.

boriska1

Member
למה דלתות מכונית נפתחות מקדימה לאחור ולא ההפך?

פעם,לפני הרבה זמן,היו לזה סיבות. אם דלת נפתחה תוך נסיעה אז במקום שהיא תפתח,היא נסגרת. אבל מאז זרמו הרבה מים בירקון, הדלתות בדגמים הכי בסיסיים לא נפתחות בנסיעה.
לדלתות הנפתחות הפוך יתרונות גדולים בכניסה ויציאה מהאוטו.
למה?
 

boriska1

Member
שאלה לחכמים.חגורה ומותחן,הוראות יצרן או לפי הצורך

הוראות יצרן אומרות להחליף חגורה ומותחנים בכל 90,000 ק"מ
אם רואים שהחגורה בסדר. האם ללכת לפי הוראות יצרן או העין המיומנת של מכונאי?
 

boriska1

Member
מצבר לרכב. האם עבדו עלי?

בוולוו לפני שנדלקת מנורת אזהרה יש מין התראה מילולית. הייתה לי התראה על מצבר. ניגשתי למוסך וולוו, עשו בדיקה, אמר לי שהבטריה עובדת על כ60% וגם יש קצר בתוך הבטריה. ביקש כ1400 ש"ח על מצבר וורטה וכ1100 ש"ח על שנפ. הלכתי לאוטו דיפו, שם ביקשו בכ300 ש"ח יותר זול. העדפתי לשלם יותר במוסך וולוו, מחשש שהגדרות האוטו תפגענה, והנזק עלול להיות רב מהתועלת.
חזרתי, אני משווה מחירים ברשת, יש מאותן חברות בכחצי מחיר.
לטענת המוסך המחיר גבוה יותר בגלל בטריה שמתאימה לסטרט-סטופ ברכב,דהיינו שהרכב ברמזורים או עצירות ממושכות נכבה ונדלק כשמורידים רגל מהבלם.
זה יכול להיות? עבודה בעייניים? מדובר על בטריה 72 אמפר.
 

boriska1

Member
רוצה ללמוד משהו מהכחמים על מנוע וכחות סוס

מנוע בערה המציאו לפני יותר מ100 שנה.מאז לא השתנה הרבה, יש בלוק,יש צילינדר,יש פיסטונים, יש מצת ויש קרנק שהופך את התנוע האנחית לתנועה סיבובית.העקרון נשאר אותו עקרון,מה ששוכלל במהלך השנים זה מערכות הצתה, הזרמת האוויר והדלק לצילינדרים,תיזמונים , גירים וכד". וכרגיל השאלה למה?
למה מנוע אחד נותן יותר כח ממנוע אחר בעל אותו נפח?
הרי הטכנולוגיה היא אותה טכנולוגיה.אין סודות. לפעמים הבקרים של חברות מתחרות יוצאות מאותו קו ייצור.לצורך הדיון נתעלם מטורבו.
 

boriska1

Member
ואוסיף, אכן היו צריכים לעשות איזה הגדרות אחרי ההחלפה.לא יודע

הגדרות לתפעול האוטו או ציון לתחזוקה.
 

ANZ1

New member
אין הרבה הבדלים ויש הרבה הבדלים

כל חברות הרכב יודעות לייצר מנועים יותר חזקים, או להעתיק אותם מהמתחרים,
אם נוותר על טורבו, הגדשים, תזמון שסתומים משתנה,
וניקח מנועים אטמוספרים מקבילים באותו נפח
גם יש להם הספק די דומה,

ואם נוסיף את כל הטכנולוגיות, זה הכל עניין של ניתוח רצונות הלקוחות,
יש חברות שנותנות יותר במחיר יותר יקר,
ויש כאלו שנותנות פחות במחיר יותר זול,
זה הכל עניין של תמחור,
אם ניקח לדוגמא את אחת מחברות הרכב עם הרכבים הכי פשוטות שיש, עם המנועים הפשוטים,
פיאט, שמוכרת עדיין בישראל את הטיפו, או הפיאט 500 עם מנועים ישנים וחלשים,
אותה חברה גם מייצרת את דגמי אלפא רומאו, את מזארטי ואת פרארי,
וכשהיא רוצה ,היא לוקחת טכנולגיות מפארארי ושמה אותם בפיאט 500.
 

enigo

New member
יכולים להיות הבדלים של 20% ויותר בהספק

של מנועים אטמוספריים.
לפעמים מדובר באילוצים (למשל גודל תא המנוע שיוצר אילוצים על אורך הסעפת), לפעמים אילוצי תקציב, כמו שהזכרת (כן תזמון/הרמת שסתומים משתנה או לא, כן סעפת חניקה משתנה או לא, כן מערכת הזרקה כפולה או לא) ויש גם מכניקה נטו - תכנון מוצלח יותר של תאי הבעירה, הפחתת חיכוך והספק לאביזרים היקפיים, מה שמעלה את ההספק, איזון טוב יותר שמאפשר העלאת הסלד וקבלת הספק גבוה יותר וכן הלאה.
אבל צריך לקחת בחשבון שבעשור האחרון, אולי אפילו עשרים שנה, מתכנני המנועים התמקדו יותר בצריכת דלק ופליטת מזהמים, ופחות העלאת ההספק, לפחות במנועים אטמוספריים (מי שעוד מפתח). גם בטורבו ההספקים די סטאטיים, בגדול, כבר די הרבה זמן. לפחות במכוניות ה"רגילות".
 

boriska1

Member
אביא שתי מכוניות של אותה חברה - וולוו,

וולוו S60T אוט' 2.0 (180 כ''ס) - שנת 2008
הספק מרבי 5500/180 סל"ד/כ"ס
מומנט מרבי 5000/240 סל"ד/קג"מ

וולוו S60אוט' 2.4 (140 כ''ס)- שנת 2010
הספק מרבי 4500 / 140 סל"ד/כ"ס
מומנט מרבי 3300 / 22.4 סל"ד/קג"מ
זה מלוח יד 2
אותה חברה.הפרש של 2 שנים. דווקא המאוחר מנוע גדול יותר עם פחות כח.
לגבי המומנט, שימו לב שזה עם המנוע גדול יותר,מגיע לכח מירבי בסל"ד נמוך יותר. אבל יש להניח שזה החזק יותר, יגיע לאותו כח באותו סל"ד - הנחה סבירה.
לגבי המומנט,גם מגיעים למקסימום בסל"ד שונה.
זה לא 20 אחוז,
במיוחד עם נתחשב בכך שהדגם החדש יותר, מנועו גדול ב20 אחוז והספקו נמוך יותר בכ 23 אחוז
 

ANZ1

New member
התעלמת מאות אחת T

המנוע הקטן יותר הוא מנוע עם מגדש טורבו
והמנוע הגדול יותר הוא אטמוספרי
לכן זאת לא השוואה נכונה
 

boriska1

Member
נכון. לא שמתי לב.אבל אם כבר,בשנים מתקדמות יותר

אותו נפח מנוע מפיק 235 כח סוס כנגד 180 באוטו המדובר.
 

enigo

New member
גרסת ה-140כס היא גרסה מופחתת הספק של

מנוע ה-2.4. הוא שווק גם בגרסת 170 כ"ס. חפש אותה אם בא לך להשוות. וזה הבדל של כ-20%, שנעשה בעיקר כדי לייצר שתי גרסאות נבדלות מספיק. המנוע כמעט זהה.
גם בפולקסווגן היה בזמנו מנוע 1.4 ל' שהוצע בהספק של 100 כ"ס ו-75 כ"ס. ההבדל העיקרי היה תזמון שסתומים אחר ומגביל סל"ד שחתך את המנוע מוקדם יותר. כך שבאופן די מלאכותי התקבל מנוע חלש יותר. מאוד בלט שם שהמנוע נעצר באמצע החלק העולה של גרף ההספק.
 

boriska1

Member
כן. זה בדיוק מה שעשיתי,השוותי עם פולקסווגן ואמריקאיות

ואכן, כפי שכתבת ההבדלים בסדרי גודל 20 אחוז.
 

ANZ1

New member
לחץ הטורבו , כמות מגדשים ,היברידי

לוולו יש היום ליין של מנועי 2 ליטר הם כולם עם אותו נפח
אבל טכנולוגיה אחרת
T4 190
T5 250
T8 390
T8 polestar 405 415
 

enigo

New member
ה-T8 מחבר גם מנוע חשמלי כדי להגיע להספק הזה

אז זה לא ממש נחשב.
שכחת את ה-T6 שמשלב מגדש על ומגדש טורבו ומפיק 306 כ"ס (או אולי כבר טיפה יותר, לא עקבתי).
 

enigo

New member
ידוע. אבל לדעתי לערבב מנוע חשמלי לתוך

הדיון מעוות את התמונה.
 

WarDog

New member
T4 זה מנוע 1.6 ולא 2.0

כמו כן מנועי T6 וT8 הם זהים לחלוטין כאשר T8 מקבל תוספת של מנוע חשמלי מה שמעלה את ההספק הכולל.
 
למעלה