מי שמחפש רכב בימים אלו, אל תקנו תשכרו

  • פותח הנושא ANZ1
  • פורסם בתאריך
אני מניח שאתה התהפכת כעת על גנץ

על שבגד בך ובדומיך לאחר בחירתכם בו.
&nbsp
שלא לדבר על הבוז שאתה רוחש למושג דמוקרטיה אמיתית: ככה נראות מפלגות שמאל. כולן כגוש אחד נטולות דמוקרטיה. ככה כל ה15 של גנץ קיבלו הוראה והתייצבו למלאה. וגם כל הקבוצה של יהיר לה-פיד. ואז אתם מעיזים להלין על הליכוד הדמוקרטי היחיד מכל המפלגות בישראל כיום.
 

enigo

New member
אתה מתכוון הליכוד שמחתים על טופס נאמנות למנהיג העליון?

הליכוד שבו מוקיעים חבר מפלגה וותיק ורב זכויות כ"בוגד" על עצם זה שהעיז להציג מועמדות מול המנהיג העליון?
אתה מדבר על הליכוד הזה? כי נראה לי שאתה מדבר על מפלגה אחרת לגמרי, שרק במקרה יש לה שם דומה...
ואם דיברנו על כחול לבן והציות העיוור - חברת כנסת מחוסן לישראל התבטאה, בפומבי, נגד המהלך של גנץ - תזכיר לי מתי קרה משהו דומה בליכוד של fearless leader? חברת כנסת אחרת, מכחול לבן, התבטאה, גם כן בפומבי, שגנץ עשה את הדבר הנכון - למרות שהיא מהחלק של יאיר לפיד. וזה לפני שדיברנו על שני חברי המפלגה שלא הסכימו לתמוך בממשלת מיעוט בתמיכה של המפלגה המשותפת.
תזכיר לי מתי מישהו בליכוד העז לחשק את הוד ביביותו, שלא לדבר על לצאת נגדו ישירות או להמרות את פיו?
אני יודע שנפש האדם שואפת תמיד לראות את המחנה שלו כצודק והטוב, ואת האחר כרע וטועה. אבל קצת הוגנות, בכל זאת - תסתכל על המפלגה שאתה כל כך אוהב, תסתכל על פעולות הדברת המתחרים האינטנסיביות והמתמשכות שביבי עורך במפלגה, ותגיד לי על איזו "דמוקרטיה אמיתית" אתה מדבר. איפה לימור לבנת, בני בגין, דן תיכון, סילבן שלום ועוד שמות רבים של בכירים בעלי זכויות מההיסטוריה של המפלגה? כולם עדיין בחיים, להזכירך. מה קרה לכחלון כשהוא צבר פופולריות? לגדעון סער?
אז אל תשלה את עצמך - פשוט השלם עם זה שאתה שייך למפלגה של איש אחד, שהועלה לדרגת אליל לא בגלל שהוא באמת כזה גדול, אלא בעיקר כי הוא דאג להקטין את כל מי שסביבו.
 
ועדיין גדעון סער התמודד ולא אונה לא דבר

אתה בוחר להתעלם מהבחירה הדמוקרטית של בעלי זכות הבחירה לליכוד שהיא המפלגה היחידה הדמוקרטית.
האם נתניהו זייף את הבחירות. לימור ליבנת ואחרים שפרשו עשו זאת לפי החלטתם. הבוחרים לא תמכו בהם כפי שרצו. ככה זה בפוליטיקה דמוקרטית. אבל לפחות הציבור בחר. זה לא כפי שאצלכם, המנהיג בחשכת הלייל.
&nbsp
בחרת להתעלם מהשאלה:
מה קורה אצלכם בערוצי השמאל. למה אתם מגדלים כל פעם נביאי שקר ולא לומדים לקח.
אני מראש כתבתי לכם שאין מצב שהמפלגה הקוודרי-ראשית שלכם תחזיק מעמד.
סירבתם להבין ונקלעתם למפח נפש.
 

enigo

New member
החלטת שאני שמאלני, שזה יפה לך

יפה כמעט כמו להחליט שהמפלגה שיעלון, הנדל ושות' חברים בה היא מפלגת שמאל. אה, שכחתי, ההגדרה החדשה לשמאל היא לא לפי כלכלה ולא לפי עמדה מדינית - זה לפי מי שבעד הנאשם ומי שנגדו...
ומי שפרשו פרשו כי הבינו שאין מקום לבעלי עמוד שדרה במפלגה של ביבי.
ולהזכיר לך את קריאות הבוגד שקיבל סער - אדם עם זכויות רבות במפלגה - רק על עצם זה שהעז להתמודד?
ואגב, יפה לך להתעלם מזה שגם המערך היא מפלגה שבה ראש המפלגה נבחר. אבל זה בסדר, לא ציפיתי למשהו אחר ממאמיני ביבי, שהספר הנערץ עליו הוא כנראה 1984 (אחרי הספר שהוא כתב, כמובן)...
 
בוודאי שאתה שמאל. אל תתחבא

אל תשפוט לפי האוזנר והנדל אלא לפי מי היה מוכן לבנות קואליציה בתמיכת המשותפת ומי לא הסכים.
לכן לוי וה2 שמניתי קודם הם ימין. השאר מכח''ל הם שמאל. ולכן גם אתה שמאל.
פשוט, נכון?
גם אלה שינסו למרוח (ויצליחו רק אותך) ויגידו שזה בשביל להרשיע את נתניהו, האם אתה תהיה מסוגל להבין שיש עניין של סדרי עדיפויות?
כדי להצדיק את הלך נפשך הרעועה אתה תגיד שהמשותפת אזרחים וטיבי יכול להיות שר בריאות. אתה והנמלה והאנז1 ועוד כמה שכאן, אתם כולכם תסכימו ואילו אני לא אסכים.
עכשיו הבנת איך ידעתי שאתה שמאל?
&nbsp
לכן, השאלה היא איך אתה מגדיר. גנץ ניסה לבנות קואליצית שמאל לאחר ששיקר את הציבור וזה לא הצליח כי לא כל ה62 שלו הצליחו לבלוע את הצפרדע וככה נזלו לו אי אילו אחדים ואתה לא הבנת איך הכל נשמט לכם.
האוזנר והנדל עמדו בלחצים כבירים של בוגי יללון שצווח עליהם שיחזירו המנדט, היה להם ברור שהימניות שלהם שרפה אותם במפלגתם. בכנסת הבאה הם לא ישבו לא אצל גנץ ולא אצל יהיר. אבל יללון בהחלט חבר לשמאל עקב רצונו העז ל''התנקש'' בנתניהו. האם גם אתה חברת לשמאל מאותה הסיבה? או שינקת שמאל משחר נעוריך ולא הצלחת להשתחרר עד הלום (והיות שכך, גם לא תצליח)
&nbsp
באשר לסער: הוא לא נבהל מקריאה כזאת או אחרת. אני תמכתי בביבי ולמרות זאת אני מסכים לגבי זכותו של סער להתמודד וגם עם כך שהוא ''בעל זכויות'' ושהוא נכס למפלגה (ואדגיש כי הליכוד משופע בכשרונות: אדלשטיין, לוין, אוחנה, ארדן ועוד רבים אחרים!)
 

enigo

New member
כן, בהחלט סדרי עדיפויות - מעדיף את ד"ר טיבי כשר בריאות על

הרב ליצמן, שעסוק בעיקר ב"לעזור" למי שמעדתו, ולעזאזל אם הם פדופילים או שהעזרה מגיעה על חשבון אזרחים אחרים, כאלו שלרוע המזל לא לובשים שטריימל...
להזכיר לך שהוד רוממותו החביב עליך חבר לאנשי המשותפת כשזה היה נוח לו ושירת את מטרתו? ואם תיזכר, הרי שלפי הגדרתך גם הוא שמאלני. אבל בעצם, מי שבעד ביבי הוא ימני, ולא משנה אם הוא בכלל אנטי מדינת ישראל (כי הוא מתעקש לגרור את העתיד שלה לאשפתות בשם "לימודי התורה"), אז ביבי הוא בהכרח ימני. רגע... נוצר כאן פרדוקס...
מה קרה להגדרה של שמאל וימין לפי מטרות מדיניות - למשל מי שמוסר שטחי ארץ ישראל הוא שמאלני (ראש המפלגה היחיד שעדיין בכנסת ומסר שטחי ארץ ישראל לשליטה פלסטינית הוא... נכון! ביבי! שוב הפרדוקס הזה...)? או אולי מי שדוגל בשתי מדינות לשני עמים הוא שמאלני? רגע... מי זה היה שאמר שזה החזון שלו, ויותר מפעם אחת - ואפילו בעודו מכהן כראש ממשלה? וואלה, נכון - זה היה ביבי!
אז תחליט - אם אתה מסוגדי ביבי - אתה שמאלני או ימני?
או שהיום ההגדרה לשמאלני הוא כל מי שמוכן להסתכל על המצב ולחשוב איך אפשר להוציא ממנו את העסקה הטובה ביותר עבור מדינת ישראל, וההגדרה לימני היא (בהנחה שנטשנו לרגע את ההגדרה של "בעד ביבי") מי שלא מוכן להפסיק למלמל את המנטרה "ארץ ישראל השלמה", ובהתעקשות הילדותית הזו עלול, בסיכוי גבוה למדי, לפגוע במדינה בטווח הארוך? זכור שאפילו יקירך השני במעלה, טראמפ, מדבר על חלוקת ארץ ישראל לשתי מדינות (שלא לדבר על ביבי, כמובן, שכאמור אמר זאת כבר כמה פעמים). כך שכנראה חוץ מכמה נערי גבעות ומכחישי מציאות, ברור לכ-ו-ל-ם שזה מה שיהיה בסוף, ראס בן ענו.
הלא רק לפני כמה הודעות היללת את גנץ (ולא הפריע לך שרגע לפני זה הוא היה "מגמגם חסר נסיון") על זה שהוא התפשר ובחר את המוצא הכי טוב לעם ישראל - במקום להתעקש על העקרונות שלו כמו לפיד ויעלון. והנה בנושא ארץ ישראל אתה דווקא מטיף להתנהג כמו יעלון ולפיד. אז תחליט - מה צריך להיות, חכם או צודק? פשרן ששואף לפתרון האופטימלי או עקשן שבסוף נשאר בלי כלום? מה אתה בוחר? האם אתה בכלל מסוגל להסתכל על העובדות ולהתייחס אליהן בצורה אובייקטיבית, או שאתה נעול מדי על ה"רק ליכוד, רק ביבי" מכדי להבין שזה לא גשם - כבר מזמן זה לא גשם...
כן. האמנתי, ואני עדיין מאמין, שממשלה בלי ביבי - והיא בהחלט יכולה לכלול את הליכוד ואפילו להיות ברשותו של הליכוד - תהיה עדיפה למדינת ישראל. כי לא משנה כמה הוא גאון (ואני בהחלט נותן לו קרדיט בתחום), הוא כבר מזמן לא ממוקד בלעשות את מה שטוב למדינת ישראל, אלא במה שישאיר אותו בשלטון הכי הרבה זמן. העדויות לזה הן הרבה יותר מאשר מה שנחשף בחקירות תיקי השחיתות שלו. העדויות לזה הן בהתנהלות הכלכלית שלו בעשור האחרון, שנוגדת באופן חד את המשנה הכלכלית שהוביל כשהיה שר אוצר. ולא רק מה שקרה למדינה תחת שלטונו בתחום הכלכלי, אלא גם מה שקרה בתחום החינוך והרפואה. כדי לשמור את החרדים לצידו כקלף ביטחון (מה שהוכיח את עצמו, ללא ספק, בבחירות האחרונות), הוא שילם להם אתנן שמאיים להרוס את ישראל בטווח הארוך. הרבה יותר מכל מה שעודה, טיבי וחבר מרעיו מסוגל - או רוצה - לעשות. ואגב, ברור לך שהסיבה שהמפלגות הערביות בכנסת טיפסו לשיא חסר תקדים של 12% מכלל המנדטים, מונחת כולה לרגלי ביבי, נכון? אפילו הם מודים בזה...
ושים לב שאני לא זוקף לחובתו את מה שקורה עם עזה - פשוט כי אין לי מספיק מידע כדי לדעת אם היה אפשר לנהל את זה טוב יותר.
אז תמשיך לזעוק "ביבי מלך ישראל!" בקול ניחר, לתייג את כל מי שלא סוגד לו כ"סמולן" ולחשוב שלעוות את שמות היריבים שלו זה לא רק משעשע, אלא אפילו טיעון מנצח נגד הלגיטימיות שלהם - ולהתעלם מהעובדות. זה בטוח יקח את מדינת ישראל למקומות טובים יותר...
 
''מכיר צדיק נפש בהמתו''

אין צורך שתחזור ותאשר שאתה בעד טיבי כשר הבריאות בממשלת השמאל. כבר הסברתי לך את זה לפני כן.
בנוסף, כל מה שהסברת על העבר כולל על ''חבירה'' של נתניהו למשותפת הערבית למטרת הקדמת הבחירות לא רלוונטי לכלום: הוא היה ראש ממשלת ימין והחליט להקדים הבחירות. הם אופוזיציה לממשלה שלו. מה הקשר אם שניהם הצביעו על הקדמת הבחירות. האם לא ברור לך שהוא עשה זאת ללא קשר אליהם?
איפה הדמיון למקרה הנוכחי כאשר כאן רצו לתת להם מנעמים מהשלטון הנה אפילו שר בריאות לדידך.
מה גורם לך עד כדי כך להיות מבולבל? הבסיס הכי פשוט של לוגיקה אמור להסביר לך באופן שהוא loud and clear שאין דמיון. איך אתה כושל עד כדי כך ואיך עולמך מבולבל עד כדי כך? זה הכל עקב חוסר הכרת הטוב. אלה ערכים יהודיים שאיבדת עקב overwhelming ע''י שינאה.
&nbsp
שים לב אני הסברתי לך איך תוכל להבין מדוע גנץ נכשל כי ה62 ''שלו'' זלגו? מה לא ברור לך?
אתה צריך להבין שאין כל דרך אחרת להסביר את החכים שנזלו לגנץ מרשימת ה62 שלו זולת שהם לא שמאל כמוך. זה כמו נייר לקמוס כדי שתידע מי הוא עוד שמאל כמוך (מי רצה להקים קואליציה בתמיכת המשותפת). כלומר מי עוד בעד לחלק מנעמים בשלטון ל"משותפת" ואילו אני בעד לחלק לאחינו הדתיים. יש כאן הבדל. אתה לא מסוגל להבינו אבל האמן לי שאין כאן זהות.
&nbsp
דבר נוסף: ראה, אני כן ''קראתי אותך'' (ואפילו בקלות!) וידעתי שאתה שייך לגוש השמאל (אתה זוכר כעת את ההגדרה הנכונה, נכון?) ולעומתך אתה לא קורא שום כלום אצלי. בעד נתניהו אלה הליכוד אבל לא רק הם. יש גם את הימין והדתיים.
למשל: תשאל את עצמך למה בנט לא הלך עם גנץ? הציעו לו את הכל ולמה הוא לא הלך איתם?
קל להבין כשאתה מבין שהגוש שלכם ללא המשותפת היה קטן בהרבה מגוש הימין. זה לא הפריע לך אבל למי שהוא ימינה ממך זה כן הפריע.
נתניהו הסביר את זה לציבור לפני הבחירות והראה שבאופטימום שבאופטימום, יש לגנץ, לאבודה/מרץ ולליברמן סביב 47 כאשר המשותפת הערבית רק היא מקרבת אותם ל60.
הוא קרא המציאות יפה. סירבת להבין מה הוא אומר וסירבת להאמין לו ואז אח''כ באה המציאות וסתמה הגולל על חלומותיך שבהקיץ. איך ייתכן שאצלך ככה בקלות הקרקע נשמטה מתחת לרגליים והקואליציה שלך נשמטה לה. פליפ פלופ. אתם בשמאל אוהבים לחלום וגם לא נותנים לעובדות לבלבלכם.
&nbsp
את כל הנאום הזה כתבתי כדי שלפחות תפנים שאתה שמאל ועוד איך. אתה יכול להתווכח שיש עוד שמאלנים ואפילו אולי ''גדולים'' ממך. זה אולי נכון אבל אתה שייך ועוד איך לגוש השמאל. ואם ככה למה התחלת את אחד המענים שלך כאן במענה השרשור ככה:
"החלטת שאני שמאלני שזה יפה לך..." בטרוניה, כאילו טעיתי.
אתה צריך להכיר את עצמך ולדעת לרדת לרזולוציות. זה לא ייתכן שגולש די אנונימי שרוכב על פיקנטו מוגפ''מי מנוע 1000 יידע להסביר לך שאתה שמאל.
האמת שהקרדיט אינו שלי: עיניי נפקחו בזכות ה3: לוי הנדל והאוזנר שידעו לבדל עצמם ממך ומשאר גוש השמאל שאליו אתה נמנה.
 

enigo

New member
באמת מעניין למה החרדים נשבעו אמונים לביבי... אולי כי הם

יודעים שאין לו ערכים חוץ מאשר הישארות בשלטון - שזה בדיוק מה שהם מחפשים בשותף. שותף שיתן להם לעשות מה שבא להם בתחום החינוך, שיגדיל להם את הקצבאות כדי שיוכלו לא לצאת לעבוד ויעצום עין כשבכל ישיבה יש שלושה תלמידי דמה על תלמיד אמת...
או במילים אחרות, יזרוק את העתיד של מדינת ישראל לפח כדי להמשיך להישאר בשלטון.
מהצד השני, במפלגת כחול לבן היה שנוא נפשם לפיד, מה שהתעקש לשים את החרדים על אותה מדרגה כמו שאר אזרחי ישראל - משהו שהם פשוט לא היו מוכנים להשלים איתו. ולכן גם היו כל ההתבטאויות שלהם לגבי אי ישיבה עם לפיד - ספציפית. לא היתה להם בעיה לשבת עם כחול לבן, אם היו חושבים שיקבלו מהם את ליטרת הבשר.
גם בנט/שקד לא היו מאוד נחרצים לגבי ביבי - נסה להיזכר בגמגומים שלהם לגבי התחייבות על הגוש לאורך כל התהליך.
אבל כל זה לא ממש רלוונטי לנושא הבסיסי שכאן - שמאלני אמור להיות מוגדר לפי דעה מדינית (במקור בכלל כלכלית, אבל אצלנו זה הסתובב לאורך השנים). אין לך מושג מה דעתי המדינית - מלבד העובדה שאדם ששם את טובתו האישית לפני טובת המדינה לא צריך להיות ראש ממשלה. נקודה. בעצם, זו לא דעה מדינית - זה מוסר פשוט. אז באמת שאין לך אפילו שמץ מושג מה דעתי המדינית, ואתה מסווג, כמו ביבי, את העולם לאלו שבעדו ונגדו, וקורא להם בטעות בשם ימין ושמאל. הרי אפילו לליברמן, אדם שגר בהתנחלות והביע דעות על גבול הגזענות יותר מפעם אחת, ביבי קרא שמאלני כשהחליט לצאת נגדו.
מי שבאמת צריך לעצור רגע ולבחון את עצמו לעומק זה אתה - אדם שמעדיף כשר בריאות אדם חסר ידע מקצועי, ששייך לפלג קטן ובלי בושה פועל לטובת הפלג הזה על חשבון כלל הציבור - אבל העיקר שהוא יהודי. הייתי מציין את המובן מאליו שזו גזענות, אבל לא נראה שזה מטריד אותך. אבל אולי מתישהו תבין שזה פשוט טמטום.
 
כמה קשקושים

לא רק קשקושים אלא המון בורות
&nbsp
לחרדים כולם הציעו כיבודים בלי סוף. גנץ הזמינם ומה הוא לא הציע. תאמין לי. בפרט כשגנץ הבין שאין לו ממשלה עקב הזליגה מה62.
אתה חייב להבין שזה לא רק כסף. תשאל את ליבני שהציעה הכל ואף יותר. כלום לא עזר לה.
&nbsp
שר בריאות בהרבה מאד מקרים (ברובם) אינו רופא. אבל ליצמן הביא מנכל מעולה: בר סימן טוב. מילה טובה אתה לא מסוגל להגיד, אבל, המנכ''ל הזה כלכלן ולמרות זאת, ייצג מצויין את האינטרסים הבריאותיים של הציבור ובהתחלה זה היה אפילו נגד ההסתדרות הרפואית ששם יש הרבה רופאים בעמדות כוח. כאלה שלא רצו להקפיא את המשק מחשש לפגיעה בעבודה הפרטית שלהם. בהמשך גם הרופאים הבינו שאין ברירה אלא לבצע סגר אבל כשבר סימן טוב דרש זאת בהתחלה הוא היה כמעט בודד. אי אפשר שלא להעריך אותו על האומץ הנחישות והתבונה. הוא וביבי לצידו וליצמן, (אותו ליצמן שכולם כולל אותך נהנו ללהג עליו שהעברית שלו מגומגמת ולא ברורה, אדם שנולד בגרמניה גדל בארה''ב ובעברית שלו מאד פושרת,
אבל החלטותיו משובחות. ליצמן וביבי קיבלו החלטות זהירות וטובות יותר אפילו מטראמפ בארה''ב ששם יש לו יועצים ברמה אמריקאית שאין בד''כ דומה לה.
אז כמובן ליצמן אינו חף מטעויות אבל בנושא הקורונה הוכיח את עצמו יפה.
אם היה במקומם איזה יורם לס אז הוא לא היה עושה כלום אלא מחכה לחיסוניות העדר במחיר מוות של סבים וסבתות רבים מדי.
&nbsp
אתה לצערי לא מצליח לתפוס את ההבדל בין ימין לשמאל כפי שהסברת ועל כן אינך מצליח להבין לאן נעלם החלום הרטוב שלכם לקואליציה בת 62
 
כמה עובדות שיורידו לך קצת מביבי

כיום אין ציוד מגן לצוותים רפואיים למרות שליצמן טוען אחרת
קל וחומר לציבור הרחב .
אין חומרי חיטוי בבית מרקחת מרכזי של הכללית
אנשים נכנסים לארץ עם הצהרה מפוקפקת שהם יהיו בבידוד .
לכתי לקנות תרופות , שוק מחנה יהודה בירושלים ברובו סגור אבל יותר מידי אנשים ברחובות בלי סיבה טובה .
בגלל שביבי הוא חזיר קפיטליסטי אז הוא אפילו לא חושב להלאים
מפעלים של ציוד רפואי הרי, הוא שואף להיות ארדואן והוא כן חושב בכוון .
ביבי לא מתאים להיות ראש ממשלה האנגלית שלו זה כבר לא מספיק
לכלום . אם אתה ותואמיך כל כך מתפעלים מדובר אנגלית רהוטה
יש הרבה כאלו שלא יגרמו את הנזקים שביבי עושה .
ביבי עולה למדינה ביוקר תרתי משמע וגם לימין.
בזכותו אתם מקבלים את הערבים בקואליציה העתידית .
 

enigo

New member
תחליט, או שהוא רוצה להיות ארדואן, או שהוא

נגד הלאמות. אלו דברים סותרים...
 
הוא גם קפיטליסט וגם שואף להיות ארדואן

והאידיאל הוא פוטין.
במלחמת העולם ה 2 אפילו פורשה ניסה לייצר טנקים .
פעם המטומטמים הישראלים חילקו מסיכות אב"כ לכל האוכלוסיה אפילו לתינוקות.
לאחר שראו שאין שום טעם בזה הם הפסיקו . זו רמת ההחלטות במדינה
אולימבאמת הימניים צודקים וליהודים יותר מתאים דיקטטור או מלך ?
אפשר להסיט או להלאים מפעלים לייצור ציוד לצלחמה בקורונה
אבל משרד הבריאות אפילו לא קיבל הצעות של יבואנים לציוד מגן .
ציוד שגם אם יקנו ממנו הרבה יוכל להיות שימושי גם הרבה לאחר הקורונה .
מישהו צריך להציל את המצב ואני לא יודע מי .
 

enigo

New member
שוב, בדוק את הנתונים שלך

אולי זה יעזור לך להיות קצת פחות דמגוגי - או לפחות דמגוג יותר מתוחכם.
חברת פורשה הוקמה אחרי המלחמה. פורשה האדם היה חבר של היטלר, ומגויסת לחלוטין לטובת המאמץ הנאצי, במלחמה ולפני - כך שלא היתה שום הלאמה, חברת פורשה לא ניסתה לייצר כלום כי לא היתה קיימת - ופורשה האדם תיכנן טנקים שנכנסו לשירות.
בקיצור, כמעט כל טעות אפשרית...
וכאמור, או שביבי קפיטליסט חזירי (שזה ההפך מאדם שמלאים חברות) או שהוא רוצה להיות ארדואן (שהוא הרבה דברים - אבל ממש לא קפיטליסט מושבע...). אי אפשר גם וגם.
ובעניין הרדידות האופיינית לך - אין לך מושג מה זה אומר להלאים חברה, ויותר מזה - אתה לא מבין שלא צריך להלאים חברה כדי לגייס אותה למאמץ לאומי. יש הרבה דרכים פחות דרסטיות ופשוטות יותר.
אבל פחות דמגוגיות. זה כן...
 
פורשה אם היה כחברה או לא , תכנן ובנה אבי טיפוס לטנקים

אחד מהם היה אפילו היברידי אבל עלה באש .
לבסוף היטלר בחר טנק אחר מיצרן אחר
יש כל כך רבה דברים שאתה לא מבין , טורקיה היא קפיטליסטית
רוסיה היא קפיטליזים חזירי אכזרי . בודאי שדיקטטורה וקפיטליזים שוכנים ביחד .
ברוסיה הקפיטליזים מתאפשר רק לחברים של פוטין .
אז ביבי שואף להדמות לארדואן ( ששמו ארדגן בכלל )
ולהלאים חברות בודדות למאמץ מלחמתי זה לא פוגע בכלכלה חופשית
זה בכדי שתוכל להיות כלכלה חופשית .
 

enigo

New member
היו גם טנקים מתכנון פורשה שנכנסו לייצור

לא שזה קשור לדיון על הלאמה באיזו שהיא צורה.
והלאמה לצורך שליטה ממשלתית במשאבי הייצור זה ההפך מקפיטליזם. לך לבדוק שוב את ההגדרות.
 
הייתה נקודת זמן בשלהי המלחמה שהיטלר רצה טנק

חזק יותר מתאים יותר
פורשה לא הצליח בזאת למרות שפיתח כמה אבי טיפוס.
הטנק ההיברידי שלו עלה באש והוא ויתר .
 

enigo

New member
זה אחד ספציפי. היו כמה וכמה טנקים

בשירות גרמניה במלחמת העולם השניה, וכמובן עוד סוגי רקמ אחרים.
אני חושב שאתה מדבר על הטנק הענק, שהיה אמור לשקול כמעט מאה טון. לא זוכר את שמו.
 

חן 1111

Active member
אתה מתכוון 1000 טון, הלנד קרוזר

תכנון שמעולם לא נבנה.
והטנק הכי כבד של הנאצים שכן נבנה שקל כמעט 200 טון.
 

enigo

New member
אני התכוונתי לזה שכן נבנה

אבל עד כמה שאנו זוכר לא נכנס לשירות, או לפחות לא במספרים משמעותיים.
 
למעלה