האם יש סיכוי לפשיטת רגל של יבואן רכב בישראל?

  • פותח הנושא ch561
  • פורסם בתאריך

ch561

New member
האם יש סיכוי לפשיטת רגל של יבואן רכב בישראל?

חג פסח שמח לכולם.
שאלה שעלתה בראשי לאחרונה, האם עקב המצב, יש סיכוי לפשיטת רגל של יבואן רכב בישראל?
את המצב הקשה של חברות הליסינג כולנו מכירים.
אבל האם העצירה במכירת מכוניות חדשות עלולה להביא לקריסה כלכלית של יבואן?
 

ANZ1

New member
לא

אין שום סיכוי (כרגע) שיבואן רכב יפשוט את הרגל,
הם מקסימום יקטינו את הדיבינד שהם מחלקים
או במקרה הקיצון הם לא יחלקו דיבינדים עד סוף המשבר,
הם מרוויחים הרבה כסף, יש להם הרבה מזומנים ומעט התחיבויות,
היבואנים הגדולים, יוניון מוטורס , כולמוביל לא יודעים כמה כסף יש להם,
וגם היבואנים היותר חלשים כמו דלק רכב, שמיבאים מותגים יותר חלשים כמו פורד, מיני, במוו ומזדה, מצבם טוב מאד, הם ממשיכים לחלק דיבינד, משקיעים בהרבה תחומים אחרים כמו אנרגיה ומים שאין בהם פחות צריכה גם במשבר.
בקיצור, לא, ביום שיבואני רכב יגיעו לקריסה, תדע שהכל קרס.
 

em28

Well-known member
כן

יש סיכוי לא רע שיבואן רכב יפשוט את הרגל.
שוק הרכב בארץ הוא שוק בבועה שגם בלי המשבר הנוכחי התריעו בפני התפוצצותה ברעש גדול.
עוד לפני המשבר אם היית מסתכל שמאלה וימינה היית רואה תחת כל עץ רענן סוכנות למכירת רכב משומש שכמות הרכבים בה רק עולה ועולה.

היבואנים בארץ מחזיקים חברות ליסינג, חברות טרייד אין, חברות יבוא חלפים, חברות השכרת רכב, עסקי מימון, סוכניות ביטוח, ומוסכים.
היבואנים בארץ ממונפים באופן מוגזם ובנק ישראל הורה לבנקים להפחית את חשיפתם לשוק הזה.
משרד האוצר כבר מזמן שוקל לנטרל את בועת הליסינג באמצעות הפחתת הטבת המס.

רוכשי הרכב בארץ התרגלו לאשראי זול, למשכון העתיד למען החלפת רכב כל 3 שנים,
ויתכן שעם המשבר הכלכלי והחזרת רכבי ליסינג תחל פעולת שרשרת - חברות הליסינג
וההשכרה תהיינה הראשונות להפגע, ואילו בתורן תמשוכנה אחריהן את עסקי הטרייד אין, המימון והביטוח.

כנראה גם עסקי היבוא יפגעו לזמן ארוך, בעיקר אצל היבואנים שלא מייבאים רכבים מסחריים/משאיות.
מה שכן, כרגיל, יבוא החלפים יחזיק חלק מהיבואנים מעל המים.

בקיצור, כן, ענף הרכב הוא אחד הראשונים שיפגע ואחד האחרונים להתאושש.

ועוד לא התחלנו לדבר על יצרני הרכב.....
 
למה שזה יביא לקריסה לא הבנתי

ההימור שלי הוא שמה שיהיה בעתיד הרחוק יותר או הרחוק פחות, זה שאנשים יפסיקו לקנות רכבים, או יבואני הרכב יפסיקו למכור אותם. כולם יחיו במן סוג של ליסינג שמחירו יהיה תלוי הרבה ברכיבי הביטוח והסיכון של הנהג. אתה מבלה את המנוע מהר? אתה בסיכון מוגבר לתאונה? קבל אחלה מחיר בהקפצה פי 3. זה יקרה תודות לרכיבים של הרכבים האוטונומיים שמאפשרים גם הצצה לתרבות הנהיגה ואופן ההתנהלות של הנהג בשטח.
למה בכלל מישהו צריך לקנות אוטו לא הבנתי. כרגע האופציות האחרות לא משתלמות, אבל שוק הרכב יעבור אבולוציה.
 
שכולנו ננהג הליסינג?

איזו תחזית קודרת מונוטונית ומכלילה? לחיות על ליסינג מוטורי זה לממן את המתווכים. האם לא חבל כשאפשר בלי מתווכים?
&nbsp
לדוגמה, קחי את הפיקנטוצ'וקו שלי: מ2012. יד 1. גומע כ 30,000 לשנה. מומר לגפמ (יתרון הגיר הידני שגם בנפחי מנוע קטנים זה אפשרי). עלות הדלק זניחה (18 אגורות לק''מ) גם עלות הטיפולים זניחה (קל מאד לטפל. אני לבד עושה את הכל), הבלאי (עקב ההמרה לגפ''מ) עדיין לא ברור אבל כנראה די זניח כי עובדה שאין תקלות ואף פעם לא נתקעתי...
&nbsp
אני נוהג יחסית חזק ומהר ואינני מייצר בלאי, מה שמדגיש שמי שמבין איך נוהגים (+איך לתחזק נכון), לא כדאי לו ליסינג.
&nbsp
איזו עיסקת ליסינג תאפשר לי להוציא על הרכב רק ביטוח חובה + כ18 אג' לק''מ בלבד?
 

enigo

New member
התחזית מוזרה בעיקר בגלל החיבור שלה לעניין הרכב האוטונומי

הרי אם יש רכב אוטונומי, למה בכלל לקנות רכב? משתמשים בו פר נסיעה (הרי עלות ה"נהג" נעלמה) וזהו.
אלא אם אוהבים לנהוג, וזה כבר משהו אחר.
 
זה שאמרתי. לא לקנות. לשכור.

לדעתי יקח עוד הרבה זמן עד שיהיה רכב אוטונומי בשימוש נפוץ. אבל עם הרכיבים כבר ימצאו מה לעשות עוד הרבה לפני זה שרכבים יהיו אוטונומיים באופן מלא.
 

enigo

New member
כבר היום יש רכיבי טלמטריה שמאפשרים לדעת איך הנהג נוהג

אבל בין זה לבין לדעת מה בדיוק היתה רמת הבלאי יש עוד מרחק - ובטח ובטח בין זה לבין תמחור עסקאות ליסינג. זה פשוט לא עובד ככה.
בביטוח מתחילים להתעסק עם זה, אבל גם שם הקורלציה בין מאפייני נהיגה לבין תאונות לא מספיק טובה כדי ליצור הבדל משמעותי באמת בתעריפים.
ויש הבדל בין לשכור לבין לעשות ליסינג לבין ניידות-כשירות (הסתמכות על מוניות רובוטיות).
בקיצור, עשית קצת בלגאן.
 
יגידו לך אתה לא רוצה?

סבבה . ואז יתקעו לך פרמיה של 150% ככה שזה לא יהיה משתלם לך.
 

enigo

New member
איך בדיוק יכולים לדרוש ממני נתונים אם אנו קונה את הרכב?

ולמה זה קשור לתחזית שלך שכולם יעברו לליסינג? מה הקשר בין הדברים?
 
נו

מה זה סוג של חדש של מלחמת התשה? כי זה עובד. מי דיבר על לקנות ולמה אתה תקוע על לקנות?
 

enigo

New member
כי החלק המרכזי בתזה שלך הוא שלא יקנו - רק שלא נתת טיעונים

למה בדיוק לא יקנו.
החלטת שלא יקנו, ושאת הליסינג יתמחרו לפי הטלמטריה - ופשוט דילגת על השלב שמסביר למה לא יקנו...
 
לא הבנתי כלום

את רוצה לתקוע לי פרמיה 150%?
על מה?
מיימיי לא תבעתי את ביטוח החובה וגם איש לא תבע בגללי. כלומר מיימיי לא עשיתי תאונה עם הרכב.
לפי איזה הגיון ביטוחי את רוצה להעניש אותי ולחייב אותי ב150% רק בגלל שאני רוצה לרכוש רכב ולתחזק יותר טוב בעצמי (מאשר התחזוקה הגרועה של רכבים בידי חברות הליסינג שזאת ''תחזוקת זבל''. מבצעים את המינימום ההכרחי ותמיד האופציות הזולות ביותר. זה גורר נזק לרכב שמתבטא לאחר שהם מוכרים הרכב...
 

enigo

New member
זה לא לגמרי ברור, אבל נראה שהוא מדבר על תמחור הליסינג

אלא שלא ברור למה בדיוק נעבור כולנו לליסינג.
 
למיטב הבנתי זאת היא ולא הוא

יכולת ההבעה בכתב לא מרקיעת שחקים ... ואולי הבנת הנקרא אצל שנינו לוקה?
 

em28

Well-known member
כנראה שבטווח המאד רחוק זה יקרה, בטווח הקצר היבואנים בבעיה

אמנם אנחנו נמצאים רק בתחילת המשבר, אבל אין ספק שמדובר במשבר כלכלי רציני.
לאנשים פרטיים רכב חדש הוא אחד המותרות שאפשר די בקלות לדחות את רכישתם.
&nbsp
 
זה לא רק סתם להחליף לחדש , יש גם החלפת רכבים שיורדים מהכביש

ליצרנים יש כיום בעיה שהם לא יכולים להפעיל את מפעלי ההרכבה אפילו באם חסר להם חלק אחד , כי אספקת החלקים מקבלני המשנה היא לא מהמלאי .
 

ch561

New member
עסק כאשר לא מוכר, לאחר זמן מה, הוא עתיד להסגר

מכירות הרכבים (כולל לחברות הליסינג) די נעצרו החודש.
אני שוקל לרכוש רכב חדש בתקופה הקרובה, חשבתי לנצל את הלחץ של היבואנים למבצעים טובים, עבור הלקוח הפרטי (אני).
מכיוון שיש זמן של שבועיים מהרגע שאני משלם את מלוא הסכום של הרכב, עד שהרכב מגיע אלי, אני מפחד מפשיטת רגל של אחד היבואנים בארץ.

ותודה רבה לכולם עבור התשובות.
 
למעלה