האם יש סיכוי לפשיטת רגל של יבואן רכב בישראל?

  • פותח הנושא ch561
  • פורסם בתאריך

boriska1

Member
לפי מיטב ידיעתי זה 1500ש"ח.לדעתי אם הרכב כבר בארץ,בנמל או

במחסני בונדד, ייצרו איזה קונסטרוקציה שתבטיח את הלקוחות.
אל תמהר.זה יהיה שוק של קונים. ככה זה נראה.
 

enigo

New member
אין שום קונסטרוקציה שמבטחת את הכסף של הלקוחות

והיו מקרים בעבר שבהם יבואני אופנועים פשטו רגל ואנשים נשארו בלי כסף ובלי אופנוע (בחלק מהמקרים האופנוע כבר היה בארץ - ואי אפשר היה לעשות לו רישוי כי היבואן פשט רגל...).
אבל אף אחד מיבואני הרכב הגדולים לא נמצא במצב כזה שברירי שיש סיכוי שיקרוס תוך שבועיים. לא הייתי דואג.
 

em28

Well-known member
לא תוך שבועיים, אבל גם המשבר לא צפוי להסתיים בעוד שבועיים

בהנחה (לא פראית) של משבר של לפחות כמה חודשים, שוק הרכב כנראה הולך להשתנות.
יבואן שרוצה לשרוד יצטרך להתאים את עצמו למשק משתנה.
 

enigo

New member
אבל אספקת הרכב היא תוך שבועיים

וזו התקופה שבה הכסף שלך בסיכון. לא אכפת לך מה יקרה אחר כך (מלבד עניין האחריות).
 

boriska1

Member
אכן אין, אבל אפשר ליצור אותה.ובתנאי שהרכב בארץ. וכפי שכתב em

הרבה דברים ישתנו בארץ. ואני, הקטן, ארשה לעצמי להוסיף לא רק בתחום הרכב ולא רק בארץ.
העולם ישתנה, הכל תלוי במספר המתים בעולם. יש כמה תסריטים:
א..200-300 אלף מתים
ב. 2-3 מיליון
ג.20 מיליון ומעלה
וכל תרחיש ישפיע אחרת על כל אחד ואחד מאיתנו
 

enigo

New member
אפשר, אבל כמו שלא טרחו ליצור את המנגנון הזה

עד עכשיו, אני מהמר שגם לא יטרחו בעתיד. לא לפני שיבואן רכב גדול יפשוט רגל וישאיר אלפי לקוחות בלי כסף ובלי רכב.
אלא שאני לא הייתי מהמר על תרחיש כזה בשנה הקרובה.
 

boriska1

Member
טענתי, שאנחנו לא יודעים ולא יכולים לדעת, השפעת הקורונה

על הכל מכל.
לדעתי הצנועה, אם יהיו מספיק אנשים שלא יקנו מכוניות חדשות מחשש לכספם, אז חברות יבואני הרכב יציעו משהו שיבטיח את הקונים.
כפי שאני מבין (ויכול להיות שאני לא מבין טוב), קונה רכב חדש מסכן 1500 ש"ח. הוא משלם את היתרה בשלב קבלת הרכב. אם אכן זה המצב אז אין צורך בשום מבנים שיבטיחו את קבלת הרכב. שכן הסכום זניח יחסית לגודל העסקה.
 

ch561

New member
הקונה של הרכב מסכן את מלוא כספו

כפי שאניגו כתב כבר, אני הכרתי מישהו שקנה אופנוע חדש כשהיבואן פשט את הרגל. החבר נשאר ללא כסף וללא אופנוע.
המקרה היה עם היבואן בעבר של אופנועי יוסאנג הקוראנים.
 

boriska1

Member
אם הוא מסכן את מלוא כספו, אז בהחלט ימציאו משהו שיפחית הסיכון

ויש 100000 רעיונות פשוטים, איך לעשות את זה.חלק לא עולה כסף וחלק פרומילים אחדים מסך העסקה.
לא דומה יבואן אופנוע שפשט רגל, לשיתוק ענף כלכלי המגלגל מיליארדים ויש לו תרומה משמעותית הן לתל"ג והן לתקציב. אם היבואנים לא יעשו את זה בעצמם, על הממשלה יהיה להתערב.
 

enigo

New member
מה הקשר של משבר הקורונה?

איך הוא משפיע על אופן קניית רכב חדש?
כאמור, ההימור שלי הוא שלא יעשו כלום (רשמית, לא מתייחס לפעולות נקודתיות של יבואנים).
 

boriska1

Member
יש בעיה,לדעתי הצנוע גדולה מאוד,בנושא ליסינג הפרטי. יש אנשים

שקנו או שכרו מכונית לפי התנאים הבאים:
משלמים סכום משמעותי בתחילת העסקה
משלמים 3 שנים תשלומים חודשיים
בסוף יש להם אופציה לרכוש את הרכב במחיר מסויים או להחזירו
לדעתי הרכב רשום על חברת הליסינג.
ואז כאשר החברה לא עומדת בהתחייבויותיה, הנושים מסתובבים עם גררים בכל הארץ (כמובן אחרי שקיבלו צווים מהוצאה לפועל), ו"צדים" את המכוניות האלה.
היה לנו כבר דבר כזה בארצינו הקדושה.
אלא, שעכשיו המצב שונה, אם זה יגע בהרבה מאוד אנשים, הממשלה תתערב.
ממשלות בעולם מדפיסות כסף והרבה מאוד, כולל ממשלת ישראל. רובינו נקבל היום כסף מביטוח לאומי. סתם כסף. למה? אני לא מבין. האם זה טוב? רע? לא יודע.
ובשוליים. לדעתי הממשלות רוצות ללכת בדרך סלולה, כדוגמת סיום מלחמת העולם השניה, אז הן טועות.
 

enigo

New member
אתה צודק, זו בהחלט בעיה

וזה אכן משהו שקרה - ולמרות זאת לא טרחו למצוא לו פתרון.
מצד שני, מי שרכש מכונית מבטר פלייס הרוויחו באותו מתאר.
 

boriska1

Member
הייתה פעם אחת במימדים גדולים.עכשיו, כאמור הכל משתנה. אין לי

אפשרות להעריך.אבל זה אם הבעיה בקנה מידה שמשפע על המקרו, הממשלה תתערב.איך? לא יודע.אבל גם כאן אני רואה אפשרויות שונות של מימוני ביניים, כך שהכסף יחזור בסוף למדינה.
עם בטר פלייס אני זוכר רק דבר אחד, אפשר היה לרכוש את מכוניותיהם בכ30,000 ש"ח. מדי פעם אני מבקר באיזור כפרי ועדיין רואה מכוניות אלה.
 

enigo

New member
לא היה מעולם בהיקף גדול. קרסו כמה סוכנויות

והיו גם שניים שלושה עוקצים, אבל תמיד היה מדובר בעשרות, מקסימום מאות בודדות של לקוחות.
וכאמור, אני מהמר שלא יעשו כלום - אפשר להחליט על מה מהמרים, לקבוע מסגרת זמן ולראות מה יוצא...
 

boriska1

Member
ברור שהממשלות החליטו להדפיס כסף והרבה.ואם כבר להדפיס

אז (וזו לא רק דעתי)לשתי מטרות.מטרת על: פיתוח תשתיות והרבה, להרבה שנים קדימה. מטרה שניה העומדת מרחק רב מהמטרה הראשונה: ככל הניתן לא להפר את האיזונים בפעילות המשק. נראה מה יהיה. כיוון שהדמוקרטיות מנוהלות ע"י נבחרים, שברובם רוצים להבחר שוב המטרה השניה (הפחות חשובה) תקבל עדיפות, כיוון שנותנת דיווידנדים פוליטיים מהירים.
באשר להימור.אזכור את הצעתך. כאשר תהיה הערכה על מספר המתים בעולם נוכל לדעת יותר
 

enigo

New member
מה הקשר בין מספר המתים לשינוי תקנות בתחום רכישת הרכב?

 

enigo

New member
לא דומה מבחינת האפקט על הכלכלה העולמית. לא משהו ספציפי

לתחום רכישת רכב חדש במדינת ישראל.
ואם ימותו 20 מליון בעולם, כנראה שגיבוי כלכלי לרוכשי רכב חדש בישראל יהיה בין הדאגות האחרונות של מדינות העולם.
 

boriska1

Member
אכן אני מדבר על הכלכלה העולמית. אנחנו אחד המשקים מוטי היצוא

בעולם.יש מעט מאוד מדינות שמידת תלותם בכלכלה עולמים כשלנו. לכן משבר כלכלה עולמי, והוא יכול לנבוע אפילו מציפיות שבסופו מגשימות עצמן. (אם תתעניין בנושא קרא כהנמן, בעל פרס נובל בכלכלה).
וזה ישפיע ישירות על תעשית הרכב העולמית וגם בארץ.
אם יהיו עשרות מליוני מתים אז המצב מבחינת הכלכלה יהיה דומה למצב אחרי מלחמת העולם השניה. אלא שאז היה "קל" לצאת מהמשבר, - בניה ותשתיות, הורדות רבית. היום אין איפה להוריד רבית, הבניינים לא נהרסו. נשאר תשתיות ושמירה על מנגנוני משק הקיימים. מסחר ברכב הוא לא האחרון שבהם.
 
למעלה