נורת "מנוע" נדלקה ברכב

oren1012

New member
נורת "מנוע" נדלקה ברכב

הי


ברשותי מיצובישי אווטלנדר 2016 . הרכב יד שניה נמצא אצלי כחצי שנה. עד עכשיו ללא בעיות.


לפני כיומיים כשבאתי להתניע (הצתה בכפתור) הרכב כאילו גמגם לי.. כאילו הסטרטר לא תופס-המצב גמור.


אחר זמן מה בכלל לא היה חשמל ברכב. חיברתי כבלים וניסית להתניע. הרכב קיבל חשמל בעקבות זה אך לא הותנע. ניתקתי כבלי ושוב אין חשמל.


הבנתי שחייב להיות כבלים- חיברתי שוב ולאחר התעסקויות ומשחקים (ופרפורים של ההצתה) הרכב הותנע.


נתתי למנוע זמן לעבוד ונסעתי על הרכב- הכל דבש!


לגופו של עניין, אחרי שהתנעתי את הרכב נדלקה לי נורה צהובה של "מנוע" . מעבר לזה הכל טוב. לפני שאני רץ למוסך לבדיקה חשבתי שסתם הנורה השתגעה ואחרי איפוס היא תעלם.


אני יודע שניתן לאפס על ידי ניתוק המצבר.


שורה תחתונה, האם כדאי לבצע? האם אני יכול לגרום נזק אם אנתק? האם הכי טוב ללכת למוסך ולשלם את חיבור הרכב למחשב? כל עצה תתקבל בברכה.


תודה רבה ובשורות טובות
 
היי אורן. אני לא מאמין שמישהו יגבה ממך

תשלום עבור חיבור המחשב.
אבל אם הכל עובד כעת טוב יכול להיות שהיה שיבוש מסויים כנראה זמני בעת ההנעה עם הכבלים או בגללה.
יש מצב שאם תנתק המצבר זה יחלוף אחרי נסיעה ויש מצב שיחלוף אחרי זמן גם אם לא תנתק המצבר ככה שהייתי מציע לך לחכות ולא לרוץ למוסך.
מצד שני האם המצבר תקין? או שזה אותו המצבר משנת 2016? אם ישן הייתי מחליף המצבר לאחר בדיקתו
 

enigo

New member
גובים, וסכום לא מבוטל

אני נוטה להסכים עם ההמלצה פשוט לחכות. כנראה שנסיונות ההצתה יצרו בעיה שהדליקה את הנורה, וזה יעלם מעצמו.
 

oren1012

New member
תודה

אכן גובים (בדרך כלל כ 250 שקל וחבל..)
אנסה כהמלצתכם להמתין. אם לא יחלוף אנסה לנתק מצבר. ואם כלום לא יעזור אולי באמת אגש בסוף לבדיקה במוסך.

תודה רבה!
 

enigo

New member
לפני ניתוק מצבר, שיכול לגרום לכל מיני בעיות

פשוט תזמין מחו"ל דונגל obd, שיאפשר לך, בשילוב אפליקציה מהרשת, לאפס את הנורית באותה דרך שהמוסך עושה.
 

mkr

Member
חבל על ההמתנה. נתק מינוס לשתי דקות ותחזיר.

סביר שהנורה תתאפס. אם התקלה קיימת, היא תידלק שוב אחרי מס' דקות של נסיעה.
 

enigo

New member
ואתה תאפס לו חלונות אם במקרה הרכב שלו

הוא מאלו שבו ניתוק מצבר מוציא אותם מאיפוס?
 

enigo

New member
נדמה לי שעניין החלונות היה בפורד פוקוס

דור שני. ברכב אחר, עם מערכת מולטימדיה בהתקנה. קוקית, המערכת השתגעה כשהחליפו ברכב מצבר. ברמה שדרשה התערבות טכנאי.
בגדול, יצא לי לראות בכמה ספרי רכב המלצה לחבר מקור מתח לגיבוי כשמחליפים מצבר, כדי למנוע פגיעה במערכות אלקטרוניקה ברכב. נכון שיצרנים בדרך כלל נוטים לצד החומרה, אבל הם לא היו כותבים את זה אם הסיכון היה אפס.
 

mkr

Member
ואם הסיכון לא אפס, אז מה?

לפני שמחליפים מצבר עם מקור מתח גיבוי, מה החוויה ?
שהרכב לא מניע. כי המצבר נגמר. אף אחד לא מחליף מצבר בהתנדבות.
אז זה שטויות.
אם מנתקים מינוס, לא אמור לקרות שום דבר.
 

enigo

New member
אתה חושב שמצבר זה דלי - או שיש בו חשמל או שלא? זה לא עובד

ככה.
התנעת רכב היא אחד המשימות הקשות ביותר של המצבר. הרבה אחרי שהמצבר כבר לא יכול להתניע את הרכב, עדיין המתח שלו גבוה מספיק כדי לשמור על פעולה תקינה של כל מערכות החשמל, או לפחות כדי לשמור על הזיכרון של אלמנטים כמו מנגנון חלונות החשמל.
נכון, לפעמים הכיול מחדש הוא די פשוט - לפעמים פחות, ובכל מקרה צריך לדעת מה עושים, או שאחרת צריך לגשת למוסך.
 

the annonymous

New member
בכל רכב עם מנגנון שמוריד את החלונות כשיש משהו שמפריע להם

להיסגר עד הסוף צריך איפוס.
&nbsp
בדרך כלל מדובר בהליך פשוט אבל עדיין צריך לעשות אותו.
 

Luminatis

New member
לא יוצא מאיפוס מכזה עניין
רק אם תפריע לחלון להסגר כמה וכמה פעמים אז יצא מאיפוס.
אגב עוד אסטרטגית עבודה מעניינת שעליתי עליה עם הרמה אוטומטית של חלונות:
אם תפעיל את החלון כמה פעמים ברציפות, בערך חמישים פעם, מבלי שיגיעו לסוף מהלך למעלה או למטה, החלון גם יצא מאיפוס.
 

enigo

New member
אולי לא תמיד, אבל בהחלט בחלק מהמקרים הוא יוצא מאיפוס

אפילו זוכר התייחסות לעניין בספר רכב של רכב כלשהו - שאם המצבר מתנתק או מתרוקן לחלוטין החלונות ידרשו איפוס מחדש.
 

Luminatis

New member
ניתוק מצבר- ברור, כל שאר מצבים לא יוצא מאיפוס
בכל אופן, לא אמור.
 

the annonymous

New member
250 שקל זה מחיר של חצי מיכל דלק.

אני הייתי קופץ ולו מתוך סקרנות לדעת מה הדליק אותה.
 

enigo

New member
או של 40 כיכרות לחם פרוס, 35 קילו

אורז איכותי, 62 קילו פסטה, בערך 250 ביצים (תלוי בגודל) ושכר של יום עבודה בשכר מינימום - ברוטו, לא נטו.
יש מי שמוכן ויכול לשלם מחיר כזה בשביל הסקרנות, יש מי שלא. בטח כשיש פתרונות זולים יותר (גם אם איטיים פחות).
וזה לפני שנגענו באפשרות הלא ממש לא סבירה שהמוסך יטען שצריך להחליף משהו שלא בטוח שצריך.
כשלי נדלקה פעם נורה כזו (בדיעבד בגלל דלק באיכות נמוכה), המוסך הראשון שאיתו דיברתי טען שזו בעיה מוכרת בדגם הזה וכנראה שהממיר מת, אבל הוא ממליץ להחליף קודם חיישן חמצן (היה סביב אלף שקלים בזמנו) כי לפעמים הבעיה בו והוא זול יותר.
אחרי זה פשוט איפסתי את הנורה - והיא לא נדלקה שוב...
 

the annonymous

New member
לבחור מוסך שאתה סומך עליו זה כבר משהו אחר

לגבי ההשוואה למחירים של דברים אחרים, הרבה יותר זול לנסוע באופניים.
&nbsp
כשמחזיקים רכב צריך לקחת בחשבון שהוא גם עולה ו 250 ש"ח זה לא סכום גבוה במונחים של אחזקת רכב.
&nbsp
 

enigo

New member
נכון, זה לא סכום גבוה יחסית, אבל עדיין לא מעט כסף

ומה שיותר חשוב - כנראה שלא סכום הכרחי.
אם צריך להוציא אלף שקלים על החלפת בלמים, נגיד, אז אין מה לעשות וצריך לעשות בהקדם. במקרה הזה יש מה לעשות.
 

enigo

New member
אגב, זה לא תמיד בעיה של "מוסך לא אמין"

עובדה שגם המוסך בדוגמא שלי לא הלך ישר לפתרון הכי יקר אלא הציע פתרון אפשרי זול יותר.
העניין הוא שהם גם בני אדם, ועושים טעויות - ואולי לא במודע הטעויות הללו הן בדרך כלל לטובתם.
לפעמים זה גם מתוך זה שהם חושבים שזה לטובת הלקוח. כמו שאמר לי פעם מכונאי, כשלא הבנתי למה הוא מציע להחליף רפידות שעוד היה עליהן לא מעט בשר "כן, יש לך עוד בשר על הרפידות לחמשת אלפים ק"מ, אולי יותר, אבל רציתי לחסוך לך לבוא למוסך שוב עוד שלושה חודשים"...
&nbsp
 
למעלה