.

boriska1

Member
ואם מפרקים,אפשר לראות את מצב המיסב? באוטו החלפתי את

המותחנים ואת החגורה אחרי 150.000 ק"מ. לא יודע לגבי המותחן, כי אני לא מבין בזה,אבל חגורה, אפילו אני יכולתי לראות, כחדשה,ללא אף סדק.
אשמח אם תתייחס גם לכך, שמצב בית חרושת טוב, יציב ומדוייק יותר מאשר אחרי שנוגעים.אפילו אם במוסך מורשה של היבואן.
 

חן 1111

Active member
לא. אפשר רק לסובב את הפולי ולהרגיש אם המסב מסתובב חלק

בשביל זה לא צריך לפרק, רק להוריד את הרצועה. אבל זה נותן רק מידע חלקי - את המצב הנוכחי. לא כמה זמן נשאר. לדעתי בזבוז זמן.
אתה צודק במידה מסוימת לגבי המצב המקורי של הרכב ולכן לא צריך לבצע תיקונים ופירוקים מיותרים. אבל כשצריך אז עושים מה שצריך...
 

boriska1

Member
משתי סיבות:

א. למדתי יש אמרה אצל מהנדסים - מה שעובד טוב,אל תגע בו.עכשיו זה במצב בית חרושת
ב.זה עולה יותר מ2000 ש"ח, כולל מותחנים וכולל עבודה. לגבי החגורה השתכנעתי שאפשר (לא אני,אלא בעל מקצוע) לראות ויזואלית אם זקוק להחלפה. השאלה לגבי מותחנים?
 

xrlmike

New member
2000 ש"ח יקר להחלפת טיימינג לרצועת אביזרים נשמע סתם תמוה

איזה רכב זה ?
 

boriska1

Member
זו לא חגורת טיימינג . חגורה שמחברת את האלטרנטור מזגן וכו"

מדובר על וולווS60 שנת 2015
לדעתי אין לו רצועת טיימינג,טעון בדיקה. בכל אופן לא מופיע כטיפול 90000
 

xrlmike

New member
זה הובן - מה שלא הובן איך החלפה זו עולה 2000 ש"ח

אם אכן המותחן כל כך יקר אז במחיר הזה שווה להשקיע את שעת העבודה לפרק אותו ולבדוק את מצבו האמיתי מחוץ לרכב
ובאותה הזדמנות להחליף את הרצועה שזולה משמעותית
לא לעשות כלום כי זה עדיין עובד זו הדרך להיתקע ואח"כ להתלונן שהרכב לא אמין
 
זאת חגורת אביזרים

כמה ק"מ נסע הרכב?
כעיקרון עדיף לא להחליף מכמה סיבות:
1. שמא יחליפו לך למשהו חלופי. זה אולי מעט פחות טוב מהחגורה שהגיעה עם הרכב מבית החרושת.
2. לעתים העבודה ולא רק המוצר החלופי בעייתיים. למשל אצלי בפיקנטו יש לסירוגין רעש מהמדחס מזגן שהופיע אחרי שהחליפו רצועת אביזרים בטיפול שגרתי לפני כ3 שנים. שוכנעתי להחליף כי עלתה רק 90 שח במסגרת הטיפול. אבל ראיתי כמה מאמץ הושקע להחליפה. לא נכנסה בקלות ומשכו מאד חזק.
זאת הייתה טעות להחליף. הייתה תקינה והכל עבד יפה.
כמובן שלא תיקנתי את המדחס המרעיש לעתים לסירוגין מאז. המזגן מקרר היטב ואין לי עניין להכנס להוצאות מפוקפקות עת המזגן מקרר ומחמם היטב. טיפונת רעש לא מטריד אותי. כיום הרכב נוסע הרבה בבינעירוני ובפיקנטו רעש הרוח חזק בהרבה מאיזה מיסב במדחס המזגן.
כשיתקלקל לגמרי/יתקע אז אתקן. כבר 3 שנים חלפו והרעש לא החמיר בכלל ואין הפרעה בתפקוד המזגן או הרכב.
3. היה לי אור אדום של העדר טעינה לסירוגין. שאלתי כאן והמליצו לא למהר לתקן. בנוסף המליצו לחזק אומי הדקי המצבר וזה פתר לי הבעייה לגמרי. הרכב תלת צילינדרי ויש ויברציות. אני נזכרתי שאותו דבר היה כשרכשתי את הרכב ב2012. רכב חדש עם בעייה זהה והידקתי המצבר. חבל ששכחתי.
ככה שבארץ הרמה המכונית פושרת ולא כדאי לגעת בכל מחיר.
&nbsp
הבעייה של האלטרנטור הוכיחה לי שלעתים ספקטרום הבעיות חוזר על עצמו. הניסיון חוסך זמן וכסף.
&nbsp
4. בוריסקה1. כאיש ימין לאיש ימין אחר: אני סומך הרבה יותר על האינטרפרטציה הפוליטית שלך. מה קרה עם כח''ל?
 

xrlmike

New member
רצועה מקבלת סדקים קטנים בצד הפנימי שנוגע בגלגלות

ושם צריך להסתכל היטב בנקודה שהרצועה מכופפת - אחרי 90 אלף וחמש שנים מאד סביר שיש הרבה סדקונים שמצדיקים החלפה היצרן לא סתם קבע את זה
לגבי המותחן - כשאין עליו עומס אפשר להרגיש עם המיסב תקין - נכון לא נותן כמה נשאר לו אבל מרגישים מייד אם לא מסתובב חלק ואז חייב החלפה
בדקת מחיר למותחן ברשת לא בארץ?
וזה שמכונאי אחד עשה עבודה גרועה על הרכב שלך זה לא הצדקה לא לטפל טיפול מונע ולמשוך עד כשל - המון רצועות אביזרים מוחלפות בשנה בלי נזק בכל מוסך גדול פעולה סטנדרטית לחלוטין
 

boriska1

Member
אני מדבר על מחיר הטיפול במוסך וולוו. אני לא יכול להביא חלפים

משלי.
השאלה שלי בלא לגעת מה שעובד טוב,זו שאלה כללית. לא מנסיון. ההנחה הבסיסית שמה שמורכב בבית חרושת,טוב ממה שמכונאי הכי מיומן עושה.
 

xrlmike

New member
הנחה מאד בעייתית במיוחד כשמדובר בחלק שמיועד להחלפה סדרטית

רצועה ומותחן מתוכננים להחלפה על מספר ק"מ זה לא גיר או מדחס שלא נוגעים עד שלא מתקלקל
יש לך רכב איכותי ואתה דואג ומטפל במוסך מרכזי - משהו שאני עושה גם כן וזה יקר
במצב הזה ובתנאים הללו לא לקיים הוראות יצרן זה מוזר בעיניי, כמו לא להחליף שמן בזמן - ואם אתה לא סומך על המכונאי תחליף מוסך
זה יקר אבל זה הרכב שבחרת וזה חלק מעלות החזקתו לנסות לקצץ בדברים בסיסיים כמו רצועת אביזרים ומותחן זו גישה שבהמשך תפגום קשות באמינות
אתה מתכוון להחזיק וולוו משומש במצב טוב אז אין ברירה אלא להשקיע (קנית משומש אז במחיר הקנייה חסכת המון מול חדש)
מכונאי מיומן באמת עדיף על הרכבת בית חרושת עם כבר
 
לא נכון

כשאתה שוקל פעולה מסויימת תחזוקתית או אחרת אתה צריך להביא את מכלול השיקולים בעד ונגד
למשל מהו השיקול נגד?
מה הנזק שייגרם אם תדחה את הביצוע.
זאת לא רצועת טיימינג. רצועת אביזרים אחראית על האלטרנטור ועל המדחס. כיום ההגה חשמלי.
משאבת מים? תדלק אתראת חום מנוע
אלטרנטור? תדלק אתראת העדר טעינה
מדחס? המזגן לא יעבוד/יקרר
&nbsp
אם נקרעת הרצועה יש צירוף תקלות כפי שרשמתי ותלוי ברכב אבל, אין נזק לבד מאי הנוחות של ההגעה הדחופה למוסך. לכל היותר גרר. אני טוען שהסיכון לזה הוא קטנטן. היצרן קבע מידי 90k כדי שיהיה זהה לזמן של ההחלפות העתידיות שאינן במפעל.
בהחלט עבודת המפעל מאפשרת בהתחלה מרווח נשימה.
&nbsp
 

xrlmike

New member
לא לבצע משהו שבסבירות גבוהה יגרום לגרירת הרכב למוסך

באיזשהו שלב ושבכל מקרה מתישהו צריך לעשות זאת אולי מתאים לסטודנט תפרן שיחסוך כל שקל ולא יתרגש מלהיתקע בשישי בלילה באיזה חור
לא נשמע לי התנהגות הגיונית למישהו שקונה רכב סלוני יוקרתי שכל מה שירוויח מהדחייה זה דחיית ההוצאה בשנה תוך הסתכנות מיותרת בתקיעה ואי הנוחות מכך
באיזשהו שלב חלקנו מגיעים למקום בחיים שדחיית הוצאה בשנה לא שווה את חוסר הנוחות - זה בד"כ גם השלב שאתה מרשה לעצמך רכב יותר מפנק
&nbsp
 
''סבירות גבוהה יגרום לגרירת הרכב למוסך''???

מאיפה אתה מביא הנתונים הללו?
בלי אלטרנטור אפשר לנהוג בלי בעיות עד למוסך. למה ההפחדות.
אם היצרן דורש 90k או 5 שנים אז בסבב הראשון שזה הסבב הראשון אחרי בית החרושת זה לפחות כפול.
שים לב שהיצרן אומר לבדוק ולא אוטומטית להחליף. למה היצרן לא מורה לבדוק כבר אחרי 60k?
לקחת את זה לכיווני סטודנט תפרן. זה לא נכון. אם אפשר לדחות לטיפול בשנים הבאות בלי כל נזק, האם זה קשור לסטודנט תפרן?
 

xrlmike

New member
זו בסה"כ רצועה והיא תקרע במוקדם או מאוחר אם לא תוחלף

ולא סביר להגיע בכוונה למצב הזה בתחזוקה סבירה של רכב
אין לך שום דרך לדעת שהיא תחזיק אפילו עוד שנה, ואני נוטה לקבל את עמדת היצרן
מבחינתי לא סביר שיסע במצב שבו יש לו נורות אזהרה דולקות וחוסר וודאות מתי הרכב יעמד ולא יזוז (מה שיקרה ללא אלטרנטור פעיל לאחר X ק"מ שאתה לא יודע מהו - במיוחד עם זה יקרה בלילה ואז הוא גם ישאר בלי אורות אזהרה) לא לכולם מתאים לחכות לכשל ולרוץ למוסך באותו רגע ו/או להתקע בדרך עליו
בתחזוקה נכונה של רכב אין שום סיבה להיכנס למוסך מעבר לטיפולים השוטפים - ולהחליף בזמן את הדברים המתבלים גם אם זה לאחר80-90% מאורך חייהם ולא למשוך ל 100% וליצור כניסות נוספות למוסך - זה בדיוק אלמנט הנוחות שדיברתי עליו שאכן מייקר את האחזקה
 
טוב מאד שיש וורסטיליות של דיעות

אם יקרא את כל המתייחסים ימצא שלא כולם כאן חולקים דיעה זהה.
&nbsp
אני שוב מדגיש שבספר רכב רשום רק לבדוק ואילו המוסכים בארץ ''מגדילים ראש'' ומחליפים באינטרוול הזה. הגדלת הראש מגולגלת על הלקוח אשר מפחד ליטול סיכונים גם אם הם בטלים ב60.
&nbsp
 

xrlmike

New member
בדקת בספר רכב של פותח השרשור?

הוא כתב: "הוראות יצרן אומרות להחליף חגורה ומותחנים בכל 90,000 ק"מ"
&nbsp
להחליף לא לבדוק אתה החלטת שמספיק לבדוק ואפילו זה לא הכרחי - זכותך
 
למעלה