.

ANZ1

New member
פעם במוו 330 היה עם מנוע 3 ליטר והיום עם 2

חברות שומרות על שמות של דגמים ומנועים למרות שהכל משתנה,
ככה הלקוחות ירגישו בבית.
גם אם זה מאבד לחלוטין את ההיגיון המקורי של חלוקת השמות.
 
וואלה

היה לbmw הגיון נפלא ופשוט בבחירת שם הדגם: שהכיל גם את שם הדגם (ספרת המאות) וגם את נפח המנוע (המספר המורכב מספרות העשרות והיחידות. זהו מספר הדצי-ליטרים.
למשל במוו 325 זאת סידרה 3 עם מנוע 2.5 ליטרים (=25 דציליטרים)
מאז באמת התהפכו היוצרות ונפח המנוע מנבא לא מדוייק ולא קורלטיבי להספק המנוע.
 

חן 1111

Active member
זו השוואה לא טובה כי מנוע אחד הוא עם טורבו

וזה מנוע טורבו מודרני כך שהנתונים מטעים. המומנט המרבי הוא אולי ב-5000 סל"ד אבל למיטב ידיעתי הוא מגיע למומנט כמעט כזה כבר מ-2000 סל"ד ועד 5300, משהו כזה. כך שזה מנוע "גמיש" מאוד והנהג מרגיש סחיבה טובה כמעט בכל תחום סל"ד.
המנוע השני הוא מנוע אתמוספרי סטנדרטי, שמכוון לגמישות ולא לביצועים. אז מה שבעיקר מאפיין אותו הוא שהמומנט מתקבל בסל"ד נמוך יחסית, כלומר סחיבה טובה במהירות שיוט. כמו שהזכירו כאן, יש למנוע הזה עוד גירסה, עם הספק ומומנט יותר גבוהים, אבל בה המומנט המקסימלי מתקבל ב-4500 סל"ד, כך שהמנוע כנראה פחות גמיש וצריך לעלות לטורים גבוהים כדי ליהנות מהביצועים שלו. אני כותב כנראה כי צריך לראות את כל עקומת המומנט כדי לדעת איך הוא מתנהג בכל סל"ד.
 

ANZ1

New member
אפשר לתת הרבה דוגמאות איך אפשר להשיג מאותו נפח הספקים שונים

דוגמא : פיגו מייצרת היום שורה של מנועי 1.6 ליטר בנזין
יש להם היום טווח גדול של מנועים עם הספקים שונים 75 כוחות סוס, 90, 110 , 125, 165 , 180, 225, 270 ו 300 כוחות סוס
וכולם ממנועי בנזין בנפח 1.6 ליטר שמיוצרים היום באותה חברה בכל מני טכנולגיות ותוספות.
 

enigo

New member
אתה בטוח שפיג'ו מייצרת מנוע 1.6 ל'

שמפיק 75 כ"ס? זה הספק נמוך יותר משל מנוע ה-1.2 האטמוספרי שלהם...
 

ANZ1

New member
בדקתי וכן ולא

פיג'ו מייצרים מנוע 1.6 ליטר עם 75 כוחות סוס
אבל... הוא דיזל
 

enigo

New member
אה, או. קי, המנוע הישן בגרסה החלשה

ששירת גם את הברלינגו הקודם. חשבתי שהם כבר נטשו אותו לטובת ה-1.5 ל'.
זה לדעתי עוד דוגמא של מנוע מוגבל בכוונה, כדי ליצור בידול בין גרסאות.
לפעמים גם חותכים החוצה אלמנט כמו מצנן הביניים במנוע החלש יותר, אם כי לא בטוח אם זה עוד קיים. היה בזמנו ב-HDi הראשון, בנפח 2 ל' (ה-90 כ"ס היה בלי מצנן ביניים, ה-110 עם).
 

חן 1111

Active member
כי כל מנוע הוא שילוב של פשרות.

כל יצרן יודע איך להגדיל את ההספק של מנוע בנפח נתון, אבל יש לזה מחיר. או מחיר בכסף, ואז המוצר (הרכב) יהיה יקר יותר ותחרותי פחות, או באורך חיים, אמינות, צריכת דלק, זיהום אוויר....
חוץ מזה הספק מקסימלי זה רק נתון אחד. צריך לבדוק גם את המומנט, ובאיזה סל"ד מקבלים אותו. בדרך כלל, במנוע אתמוספרי, כשמעלים את ההספק, זה אומר שמעלים את המומנט בסל"ד הגבוה, לפעמים על חשבון המומנט בסל"ד הנמוך. ואז מקבלים רכב עם ביצועים גבוהים כשסוחטים אותו, אבל "סוחב" פחות בחיי היום יום, בסל"ד ביניים. לפעמים זה טוב ולפעמים לא. תלוי לאיזה קונה ולאיזה שימוש זה מיועד.
 
כל הטריקים המכניים במנוע ידועים

יש רכבים שבהחלפת צ'יפ אפשר להוסיף להם 30 כוח סוס
בישראל זה בתוספת תשלום כ 3000 ש"ח .
זה רק לחרמני מהירות . שיסעו לרוסיה יוכלו להטיס מיג 29 בתשלום
אולי זה ירפא את הסטיה .
https://www.youtube.com/watch?v=JL_YMC5ikiI
 

boriska1

Member
הייתה לי הזדמנות.לא עשיתי בגלל המחיר.וחבל. עכשיו אין לי

וגם כבר לא לגילי
 
אין חכם כבעל נסיון, לנסוע מהר יותר זה לא אומר שתגיע יותר מהר

באגד הבינו את זה והחליפו את שיטת התשלום והעליה לאוטובוס
כך שהיא יותר מהירה בהרבה . התחנות והעצירות הן שמאריכות את זמן הנסיעה .
מהירות הנסיעה לא מקצרת אותה.
בנסיעות ארוכות ממש זה לא עובד . אז מה ? עשיתי 2000 ק"מ ב 3 ימים וחבר שלי ביומיים . אבל הוא התאמץ הרבה יותר ממני וישן פחות . אני נסעתי על מי מנוחות.
בישראל אין בכלל להיכן למהר . מי שנוסע מהר ירויח בקושי 5 דקות על נסיעה של 150 ק"מ.
לא רק מן המהירות נגמלתי , גם מכל הזיגזוגים ועקיפות מסוכנות .
 

WarDog

New member
אל תתן לזה שאגד לא בוחרת את שיטת התשלום לבלבל אותך.

שיטת התשלום ואפון העליה לאוטובוס (כל הדלתות או רק הקדמית, רבקו או מזומן) נקבעים ע"י משרד התחבורה ולא החברות עצמן.
 
העבודה בעיניים זה הסטרט סטופ , מיותר לגמרי

תשבית את המערכת המטופשת והמעצבנת הזו ושים מצבר רגיל .
מצבר סטרט סטופ אכן יותר יקר לכן החיסכון המועט בדלק
הולך לאיבוד .
 

boriska1

Member
סטרט סטופ, זה חלסטרה רצינית.אני מנתק אותו בכל נסיעה

זה מעצבן. הבעיה בהגדרות האוטו לא ניתן לביטול.
 

enigo

New member
אם אתה מנתק בכל נסיעה, יכולת להסתפק

במצבר רגיל, שהיה עולה סביב חמש מאות שקלים (לפחות בימים כתיקונם).
 

boriska1

Member
לא ידעתי את זה.י אין לי מספיק ידע. אני לא יכול לעשות ברירת

מחדל שלא יופעל.וכמובן אני שוכח לנתק עד הרמזור הראשון.
 

enigo

New member
מצבר שמתאים למערכת עצור/סע, נקרא לפעמים גם

מצבר ג'ל, הוא אכן יקר יותר. גם החלפה במוסך יבואן היא בדרך כלל יקרה יותר.
לא יודע אילו הגדרות היה צריך לעשות - פעם ראשונה שאני נתקל באמירה כזו. אם מצבר מוחלף כראוי, עם מתח גיבוי בזמן ההחלפה, לא אמורה להיות השפעה על הרכב.
 
למעלה