.

enigo

New member
השם הזה ניתן משום שבימים עברו, כאשר שלדות הרכב היו הרבה יותר

גמישות מהיום, המנעול היה עשוי להשתחרר כשהשלדה התעוותה (למשל תחת עומס בפניה), ואז הרוח היתה פותחת את הדלת.
היום זו לא ממש בעיה.
ולא הבנתי את הטיעון שלך - איך בדיוק דלת רגילה מונעת מצב שבו הנהג לא שם לב שהנוסע לא השלים את הירידה מהרכב או הכניסה אליו?
ולידיעתך, יש עוד כמה מכוניות שאינן רולס רויס שמשתמשות בתצורה זו - למשל i3, טנדרים אמריקאים בגרסאות מסוימות ועד לפני כמה שנים גם האופל מריבה.
בזמנו יצא לי לשמוע מהנדס של אופל מדבר על המריבה, וממה שאני זוכר מההסבר שלו גם דלתות הפוכות דורשות התמודדות עם לא מעט אילוצים ביחס לדלתות רגילות. אבל התחושה שלי היתה שהאילוץ העיקרי הוא לחשוב מעט שונה מהמקובל.
 

boriska1

Member
וכמה שאלות לחכמים המבינים טוב מממני:

האם השינוי בפתיחת הדלתות כרוך בשינוי מבנה האוטו,כגון חיזוקים, המייקר את ייצור המכונית?
לו היו עושים את השינוי רק בדלתות הקדמיות, האם הקורה המרכזית הייתה מחזיקה מעמד ?
חשבתי (לא בטוח שזה נכון), שבמקרה של שינוי יהיה יותר קשה לסגור הדלתות מבפנים, שכן יהיה פחות מנוף? לא בטוח בזה.
מכוניות רולס רויס ודומיהן לא רלוונטיות לדיונינו, שם הדלתות נפתחות ונסגרות בלחיצת כפתור.
ראיתי גם מכונית ביוטיוב, כשאתה פותח את האוטו,הכיסא זז מקסימום אחורה וההגה מתקפל, כדי שיהיה נוח להיכנס. משהו דומה יכול לעשות כל אחד שיש לו כיסא נהג עם זכרונות.זה כרוך בלחיצת כפתור בכניסה וביציאה.מכניסים לזיכרון אחד את מצב הנהיגה ובזיכרון אחר,מקסימום כיסא אחורה.אבל אני לא עושה את זה, אין לי צורך.
באשר לדלתות חשמל, נראה אחלה, אבל מייקר את ייצור האוטו, וגם פוטנציאל לקילקולים.
 

enigo

New member
כן, סגירת הדלת פחות נוחה

כי היא נמצאת מאחוריך במצב פתוח, וקשה יותר להגיע אל הידית. לא מצליח להיזכר במכונית שהציעה דלת קדמית הפוכה, תמיד אחוריות. אולי זו הסיבה (ואולי זה שדלת קדמית הפוכה תפריע לגישה למושב האחורי כשהיא פתוחה).
לגבי חיזוק המרכב - יצטרכו להיות שינויים במבנה, כי ברוב המכוניות אזור קורה c (המשקוף האחורי של הדלת האחורית) לא מתוכנן לשאת ציר של דלת, אבל לא נראה לי שזה שינוי ענק.
 

boriska1

Member
אפשר לחזק את קורת C על חשבון הקורה שכיום מחוזקת הדלת בדלת

הקדמית,אני מניח שקוראים לה קוראים לה קורהA. השאלה אם הקורה האמצעית, מסוגלת להחזיק שתי דלתות. לדעתי זה לא יפריע לפתיחת הדלת והקדמית באותו זמן.באשר לנוחות הסגירה, בין כה ברוב המכוניות ידית הסגירה היא לאורך כמעט כל הדלת. בדלתות יש גם איזה מנגנון מכני,לא יודע איך הוא עובד,שבפתיחת דלת, הוא מחזיק את הדלת גם במצב חצי פתוח. לדעתי גם אותו אפשר לרתום לנושא ע"י שינוי קטן,שלא עולה כסף.
הנקודה שאני חותר אליה, היא - ללא עלות בכלל. נקודה שניה, לרובינו חשוב יותר נוחות הנהג, שכן אנחנו בדרך כלל נוסעים לבד או עם נוסע אחד.

לדעתי הצנועה, חברות מכוניות עושות הכל כדי למכור כמה שיותר מכוניות. בטוח שהם חשבו על זה. אבל להערכתם זה לא יגדיל את המכירות, כך גם לדעתי. יש כל כך הרבה גורמים שאנחנו מעדיפים מכונית אחת על אחרת, לא זה שיגרום להחלטה. ואם זה לא מגדיל את המכירות - למה להתאמץ?
 

enigo

New member
אפשר הכל. השאלה, כמו שאמרת, בשביל מה

אני חושב שכבר ציינתי שכנראה שנסיונות שנעשו בעבר לא זכו להצלחה גבוהה מספיק כדי לשכנע את חברות הרכב להמשיך בזה.
 

boriska1

Member
לדעתי הצנוע, במכוניות על אכן הדלתות נפתחות כך. אולי

המידענים של חברות מכוניות קוראים את הפורום הצנוע שלנו ויקבלו רעיונות.
 

enigo

New member
אין מכונית על שאני מכיר עם דלת שנפתחת אחורה. יש במכוניות פאר

שזו קטגוריה אחרת, ושם הסיבה היא שבדרך כלל מישהו פותח וסוגר להם את הדלת, ולכן עניין סגירת הדלת הוא לא בעיה (וכן, הוא בעיה גם כשהידית נמשכת לאורך כל הדלת - כי האזור שבו הדלת קרובה לרכב נמצאת בדלת כזו קצת מאחוריך, במקום לפניך, וקשה יותר להגיע אליה).
 

enigo

New member
זכרתי שהיתה הפוכה, אבל חשבתי שהאחורית

אני גם זוכר ששינו את זה בשלב כלשהו.
תודה!
 

enigo

New member
הלינק שבור, או שהוא רק לבעלי חשבון פייסבוק

בכל מקרה, מאמין לך. מכוניות עתיקות אף פעם לא היו מוקד העניין שלי, למרות הקסם הנוסטלגי שיש בהן.
 

enigo

New member
ומתברר שגם לפורד V8 של שנות השלושים היתה דלת קדמית שנפתחת

הפוך. במקרה נתקלתי בתמונה של הרכב שבו נהרגו בוני וקלייד (מהדגם הנ"ל) ורואים שהדלת הקדמית פתוחה הפוך.
אז כנראה שפעם זו כן היתה תצורה מקובלת גם בדלת הקדמית.
 

enigo

New member
אין קשר בין השניים, או לפחות לא קשר הכרחי

יכולה להיות דלת אחורית הפוכה, וגם קורה מרכזית.
 

boriska1

Member
"על זה בוכה הנביא". מה ששלחתי לך זה חרטה, רק דלת אחורית נפתח

הפוך. לדעתי נועד לצילום ולהרשים
אתה עוד תראה, שמכוניות רגילות תהיינה עם דלתות הפוכות.
 

enigo

New member
מכוניות תצוגה הן הרבה פעמים לא ריאלסטיות

מכל מיני סיבות, אבל הן באות להציג רעיונות, בדרך כלל בצורה מוקצנת כדי לבחון את תגובת הקהל, וגם נותנות למעצבים הזדמנות להתפרע קצת ולהשתחרר מגבולות המגבלות ההנדסיות/תקציביות.
ולפעמים חברת טכנולוגיה רואה מה המעצבים היו רוצים לעשות - ומצליחה לפתח טכנולוגיה שתאפשר את זה.
 

yehuda7K

New member
היצרן חיב להתכונן למקרה שבו נוסע חסר אחריות פותח בזמן נסיעה

יתכן שהיצרן חיב להתכונן למקרה שבו נוסע חסר אחריות פותח בזמן נסיעה את הדלת ההפוכה , הרוח ממשיכה את פתיחת הדלת ואי אפשר לסגור אותה בנסיעה.לכן על היצרן לבנות מנגנון שימנע תופעה זו. מצד שני, המנגנון חיב לאפשר פתיחת הדלת כשהרכב לא נוסע. כלומר צריך מנגנון חשמלי ש"יודע " אם הרכב נוסע או עומד, וגם מאפשר פתיחת הדלת אם יש תקלה חשמלית, ועל הכל מרחף איום של תביעה נגד היצרן בגלל רשלנות במנגנון זה.

אם היה ניתן לפתוח דלת במטוס נוסעים בעת טיסה, הואקום בחוץ היה ממשיך את הפתיחה ואי אפשר היה לסגור אותה. לכן כשפותחים דלת, לפני שהיא יוצאת החוצה, היא נפתיחת פנימה, והכוח הנדרש לפתוח פנימה בעת טיסה הוא עצום כך שאי אפשר לפתחה בעת טיסה.
 

boriska1

Member
ברוב המכוניות,גם הזולות שבהן, יש שליטה של הנהג

על יכולת הנוסעים לפתיחת דלתות וחלונות. לא יודע אם בכל מכונית,אבל בהרבה (לדוגמא במכונית שלי), יש חיישן המזה שהרכב בתנועה, שילוב מנגנונים האלה, מאפשר תכנות כך שהדלתות לא תפתחנה בתנועה. עלות של זה אפס.
 
כי זה יותר נוח ויותר בטוח . אין שום הפרעה בכניסה לרכב

זה יותר שייך לכסא ואכן כסא חשמלי עם 2זכרונות זה רצוי
במיוחד ברכבים גבוהים , מצב נמוך ורחוק לכניסה לרכב . ומצב נהיגה .
דלת שנפתחת הפוך תסגר על הנהג באם מישהוא יכנס בה
דלת רגילה תעוף והנהג\נוסע לא יפגעו .
אין בעיה טכנית לייצר את 2 סוגי הדלתות
דלתות מתרוממות ,אולי זה הכרחי במכוניות שהנהג יושב באמצע .
 

boriska1

Member
לפני כשלשה חודשים הייתה לי תאונה קטנה.ואכן דלת הנהג ודלת

אחורית בצד שמאל ננעלו ולא היה אפשר לפתוח אותן.
אתה מתכוון במצב עמידה כאשר דלת המכונית פתוחה?
 
למעלה