איסוזו

איסוזו

פעם רציתי רכב ג'יפ של איסוזו עוד בשנות ה 90 אבל המצב הכלכלי לא איפשר. בשבילי לקנות איסוזו היום זה מעיין הגשמת חלום.
במודעות רואים שהרכבים האלה עשו הרבה קילומטראז' אבל המחיר שלהם נמוך ואני יכול להרשות לעצמי לקנות איסוזו היום.
השאלה היא האם שווה לקנות רכב כזה?
אני לא ממש מתלהב לנסוע בשטח הפתוח עם הרכב כלומר לא מייעד אותו לרכב שטח.

כמו כן מה ההבדל בין איסוזו טרופר קצר לטרופר ארוך? לא הבנתי מה ההבדל ביניהם. בתמונות זה נראה אותו דבר.
 
בקיצור: הרכב הקצר יותר יכול לעבור יותר מכשולים מהארוך

הארוך יתקע היכן שהקצר יעבור .
לקצר זוית גחון יותר טובה , זה מתבטא בעליה או ירידה של מדרגות .
הארוך ישב על הגחון במדרגה והקצר יעבור אותה . ישיבה על הגחון זה אומר הרכב תקוע במקום וזקוק לחילוץ של רכב אחר או עם כננת .
זאת בהנחה שבשני המקרים מרווח הגחון אותו הדבר , = גובה תחתית הרכב מהכביש .
אם אתה לא צריך לרדת לשטח תוותר על הרעיון , עדיף שתקנה רכב כביש .
 

enigo

New member
ושוב אתה רואה את העולם דרך חור סיכה

פעם באמת הזמריר שהיה שגור על שפתי אנשי השטח היה ש"קצר יותר עביר", אני מניח ששם נעצר העדכון שלך בתחום.
כי מי שנשאר בהאזנה בעשרים השנים האחרונות גילה שבמצבים אחרים דווקא לבסיס גלגלים ארוך יש יתרון - למשל במפגש מדרגה בזמן טיפוס.
אבל למה אני מטריד אותך בעובדות? אתה הרי מעל דברים שכאלו...
 
אם אתה מתעקש בכל פעם להוכיח שאין לך מושג

ורק רוצה להיות לעומתי , אז תמשיך לקשקש
כל שאמרת מעניין פחות מערימת קליפות שום בקיבוץ רוחמה .
לארוך יש יתרון קל בכביש בסיבובים זה הכל
 

enigo

New member
כן, כמו שחשבתי - נתקעת איפשהו לפני עשרים שנה

לא מפתיע, לאור ההכרות איתך, כמובן.
הנה משהו קצת יותר מעודכן, ציטוט מכתבה ארוכה יותר באתר השטח הישראלי:
"רכב ארוך עם בסיס גלגלים ארוך לפעמים עביר יותר בשל המרחק בין הסרנים שמאפשר הפרדה בין המכשולים - בזמן שהסרן הקדמי מתמודד על המכשול, הסרן האחורי עדיין על קרקע עם אחיזה טובה ולהיפך. לעומת רכב קצר שנכנס עם כל ארבעת גלגליו לתוך המכשול המורכב.
התמודדות עם הצלבה תלויה בתוואי השטח - לפעמים הקצר יותר בכלל לא יכנס להצלבה היכן שהארוך יסבול ממנה ולהיפך. בהתמודודת עם שיפוע צד - עדיף לטעמי כלי רכב ארוך, אך גם כאן יש מקרים שבהם הקצר כלל לא יסבול משיפוע צד, שוב תלוי בתוואי השטח.
במקרה של הזקרות - רכב שטח קצר יכול להתהפך קדימה או אחורה בשל מרחק סרנים קטן, במקומות שרכב שטח ארוך כלל לא יגיע לסיכון המדובר."
&nbsp
ואם כבר הזכרת את הכביש - איך לא הזכרת את היתרון של הקצר בחניה? הרי היית להוט כל כך להצהיר שהוא עדיף חד משמעית. נהיית רשלני...
 
ואילו אתה תקוע בלא לדעת ולקשקש

התשובה בעבורך היא פשוטה .
בסיס הגלגלים של הטרופר הקצר 233 של הארוך 276
בסיס הגלגלים של UAZ HANTE הוא 238
ההאנטר הוא לא יפה אבל רכב שטח מהטובים . וכן נסעתי עליו .
אוכל עליות וירידות של 45 מעלות לפחות ועברתי איתו נהר ( נו בישראל זה נהר )
עם קרקעית של בולדרים וגובה מים שהרטיב לי את הרגליים .

https://en.wikipedia.org/wiki/UAZ-469
מה שאמרת ידוע וחוץ מהקישקושים שלך על לפני 20 שנה אין לך כלום, הם בטלים בשישים . ואם אתה לא מבין רשימת היתרונות הרבה יותר משמעותית מהחסרונות
כרגיל יש לך בעיה של הגיון, מוטב שתחזור לעסוק בהבדלים בין קיא להיונדאי
 

enigo

New member
הממ... על דעתו של מי לסמוך... זה שהצהיר שהוא לא נוסע בשטח,

ואם הוא רוצה להגיע למקום שההגעה אליו קשה הוא נותן למישהו אחר לנהוג - או על דעתו של מי שכתב את הכתבה באתר השטח הישראלי, שחי, נושם ונוהג שטח על בסיס קבוע...
הממ... באמת, מאוד קשה להחליט.
וסתם, בשביל הקטע - בטיפוס עליות תלולות (אני בספק רב אם הן היו של 45 מעלות, אבל נגיד) וחצית ערוצי מים לרכב קצר אין שום יתרון על ארוך. כך שאפילו הדוגמא שלך רק מוכיחה כמה אין לך מושג בנהיגת שטח. אבל סבבה - לא נעצור אותך מלחרטט על דברים שאין לך מושג בהם. גם כי זה משעשע, וגם כי לא נרצה להשאיר אותך בלי נושאי שיחה...
 
אניגו טיפוסי , שם את הדברים במקום שנוח לו

פעם אחת עשיתי חופשה בסוצ'י ולא התחשק לי לנהוג זה לא תענוג כזה גדול לנהוג 2000 ק"מ ולא בכלל, , נסעתי ברכבת הרבה יותר נוח .מה גם שהדלק עולה יותר מהכרטיס רכבת.
לכן לקחתי ג'יפ לטיול למפלי מים , בעל הרכב בערך בן 60 משום מה היה להוט להראות לנו מה כוחו של ג'יפ רוסי והוא לא רוסי במקור
.
עוד פעם האניגו עלה לך לראש , לא הטיפוס ב 45 הוא העניין אלא המדרגות
בתחילה ובסיום למרות שברכב רכבים מתקשים בעליה כזו . ( צמיגים רגילים לרכב הזה ולא רחבים ) הארוך היה מתישב על גחונו .
חציית הנהר, זה בא לומר שזה ג'יפ טוב לשטח כי לא המים הם הבעיה אלא הבולדרים בקרקעית .
 

enigo

New member
אתה זה שהצהיר, בהודעה אחרת, שהוא לא נוהג בשטח

אל תנסה עכשיו להעמיד פנים שמדובר במקרה בודד - או ששכחת כבר את הסיפורים שלך? כן, זה יכול להיות מבלבל לנסות לעקוב כשממציאים סיפורים כל הזמן...
אז השאלה נשארת - להאמין למי שהודה שאפילו שביל מושלג מאתגר את יכולות נהיגת השטח שלו, או לאחד מאתרי השטח הגדולים והרציניים בישראל, שהכותבים בו נוהגים עשרות אלפי ק"מ בשטח בשנה, אם לא מאות אלפים?
נראה לי שהתשובה ברורה.
 
קודם כל שהמומחים לשטח יחליטו האם צמיג צר או רחב

מתאים לחול .
אז כבר לפי יכולות של רכב יוקרתי CX5 מודדים יכולות שטח ?
אתה מתעלה על השטויות שאתה כותב כל הזמן .

ברור שאני לא נוהג " בשטח " אני לא הולך לחפש סלעים לטפס עליהם
אני לא עד כדי כך משועמם .
אני נוהג רק כאשר יש לי צורך להגיע מנקודה א- ל - ב .
והגיע הזמן שתלמד , זה לוקח לך יותר מידי זמן , כל רכב שנגמר לו מרווח הגחון נתקע , בלי יוצא מן הכלל , גם המרצדס 6X6 . דרך אגב הם שמו עוד סרן מנגנון ניפוח אויר יקר אבל לא שמו כננת , נו טוב למי שיש מליון ולחצי יכול להרשות לעצמו רכב שני כמחלץ . אולי הג'יפאים של מרצדס צריכים ללמוד ממשאיות מרצדס ?
 

enigo

New member
אתה זה שמבסס תאוריות בנהיגת שטח על ניסיון

עם פרייבט מוגבה קלות - לא אני.
ויש עוד הרבה דברים שתוקעים רכב בשטח חוץ מהתיישבות על הגחון - אבל זה משהו שלא רואים בסרטוני יוטיוב, צריך אשכרה לנהוג בשטח ולהתנסות. אתה יודע, הדבר הזה שאתה כל כך סולד ממנו - המציאות...
ואגב מרווח גחון, אחד הדברים שפספסת, כמובן, הוא שהם לא רק הוסיפו סרן, הם החליפו לסרנים פלנטריים, שכמעט והכפילו את מרווח הגחון (יחד עם הצמיגים הגדולים יותר). אבל בקטנה - מה זה עוד פרט שפספסת כי פשוט לא הבנת?...
 
כן , בעיקר מרווח גחון כל השאר שטויות שלא צריך לעשות

כמו כאן
https://www.youtube.com/watch?v=9ecJi-kr-Rw
ממומחים כאלו יש הרבה מה ללמוד , ללמוד מה לא לעשות .
יש שילוב של מילה ברוסית וחלק ממילה בעברית שמתאר את זה מצויין
מומ.....

מרווח גחון לא היה הנושא במרצדס אלא הסרן הנוסף ונחיצותו .
לעיר זה מצויין מרווח גחון גדול ועוד סרן , אפשר לעלות עם זה על ערימות שלג שהמפלסות מייצרות בעיר

אה ולא ענית מה עושים במקרה שרכב משפחתי או משאית קלה
לא מצליחים להתקדם בדרך קצת בוצית .רק על פני השטח .
תחפש בוץ תנסה ותחזור עם תשובה .

ומה עם הצמיג המתאים לחול ?
 

enigo

New member
צודק, עדיף ללמוד ממי שנתקע בשביל יער

מושלג כי אפילו לא שם לב שהוא לא על השביל הנכון, ולא מאנשים שהעבירו מגוון עצום של כלי רכב במגוון עצום של. תנאי שטח. לוגיקת נמלה טהורה...
ולגבי צמיגים בחול - אני מניח שמצאת איזה מאמר ברשת וכולך גאה במציאה, אבל השורה התחתונה היא שמה שמשפיע בעיקר זה לחץ האוויר. משם והלאה יש שפע תאוריות, ואנשים שמוכנים להישבע שרק הם צודקים - צמיגים חלקים מול משוננים, רחבים מול צרים. לכל אחד יש טיעונים מאוד משכנעים בעד השיטה שלו ונגד האחרים.
תכל'ס? ראיתי מכוניות נוסעות בדיונות עמוקות עם צמיגים רחבים יותר ופחות, חלקים יותר ופחות, וכל זמן שלחץ האוויר היה נמוך והנהג לא טמבל, הם לא נתקעו.
סתם מסקרנות - מתי אתה נהגת בדיונה בפעם האחרונה?
 
חבל עליך באם אני אכניס אותך רק 100 מטר לתוך היער

אתה לא חוזר משם ולפני שאתה פוצה פה תברר כמה אנשים נעלמים לתמיד ביער . אשתי ויותר מכך חברה שלה תמיד מצטרפות לחיפושים וגוררות כמובן גם אותי
פעם הסתובבתי יום שלם שורק לזקנה שהלכה לאיבוד ביער ועוד עם הכלב שלה .
אין קול ואין עונה אפילו גופה לא נמצאה וחיפשו הרבה .

"המומחים" אפילו לא יודעים איזה צמיג לשים בחול כל אחד אומר משהוא אחר .
אני הייתי אוהב להתקע בחול עוד בשנות התשעים עם מכוניות משפחתיות
ולא עם מפלצות שטח . הייתי גר ליד זיקים .
היות ואתה לא יודע איך יוצאים מבוץ קל עם רכב משפחתי
אז אולי תדע איך מוציאים מהחול רכב שנתקע רק עם 2 גלגלים הקדמי והאחורי ?
 

enigo

New member
אה... אז אתה מבסס את הידע שלך לא רק על התקעות

ביער עם משפחתית מוגבהת, אלא גם על התקיעות בחו"ל עם משפחתית רגילה...
ללא ספק, זה כבר הרבה יותר מרגיע. ניסיון כזה הופך אותך ללא ספק לבר במכא בתחום נהיגת השטח!
אז אחרי שתגמור לייעץ לחברות רכב על תכנון מתלים (ועיצוב - הרי גם בתחום הזה חילקת ציונים לבכירי התעשייה) - תוכל לפתח קריירה נפלאה כמדריך נהיגת שטח. אולי אפילו תכתוב איזה תו"ל נהיגה או שניים לכוחות המיוחדים שלנו. חבל שטובי בחורינו יעמדו בסכנה רק כי אין להם גישה לחוכמתך שאין לה סייג.
 

enigo

New member
ללא, ספק "זה בסדר לא לדעת" זה המוטו שלך בחיים...

 

enigo

New member
או, בגישה האופיינית לך - "להתעלם ממה שלא מתאים לאג'נדה שלי"

וכמובן, בהינתן אופייך הנמלתי, אתה לא מסוגל לראות את התמונה הגדולה ולהבין שהתשובה תלויה גם ברכב.
אבל לא ציפינו ממך ליותר.
 
למעלה