
מבדיקת "כלכליסט", ענף המצברים חווה במהלך השבועות האחרונים זינוק במכירות. מבדיקה בחנויות חלפים עולה שהיקף העלייה במכירות מצברים נאמד במעל 30% בחודש אפריל (1־19 בחודש) לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בין היתר לנוכח העובדה שישנם לא מעט בעלי רכבים שאינם טורחים לבדוק האם ניתן להטעין את המצבר ומיד ממהרים להחליפו.
 

enigo

New member
נסכים שלא להסכים. בכל מקרה - לשנות תנאים לפני העסקה זה חוקי.

 

enigo

New member
איזה מין טיעון מפגר זה?!

יש אחריות? יש. יש תנאים לאחריות? יש. האם התנאים הללו כוללים עלות להחלפת מצבר פגום - על סמך ניסיוני, לא. בדוק את כתב האחריות, ואם לא הוסיפו סעיף כזה, אז אתה יכול להגיד להם שלא ממש מעניין אותך מה קורה או לא קורה לכולם. לך מגיע מצבר חדש.
זה ברמת העיקרון - ברמת הפרקטיקה, כמו שאמרתי, לא מזיק לנסות טעינה. גם ברמת האנושיות - כמעט כל העסקים בארץ נאבקים בתקופה הזו לשרוד. אם אפשר לעזור, אז למה לא?
 

חן 1111

Active member
לא בטוח שהטיעון מפגר. האחריות היא על פגמים

ומותנית בשימוש סביר ורגיל. נזק למצבר בגלל הזנחה זה לא פגם אז זה לא צריך להיות מכוסה באחריות. בימים רגילים אחוז קטן מהמצברים חוזרים, אז הם לא מתחשבנים. כנראה שבתקופה הנוכחית באמת המון מצברים מתרוקנים לגמרי וזו הוצאה בלתי צפויה בשבילם. לדעתי 100 שקל תמורת 8 חודשי שימוש זה מחיר סביר.
 

enigo

New member
צריך לקרוא את חוזה האחריות, אבל מצב שמצבר מתרוקן בו הוא

בהחלט דבר שקורה בשימוש סביר ורגיל. מנסיוני, החליפו לי לאורך השנים פעמיים מצבר שהתרוקן. אגב - בשני המקרים המצבר לדעתי בכלל לא מת אלא רק התרוקן, אבל לא התווכחתי...
השאלה אם נותנים אחריות מהתאריך החדש - אם כן, זה בעצם דיל סביר בהחלט.
 

חן 1111

Active member
בדקתי תעודות אחריות של כמה מותגים

בכולם כתוב, בניסוח כזה או אחר, שהאחריות אינה תקפה במקרה של מצבר ריק/לא טעון.
לפי התנאים היבשים גם החלפת המצבר באחריות לא מאריכה את תקופת האחריות. אבל בתנאים רגילים הם מאוד גמישים עם זה. בתקופה הנוכחית אני לא יודע.
 

enigo

New member
ריק זה לא משהו שדורש החלפה

אם הוא לא מוכן להיטען מחדש...
 

חן 1111

Active member
אבל אם הוא ריק ולא נטען? זה פתוח לפרשנות...

כמו שכתבתי, בדרך כלל הם מאוד גמישים. לי פעם התרוקן חדש תוך שבוע שבועיים. החשמלאי החליף לי מיד בלי שום ויכוח. אחרי שגם השני התרוקן התברר שיש זליגת זרם ברכב. המצבר הראשון היה כנראה בסדר.
 

חן 1111

Active member
נכון, אבל יצרן המצבר יכול לטעון שבאחריותך

לדאוג לטעינה תקינה ולמניעת פריקה. ושפריקה מוחלטת של המצבר מקצרת את חייו וזה לא צריך להיות מכוסה באחריות. ככה אני מבין את הסעיף הזה. מצד שני, ברור שיש פגמים במצברים שגורמים להתרוקנות עצמית מהירה, ואז זה כן צריך להיות מכוסה.
 

enigo

New member
השאלה היא אם התרוקנות מצבר יכולה להיגרם בשימוש סביר או לא

ונראה לי שהתשובה היא "כן", או שלפחות יהיה אפשר לשכנע בזה שופט.
הסעיף של שימוש סביר נועד בדרך כלל להגן על היצרן מפני אנשים שמשתמשים במוצר לא למטרה שלא נועד - נגיד להשתמש במברשת שיניים חשמלית לניקוי שירותים (מי זוכר מאיזה סרט זה לקוח?). לא מדברים שעשויים לקרות במהלך שימוש רגיל ונורמלי.
 

haimgds

Member
ניתן לחשב את ה"שימוש סביר" דיי בפשטות

צריכת זרם מכסימלית מותרת ברכב כבוי היא כ 20 מיליאמפר (ישנו עוד גם זרם הפריקה העצמית אך הוא נמוך, כ 2-3 מיליאמפר ותלוי מאוד בטמפרטורה) למיטב זיכרוני, הווה אומר, כחצי אמפר/שעה ליממה. רכב קטן עם מצבר של 40 אמפר/שעה יגיע לפריקה (ל 70% מהקיבולת) תוך שבועיים.
שימו לב כי הנחתי כי מדובר על מצבר חדש, במצבר בן שנה ויותר ההתנגדות הפנימית כבר גבוה יותר ושבוע+ ללא נסיעה כבר לא יאפשר התנעה במכה ראשונה (אם בכלל).
&nbsp
&nbsp
 

enigo

New member
זאת לא ההגדרה המשפטית לשימוש סביר

וברכב עם מערכת איתור, הצריכה יכולה להגיע עד 50 מיליאמפר.
עדיין, משפחתית ממוצעת (מצבר 55 או 60 בדרך כלל) תשרוד בקלות שבוע ואפילו שבוע וחצי בלי התנעה.
ברכב לי מערכת איתור פעילה - גם הרבה יותר.
 
למעלה