Engie מודיעה על סגירת החברה בעקבות משבר הקורונה

  • פותח הנושא em28
  • פורסם בתאריך

em28

Well-known member
Engie מודיעה על סגירת החברה בעקבות משבר הקורונה

בהודעה שנשלחה ללקוחות החברה:
לקוח יקר,
בצער רב אנו נאלצים להודיע כי החל מה - 20 לאפריל 2020 אנג׳י תפסיק את שירותיה.
אנג׳י הוקמה מתוך צורך אמיתי לפתור את אי הוודאות המלווה את חווית הטיפול ברכב בארץ ובעולם.
חזון החברה לשנות את חווית השירות בטיפול ברכב הוביל אותנו לאורך כל הדרך.
פיתחנו באנג׳י פתרון אשר מספק לנותני שירות בתחום הרכב כלים לתקשורת עם בעלי הרכבים בצורה פשוטה.
הטכנולוגיה של אנג׳י עושה שימוש ביכולות מתקדמות של "רכב מחובר" על מנת לספק תובנות אודות מצב הרכב והטיפול הנדרש.

לצערנו משבר וירוס הקורונה העולמי פגע בחברה ואנו נאלצים להפסיק את שירותינו.
אני מאמין כי אנג'י יצרה ערך רב והובילה לשינוי בתחום הרכב.
אנו מקווים שחזון החברה יתממש וחווית השירות ברכב אכן תהפוך פשוטה ונוחה לכלל הנהגים.

אני רוצה להודות לכל משתמשינו ושותפינו לדרך המדהימה שעשינו ביחד, העבודה אתכם ועבורכם הייתה שווה הכל!
תודה,

 

em28

Well-known member
אם אתם שואלים אותי, אין קשר לקורונה - לא היתה מספיק טובה

 

enigo

New member
אתה מסתכל עליהם כמתחרה לתכונות OBD

ומפספס לחלוטין את המהות שלהם.
 

em28

Well-known member
כן, הם ניסו לגרוף עמלה מהפניה למוסכים שבהסכם איתם, אבל......

אבל לא יצרו שום ערך מוסף בהפניה זו (נניח הנחה) ובנוסף לא הצליחו להיות מספיק אטרקטיבים מול אפליקציות OBD
 

boriska1

Member
ושאלה לחכמי הפורום. אבהיר, בטרם פנייתי ניסיתי להבין מה זה

דרך הרשת. אבל כמובן.... כרגיל....
והנה השאלות:
האם כדאי?
כמה עולה?
האם צריך להבין במכונאות כדי להבין התוצאות?
האם זה יקטין את אפשרות המוסך לעבוד עלי?
ועוד כל מה שתמצאו לנכון להוסיף
 

boriska1

Member
אנסח את זה ככה:א. האם כדאי למאותגרי מוסכים?

ב. האם אדם ללא ידע יוכל לדעת מה האפליקציה אומרת
 

em28

Well-known member
מה יש לך להפסיד ? 10-20 שקלים ?

צריך איזשהו ידע בסיסי כדי להבין מה משמעות הנתונים.
אבל גם מאפשר להרחיב את המידע על תקלה כשמגיעים למוסך - האפליקציות יכולות להוסיף מידע שלא קיים במחשב הרכב
 

em28

Well-known member
מיקום, טמפרטורה, מהירות, לחץ אטמוספרי וכו'

 

em28

Well-known member
מדובר ברכיב שיודע לשדר ממחשב הרכב נתונים לסלולרי

הרכיב לא עולה הרבה 10-50 ש"ח - לפי תמיכה בסוגים שונים של תקנים.
הזולים ישדרו ב-BT בגרסאות ישנות, החדשים ישדרות ב-BT3.0 וגם ב-WIFI.
לכל רכב משנת 1996 יש את אפשרות החיבור הזו, כל רכב מהעשור האחרון יודע לשדר הרבה מאד נתונים שלא מוצגים בלוח המחוונים.
&nbsp
האפליקציות יודעות לעשות כמה דברים:
- להציג מידע בזמן אמת: צריכת דלק, אעינה, חום מנוע ועוד הרבה מאד נתונים.
- קשירת נתונים לארועים - למשל עליה בחום מנוע בעליה בקסטל בהילוך רביעי ביום של 40C
- אגריגצית והשוואת נתונים לאורך זמן/בין רכבים
- זיהוי אופי הנסיעה המלצה על שינוי לטובת חסכון/בטיחות
- זיהוי ותרגום תקלות - בעיקר תקלות Check Engine
 

enigo

New member
עצם זה שהיתה זירה שאליה נשלחה הבעיה

ודרכה קיבלת הצעות מחיר מוסכים שונים, במקום שתצטרך לצלצל לכמה מוסכים, לחכות על הקו שיקראו לזה שנותן הצעות מחיר, לתאר לו את הבעיה, להתמודד עם זה שהוא מניח שאתה אדיוט שלא יודע על מה הוא מדבר, ורק אז לקבל הצעת מחיר - זה כבר יתרון עצום לדעתי.
זה שעל הדרך גם יכולת לבחור בין מוסכים לפי המחיר ודרוג משתמשים קודמים - זה עוד בונוס.
תזכיר לי איזו תוכנת OBD נותנת לך את זה?
 

em28

Well-known member
היחוד של ENGIE היתה התאמתה לשוק הישראלי וכנראה פה גם נכשלה

 

enigo

New member
אתה טועה. עיקר הפעילות שלהם היתה בחו"ל

כאמור, פספסת לגמרי את הרעיון מאחורי האפליקציה, כי השתמשת בה כאפליקציית OBD. זה בערך כמו להשתמש במרצדס 6x6 כרכב שליחויות מהסופר ולהגיד שהוא לא מוצלח בהשוואה לטרנזיט...
 

em28

Well-known member
לא השתמשתי בה, הפניה לזירת מוסכים קיימת גם בפלטפורמות אחרות

DASH הי"ד, INFOCAR, OBDCLICK, INCARDOC ואחרות מנסות את העיניין הזה בחו"ל (בעיקר באנגליה וארה"ב), לא יודע עד כמה בהצלחה.

אבל בניגוד ל-ENGIE הן נתנו גם ערך מוסף למשתמש ברכב השליחויות וגם ל-6X6.
 

enigo

New member
השאלה מה המטרה של האפליקציה

והאם היא עושה את מה שהיא מתיימרת בצורה טובה.
אנג'י לא היתה ממוקדת ב"מאבחנים עצמיים" וחובבי נתונים. אלא במי שעבורם ביקור במוסך הוא סיוט של לא נודע.
ואת זה היא עשתה לא רע בכלל - וכאמור, לא רק בארץ. אבל כמו בהרבה מקרים, צריך גדול מזל בחיים. וכל מי שהגיע לתחילת 2020 עם ארנק ריק ולקראת או במהלך סבב גיוס - אכל אותה.
חלק הצליחו בכל זאת, ללא ספק, אבל גם אין ספק שחברות שהיו מצליחות להשלים גיוס לפני חצי שנה יתקלו עכשיו במכשול בלתי עביר.
 

em28

Well-known member
ענף הרכב העולמי מתחיל להיערך לחזרה לשגרה

ענף הרכב העולמי מתחיל להיערך לחזרה לשגרה - כך עולה מהודעות שפרסמו שלושה יצרני רכב גדולים - פולקסווגן, טיוטה ויונדאי - שמתכוננים לקראת "התנעת ייצור" הדרגתית בתקופה הקרובה.

לפי הודעת פולקסווגן, מספר מפעלים של היצרנית בגרמניה ובסלובקיה מיועדים לשוב ולייצר ב-20 באפריל, ככל הנראה במשמרות.
ב-27 באפריל צפויה פולקסווגן לשוב ולייצר רכבים גם בפורטוגל, ספרד, רוסיה וארה"ב.
לפי הצהרת החברה, השיבה לייצור מסודר של מכוניות תתבצע בהסתמך על זמינות של חלפים.

נושא זמינות החלפים אינו הבעיה היחידה שעמה מתמודדים בימים אלה יצרני הרכב - בשבוע שעבר הודיעה דווקא קיה על כוונה להשבית מפעלים בקוריאה, דווקא מחשש להיעדר ביקוש, כלומר נכונות של צרכנים לקנות בהתחשב בתנאים שיווצרו לאחר הקורונה.

טויוטה מתכננת לשוב ולייצר במפעליה בצרפת (שם מיוצרת היאריס) לקראת ה-21 באפריל ואילו הייצור במפעלי טויוטה בטורקיה צפוי להתחדש בתחילת מאי.
מדובר במפעל הנושא בחשיבות גבוהה עבור השוק הישראלי - לנוכח העובדה שהקורולה, המכונית המשפחתית הנמכרת בישראל, מיוצרת שם.
כמו כן, יונדאי נערכת כבר השבוע לחידוש הייצור במפעליה בצ'כיה, מהם מיובאת לישראל i30.

לפי פרסומי ה-ACEA, ארגון הגג של יצרני הרכב באירופה, השבתת המפעלים גרמה עד כה לגריעה של 1.465 מיליון כלי רכב - כלומר רכבים שהיו אמורים להיות מיוצרים, אך לא יוצרו עקב השבתת המפעלים.

https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3808694,00.html
 
מילות המפתח "זמינות חלקים" , אלו מפעלי הרכבה

שזקוקים לשרשרת אספקה ארוכה , חוסר בפריט אחד משבית את הכל .
 

enigo

New member
אני תוהה אם זה שוב "הבנתם למה התכוונתי"

או ששוב אתה מדבר על דברים שאין לך מושג בהם, כמו ההבדל בין מפעל הרכבה למפעל ייצור, ואיך מבחינים בינם.
 
היצרנים לא מייצרים הרבה , לרוב רק מנועים

כל השאר אלו ספקים / קבלנים שעושים את העבודה
יש כמובן מפעלי ייצור שעושים הכל כמעט במקום אחד גם הם לא עושים הכל .
לכן אם כל הקבלנים ללא יוצא הכלל לא חזרו לעבוד עקב הקורונה
אי אפשר להרכיב את הרכב , כי הקבלנים לא עובדים עם מלאי אלא הזרמה למפעלי ההרכבה .
הגרמנים במכוניות יוקרה מגדילים לעשות ואפילו מזייפים תוצרת סינית כאילו היא תוצרת המפעל שלהם ,
אני יכול לייעץ להם בתור יועץ טכנולוגי בכיר באם זה בוער להם לייצר
מכוניות הם יכולים לייצר גם אם חסרים כמה חלקים, לאפסן את המכוניות ולכשיגיעו החלקים להתקין אותם במגרש האיכסון .
בימים שאי אפשר לבצע .D.F.T כהילכתו וה .J.I.T מתפספס
זה הפתרון , שהם לא רגילים לו .
 
למעלה