לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
3722537,225 עוקבים אודות עסקים

פורום מכוניות

שלום, הגעתם לפורום רכב של תפוז, הפורום מנוהל ע"י DrorZi מאז מאי 2001 ו  The S t i g מאז 2007
הפורום היינו במה פתוחה לכל מי שרוצה להשמיע את דעתו בנושא רכב, להתייעץ או להתלונן ואינו מיועד לאנשים המכורים בלבד, בפורום מספר משתמשים רב המרכזים בתוכם ידע עצום בין אם בנושאים טכניים ובין אם בנושאי נהיגה .חלום הפורום הוא מסלול ברמה בינלאומית בארץ הקודש, כזה שאפשר לשלם ולעלות עליו עם הרכב הפרטי, בינתיים הפורום ילחם בסטיגמות שספורט מוטורי =  ילדים בני 18 מתלהבים שעושים רייסים מי הכי מהיר בקו ישר בכבישים ציבוריים ושכל מי שנוהג מהר הוא חוליגן. על מנת לשמור על אווירה טובה ולשמר את הרמה הגבוהה (מאוד) שאליו הפורום הגיעה הנה תוספות לחוקי הפורום הכללים של תפוז:
 *הנכם מתבקשים לשרשר הודעות הקשורות באותו נושא (לדוגמה, אם יש שאלות בנושא צמיגים ואתם רוצים לשאול על החלפת צמיגים אצלכם ברכב אין צורך לפתוח הודעה חדשה), אם הכנסתם הודעה ראשית ואתם לא מוצאים אותה עשו קודם חיפוש האם היא שורשרה לטרד אחר בדף.
דבר זה נעשה על מנת לאפשר ליותר הודעות להופיע בדף הראשי.
* לכל משתמש הזכות לטרד ראשי אחד בדף, שאלות נוספות גם אם בנושא אחר ישורשרו לטרד הקיים של אותו משתמש
דבר זה נעשה על מנת למנוע הצפת הדף הראשי ע"י משתמש בודד, תאמיני לי, רואים את כל ההודעות שלכם ואם העלתם משהו חדש אנשים יראו ויגיבו
* ובהמשך למשפט האחרון, אנחנו רואים הכל ועונים על מה שאנחנו יכולים ויודעים, הודעות כמו "למה לא עונים לי" / "דחוווווווף"  / "מה? אף אחד לא יודע" לא מדרבנות אותנו לענות ואף להפך, חשוב לזכור כי כולנו פה בשביל ליהנות, על חשבון זמננו הפרטי ובהתנדבות, זו איננה עבודה של אף אחד מאיתנו ואף אחד מאיתנו (כולל מנהלי הפורום!) לא מקבל תמורה פרט להרגשה טובה בעזרה לזולת וניהול דיון פורה.
* יוצא מן הכלל הם משתמשים ירוקים בפורום אשר שילמו כדי להיות מודגשים בצבע זה, משתמשים אלה מגיבים לגופו של נושא אם ברצונם לתרום לדיון (ויש ברשותם ידע רב).
* הודעות "מ-ק-פ-י-ץ" גורמות למחיקת כל הנושא. (יוצא מן הכלל היא הודעות הקפצה על שאלה שלא נענתה ב-כ-ל-ל ועפה לדף השני) ההודעה שלכם לא יותר חשובה מהודעות אחרות בדף וזה מרגיז בדיוק כמו אנשים שנדחפים לראש הפניה במחשבה שהם ממהרים הביתה יותר ממני (או סתם בזים לכל כלל נימוס בסיסי)
* הודעות המכילות קללות מכל סוג המפונות כלפי אדם אחר ימחקו ללא הסבר מהפורום והמשתמש לא יוכל להביע את דעתו יותר בפורום שלנו
* הפורום מבוסס על אנשים בעלי ניסיון רב בתחום ששמחים לשתף בו את כולם ולכן הודעות המשקפות הטעיה (מכוונת או מחוסר ידע מוחלט בנושא) והשמצה ללא פרוט תמחקנה (לדוגמה הודעה "כל הצרפתיות זה חרא מכוניות" נמחקת מידית)
* אין לפרסם מודעות למכירה בפורום, יד2 הוא המקום הראשי היום למכירת כלי רכב וכל דבר אחר, מודעות מכירה ימחקו מהפורום והמפרסם יחסם מכתיבה בפורום.
* הפורום איננו פייסבוק ואיננו WALL שלכם (לדוגמה "תראו מה מצאתי ביוטיוב" היא לא הודעה רלוונטית לפורום ותמחק)
* קיים מאמר המרכז הודעות טכניות ושאלות נפוצות (מכיל "מה זה טורבו","מה זה דאבל קלאץ/עקב אגודל" ועוד) קיים גם האתר www.howstuffworks.com כדי ללמוד איך מנוע עובד, מומלץ.
* שיחות נפש בין שני גולשים ימחקו, יש בתפוז מערכת הודעות אישיות ומספיק תוכנות IM למטרות אלו.
* הודעות ללא כותרת נמחקות, כותרת בשם "כנס","..." וכו נחשבות הודעה ללא כותרת.
***דוגמאות כלליות להודעות שנמחקות אוטומטית:
* באיזה צבעים אפשר להזמין גולף (אנחנו לא יבואנים, אנא פנו לאולם התצוגה הרלוונטי)
* איך עובד מנוע (יש את www.howstuffworks.com הוא באמת מצוין
* האם יש לכם תמונה של סובארו DL 83 (יש GOOGLE בשביל זה
* כמה עולה מאזדה חדשה (יש טלפון בדיוק למטרה הזו, תתקשרו לסוכנות)
* כמה עולה קולט 96 (הפורום איננו תחליף מחירון, יש ברשת את מחירון יד2 ולוי יצחק)

הנהלת הפורום:

אודות הפורום מכוניות

שלום, הגעתם לפורום רכב של תפוז, הפורום מנוהל ע"י DrorZi מאז מאי 2001 ו  The S t i g מאז 2007
הפורום היינו במה פתוחה לכל מי שרוצה להשמיע את דעתו בנושא רכב, להתייעץ או להתלונן ואינו מיועד לאנשים המכורים בלבד, בפורום מספר משתמשים רב המרכזים בתוכם ידע עצום בין אם בנושאים טכניים ובין אם בנושאי נהיגה .חלום הפורום הוא מסלול ברמה בינלאומית בארץ הקודש, כזה שאפשר לשלם ולעלות עליו עם הרכב הפרטי, בינתיים הפורום ילחם בסטיגמות שספורט מוטורי =  ילדים בני 18 מתלהבים שעושים רייסים מי הכי מהיר בקו ישר בכבישים ציבוריים ושכל מי שנוהג מהר הוא חוליגן. על מנת לשמור על אווירה טובה ולשמר את הרמה הגבוהה (מאוד) שאליו הפורום הגיעה הנה תוספות לחוקי הפורום הכללים של תפוז:
 *הנכם מתבקשים לשרשר הודעות הקשורות באותו נושא (לדוגמה, אם יש שאלות בנושא צמיגים ואתם רוצים לשאול על החלפת צמיגים אצלכם ברכב אין צורך לפתוח הודעה חדשה), אם הכנסתם הודעה ראשית ואתם לא מוצאים אותה עשו קודם חיפוש האם היא שורשרה לטרד אחר בדף.
דבר זה נעשה על מנת לאפשר ליותר הודעות להופיע בדף הראשי.
* לכל משתמש הזכות לטרד ראשי אחד בדף, שאלות נוספות גם אם בנושא אחר ישורשרו לטרד הקיים של אותו משתמש
דבר זה נעשה על מנת למנוע הצפת הדף הראשי ע"י משתמש בודד, תאמיני לי, רואים את כל ההודעות שלכם ואם העלתם משהו חדש אנשים יראו ויגיבו
* ובהמשך למשפט האחרון, אנחנו רואים הכל ועונים על מה שאנחנו יכולים ויודעים, הודעות כמו "למה לא עונים לי" / "דחוווווווף"  / "מה? אף אחד לא יודע" לא מדרבנות אותנו לענות ואף להפך, חשוב לזכור כי כולנו פה בשביל ליהנות, על חשבון זמננו הפרטי ובהתנדבות, זו איננה עבודה של אף אחד מאיתנו ואף אחד מאיתנו (כולל מנהלי הפורום!) לא מקבל תמורה פרט להרגשה טובה בעזרה לזולת וניהול דיון פורה.
* יוצא מן הכלל הם משתמשים ירוקים בפורום אשר שילמו כדי להיות מודגשים בצבע זה, משתמשים אלה מגיבים לגופו של נושא אם ברצונם לתרום לדיון (ויש ברשותם ידע רב).
* הודעות "מ-ק-פ-י-ץ" גורמות למחיקת כל הנושא. (יוצא מן הכלל היא הודעות הקפצה על שאלה שלא נענתה ב-כ-ל-ל ועפה לדף השני) ההודעה שלכם לא יותר חשובה מהודעות אחרות בדף וזה מרגיז בדיוק כמו אנשים שנדחפים לראש הפניה במחשבה שהם ממהרים הביתה יותר ממני (או סתם בזים לכל כלל נימוס בסיסי)
* הודעות המכילות קללות מכל סוג המפונות כלפי אדם אחר ימחקו ללא הסבר מהפורום והמשתמש לא יוכל להביע את דעתו יותר בפורום שלנו
* הפורום מבוסס על אנשים בעלי ניסיון רב בתחום ששמחים לשתף בו את כולם ולכן הודעות המשקפות הטעיה (מכוונת או מחוסר ידע מוחלט בנושא) והשמצה ללא פרוט תמחקנה (לדוגמה הודעה "כל הצרפתיות זה חרא מכוניות" נמחקת מידית)
* אין לפרסם מודעות למכירה בפורום, יד2 הוא המקום הראשי היום למכירת כלי רכב וכל דבר אחר, מודעות מכירה ימחקו מהפורום והמפרסם יחסם מכתיבה בפורום.
* הפורום איננו פייסבוק ואיננו WALL שלכם (לדוגמה "תראו מה מצאתי ביוטיוב" היא לא הודעה רלוונטית לפורום ותמחק)
* קיים מאמר המרכז הודעות טכניות ושאלות נפוצות (מכיל "מה זה טורבו","מה זה דאבל קלאץ/עקב אגודל" ועוד) קיים גם האתר www.howstuffworks.com כדי ללמוד איך מנוע עובד, מומלץ.
* שיחות נפש בין שני גולשים ימחקו, יש בתפוז מערכת הודעות אישיות ומספיק תוכנות IM למטרות אלו.
* הודעות ללא כותרת נמחקות, כותרת בשם "כנס","..." וכו נחשבות הודעה ללא כותרת.
***דוגמאות כלליות להודעות שנמחקות אוטומטית:
* באיזה צבעים אפשר להזמין גולף (אנחנו לא יבואנים, אנא פנו לאולם התצוגה הרלוונטי)
* איך עובד מנוע (יש את www.howstuffworks.com הוא באמת מצוין
* האם יש לכם תמונה של סובארו DL 83 (יש GOOGLE בשביל זה
* כמה עולה מאזדה חדשה (יש טלפון בדיוק למטרה הזו, תתקשרו לסוכנות)
* כמה עולה קולט 96 (הפורום איננו תחליף מחירון, יש ברשת את מחירון יד2 ולוי יצחק)
x
הודעה מהנהלת הפורום
גולשים חדשים? אנא קראו את חוקי הפורום ("אודות הפורום והנהלתו" פה מעל)
גולשים חדשים מתבקשים לקרוא את הודעת המנהל על מנת לוודא כי הם מכירים את נהלי הגלישה בפורום
המשך >>

לצפיה ב-'האם יש סיכוי לפשיטת רגל של יבואן רכב בישראל?'
האם יש סיכוי לפשיטת רגל של יבואן רכב בישראל?
<< ההודעה הנוכחית
08/04/2020 | 22:03
57
109
חג פסח שמח לכולם.
שאלה שעלתה בראשי לאחרונה, האם עקב המצב, יש סיכוי לפשיטת רגל של יבואן רכב בישראל?
את המצב הקשה של חברות הליסינג כולנו מכירים.
אבל האם העצירה במכירת מכוניות חדשות עלולה להביא לקריסה כלכלית של יבואן?
מכוניות >>
לצפיה ב-'לא'
לא
08/04/2020 | 22:13
59
אין שום סיכוי (כרגע) שיבואן רכב יפשוט את הרגל,
הם מקסימום יקטינו את הדיבינד שהם מחלקים
או במקרה הקיצון הם לא יחלקו דיבינדים עד סוף המשבר,
הם מרוויחים הרבה כסף, יש להם הרבה מזומנים ומעט התחיבויות,
היבואנים הגדולים, יוניון מוטורס , כולמוביל לא יודעים כמה כסף יש להם,
וגם היבואנים היותר חלשים כמו דלק רכב, שמיבאים מותגים יותר חלשים כמו פורד, מיני, במוו ומזדה, מצבם טוב מאד, הם ממשיכים לחלק דיבינד, משקיעים בהרבה תחומים אחרים כמו אנרגיה ומים שאין בהם פחות צריכה גם במשבר.
בקיצור, לא, ביום שיבואני רכב יגיעו לקריסה, תדע שהכל קרס.
מכוניות >>
לצפיה ב-'כן'
כן
08/04/2020 | 22:42
54
יש סיכוי לא רע שיבואן רכב יפשוט את הרגל.
שוק הרכב בארץ הוא שוק בבועה  שגם בלי המשבר הנוכחי התריעו בפני התפוצצותה ברעש גדול.
עוד לפני המשבר אם היית מסתכל שמאלה וימינה היית רואה תחת כל עץ רענן סוכנות למכירת רכב משומש שכמות הרכבים בה רק עולה ועולה.
 
היבואנים בארץ מחזיקים חברות ליסינג, חברות טרייד אין, חברות יבוא חלפים, חברות השכרת רכב, עסקי מימון, סוכניות ביטוח, ומוסכים.
היבואנים בארץ ממונפים באופן מוגזם ובנק ישראל הורה לבנקים להפחית את חשיפתם לשוק הזה.
משרד האוצר כבר מזמן שוקל לנטרל את בועת הליסינג באמצעות הפחתת הטבת המס.
 
רוכשי הרכב בארץ התרגלו לאשראי זול, למשכון העתיד למען החלפת רכב כל 3 שנים,
ויתכן שעם המשבר הכלכלי והחזרת רכבי ליסינג תחל פעולת שרשרת - חברות הליסינג
וההשכרה תהיינה הראשונות להפגע, ואילו בתורן תמשוכנה אחריהן את עסקי הטרייד אין, המימון והביטוח.
 
כנראה גם עסקי היבוא יפגעו לזמן ארוך, בעיקר אצל היבואנים שלא מייבאים רכבים מסחריים/משאיות.
מה שכן, כרגיל, יבוא החלפים יחזיק חלק מהיבואנים מעל המים.
 
בקיצור, כן, ענף הרכב הוא אחד הראשונים שיפגע ואחד האחרונים להתאושש.
 
ועוד לא התחלנו לדבר על יצרני הרכב.....
מכוניות >>
לצפיה ב-'למה שזה יביא לקריסה לא הבנתי'
למה שזה יביא לקריסה לא הבנתי
10/04/2020 | 02:30
52
54
ההימור שלי הוא שמה שיהיה בעתיד הרחוק יותר או הרחוק פחות, זה שאנשים יפסיקו לקנות רכבים, או יבואני הרכב יפסיקו למכור אותם. כולם יחיו במן סוג של ליסינג שמחירו יהיה תלוי הרבה ברכיבי הביטוח והסיכון של הנהג. אתה מבלה את המנוע מהר? אתה בסיכון מוגבר לתאונה? קבל אחלה מחיר בהקפצה פי 3. זה יקרה תודות לרכיבים של הרכבים האוטונומיים שמאפשרים גם הצצה לתרבות הנהיגה ואופן ההתנהלות של הנהג בשטח. 
למה בכלל מישהו צריך לקנות אוטו לא הבנתי. כרגע האופציות האחרות לא משתלמות, אבל שוק הרכב יעבור אבולוציה. 
מכוניות >>
לצפיה ב-'שכולנו ננהג הליסינג?'
שכולנו ננהג הליסינג?
10/04/2020 | 17:05
12
33
איזו תחזית קודרת מונוטונית ומכלילה? לחיות על ליסינג מוטורי זה לממן את המתווכים. האם לא חבל כשאפשר בלי מתווכים?
 
לדוגמה, קחי את הפיקנטוצ'וקו שלי: מ2012. יד 1. גומע כ 30,000 לשנה. מומר לגפמ (יתרון הגיר הידני שגם בנפחי מנוע קטנים זה אפשרי). עלות הדלק זניחה (18 אגורות לק''מ) גם עלות הטיפולים זניחה (קל מאד לטפל. אני לבד עושה את הכל), הבלאי (עקב ההמרה לגפ''מ) עדיין לא ברור אבל כנראה די זניח כי עובדה שאין תקלות ואף פעם לא נתקעתי...
 
אני נוהג יחסית חזק ומהר ואינני מייצר בלאי, מה שמדגיש שמי שמבין איך נוהגים (+איך לתחזק נכון), לא כדאי לו ליסינג.
 
איזו עיסקת ליסינג תאפשר לי להוציא על הרכב רק ביטוח חובה + כ18 אג' לק''מ בלבד?
מכוניות >>
לצפיה ב-'התחזית מוזרה בעיקר בגלל החיבור שלה לעניין הרכב האוטונומי'
התחזית מוזרה בעיקר בגלל החיבור שלה לעניין הרכב האוטונומי
10/04/2020 | 17:10
2
33
הרי אם יש רכב אוטונומי, למה בכלל לקנות רכב? משתמשים בו פר נסיעה (הרי עלות ה"נהג" נעלמה) וזהו.
אלא אם אוהבים לנהוג, וזה כבר משהו אחר.
מכוניות >>
לצפיה ב-'זה שאמרתי. לא לקנות. לשכור. '
זה שאמרתי. לא לקנות. לשכור.
10/04/2020 | 17:14
1
25
לדעתי יקח עוד הרבה זמן עד שיהיה רכב אוטונומי בשימוש נפוץ. אבל עם הרכיבים כבר ימצאו מה לעשות עוד הרבה לפני זה שרכבים יהיו אוטונומיים באופן מלא. 
מכוניות >>
לצפיה ב-'כבר היום יש רכיבי טלמטריה שמאפשרים לדעת איך הנהג נוהג'
כבר היום יש רכיבי טלמטריה שמאפשרים לדעת איך הנהג נוהג
10/04/2020 | 17:19
24
אבל בין זה לבין לדעת מה בדיוק היתה רמת הבלאי יש עוד מרחק - ובטח ובטח בין זה לבין תמחור עסקאות ליסינג. זה פשוט לא עובד ככה.
בביטוח מתחילים להתעסק עם זה, אבל גם שם הקורלציה בין מאפייני נהיגה לבין תאונות לא מספיק טובה כדי ליצור הבדל משמעותי באמת בתעריפים.
ויש הבדל בין לשכור לבין לעשות ליסינג לבין ניידות-כשירות (הסתמכות על מוניות רובוטיות).
בקיצור, עשית קצת בלגאן.
מכוניות >>
לצפיה ב-'יגידו לך אתה לא רוצה?'
יגידו לך אתה לא רוצה?
10/04/2020 | 17:12
8
26
סבבה . ואז יתקעו לך פרמיה של 150% ככה שזה לא יהיה משתלם לך. 
מכוניות >>
לצפיה ב-'פרמיה על מה? '
פרמיה על מה?
10/04/2020 | 17:20
7
8
לצפיה ב-'על חוסר הרצון לשתף'
על חוסר הרצון לשתף
11/04/2020 | 04:07
6
21
בנתוני הנהג. 
מכוניות >>
לצפיה ב-'איך בדיוק יכולים לדרוש ממני נתונים אם אנו קונה את הרכב? '
איך בדיוק יכולים לדרוש ממני נתונים אם אנו קונה את הרכב?
11/04/2020 | 12:16
2
22
ולמה זה קשור לתחזית שלך שכולם יעברו לליסינג? מה הקשר בין הדברים?
מכוניות >>
לצפיה ב-'נו'
נו
11/04/2020 | 20:14
1
14
מה זה סוג של חדש של מלחמת התשה? כי זה עובד.  מי דיבר על לקנות ולמה אתה תקוע על לקנות? 
מכוניות >>
לצפיה ב-'כי החלק המרכזי בתזה שלך הוא שלא יקנו - רק שלא נתת טיעונים '
כי החלק המרכזי בתזה שלך הוא שלא יקנו - רק שלא נתת טיעונים
11/04/2020 | 20:27
16
למה בדיוק לא יקנו.
החלטת שלא יקנו, ושאת הליסינג יתמחרו לפי הטלמטריה - ופשוט דילגת על השלב שמסביר למה לא יקנו...
מכוניות >>
לצפיה ב-'לא הבנתי כלום'
לא הבנתי כלום
11/04/2020 | 20:33
2
18
את רוצה לתקוע לי פרמיה 150%?
על מה?
מיימיי לא תבעתי את ביטוח החובה וגם איש לא תבע בגללי. כלומר מיימיי לא עשיתי תאונה עם הרכב.
לפי איזה הגיון ביטוחי את רוצה להעניש אותי ולחייב אותי ב150% רק בגלל שאני רוצה לרכוש רכב ולתחזק יותר טוב בעצמי (מאשר התחזוקה הגרועה של רכבים בידי חברות הליסינג שזאת ''תחזוקת זבל''. מבצעים את המינימום ההכרחי ותמיד האופציות הזולות ביותר. זה גורר נזק לרכב שמתבטא לאחר שהם מוכרים הרכב...
מכוניות >>
לצפיה ב-'זה לא לגמרי ברור, אבל נראה שהוא מדבר על תמחור הליסינג'
זה לא לגמרי ברור, אבל נראה שהוא מדבר על תמחור הליסינג
11/04/2020 | 21:45
1
17
אלא שלא ברור למה בדיוק נעבור כולנו לליסינג.
מכוניות >>
לצפיה ב-'למיטב הבנתי זאת היא ולא הוא'
למיטב הבנתי זאת היא ולא הוא
11/04/2020 | 22:19
13
יכולת ההבעה בכתב לא מרקיעת שחקים ... ואולי הבנת הנקרא אצל שנינו לוקה?
מכוניות >>
לצפיה ב-'כנראה שבטווח המאד רחוק זה יקרה, בטווח הקצר היבואנים בבעיה'
כנראה שבטווח המאד רחוק זה יקרה, בטווח הקצר היבואנים בבעיה
10/04/2020 | 17:28
1
32
אמנם אנחנו נמצאים רק בתחילת המשבר, אבל אין ספק שמדובר במשבר כלכלי רציני.
לאנשים פרטיים רכב חדש הוא אחד המותרות שאפשר די בקלות לדחות את רכישתם.
 
מכוניות >>
לצפיה ב-'זה לא רק סתם להחליף לחדש , יש גם החלפת רכבים שיורדים מהכביש '
זה לא רק סתם להחליף לחדש , יש גם החלפת רכבים שיורדים מהכביש
10/04/2020 | 22:15
19
ליצרנים יש כיום בעיה שהם לא יכולים להפעיל את מפעלי ההרכבה אפילו באם חסר להם חלק אחד , כי אספקת החלקים מקבלני המשנה היא לא מהמלאי .
מכוניות >>
לצפיה ב-'עסק כאשר לא מוכר, לאחר זמן מה, הוא עתיד להסגר'
עסק כאשר לא מוכר, לאחר זמן מה, הוא עתיד להסגר
11/04/2020 | 19:13
36
20
מכירות הרכבים (כולל לחברות הליסינג) די נעצרו החודש.
אני שוקל לרכוש רכב חדש בתקופה הקרובה, חשבתי לנצל את הלחץ של היבואנים למבצעים טובים, עבור הלקוח הפרטי (אני).
מכיוון שיש זמן של שבועיים מהרגע שאני משלם את מלוא הסכום של הרכב, עד שהרכב מגיע אלי, אני מפחד מפשיטת רגל של אחד היבואנים בארץ.
 
ותודה רבה לכולם עבור התשובות.
מכוניות >>
לצפיה ב-'לפי מיטב ידיעתי זה 1500ש"ח.לדעתי אם הרכב כבר בארץ,בנמל או '
לפי מיטב ידיעתי זה 1500ש"ח.לדעתי אם הרכב כבר בארץ,בנמל או
11/04/2020 | 19:51
35
19
במחסני בונדד, ייצרו איזה קונסטרוקציה שתבטיח את הלקוחות.
אל תמהר.זה יהיה שוק של קונים. ככה זה נראה.
מכוניות >>
לצפיה ב-'אין שום קונסטרוקציה שמבטחת את הכסף של הלקוחות'
אין שום קונסטרוקציה שמבטחת את הכסף של הלקוחות
11/04/2020 | 20:29
34
24
והיו מקרים בעבר שבהם יבואני אופנועים פשטו רגל ואנשים נשארו בלי כסף ובלי אופנוע (בחלק מהמקרים האופנוע כבר היה בארץ - ואי אפשר היה לעשות לו רישוי כי היבואן פשט רגל...).
אבל אף אחד מיבואני הרכב הגדולים לא נמצא במצב כזה שברירי שיש סיכוי שיקרוס תוך שבועיים. לא הייתי דואג.
מכוניות >>
לצפיה ב-'לא תוך שבועיים, אבל גם המשבר לא צפוי להסתיים בעוד שבועיים'
לא תוך שבועיים, אבל גם המשבר לא צפוי להסתיים בעוד שבועיים
11/04/2020 | 20:47
1
16
בהנחה (לא פראית) של משבר של לפחות כמה חודשים, שוק הרכב כנראה הולך להשתנות.
יבואן שרוצה לשרוד יצטרך להתאים את עצמו למשק משתנה.
מכוניות >>
לצפיה ב-'אבל אספקת הרכב היא תוך שבועיים '
אבל אספקת הרכב היא תוך שבועיים
11/04/2020 | 21:41
18
וזו התקופה שבה הכסף שלך בסיכון. לא אכפת לך מה יקרה אחר כך (מלבד עניין האחריות).
מכוניות >>
לצפיה ב-'אכן אין, אבל אפשר ליצור אותה.ובתנאי שהרכב בארץ. וכפי שכתב em'
אכן אין, אבל אפשר ליצור אותה.ובתנאי שהרכב בארץ. וכפי שכתב em
11/04/2020 | 21:20
31
19
הרבה דברים ישתנו בארץ. ואני, הקטן, ארשה לעצמי להוסיף לא רק בתחום הרכב ולא רק בארץ.
העולם ישתנה, הכל תלוי במספר המתים בעולם. יש כמה תסריטים:
א..200-300 אלף מתים
ב. 2-3 מיליון
ג.20 מיליון ומעלה
וכל תרחיש ישפיע אחרת על כל אחד ואחד מאיתנו
מכוניות >>
לצפיה ב-'אפשר, אבל כמו שלא טרחו ליצור את המנגנון הזה '
אפשר, אבל כמו שלא טרחו ליצור את המנגנון הזה
11/04/2020 | 21:43
30
25
עד עכשיו, אני מהמר שגם לא יטרחו בעתיד. לא לפני שיבואן רכב גדול יפשוט רגל וישאיר אלפי לקוחות בלי כסף ובלי רכב.
אלא שאני לא הייתי מהמר על תרחיש כזה בשנה הקרובה.
מכוניות >>
לצפיה ב-'טענתי, שאנחנו לא יודעים ולא יכולים לדעת, השפעת הקורונה'
טענתי, שאנחנו לא יודעים ולא יכולים לדעת, השפעת הקורונה
12/04/2020 | 07:16
29
16
על הכל מכל.
לדעתי הצנועה, אם יהיו מספיק אנשים שלא יקנו מכוניות חדשות מחשש לכספם, אז חברות יבואני הרכב יציעו משהו שיבטיח את הקונים. 
כפי שאני מבין (ויכול להיות שאני לא מבין טוב), קונה רכב חדש מסכן 1500 ש"ח. הוא משלם את היתרה בשלב קבלת הרכב. אם אכן זה המצב אז אין צורך בשום מבנים שיבטיחו את קבלת הרכב. שכן הסכום זניח יחסית לגודל העסקה.
מכוניות >>
לצפיה ב-'הקונה של הרכב מסכן את מלוא כספו'
הקונה של הרכב מסכן את מלוא כספו
12/04/2020 | 07:45
28
27
כפי שאניגו כתב כבר, אני הכרתי מישהו שקנה אופנוע חדש כשהיבואן פשט את הרגל. החבר נשאר ללא כסף וללא אופנוע.
המקרה היה עם היבואן בעבר של אופנועי יוסאנג הקוראנים.
מכוניות >>
לצפיה ב-'אם הוא מסכן את מלוא כספו, אז בהחלט ימציאו משהו שיפחית הסיכון'
אם הוא מסכן את מלוא כספו, אז בהחלט ימציאו משהו שיפחית הסיכון
12/04/2020 | 08:30
1
18
ויש 100000 רעיונות פשוטים, איך לעשות את זה.חלק לא עולה כסף וחלק פרומילים אחדים מסך העסקה.
לא דומה יבואן אופנוע שפשט רגל, לשיתוק ענף כלכלי המגלגל מיליארדים ויש לו תרומה משמעותית  הן לתל"ג והן לתקציב. אם היבואנים לא יעשו את זה בעצמם, על הממשלה יהיה להתערב.
 
מכוניות >>
לצפיה ב-'מה הקשר של משבר הקורונה? '
מה הקשר של משבר הקורונה?
12/04/2020 | 11:29
14
איך הוא משפיע על אופן קניית רכב חדש?
כאמור, ההימור שלי הוא שלא יעשו כלום (רשמית, לא מתייחס לפעולות נקודתיות של יבואנים).
מכוניות >>
לצפיה ב-'מסכן רק את המקדמה שלו , התשלום במעמד מסירת הרכב '
מסכן רק את המקדמה שלו , התשלום במעמד מסירת הרכב
12/04/2020 | 10:00
25
14
לצפיה ב-'יש בעיה,לדעתי הצנוע גדולה מאוד,בנושא ליסינג הפרטי. יש אנשים '
יש בעיה,לדעתי הצנוע גדולה מאוד,בנושא ליסינג הפרטי. יש אנשים
12/04/2020 | 10:49
10
25
שקנו או שכרו מכונית לפי התנאים הבאים:
משלמים סכום משמעותי בתחילת העסקה
משלמים 3 שנים תשלומים חודשיים
בסוף יש להם אופציה לרכוש את הרכב במחיר מסויים או להחזירו
לדעתי הרכב רשום על חברת הליסינג.
ואז כאשר החברה לא עומדת בהתחייבויותיה, הנושים מסתובבים עם גררים בכל הארץ (כמובן אחרי שקיבלו צווים מהוצאה לפועל), ו"צדים" את המכוניות האלה.
היה לנו כבר דבר כזה בארצינו הקדושה.
אלא, שעכשיו המצב שונה, אם זה יגע בהרבה מאוד אנשים, הממשלה תתערב.
ממשלות בעולם מדפיסות כסף והרבה מאוד, כולל ממשלת ישראל. רובינו נקבל היום כסף מביטוח לאומי. סתם כסף. למה? אני לא מבין. האם זה טוב? רע? לא יודע.
ובשוליים. לדעתי הממשלות רוצות ללכת בדרך סלולה, כדוגמת סיום מלחמת העולם השניה, אז הן טועות.
מכוניות >>
לצפיה ב-'אתה צודק, זו בהחלט בעיה'
אתה צודק, זו בהחלט בעיה
12/04/2020 | 11:31
9
50
וזה אכן משהו שקרה - ולמרות זאת לא טרחו למצוא לו פתרון.
מצד שני, מי שרכש מכונית מבטר פלייס הרוויחו באותו מתאר.
מכוניות >>
לצפיה ב-'הייתה פעם אחת במימדים גדולים.עכשיו, כאמור הכל משתנה. אין לי '
הייתה פעם אחת במימדים גדולים.עכשיו, כאמור הכל משתנה. אין לי
12/04/2020 | 12:26
8
14
אפשרות להעריך.אבל זה אם הבעיה בקנה מידה שמשפע על המקרו, הממשלה תתערב.איך? לא יודע.אבל גם כאן אני רואה אפשרויות שונות של מימוני ביניים, כך שהכסף יחזור בסוף למדינה.
עם בטר פלייס אני זוכר רק דבר אחד, אפשר היה לרכוש את מכוניותיהם בכ30,000 ש"ח. מדי פעם אני מבקר באיזור כפרי ועדיין רואה מכוניות אלה.
מכוניות >>
לצפיה ב-'לא היה מעולם בהיקף גדול. קרסו כמה סוכנויות '
לא היה מעולם בהיקף גדול. קרסו כמה סוכנויות
12/04/2020 | 12:33
7
20
והיו גם שניים שלושה עוקצים, אבל תמיד היה מדובר בעשרות, מקסימום מאות בודדות של לקוחות.
וכאמור, אני מהמר שלא יעשו כלום - אפשר להחליט על מה מהמרים, לקבוע מסגרת זמן ולראות מה יוצא...
מכוניות >>
לצפיה ב-'ברור שהממשלות החליטו להדפיס כסף והרבה.ואם כבר להדפיס'
ברור שהממשלות החליטו להדפיס כסף והרבה.ואם כבר להדפיס
12/04/2020 | 12:55
6
15
אז (וזו לא רק דעתי)לשתי מטרות.מטרת על: פיתוח תשתיות והרבה, להרבה שנים קדימה. מטרה שניה העומדת מרחק רב מהמטרה הראשונה: ככל הניתן לא להפר את האיזונים בפעילות המשק. נראה מה יהיה. כיוון שהדמוקרטיות מנוהלות ע"י נבחרים, שברובם רוצים להבחר שוב המטרה השניה (הפחות חשובה) תקבל עדיפות, כיוון שנותנת דיווידנדים פוליטיים מהירים.
באשר להימור.אזכור את הצעתך. כאשר תהיה הערכה על מספר המתים בעולם נוכל לדעת יותר
 
מכוניות >>
לצפיה ב-'מה הקשר בין מספר המתים לשינוי תקנות בתחום רכישת הרכב? '
מה הקשר בין מספר המתים לשינוי תקנות בתחום רכישת הרכב?
12/04/2020 | 15:06
6
לצפיה ב-'כי לא דומה המשבר עם 200-300 אלף מתים,לזה של 20 מיליון'
כי לא דומה המשבר עם 200-300 אלף מתים,לזה של 20 מיליון
12/04/2020 | 17:21
4
6
לצפיה ב-'לא דומה מבחינת האפקט על הכלכלה העולמית. לא משהו ספציפי'
לא דומה מבחינת האפקט על הכלכלה העולמית. לא משהו ספציפי
12/04/2020 | 18:11
3
32
לתחום רכישת רכב חדש במדינת ישראל.
ואם ימותו 20 מליון בעולם, כנראה שגיבוי כלכלי לרוכשי רכב חדש בישראל יהיה בין הדאגות האחרונות של מדינות העולם.
מכוניות >>
לצפיה ב-'אכן אני מדבר על הכלכלה העולמית. אנחנו אחד המשקים מוטי היצוא '
אכן אני מדבר על הכלכלה העולמית. אנחנו אחד המשקים מוטי היצוא
12/04/2020 | 18:46
2
8
בעולם.יש מעט מאוד מדינות שמידת תלותם בכלכלה עולמים כשלנו. לכן משבר כלכלה עולמי, והוא יכול לנבוע אפילו מציפיות שבסופו מגשימות עצמן. (אם תתעניין בנושא קרא כהנמן, בעל פרס נובל בכלכלה). 
וזה ישפיע ישירות על תעשית הרכב העולמית וגם בארץ.
אם יהיו עשרות מליוני מתים אז המצב מבחינת הכלכלה יהיה דומה למצב אחרי מלחמת העולם השניה. אלא שאז היה "קל" לצאת מהמשבר, - בניה ותשתיות, הורדות רבית. היום אין איפה להוריד רבית, הבניינים לא נהרסו. נשאר תשתיות ושמירה על מנגנוני משק הקיימים. מסחר ברכב הוא לא האחרון שבהם.
 
מכוניות >>
לצפיה ב-'הנה טרי.עכשיו מ"כלכליסט".קשור? לא קשור? כולם באותה אמבטיה'
הנה טרי.עכשיו מ"כלכליסט".קשור? לא קשור? כולם באותה אמבטיה
12/04/2020 | 19:10
1
11
 
משבר הקורונה
זו יצרנית הרכב הראשונה שעלולה לקרוס בגלל הקורונה
סאנגיונג הדרום-קוריאנית זקוקה ל-400 מיליון דולר למחקר ופיתוח דגמים חדשים. הבעלים ההודית מהינדרה לא צפויה להעביר את הכסף
מכוניות >>
לצפיה ב-'ושוב - מה הקשר בין זה לבין מה שדיברנו עליו'
ושוב - מה הקשר בין זה לבין מה שדיברנו עליו
12/04/2020 | 20:35
10
להלן - מנגנון שיבטיח את כספם של רוכשי רכב חדש בישראל, ומימון למלאי חלקי חילוף אצל היבואנים?
מכוניות >>
לצפיה ב-'לא נכון. גם כאן אתה טועה, כמו כמעט תמיד'
לא נכון. גם כאן אתה טועה, כמו כמעט תמיד
12/04/2020 | 11:27
13
22
ברוב המקרים היבואן דורש לשלם את מלוא הסכום מראש.
המקדמה שהוזכרה כאן (נע בדרך כלל בין אלף לאלפיים ש"ח) היא להבטחת רכב.
כדי לקבל אותו ממש - מה שדורש תשלום המס עליו כדי להוציא רשיון - צריך ברב המקרים לשלם את מלוא התשלום. יש חריגים, אבל זה מה שהם - חריגים.
היו גם כאן בפורום כמה הודעות בנושא, של אנשים שרצו לרכוש רכב חדש ולא הבינו להם הם צריכים לשלם מראש בלי שום בטוחה. ועדיין - זה המצב.
מכוניות >>
לצפיה ב-'כנראה שלא קנית רכב אף פעם מהיבואן '
כנראה שלא קנית רכב אף פעם מהיבואן
12/04/2020 | 11:55
3
13
ואם יבואן דורש זאת לך ליבואן אחר .
מכוניות >>
לצפיה ב-'בביטחון מוחלט, הייתי מעורב ביותר עסקאות קניית רכב חדש'
בביטחון מוחלט, הייתי מעורב ביותר עסקאות קניית רכב חדש
12/04/2020 | 12:36
2
17
עם יותר יבואנים, ממך.
לפחות בחמש עשרה השנים האחרונות.
יבואן לא ישלם מכיסו את המסים על הרכב ויוציא רשיון על שם של בנאדם לפני שהוא קיבל את הרכב.
יש מספר מקרים חריגים - למשל לפני שינוי במיסוי יש יבואנים שמשחררים מכוניות מהמכס כדי לשלם מס נמוך יותר. או יבואן דאצ'יה שמציע מסלול רכישה מהיר. אבל זה המיעוט.
מכוניות >>
לצפיה ב-'אם היבואן מוציא את הרכב אין בעיה לשלם לו '
אם היבואן מוציא את הרכב אין בעיה לשלם לו
12/04/2020 | 13:46
1
18
בהונדה שילמתי במסירה , ואפילו החלפתי לרכב אחר לאחר תשלום המקדמה 
מכוניות >>
לצפיה ב-'שים לב לסדר - משלמים, ואז הוא מוציא'
שים לב לסדר - משלמים, ואז הוא מוציא
12/04/2020 | 15:10
12
לא יודע מה היה לך בהונדה, והנסיבות המדויקות חשובות.
ובעיקר - מקרה בודד לא מגדיר את הכלל. כן, אני יודע שזה משהו שלא לגמרי ברור לך, ואתה חוזר על הטעות הזו שוב ושוב, אבל תשתדל.
מכוניות >>
לצפיה ב-'השאלה אם בשלב התשלום,רכב ספציפי משוייך ללקוח ספציפי. אם כן '
השאלה אם בשלב התשלום,רכב ספציפי משוייך ללקוח ספציפי. אם כן
12/04/2020 | 12:17
8
14
אז הבעיה פתירה בצו ממשלתי אחד בן 3 שורות.
הבעיה הנוספת,אחריות וחובה להחזיק מלאי חלקים מינימלי. אם אין כסף לחברות,
איך תכריח אותם? גם לזה יש פיתרון קל יחסית. הממשלה תממן מלאי החלקים.
זה יהיה עקבי למדיניות "לשפוך כסף". במיוחד שאין כאן הוצאה של ממש, אלא מימון ביניים.
מכוניות >>
לצפיה ב-'השיוך הוא רק עם הוצאת הרשיון'
השיוך הוא רק עם הוצאת הרשיון
12/04/2020 | 12:40
7
26
וזה קורה אחרי התשלום.
אבל באמת שקשה לי להבין על מה בדיוק הדיון - זה נושא כמעט תאורטי, שהסיכוי שיתממש (בתחום המכוניות) אפסי. יש דברים יותר בוערים שעדיף שהממשלה תתעסק בהם.
ולמה לכל הרוחות שכסף ציבורי יממן אחריות לרוכשי רכב חדש?! איך זה יכול לחשב כחלוקה חכמה של כספי ציבור?
מכוניות >>
לצפיה ב-'הדיון איננו רק תיאורטי. אם מספיק אנשים יחששו מלקנות רכב חדש'
הדיון איננו רק תיאורטי. אם מספיק אנשים יחששו מלקנות רכב חדש
12/04/2020 | 13:05
6
23
זה ייצור דינמיקה. לחברות יש גם הוצאות קבועות לא מבוטלות. יש יתרון לגודל ואם הרכישות תפחתנה, הרווחיות יורדת וכו" וכו". זה גלגל. על מימון ביניים של הממשלה, דיברתי על מלאי חלקי חילןף. כפי שציינתי, זו לא ממש הוצאה. במיוחד ברביות קרובות לאפס. יש גם אינטרס ציבורי, בין היתר, בטיחות בדרכים.
מכוניות >>
לצפיה ב-'זו המשמעות של שוק חופשי - אם יבואנים יחשבו שמה שמרתיע אנשים '
זו המשמעות של שוק חופשי - אם יבואנים יחשבו שמה שמרתיע אנשים
12/04/2020 | 15:33
5
27
מקניית רכב חדש הוא החשש לכספם, הם ימצאו פתרונות (חשבונות נאמנות, מימון עצמי וכן הלאה).
מלאי חלקי חילוף - המדינה לא טורחת לאכוף את התקנות הקיימות שמחייבות יבואנים להחזיק מלאי חלקי חילוף, אז נראה לך שהיא תיכנס למימון של החזקת מלאים כאלו?
ושוב - נראה לך שזה באמת נושא כל כך בוער וכל כך מהותי לכלכלה ולחיים התקינים בארץ, שהוא צריך להיות בראש סדר העדיפויות של המדינה כרגע?
מכוניות >>
לצפיה ב-'הצבעת על 3 פיתרונות מ1מליון. אבל כולן עולות כסף.'
הצבעת על 3 פיתרונות מ1מליון. אבל כולן עולות כסף.
12/04/2020 | 17:14
4
12
לא ידעתי שהמדינה לא אוכפת החזקת מלאי חלקי חילוף. אבל אני בטוח שאיכשהו היבואנים מחזיקים מספיק.
הנושא הזה הוא מהותי מאוד לתפקוד המשק, בין היתר בגלל תרומתו לתל"ג, תקציב, תעסוקה, יכולת תפקוד המשק. זה ענף גדול מאוד.
לגבי שוק חופשי. לא בטוח. כפי שאני מבין מוחזק ע"י קרטל. בכל אופן הריכוזיות בו גדולה.בגלל כל מה שכתבתי קודם, המדינה תתערב.
י
מכוניות >>
לצפיה ב-'הביטחון שלך לא מבוסס - הסיבה שאני יודע שהיבואנים לא שומרים '
הביטחון שלך לא מבוסס - הסיבה שאני יודע שהיבואנים לא שומרים
12/04/2020 | 18:17
3
24
מלאי חלקי חילוף כפי שהם מחויבים היא סיפורים חוזרים ונשנים של אנשים עם מכוניות חדשות למדי שנאלצו להשבית אותן לתקופה ארוכה עד הגעת חלקי חילוף נדרשים (על פי התקנות, חלקי חילוף משביתים צריכים להיות מסופקים תוך שבוע לכל היותר).
אין קרטל בתחום הרכב - זו אגדה שמשרד התחבורה המציא יחד עם האקס-חשב כלכלי שהתאהב בפוזת הלוחם בקרטלים, ולכן רואה קרטלים בכל צל. זליכה המציא בדו"ח שלו תאוריות כלכליות חדשות רק כדי שיוכל לקרוא לתחום הזה משהו-פול.
מעשית, לפי כל מדד כלכלי מקובל, יש תחרות סבירה ומעלה בתחום הרכב בישראל.
והמדינה כבר התערבה - האריכה את תקופת הגיול, והגמישה את תנאי ביטול הרישום של רכב חדש. אלו המקומות שבהם היא יכולה להתערב, כי הם באחריותה.
כאמור, בוא נתערב - סתם בשביל לעשות את זה מעניין. מי שמפסיד קונה לשני ארגז בירה קורונה (שאני לא ממש אוהב, אגב. תראה כמה אני מוכן להקריב!). אני אומר שלא תראה התערבות של המדינה בערבון לכספי רוכשי רכב חדש, וגם לא מימון של מלאי חלקי חילוף - בניגוד לטענתך.
התערבנו?
מכוניות >>
לצפיה ב-'על זליכה אין לי ויכוח אתך.האם בהתחשב במיסוי, הובלה ורגולציה '
על זליכה אין לי ויכוח אתך.האם בהתחשב במיסוי, הובלה ורגולציה
12/04/2020 | 18:59
2
13
רכב עולה בארץ הקודש כמו באירופה. דהיינו, רכב יוצא מבית חרושת בגרמניה ונמכר במחיר 100. ונניח שיש לנו מיסוי גבוה מבגרמניה ב100%.רכב כזה צריך להמכר בארץ ב200 +סכום קטן,אולי זניח,להובלה. האם זה המצב? אני שואל, כי אני לא יודע.
יש הטוענים שיש עשרות אחוזים הפרש.
כידוע לך, לא מזמן רכשתי אוטו משומש. בדקתי חוות דעת על הרכב גם בגרמניה, אנגליה וארה"ב. באופן אוטמטי קפצו לי מודעות מכירה. ולפי התרשמותי, גם במשומשות וגם בחדשות יש עשרות אחוזים הבדל. כמובן לא טרחתי להשוות ממש, לא היה רלוונטי עבורי.
באשר להתערבות. רשמתי לי. צריך להגדיר
מכוניות >>
לצפיה ב-'בחישוב הזה, הרכב בארץ אפילו זול מהצפוי'
בחישוב הזה, הרכב בארץ אפילו זול מהצפוי
12/04/2020 | 20:41
12
 
מכוניות עולות בארץ, בממוצע, בערך 40 אחוז יותר מבגרמניה. מדובר במחיר מחירון מול מחיר מחירון, אז זה קצת מטעה (כי גם שם וגם פה מכוניות לא תמיד נמכרות במחירון, ויש שווי גם לתנאים מסביב - מימון, אחריות, טרייד אין וכן הלאה). יש כמובן הבדלים בין מכוניות שמיוצרות באירופה לעומת קוריאה/יפן/ארה"ב, אבל בגדול זה הפער.
בניגוד למה שזליכה וטוקבקיסטים טוענים - אין שום מדינה בעולם שבה יש שני יבואנים רשמיים לאותו מותג רכב, כך שתמיד יש" מונופול" ביבוא של מותג נתון למדינה נתונה. זה שבאירופה אפשר לדלג למדינה ליד ולקנות בה, ואצלנו לא, זה כבר עניין אחר.
יש כל כך הרבה עדויות בשטח לתחרות בין היבואנים, שלא ממש ברור לי איך אפשר לטעון שאין תחרות.
מכוניות >>
לצפיה ב-'אם תסתכל כאן , בישראל זה פי 2 '
אם תסתכל כאן , בישראל זה פי 2
12/04/2020 | 22:45
15
לצפיה ב-'פרשנות: מחירה של חמדנות מתמשכת - שוק הרכב בישראל נסחט עד תום'
פרשנות: מחירה של חמדנות מתמשכת - שוק הרכב בישראל נסחט עד תום
12/04/2020 | 10:52
1
20
משבר הקורונה משנה כיום מהיסוד את חוקי המשחק ומייבש את תנובת החלב של פרת הרכב.
הנסועה (צריכת הדלק) ורכישות הרכב נמצאות בצניחה חופשית ואיתן גם הכנסות המדינה ממסים נלווים.
על פי נתוני האוצר, בחודש מרץ, שבחלקו עוד הייתה עבודה סדירה ונסועה קרובה לנורמלית, צנחו ההכנסות ממס קנייה יבוא - שרובו מס קנייה על רכב - בשיעור חד של 28%. ההכנסות מבלו דלק צנחו ב-11.3%, וזה עוד לפני הידוק הסגר.
 
כל זה מתרחש על רקע עליה חדה בגירעון וחיפוש אחר מקורות הכנסה חדשים כדי לממן את תקציב החירום.
אמנם תופעה דומה מתרחשת כיום בכל העולם אבל בניגוד למדינות, שבהן מיסוי הרכב והדלק היה עד כה סמלי, או לכל הפחות מתון, ולפיכך הגדלתו יכולה לסתום זמנית פערים בגירעון.
בישראל הכלים הללו כבר מיצו את יעילותם. הדילמה הזו תעמוד בשבועות הקרובים כיום בפני צוותי החירום באוצר, שינסו להשיג איזון כלשהו בין ההוצאות להכנסות.
....
אחד הפתרונות, שאותם צפויות ממשלות רבות בעולם לאמץ בחודשים הבאים כדי לממן את הגירעון, הוא הגדלת מיסוי הדלק לפרק זמן קצוב.
ההיגיון הוא, שעם מחירי בסיס כה נמוכים של הנפט בעולם, לפחות בינתיים, הצעד "ייספג" בירידת המחיר הכללית ולא יפגע דרמטית בכיסו של הציבור.
גם אם הנסועה תתייצב על 40% בלבד מהנורמה עדיין מדובר בפוטנציאל ליצירת הכנסות מיסוי משמעותיות ומהירות.
...
ישראל היא לא רק שיאנית במיסוי דלק אלא גם במס קנייה על רכב חדש.
אמנם תקרת מס הקנייה על רכב בנזין/דיזל (83%) לא השתנתה בעשור החולף (למעט מס רכבי היוקרה) אולם האוצר אימץ ושכלל כמעט עד לשלמות את כלי "המיסוי הירוק", שמאפשר לו לשלוט ברזולוציה גבוה ברמת ההכנסות ממס הקניה.
...
בחודשים הקרובים אמור האוצר להכריז על עדכון נוסף במיסוי הירוק לתחילת 2021, הפעם עדכון דו-שנתי צפוי ומתוכנן.
אבל כמו במקרה של הדלק, גם כאן האוצר ניצב בדילמה: מצד אחד באוצר היו שמחים מאד לבצע שינוי אגרסיבי במיוחד בנוסחת המיסוי הירוק כדי להגדיל משמעותית את הגבייה ממס קנייה.
מצד שני שוק הרכב הישראלי כבר ממילא נמצא בשפל. מכירות הרכב החדש צנחו במרץ 2020 ב-36% וכנראה שהמכירות באפריל ואולי גם ברבעון השני כולו יהיו סמליות.
רוב היבואנים יושבים כיום על מלאי "מת" של מיליארדים, שחלק לא מבוטל ממנו כבר שוחרר ממכס.
אמנם הם קיבלו ארכה לגלגל את הסחורה לשוק תוך שנה וחצי, ולא שנה כמקובל, אבל אף אחד לא יכול לנבא מתי השוק יחזור לאיתנו עקב הירידה הצפויה בהכנסה הפנויה של משקי בית לרכישת/שדרוג רכב נוכח המיתון שבפתח, המשבר בשוק הליסינג, הסגירה הצפויה של ברז האשראי הבנקאי ועוד.
בקיצור, מדובר בניסיון לסגור את דלתות האורווה לאחר שהסוסים ברחו. כך שאוצר יצטרך לחולל נס כדי לסחוט מלימון מס הקנייה עוד כמה טיפות.
 
וזו מחירה של חמדנות מתמשכת.
 
מכוניות >>
לצפיה ב-'דובי בן גדליהו איש רב זכויות ויכולות '
דובי בן גדליהו איש רב זכויות ויכולות
12/04/2020 | 12:29
20
אבל גישת ה"big bad אוצר" לא עושה לכתבות שלו טוב.
מכוניות >>

הודעות אחרונות

14:51 | 27.05.20 alm982
16:12 | 26.05.20 נמלה עוקצת
00:08 | 26.05.20 הרקולס123
18:10 | 22.05.20 driving1
12:02 | 22.05.20 הרקולס123
19:15 | 21.05.20 driving1

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ