Bmw 740 מחירים נמוכים ? למה ?

haimgds

Member
יותר מדי יקר... לא ממש מדויק. ומניסיון.

בתור בעלים של רכב יוקרה ישן (E350 אוונגרד מ 2008 עם 170K ק"מ) אני יכול מניסיוני לציין מספר נקודות.
כן, תחזוקת רכב יוקרה ישן יקרה יותר. הטסט, הביטוח, החלפים והמתכלים יקרים יותר. אחרי הכול, הכל יותר גדול יותר ברכב שכזה, הצמיגים רחבים ויקרים יותר, מנוע של 3.5 ליטר דורש יותר מ 7 ליטר של סינטטי בכל טיפול קטן למשל. אפילו המצבר גדול...
אלא מה, זה לא עד כדי כך יקר... עשיתי מספר תחשיבי הוצאות (אפשר לראות ב CF) לאורך החמש שנים האחרונות ויצא לי כי העלות המוספת בהשוואה לרכב חדש במחיר דומה (בחרתי במאזדה 6 חדשה Signature סדאן אוט' 2.5 (195 כ''ס) לצורך החישובים) היא כ 400 ש"ח לחודש בממוצע חמש השנים האחרונות.
שווה לשלם את ה 400 ש"ח כל חודש? לטעמי כן. הנעה אחורית שמעבירה 270+ כ"ס לאספלט, שלדה ומתלים ספורטיביים (אוונגרד אחרי הכל...) המאפשרים נהיגה מאתגרת בכבישים מסויימים, שיוט חרישי ב 170+ שמאפשר לדבר ללא הרמת קול, מרחב מספיק למשפחה של 5 אנשים לנסיעה בנוחות לאילת הלוך/חזור יחד עם תא מטען שיכול לאכסן ציוד לשינה על החוף, פאר וגימור ששום משפחטומטית יפנית נותנת...
כן, זה שווה את זה.
מנקודת המבט של כדאיות כלכלית, הענתיקה בת 12 הנוכחית שווה פחות ממשפחטומטית משומשת, נותנת הרבה יותר מרוב המשפחטומטית החדשות הנמכרות ב 200+ אש"ח ותוספת עלות האחזקה (כמובן, בהשוואה למשפחטומטית חדשה) נסבלת.

בנוגע ל BMW740... אני לא סבור כי רמת האמינות של הבימר משתווה לזו של מרצדס וכמות המוסכים האיכותיים אינה רבה כך שהייתי נמנע. בכל מקרה אם אתה חובב המותג הייתי ממליץ לך להסתכל יותר על סדרה 5, סדרה 7 (כמו ה S-Class במרצדס) מיועדת יותר לנוסע במושב האחורי מאשר לנהג.
 

boriska1

Member
תודה haimgds, מעניין מה שאתה כותב ולי זה גם מועיל מאוד

נכון אמרת הדגמים היותר גדולים ומפוארים הם לבוסים שיושבים מאחור. לפני כמה חודשים החלפתי את רכבי לוולוו S60.משומשת וגם בדגמי וולוו זה כך.
ואולי תוכל להבהיר, את כל הטיפולים אתה עושה במוסך שאינו מוסך החברה?
אתה מקפיד על טיפולים לפי הוראות היצרן? איך מוסך קטן מסתדר עם כל האלקטרוניקה וההגדורות סביבן? או שמא מכוניות 2008 עדיין לא היו מלאי מחשבים ושכלולים אחרים למיניהם?
אגב, שתי מכוניות האחרונות שלי היו סונטות, אחת עברה את 300 אלף ונמכרה ב4500 ש"ח והשניה כ230 אלף עד שנפגעה והפכה לנזק מוחלט.
 

enigo

New member
זו בדיוק הנקודה שניסיתי להבהיר - לכ אחד מתאים משהו אחר

לפי סט ההעדפות, הצרכים והיכולות שלו.
יש מי שיגידו שתוספת של חמשת אלפים ש"ח לעלות התחזוקה השנתית זה בלתי נסבל, ויש מי שיגידו שזה מחיר סביר בהחלט לשלם תמורת התמורה הגבוהה יותר.
יש מי שעבורם נסיעה חלקה ושקטה שווה הרבה, ויש מי שלא יבינו על מה בכלל מדובר - וכך גם לגבי איכות גימור ואבזור נוחות.
אגב, גם לבמוו יש מוסכים טובים שמאפשרים לתחזק את הרכב בעלות הרבה יותר סבירה מאשר במוסכי היבואן (שהם סוג של התאבדות כלכלית גם במרצדס).
אגב, כמה פעמים נתקעת עם הרכב במהלך השנים שהוא אצלך (לא פנצ'ר או מצבר שהתרוקן. תקלה שאלצה אותך לחכות לגרר)?
 

haimgds

Member
מסכים איתך, אני פשוט סולד מהסטיגמה.

ישנם מקרים מסוימים בהן ירידת הערך מפצה על עלות התחזוקה המוגדלת, למשל הרכב בן ה 12 שלי ו(ובלי להעליב) צרפתייה חדשה.
בנוגע לבימר... לפני מספר שנים שקלנו רכישת רכב גדול לאישתי (יד ראשונה, נהג/ת יחיד, נסועה נמוכה ותיעוד טיפולים), השוואתי את עלויות התחזוקה הצפויות של X5 ל ML350 והעלות של ה X5 הייתה גבוהה יותר בגלל המחיר במוסך. נכון, לבמוו יש מוסכים טובים (לא מוסך יבואן) אולם ממש לא באותה כמות של מוסכי מרצדס והמחירים שם יקרים משמעותית.
&nbsp
מעולם לא נתקעתי עם ה E350 ב 7 שנים/125K ק"מ שנסעתי איתה וזה מתבקש מרכב שעדיין לא הגיע ל 200K ק"מ.
 

enigo

New member
ברור שיש יותר מוסכי מרצדס - בגלל הפופולריות בענף המוניות

ולגבי התקיעות - הרי לפי ANZ אתה נוהג ב"גרוטאה" ש"כל יום שתכנס אליו לא תדע מה יתקלקל היום". ומכיוון שהניסיון שלי עם מכוניות בנות עשור (וגם הרבה יותר) די שונה, תהיתי אם זה מזלי הטוב - או מזלו הרע של ANZ...
 

haimgds

Member
מזלו הרע של ANZ1...

אמירות גורפות שכאלה אינן מדויקות בלשון המעטה.
&nbsp
את הטיפולים אני עושה במוסך מתמחה (לא מוסך יבואן) המצוי במרחק הליכה מחנות החלפים של מרצדס ("דקר") וחנויות החלפים האחרות. המוסך מצויד בסורק מקורי מתאים ("סטאר") והמכונאים הם בעלי ניסיון של יותר מ 30 שנה עם רכבים שכאלה.
המוסך, כמוסך מתמחה, מצליח לטפל היטב בכל המערכות האלקטרוניות בגלל הניסיון הרב של המכונאים ושימוש בסורק מקורי (קצת מדהים, הסורק מוצא את התקלה->מוצא מק"ט מתאים->מעלה את דף ההוראות והתרשימים+אנימציה...)
הטיפולים השוטפים מתבצעים בהתאם לספר כמובן. כפי שכתבתי ב CF העלויות שפויות ומתאפשרות הודות לרכישת חלפי OEM (למעשה, חלק היצרן ללא הלוגו שלו), בכל מקרה אני לא חוסך בתחזוקה שוטפת מתוך שאיפה להאריך את חיי הרכב ככל האפשר.
אני מעדיף תחזוקה מונעת מאשר תחזוקת שבר, אחד היתרונות בכך הוא שניתן להזמין את החלפים מחו"ל במחיר הנמוך בהרבה יותר וללא לחץ של זמן (6 מצתי אירידיום של בוש: 121 ש"ח כולל משלוח מגרמנייה לעומת 668 ש"ח בחנות חלפים בארץ)
&nbsp
אני חייב לציין כי אמנם צפויות מספר הוצאות לא קטנות עוד מספר שנים (בסביבות ב 200K ק"מ) כגון תושבות מנוע (1000+ ש"ח) ובולמ"ז (4 אש"ח, קצת יותר אם אחליף לדגם ספורטיבי יותר) אבל אני לא נבהל מהן, הן עלויות צפויות וידועות (ד"א, התמחור מתבסס על הזמנה מחו"ל כמובן). בכל מקרה אני מאוד נהנה ב"גרוטאה" בת ה 12 שלי שאע"פ גילה המתקדם מביסה כל משפחטומטית חדשה בביצועים/אחיזה/פינוק/עיצוב, עולה פחות ממיני חדשה והמחיר אותו שילמתי ב 7 שנים האחרונות משתווה לעלות רכב "מנהלים" חדש עם מנוע של שני ליטר המוחלף כל שלוש שנים.
&nbsp
 
מה קשור ניסיון של 30 שנה לרכבים חדשים ?

עולמות שונים .
לא גילית שום דבר חדש , רכב בן 12 יהיה יותר זול גם אם יהיה זקוק
לשיפוץ של כמה עשרות אלפי שקלים , אולי גם יותר .
אבל אנשים שלא מבינים באחזקה או שמפחדים ממוסכים מעדיפים לקנות חדש
לאלו שיש כסף זה לא משנה .
 

haimgds

Member
ניסיון של 30 שנה? על מה אתה מדבר?

נכון, רכב בן 12 יהיה יותר זול גם אם יהיה זקוק לשיפוץ של כמה אלפי שקלים למעט אם ה"אלפי שקלים" האלה מהווים חלק משמעותי ממחיר הרכב אך כאן מדובר על רכב יוקרה בן 12, לא על משפחתית זולה. ומה זאת אומרת מפחדים ממוסכים? הרי בכל מקרה צריך להכניס את הרכב כל שנה לטיפול קטן, על הדרך מבקשים סריקה ובדיקה בעין של המכלולים כדי להמנע מבעיות בעתיד.

לטעמי, הסיבה העיקרית להחזקת רכב יוקרה מתיישן היא היחס בין המחיר לסיפוק. רכב כזה מאפשר לאדם ממוצע לקבל באותו מחיר הרבה יותר "סיפוק" (ביצועים או התנהגות כביש או 'שופוני' וכו') מאשר מרכב רגיל חדש. ישנם כמובן החסרונות שדיברנו עליהם (תחזוקה שוטפת יקרה יותר, צפי תקלות גבוה יותר) שצריך לקחת בחשבון אך בסופו של דבר זו החלטה של הקונה ולא ניתן לקבוע זאת חד משמעית.
 
חיים, כל הכבוד על האינפורמציה

אתה חסר כאן. כיף לקרוא טקסט ברמה גבוהה כמו שאתה מנפיק.
&nbsp
ראוי לזכור שבהשוואה לפותח השרשור, אתה מהנדס שמכיר את התחזוקה כהלכה (ועל כן המוסך לא בנקל יוכל ל''עבר אותך'') ובנוסף: ידעת לבחור בקניה חכמה, כלומר, רכב משומש במצב מצויין ויש לזה השלכות על ההנאה והאמינות במהלך ה125,000 ק''מ בהם אתה נהגת ברכב.
&nbsp
אי אפשר להשוות אותך לפותח השרשור שאין לו מושג לא בתחזוקה וכנראה גם לא בנהיגה (עצם הבחירה בסדרה 7 המגודלת...)
&nbsp
ולבסוף הערה על התוספת 400 שח לחודש בהשוואה למזדה 6 כפי שהדגמת בחישובים.
&nbsp
צריך לזכור ש''הסקלה'' כוללת גם מכוניות שנמצאות הרבה יותר שמאלה בסקלה מאשר המזדה 6 (ועל כן הדלתא לגביהן יהיה גדול יותר).
למשל: אני גומע כ30,000 ק''מ מידי חודש. עלות (כוללת הכל חוץ מביטוח החובה) לק''מ היא 18 אג' (בזכות גפ''מ שסידרתי לפיקנטו בחלוף 7 שנות האחריות על המנוע שמטעם היצרן. אני נוהג ברכב הזה לבד ואת כל תא המטען המרתי למיכל גלילי ענק של גפ''מ). הכל זול ברכב הזה. אני מכיר את הרכב הזה כמעט כמו את כף ידי. אין אחריות כלשהי ככה שאני לא מחוייב למוסכים. אני עושה את כל התחזוקה לבד. המנוע קטן ויש גישה מאד נוחה. מבחינתי, התחזוקה היא כמעט חינם ובוודאי זניחה לחלוטין.
אין ספק שאיכות הנסיעה שונה לפחות כמו הפער בין השמיים לארץ אל מול המרצדס המאד איכותית ומיוחדת שלך אבל הפער הכלכלי הוא גדול בהרבה מאשר רק 400 שח לחודש.
כשאומרים שידע שווה כסף, הכוונה גם למישהו כמוך.
תאורתית יכולתי גם אני לרכוש רכב כזה וללמוד אותו מאד לעומק אבל זה כמובן היה דורש הרבה לימוד התעמקות ו''שעות רשת''. כיום עם הפיקנטו אני נהנה מהידע שצברתי בעבר וכלומר אני ''על אינרציה'' בלבד.
 

haimgds

Member
יש סיבה להשוואה מול מאזדה 6 ואחיותיה

בזמנו, כשרכשתי את הרכב, יותר מאדם אחד ניסה לשכנע אותי כי באותו סכום (150 אש"ח לפני 7 שנים) עדיף לי לרכוש מאזדה 6 או משהו דומה. אם הייתי מוסיף עוד אי אילו אלפי שקלים הייתי יכול לרכוש משפחטומטית "מנהלים" (רק אני רואה את האוקסימורון?) ברמת כניסה ותו לא או משפחטומטית רגילה "מפוארת" (מערכת אנדרואיד בהתקנה מקומית+מצלמת רוורס! לא להאמין לפינוק...)
&nbsp
ד"א, אם הייתי רוכש לפני 7 שנים את המאזדה 6 אז ירידת הערך שלה הייתה זהה למרצדס שלי...
 
ברור ההגיון מאחורי ההשוואה שבחרת

בזכות היצרנים המובילים כגון המרצדס, כל נגזרות האלקטרוניקה ברכב הולכות ומשתפרות:
רכשתי לאשתי קיה 1.6 דיזל ידני דגם חדש ב2019 ב110,000שח.
לרכב תיקון סטייה אקטיבי, בלימה אוטומטית, התאמת עוצמת האור הפנסים לתאורה בסביבה, הגבלת מהירות, קרוז קונטרול, S&G, בלו-טוס'+ האייפון שלה כשמחברים לusb, הופך לחלק אינטגרלי מהרכב: מסך הרכב מציג את כל מה שרואים במסך של האייפון והשמע של הפלאפון עובר לרמקולי הרכב:
ווייז, סרטוני יוטיוב, הודעות ווטסאפ, כאשר סירי מקריאה וכותבת הודעות במסך הרכב ובסלולרי.
שיתוף הפעולה בין הסלולרי לרכב אופטימלי.
&nbsp
הבדל דרקוני- אצלי הפיקנטו טרנטה מודל 2012, הusb, משמש להטעת פלפונים אנדרואידים או לשמיעת התקני מוסיקה כגון מיני-אייפון או פלש-דרייב. קצה ההטענה אצלי מייצר הטענה בקצב איטי במיוחד. אצלה ההטענה דרך הusb היא במקצב מהיר לא פחות ממטען בייתי מהיר.
7 שנים חלפו והשינוי והשדרוג גדולים.
&nbsp
אני לא רוצה לנסות לנחש מה יש במרצדס חדש איכותי ומוביל...(חוץ מזה שהרכב נכנס ויותר לבד לחניון, זה כבר כסף קטן
)
&nbsp
 

haimgds

Member
אני לא ממש משתגע על רוב התוספות ברכבים מודרניים.

לטעמי, יותר תוספות גורמות ליותר בלאי (חומרה) ובעיות (תוכנה). נראה לי כי הערך המוסף שלהן אינו גבוה מספיק כדי להצדיק את קייומן. למשל, S&G הוא הדוגמה הראשונה שקופצת לי, חיסכון מגוחך בדלק בעלות מצבר AGM.
רוב הדברים שציינת כבר קיימים אצלי (היו במקור או שופרו במקרה של מערכת אודיאו חדשה והוספת HUB USB+מטען) ומה שלא, כמו התיקון סטייה אקטיבי, S&G ובלימה אוטומטית, לא חסרים לי...
&nbsp
משהו מצחיק, דיברתי עם הסוכן שלי על חידוש המקיף לרכב ומתוך סקרנות שאלתי אותו מה שווי הרכב היום לפי המחירון. התשובה הייתה 48 אש"ח...
ובמקרה, היום עצר לידי בצומת מישהו עם מאזדה 6 חדשה מבריקה עם מזרחית בפול ווליום. הוא נתן לחיצה, אני נתתי לחיצה והרכב החדש שלו (שעולה פי שלוש מהענתיקה שלי) הופיע לי מאוד מהר במראה (ולא שהוא לא התאמץ אבל זה לא כוחות כמו שאמרו אצלנו בצ'כונה...)
 

enigo

New member
תגיד, סתם מסקרנות - אתה במקרה גר במודיעין?

נזכרתי שליד אחד הבתים בשכונה חונות שתי מרצדס וותיקות כמו שציינת שיש לך...
 

enigo

New member
אז כנראה הדבקתם עוד משפחה בחיבה למרצדס סדאן וותיקות


 
למעלה