.

xrlmike

New member
כבוד על האומץ וההחלטיות, אתה פוליטיקאי?

לא ראית את הספר אבל הודעת שהאיש טועה
ולפי הטעות שהחלטת שקרתה קבעת שאין צורך לעשות פעולת מנע
הלוואי אלי כזה ביטחון עצמי אני רק מקווה שבכביש אתה יותר זהיר
 

boriska1

Member
כן. אבל עכשיו אני לא מוצא אותו. יש גם במחשב של האוטו. אבל

מסובך לדפדף בו. לזערוני הוא באנגלית.
 
אין בעייה באנגלית.

צלם בפלפון ותעלה כאן.
ההפך יותר מדוייק זה באנגלית בלי תיווך של מתרגם כלשהו לעברית.
אתה רוצה אינפורמציה שעברה כמה שפחות ידיים
 

xrlmike

New member
אתה למטה, לא, ואני עונה לשואל בהתאם לשאלה ולא בהתאם

לתשובה שהכנתי בבית (לכן שאלתי אם אתה פוליטיקאי כי הם נוהגים לענות על מה שהכינו בבית ולא על מה שנשאלו)
ואם טעה בשאלה ייתקן ואנסה לענות בהתאם אם יש לי את היידע
 
אני מצטער שלדעתך אינני עונה על השאלה

אני טוען שבספר של וולוו כתוב אחרת.
שאלתי אותך אם אתה ראית את הספר?
האם אתה תענה לשאלה הזאת שלי?
 

enigo

New member
כן, היצרן לוקח מרווח ביטחון

ואכן ברוב המקרים לא יקרה כלום אם תעגל פינות ותמשוך עוד עשרת אלפים ק"מ או עשרים. אולי אפילו יותר.
הכרתי מישהו שלא טיפל בטוסון שלו 80 אלף ק"מ, וכלום לא קרה. ואז ב-81 אלף הבוצה שהצטברה במנוע חסמה את מעבר השמן לראש והלך לו המנוע.
ככה זה עם מרווחי ביטחון - יכול להיות שלא יקרה כלום אם תחרוג מהם קצת, אבל בשלב כלשהו כן יקרה. זוכר את אולם החתונות שהרצפה שלו התמוטטה? הסיבה היתה שכולם סמכו על מרווחי הביטחון ויגלו פינות. עד שהם חצו את הקו...
לא משווה כמובן למה שיקרה במקרה של קריעת רצועה, אבל העיקרון זהה - חדירה לתוך מרווח הביטחון היא הימור. כמו בכל הימור יש רווח והפסד, והשאלה אם הסיכויים מקובלים עליך.
 

boriska1

Member
אם החיים אחרי הקורונה יחזרו למסלולם ואמשיך לנסוע אותו

קילומטרז" (כ25,000 - 30,000ק"מ לשנה), דחיית הטיפול ב15--10 אלף ק"מ יכול להביא אותי ל 2 טיפולים גדולים במקום 3 עד סוף האוטו.. כמובן לפי תוחלת החיים של האוטו ליתר דיוק לציפיות שלי. בשתי מכוניות האחרונות לא היו סתירות מהותיות בין הציפיות לבין שקרה בפועל
.הכי בטוח ...נראה...

לא יודע קשור או לא קשור: יש לי חבר, יש לו אוטו וולוו מדגם מפואר מאוד, בערך בן כ12, קנה אותו לפני 7-8 שנים,עשה המון קילומטרים ואפילו לא חושב להחליף .אותו, פרט לטיפולים שוטפים וכמובן צמיגים ובטריה לא הייתה לו שום בעיה. אבל אי אפשר לבנות על זה.
 

enigo

New member
דיברתי על דחיית החלפת הרצועה מ-90 אלף ל-100 או 110 אלף

לא על הכפלת מרווח הטיפולים.
זה גם עשוי לעבוד - אבל גם עשוי לא. וטורבו שילך בגלל שמן לא איכותי יעלה לך יותר מהטיפול שתחסוך.
 

boriska1

Member
חס וחליליה, אפילו לא עלה על דעתי עניין החלפת שמן מנוע ופילטר

שמן.הטורבו דורש תחזוקה? לא ראיתי את זה בספר רכב.אתה מתכוון שהטורבו משתמש בשמן מנוע? זה מגיע אליו?
 

enigo

New member
כמובן שהטורבו משומן בשמן המנוע. אין שמן אחר שישמן אותו

ויותר מזה - הוא אחד הלקוחות התובעניים ביותר מבחינת שמן המנוע. שימוש בשמן לא איכותי או בעיות בלחץ השמן יבואו בדרך כלל לידי ביטוי קודם כל בטורבו.
 
מעצימים את הבלבול ותחושת אי הוודאות אצלך

האם יש לך את ספר הרכב?
צלם את טבלת הטיפולים שבו. תעלה אותה ונפתור לך הדילמה.
יהיה קל
 

xrlmike

New member
ובזה חסכת 3-4 אלף ש"ח על פני 5 שנים?

האם זה שווה את הסיכון ברכיב יקר שאולי לא ישרוד את דחיית הטיפולים ? ו/או תקיעת הרכב?
אל תשכח שהרכב כבר לא חדש מהמפעל (כאשר הוא פחות רגיש) אז הוא יותר רגיש לעיגול פינות
מה שעבד בסובארו בת עשרים לאו דווקא יעבוד בוולוו חדישה - רכב יותר מתקדם יותר חזק אוסף מערכות שהסיכוי שלהן להתקלקל גדול משמעותית ודורשות תחזוקה יותר מדויקת אבל גם הרבה יותר כיף - כיף מוטורי בד"כ עולה כסף
כמו שנאמר מספיק קיצור חיי הטורבו בגלל שמן לא איכותי ולא מוחלף בזמן וכל החסכון שלך הופך להפסד משמעותי
&nbsp
 

boriska1

Member
נכון אתה אומר. כפי שנאה היום,כמות הנסיעות תצטמצם משמעותית

וזה גם פונקציה של זמן. אז זהו, אין יותר שיקול דעת.
 

enigo

New member
חברים, זו בסך הכל החלפת רצועה ומותחן

עבודה שאמורה להיות פשוטה מאוד, עם מעט מקום לטעויות. לא אובראול למנוע...
 

חן 1111

Active member
אז במחיר הזה לא הייתי רץ להחליף.

בדרך כלל מותחנים מתחילים להרעיש לקראת סוף חייהם, כך שיש התראה מתי צריך. אם כי קרה לי שמותחן התחיל להרעיש, ודי מהר נתפס והרצועה נקרעה. למזלי זו היתה רצועה שמניעה רק את המדחס, כך שיכולתי להמשיך לנסוע.
&nbsp
 

enigo

New member
אבל היא גם יקרה משמעותית

ומטילה אילוצים לא פשוטים על מבנה ועיצוב הרכב.
דלת "הפוכה" פשוטה יותר ליישום, אבל עדיין דורשת חשיבה שונה מהמקובל, הן מצד המהנדסים והן מצד הלקוחות.
זה מוצע מדי פעם, אבל כנראה לא זוכה להצלחה גורפת מספיק כדי להוציא את המהנדסים מהתלם.
 

ANZ1

New member
דלתות התאבדות

הדלתות ההפוכות נקראות דלתות התאבדות
כי הם הרבה פחות בטוחות,
במיוחד כשמדובר ברכב רגיל עם כסאות אחוריים, ואפשרות שהנהג יעצור כדי שמישהו יעלה או ירד והנהג לא ישים לב ויתחיל לנהוג לפני שהנוסע עלה או ירד,
ואז התצורה הזאת הרבה יותר מסוכנת,
עדיין יש מכוניות יוקרה שהם עם דלתות התאבדות,
כי אין סיכוי שהנהג של מלכת בריטניה ישכח ולא יסתכל אם המלכה עלתה או ירדה מהרכב.

https://en.wikipedia.org/wiki/Suicide_door

https://www.theverge.com/2017/5/21/15600764/rolls-royce-suicide-doors-dark-past-elegant-tradition

https://www.roadandtrack.com/new-ca...ntal-with-suicide-doors-pictures-price-specs/

https://drivetribe.com/p/the-suicid...Mz9bTdaEsm3yF3gKhw?iid=IrmzRC5wSrCKOvrCzebSNQ
 
למעלה