לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
3719437,194 עוקבים אודות עסקים

פורום מכוניות

שלום, הגעתם לפורום רכב של תפוז, הפורום מנוהל ע"י DrorZi מאז מאי 2001 ו  The S t i g מאז 2007
הפורום היינו במה פתוחה לכל מי שרוצה להשמיע את דעתו בנושא רכב, להתייעץ או להתלונן ואינו מיועד לאנשים המכורים בלבד, בפורום מספר משתמשים רב המרכזים בתוכם ידע עצום בין אם בנושאים טכניים ובין אם בנושאי נהיגה .חלום הפורום הוא מסלול ברמה בינלאומית בארץ הקודש, כזה שאפשר לשלם ולעלות עליו עם הרכב הפרטי, בינתיים הפורום ילחם בסטיגמות שספורט מוטורי =  ילדים בני 18 מתלהבים שעושים רייסים מי הכי מהיר בקו ישר בכבישים ציבוריים ושכל מי שנוהג מהר הוא חוליגן. על מנת לשמור על אווירה טובה ולשמר את הרמה הגבוהה (מאוד) שאליו הפורום הגיעה הנה תוספות לחוקי הפורום הכללים של תפוז:
 *הנכם מתבקשים לשרשר הודעות הקשורות באותו נושא (לדוגמה, אם יש שאלות בנושא צמיגים ואתם רוצים לשאול על החלפת צמיגים אצלכם ברכב אין צורך לפתוח הודעה חדשה), אם הכנסתם הודעה ראשית ואתם לא מוצאים אותה עשו קודם חיפוש האם היא שורשרה לטרד אחר בדף.
דבר זה נעשה על מנת לאפשר ליותר הודעות להופיע בדף הראשי.
* לכל משתמש הזכות לטרד ראשי אחד בדף, שאלות נוספות גם אם בנושא אחר ישורשרו לטרד הקיים של אותו משתמש
דבר זה נעשה על מנת למנוע הצפת הדף הראשי ע"י משתמש בודד, תאמיני לי, רואים את כל ההודעות שלכם ואם העלתם משהו חדש אנשים יראו ויגיבו
* ובהמשך למשפט האחרון, אנחנו רואים הכל ועונים על מה שאנחנו יכולים ויודעים, הודעות כמו "למה לא עונים לי" / "דחוווווווף"  / "מה? אף אחד לא יודע" לא מדרבנות אותנו לענות ואף להפך, חשוב לזכור כי כולנו פה בשביל ליהנות, על חשבון זמננו הפרטי ובהתנדבות, זו איננה עבודה של אף אחד מאיתנו ואף אחד מאיתנו (כולל מנהלי הפורום!) לא מקבל תמורה פרט להרגשה טובה בעזרה לזולת וניהול דיון פורה.
* יוצא מן הכלל הם משתמשים ירוקים בפורום אשר שילמו כדי להיות מודגשים בצבע זה, משתמשים אלה מגיבים לגופו של נושא אם ברצונם לתרום לדיון (ויש ברשותם ידע רב).
* הודעות "מ-ק-פ-י-ץ" גורמות למחיקת כל הנושא. (יוצא מן הכלל היא הודעות הקפצה על שאלה שלא נענתה ב-כ-ל-ל ועפה לדף השני) ההודעה שלכם לא יותר חשובה מהודעות אחרות בדף וזה מרגיז בדיוק כמו אנשים שנדחפים לראש הפניה במחשבה שהם ממהרים הביתה יותר ממני (או סתם בזים לכל כלל נימוס בסיסי)
* הודעות המכילות קללות מכל סוג המפונות כלפי אדם אחר ימחקו ללא הסבר מהפורום והמשתמש לא יוכל להביע את דעתו יותר בפורום שלנו
* הפורום מבוסס על אנשים בעלי ניסיון רב בתחום ששמחים לשתף בו את כולם ולכן הודעות המשקפות הטעיה (מכוונת או מחוסר ידע מוחלט בנושא) והשמצה ללא פרוט תמחקנה (לדוגמה הודעה "כל הצרפתיות זה חרא מכוניות" נמחקת מידית)
* אין לפרסם מודעות למכירה בפורום, יד2 הוא המקום הראשי היום למכירת כלי רכב וכל דבר אחר, מודעות מכירה ימחקו מהפורום והמפרסם יחסם מכתיבה בפורום.
* הפורום איננו פייסבוק ואיננו WALL שלכם (לדוגמה "תראו מה מצאתי ביוטיוב" היא לא הודעה רלוונטית לפורום ותמחק)
* קיים מאמר המרכז הודעות טכניות ושאלות נפוצות (מכיל "מה זה טורבו","מה זה דאבל קלאץ/עקב אגודל" ועוד) קיים גם האתר www.howstuffworks.com כדי ללמוד איך מנוע עובד, מומלץ.
* שיחות נפש בין שני גולשים ימחקו, יש בתפוז מערכת הודעות אישיות ומספיק תוכנות IM למטרות אלו.
* הודעות ללא כותרת נמחקות, כותרת בשם "כנס","..." וכו נחשבות הודעה ללא כותרת.
***דוגמאות כלליות להודעות שנמחקות אוטומטית:
* באיזה צבעים אפשר להזמין גולף (אנחנו לא יבואנים, אנא פנו לאולם התצוגה הרלוונטי)
* איך עובד מנוע (יש את www.howstuffworks.com הוא באמת מצוין
* האם יש לכם תמונה של סובארו DL 83 (יש GOOGLE בשביל זה
* כמה עולה מאזדה חדשה (יש טלפון בדיוק למטרה הזו, תתקשרו לסוכנות)
* כמה עולה קולט 96 (הפורום איננו תחליף מחירון, יש ברשת את מחירון יד2 ולוי יצחק)

הנהלת הפורום:

אודות הפורום מכוניות

שלום, הגעתם לפורום רכב של תפוז, הפורום מנוהל ע"י DrorZi מאז מאי 2001 ו  The S t i g מאז 2007
הפורום היינו במה פתוחה לכל מי שרוצה להשמיע את דעתו בנושא רכב, להתייעץ או להתלונן ואינו מיועד לאנשים המכורים בלבד, בפורום מספר משתמשים רב המרכזים בתוכם ידע עצום בין אם בנושאים טכניים ובין אם בנושאי נהיגה .חלום הפורום הוא מסלול ברמה בינלאומית בארץ הקודש, כזה שאפשר לשלם ולעלות עליו עם הרכב הפרטי, בינתיים הפורום ילחם בסטיגמות שספורט מוטורי =  ילדים בני 18 מתלהבים שעושים רייסים מי הכי מהיר בקו ישר בכבישים ציבוריים ושכל מי שנוהג מהר הוא חוליגן. על מנת לשמור על אווירה טובה ולשמר את הרמה הגבוהה (מאוד) שאליו הפורום הגיעה הנה תוספות לחוקי הפורום הכללים של תפוז:
 *הנכם מתבקשים לשרשר הודעות הקשורות באותו נושא (לדוגמה, אם יש שאלות בנושא צמיגים ואתם רוצים לשאול על החלפת צמיגים אצלכם ברכב אין צורך לפתוח הודעה חדשה), אם הכנסתם הודעה ראשית ואתם לא מוצאים אותה עשו קודם חיפוש האם היא שורשרה לטרד אחר בדף.
דבר זה נעשה על מנת לאפשר ליותר הודעות להופיע בדף הראשי.
* לכל משתמש הזכות לטרד ראשי אחד בדף, שאלות נוספות גם אם בנושא אחר ישורשרו לטרד הקיים של אותו משתמש
דבר זה נעשה על מנת למנוע הצפת הדף הראשי ע"י משתמש בודד, תאמיני לי, רואים את כל ההודעות שלכם ואם העלתם משהו חדש אנשים יראו ויגיבו
* ובהמשך למשפט האחרון, אנחנו רואים הכל ועונים על מה שאנחנו יכולים ויודעים, הודעות כמו "למה לא עונים לי" / "דחוווווווף"  / "מה? אף אחד לא יודע" לא מדרבנות אותנו לענות ואף להפך, חשוב לזכור כי כולנו פה בשביל ליהנות, על חשבון זמננו הפרטי ובהתנדבות, זו איננה עבודה של אף אחד מאיתנו ואף אחד מאיתנו (כולל מנהלי הפורום!) לא מקבל תמורה פרט להרגשה טובה בעזרה לזולת וניהול דיון פורה.
* יוצא מן הכלל הם משתמשים ירוקים בפורום אשר שילמו כדי להיות מודגשים בצבע זה, משתמשים אלה מגיבים לגופו של נושא אם ברצונם לתרום לדיון (ויש ברשותם ידע רב).
* הודעות "מ-ק-פ-י-ץ" גורמות למחיקת כל הנושא. (יוצא מן הכלל היא הודעות הקפצה על שאלה שלא נענתה ב-כ-ל-ל ועפה לדף השני) ההודעה שלכם לא יותר חשובה מהודעות אחרות בדף וזה מרגיז בדיוק כמו אנשים שנדחפים לראש הפניה במחשבה שהם ממהרים הביתה יותר ממני (או סתם בזים לכל כלל נימוס בסיסי)
* הודעות המכילות קללות מכל סוג המפונות כלפי אדם אחר ימחקו ללא הסבר מהפורום והמשתמש לא יוכל להביע את דעתו יותר בפורום שלנו
* הפורום מבוסס על אנשים בעלי ניסיון רב בתחום ששמחים לשתף בו את כולם ולכן הודעות המשקפות הטעיה (מכוונת או מחוסר ידע מוחלט בנושא) והשמצה ללא פרוט תמחקנה (לדוגמה הודעה "כל הצרפתיות זה חרא מכוניות" נמחקת מידית)
* אין לפרסם מודעות למכירה בפורום, יד2 הוא המקום הראשי היום למכירת כלי רכב וכל דבר אחר, מודעות מכירה ימחקו מהפורום והמפרסם יחסם מכתיבה בפורום.
* הפורום איננו פייסבוק ואיננו WALL שלכם (לדוגמה "תראו מה מצאתי ביוטיוב" היא לא הודעה רלוונטית לפורום ותמחק)
* קיים מאמר המרכז הודעות טכניות ושאלות נפוצות (מכיל "מה זה טורבו","מה זה דאבל קלאץ/עקב אגודל" ועוד) קיים גם האתר www.howstuffworks.com כדי ללמוד איך מנוע עובד, מומלץ.
* שיחות נפש בין שני גולשים ימחקו, יש בתפוז מערכת הודעות אישיות ומספיק תוכנות IM למטרות אלו.
* הודעות ללא כותרת נמחקות, כותרת בשם "כנס","..." וכו נחשבות הודעה ללא כותרת.
***דוגמאות כלליות להודעות שנמחקות אוטומטית:
* באיזה צבעים אפשר להזמין גולף (אנחנו לא יבואנים, אנא פנו לאולם התצוגה הרלוונטי)
* איך עובד מנוע (יש את www.howstuffworks.com הוא באמת מצוין
* האם יש לכם תמונה של סובארו DL 83 (יש GOOGLE בשביל זה
* כמה עולה מאזדה חדשה (יש טלפון בדיוק למטרה הזו, תתקשרו לסוכנות)
* כמה עולה קולט 96 (הפורום איננו תחליף מחירון, יש ברשת את מחירון יד2 ולוי יצחק)
x
הודעה מהנהלת הפורום
גולשים חדשים? אנא קראו את חוקי הפורום ("אודות הפורום והנהלתו" פה מעל)
גולשים חדשים מתבקשים לקרוא את הודעת המנהל על מנת לוודא כי הם מכירים את נהלי הגלישה בפורום
המשך >>

לצפיה ב-'boriska1 '
boriska1
<< ההודעה הנוכחית
15/03/2020 | 17:37
89
63
לצפיה ב-'אז יש לנו שבועיים בבית, אולי נעזור למישהו לחסוך איזה 150000$'
אז יש לנו שבועיים בבית, אולי נעזור למישהו לחסוך איזה 150000$
14/03/2020 | 18:10
19
63
רוצה להציג בפניכם אוטו צנוע, במחיר כ170-200 אלף דולר, שמתחרה עם מכוניות  במחיר כפול.כוונתי ל AURUS SENAT, הרוסית.
רקע: כל מנהיגי מדינות נוסעים במכוניות מדינותיהם. כך היה גם בברה"מ. אלא שברה"מ התפרקה ועמה תעשיית הרכב של רוסיה. עכשיו החזירו עטרה ליושנה. ייצרו לימוזינה מפוארת, הראשונות כמובן לנשיא,דגם מיוחד,בינתיים לא נמכר, אבל אם יימכר מחירו יהיה כ300 אלף $. אבל זו אותה פלטפורמה. כמובן מתכננים עוד כל מני דגמים,אבל זה בתכנון בלבד.
רק אוסיף עוד כמה פרטים, הקשורים לתרבות,מנהג הרוסובייטים (לדעתי גם אמריקאים). שלא כמו בארצינו, שפקידים ושרים נוסעים במכוניות צנועות ובין עובדי הציבור ומשרתיו יש 2-3 לימוזינות, ברוסיה זה מסתכם באלפים רבים ואולי עשרות אלפים. עוד פרט, הייתה בברה"מ  מכונית  זיל, של הפקידות הבכירה. רכב מפואר, עבדכם נסע בה פעם אחת  וראה בה פלא פלאים - פלאפון. פלאפון אמיתי,אפשר היה לחייג ממנו,אבל לא לכל מספר,אלא לרשת ממשלתית בלבד,שהייתה מופרדת מהרשת הכללית. אז תדעו עכשיו גם מי המציא את הפלאפון.
אחרי הקדמה ארוכה, נתחיל בסרטון:

https://www.youtube.com/watch?v=SWnkCRGI6vo
מכוניות >>
לצפיה ב-'למה שבועיים בבית? '
למה שבועיים בבית?
14/03/2020 | 18:21
1
7
לצפיה ב-'קורונה,ידידי,קורונה. יסגרו כמעט הכל.'
קורונה,ידידי,קורונה. יסגרו כמעט הכל.
14/03/2020 | 18:43
30
עוד שעה וחצי נהיה יותר חכמים
מכוניות >>
לצפיה ב-'טלפונים סלולרים היו הרבה לפני שנולדת'
טלפונים סלולרים היו הרבה לפני שנולדת
14/03/2020 | 18:28
4
39
והרוסים מאז שהם תחת הקומוניסטים לא המציאו כלום פרט לשחיתות, עינויים וחוסר אכפתיות מהעולם ומבני אדם
בטוח שום דבר שקשור למוצרי צריכה, מכוניות או תקשורת המונים.
מכוניות >>
לצפיה ב-'לגבי טלפונים.הייתי עמוק בשנות ה30 שלי שראיתי פלאפון בפעם '
לגבי טלפונים.הייתי עמוק בשנות ה30 שלי שראיתי פלאפון בפעם
14/03/2020 | 18:42
2
31
ראשונה. אולי פיספסתי, לא סיפרו לי.
לא רוצה להסיט את הדיון. אבל בנושא זה, כבר כתבתי פעם, יש לי בקיאות מעבר לאדם השכיח. לא בגלל שנולדתי שם.(את התיכון ולימודים מעבר עשיתי בארצינו הקדושה) אם אתה חושב שיש לך בקיאות בנושא מעבר ל
"אחת שיודעת", אז תכתוב לי בפרטי וננהל דיון, אולי....
מכוניות >>
לצפיה ב-'ב1949 AT&T האמריקאית התחילה למכור את הטלפונים הניידים '
ב1949 AT&T האמריקאית התחילה למכור את הטלפונים הניידים
14/03/2020 | 18:55
1
28
היו כמה עשרות אלפים עד שנולדת,
בשנות ה70 בארצות הברית טלפונים ניידים כבר היו נפוצים אבל יקרים.
מכוניות >>
לצפיה ב-'תודה על המידע. לא ידעתי.'
תודה על המידע. לא ידעתי.
14/03/2020 | 19:00
22
בארצינו ראיתי טלפון נייד בתחילת שנות ה90 ואולי כמה שנים קודם, ההית צריך להתקשר למרכזיה ומשם היו מקשרים אותך.
מכוניות >>
לצפיה ב-'המציאו את הטלויזיה ואת רתכת co2 וכנראה שעוד'
המציאו את הטלויזיה ואת רתכת co2 וכנראה שעוד
20/03/2020 | 19:31
7
אלו דקלומי תעמולה אמריקאית מתקופת המקרתיזים והלאה .
כאשר ארה"ב היא ציר הרשע האמיתי .
מכוניות >>
לצפיה ב-'באמת נראה לך שמי שקונה רולס-רויס עושה את זה מתוך שיקולי '
באמת נראה לך שמי שקונה רולס-רויס עושה את זה מתוך שיקולי
14/03/2020 | 22:35
11
28
תמורה לכסף? לא שאני מאמין שהרכב הרוסי הזה הוא ברמה מקבילה לשל רכבי הסופר-על האירופאים, אבל נגיד שכן.
 
מכוניות >>
לצפיה ב-'מי שקונה רולס רויס, יש לו כסף (בדרך כלל), אלא אם הוא בעל '
מי שקונה רולס רויס, יש לו כסף (בדרך כלל), אלא אם הוא בעל
15/03/2020 | 10:37
10
23
תרבות מסויימת. למשל רוסי או אמריקאי,או קבלן דמיקולו ירושלמי, יוציאו את הגרוש האחרון לאוטו עבו עלי.
אבל אנחנו מדברים על אנשים נורמלים, בהחלט עושים חשבון על 150 אלף $, גם אם יש להם.
הפואנטה ברכב הרוסי, זה לא מתבטא בסרטון שצרפתי, אחלה אוטו... אבל... אצל הרוסים כמו אצל הרוסים, הפרטים הקטנים .... הידיות... הגימור של הפח וכו".
 
זוכר שדיברנו על צריכת שמן בטרנטה שלי? אז באתי היום למוסך, עשו דיאגנוסטיקה ואכן היה חסר קצת שמן, משהו 300-400 גרם. וזה על כ10.000 ק"מ. 
מכוניות >>
לצפיה ב-'היחידים שיקנו רכב רוסי כזה'
היחידים שיקנו רכב רוסי כזה
15/03/2020 | 10:42
4
24
אלו אולגירכים שצריכים להראות נאמנות לדיקטטור פוטין,
אף בן אדם שיש לו כסף ולא חייב לא יקנה את הרכב הזה,
אגב, הרכב הזה זה יש מעט מאד חלקים רוסים, כל החלקים החשובים ברכב אלו חלקים גרמנים, המנוע, תיבת ההילוכים כל המערכות אלו מערכות שקנו אותם מייצרנים אחרים,
הם יכלו באותה מידה לקנות מרצדס ולשנות את העיצוב החיצוני.
מכוניות >>
לצפיה ב-'בכלל בכלל לא בכיוון. אין כיום אוטו שבכל 100% תוצרת מסויימת.'
בכלל בכלל לא בכיוון. אין כיום אוטו שבכל 100% תוצרת מסויימת.
15/03/2020 | 11:16
3
19
אבל במקרה זה, הכי הרבה רכיבים תוצרת רוסית. רוב המכלולים, כולל מנוע הם רוסים.רוסים מובהקים!!! באשר לתיבת ההילוכים, לא זוכר בדיוק, או פיתוח של פורש בשיתוף פעולה איתם, או שלקחו מהנדסים של פורש. אבל זה גיר יעודי לאוטו זה.
כמובן גם מערכת המולטימדיה של חברה מתמחה,לא זוכר איזה.
בקיצור,האוטו הזה הרבה יותר רוסי מאשר רולס רויס אנגלי.
לגבי האוליגרכים אתה גם טועה, לא דרך הרכב הם יראו נאמנות לדיקטטור, כהגדרתך. רכב זה אצלם קדוש, כמעט כמו היאכטה. יש להם הזמנות ממדינות המפרץ. הם עדיין לא נכנסו לשוק באופן רציני, יש להם מגבלות ייצור של כמה אלפי יחידות בשנה.
אגב,לא שזה חשוב,אבל בכל זאת מאיפה לקחת את המידע שלך. אחרי שקראתי שכתבת, בדקתי עצמי שוב. לא מצאתי משהו דומה ברשת ממה שאתה כותב.
מכוניות >>
לצפיה ב-'זה מנוע של פורשה ששינו לו 2 חלקים כדי שיגידו שהוא "רוסי"'
זה מנוע של פורשה ששינו לו 2 חלקים כדי שיגידו שהוא "רוסי"
15/03/2020 | 11:36
2
26
"
 Aurus, the 6-ton, 23-foot-long armored limousine is powered by a twin-turbocharged 4.4-liter Porsche-developed V8 engine sourced from the greater VW Automotive Group parts bin producing 598 hp
"
כמו כל שאר החלקים ברכב שניקנו מספקים גרמנים,
פשוט במקום לקנות מרצדס או פורשה, הם קנו את הרכב חלקים חלקים , הרכיבו ברוסיה עם עיצוב שונה,
ברוסיה אין ידע ברכבים, ואין ידע לפתח מנועים כאלו,
חברת הרכב העיקרית שמייצרת ברוסיה, לאדה, זה מפעל הרכבה שמייצרת מכוניות עם רכיבים של רנו.
מכוניות >>
לצפיה ב-'אז מישהו כתב מה שכתב. זה מותר.נכנסתי למאמר שממנו '
אז מישהו כתב מה שכתב. זה מותר.נכנסתי למאמר שממנו
15/03/2020 | 17:36
1
8
אתה מצטת. אז אסביר לך.מנהל הפרוייקט עבד במפעל ZIL שהיה מייצר לימוזינות לצמרת ברה"מ.לפני 20 ומשהו שנה המפעל נסגר,עקב אי כדאיות כלכלית. אותו איש עבד במשך 18 שנה במפעל מכוניות בטורינו איטליה. חזר לרוסיה כאשר הציעו לו לנהל את הפרוייקט.הוא וצוותו תכננו תכנון ראשוני.נתנו לקבוצות לתכנן מכלולים לפי קריטריונים שקבעו.כל הייצור,כולל המנוע והגיר מיוצרים ברוסיה. אין שם אפילו מכלול אחד שנלקח מדגמים אחרים.כולל צמיגים ובטריה, ועוד כגון אלה.שפותחו במיוחד לאוטו זה.בתכנון הגיר והמנוע נעזרו במומחים של פורש. במנוע  פחות, בגיר יותר.
מקווה ששכנעתי, אבל רוב הסיכויים שלא.זה מה יש.
המידע שלך על תעשיית הרכב הרוסית, מעודכן לסוף שנות ה90, במקרה הטוב.וגם לא במדוייק.כיום מייצרים ברוסיה הרבה מאוד חברות לא רוסיות.אנקוב בכמה שאני זוכר,יונדאי,מרצדס,פולקסווגן,רנו.בכולם 50-80 אחוז מכלולים מיוצרים ברוסיה.ויש אפילו פיתוחים רוסיים, דוגמה שאני זוכר, יונדאי עומדת לייצר שם מכונית עם גפ"מ מובנה.לידיעתי זו פעם ראשונה שיונדאי מייצרת מכונית כזו, לא התעמקתי בנושא.
מכוניות >>
לצפיה ב-'אין לי הרבה מידע על תעשית הרכב הרוסית, כי אין כזאת'
אין לי הרבה מידע על תעשית הרכב הרוסית, כי אין כזאת
15/03/2020 | 17:43
12
רק כמה מפעלי הרכבה של יצרני רכב עולמים שמייבאים את כל הרכיבים ממדינות אחרות,
גם לך אין שום ידע בתחום, כל מה שאתה כותב זה פשוט לא נכון,
פורשה עצמה כתבה על זה שהיא מספקת מנועים לרכב הזה,
הרכב הזה זה רכב גרמני בתחפושת רוסית.
מכוניות >>
לצפיה ב-'בהחלט עושים חשבון, אבל התוצאה לא תהה הרכב הרוסי הזה'
בהחלט עושים חשבון, אבל התוצאה לא תהה הרכב הרוסי הזה
15/03/2020 | 14:37
4
14
פשוט אין לו את המיתוג הנכון.
אם הם יעשו עבודת שיווק טובה שמצב את הרכב כ"קטע" כז. או אחר, אז יש להם סיכוי. אחרת ימכרו. ספרים. גוחכים גם במונחי הקטגוריה הזעירה הזו.
מכוניות >>
לצפיה ב-'כן,המיתוג ויחסי ציבור. בינתיים אין להם קו ייצור,הכל נעשה '
כן,המיתוג ויחסי ציבור. בינתיים אין להם קו ייצור,הכל נעשה
15/03/2020 | 17:07
3
9
בשיטה ידנית (פחות או יותר). יחד עם זאת הם משתתפים בכל תערווכה אפשרית.
הייצור שלהם מפוזר בהרבה נקודות,כולל בחו"ל. בחו"ל עושים דווקא את העבודה הפרימיטיבית,יחסית - כיפופי פח. הביקורת הרצינית עליהם, ידיות למיניהם וכפתורים.
את זה הם כנראה ישפרו.
מכוניות >>
לצפיה ב-'ברמת מחירים הזאת תמיד הרבה מהעבודה ידנית'
ברמת מחירים הזאת תמיד הרבה מהעבודה ידנית
15/03/2020 | 17:22
2
11
כי הכמויות קטנות והגיוון גדול.
כמות הניסיון, הידע ההנדסי וההשקעה בפיתוח שהולכת לתוך הכלים בקטגוריה הזו היא עצומה. קשה מאוד להפוך בה לשחקן משמעותי. לשחקנים קטנים, שמייצרים יחידות ספורות בשנה, תמיד יהיה מקום בגלל אלו שמחפשים ייחוד.
במקרה של הרכב הזה הדיפלומטיה בטח תסייע לו למכור קצת יותר. אבל אני בספק אם הוא יגיע לרמת מכירות - או רמת איכות - שמקבילה לרולס רויס ושות'.
מכוניות >>
לצפיה ב-'אין שום סיכוי שהם ימכרו 1 אחוז מרולס רויס'
אין שום סיכוי שהם ימכרו 1 אחוז מרולס רויס
15/03/2020 | 17:35
1
13
ב2019 רולס רויס מכרו 5,152 מכוניות
הרכב הרוסי הזה ימכור כמה עשרות לצמרת הרוסית ולעוד כמה מדינות תחת ההשפעה והשלטון הרוסי,
הם לא יגיעו ל1 אחוז מרולס רויס אפילו לא בשנה שנתיים הראשונות.
מכוניות >>
לצפיה ב-'כושר הייצור שלהם כיום, 2000 יחידות וקצת. כאמור הרוב הגדול'
כושר הייצור שלהם כיום, 2000 יחידות וקצת. כאמור הרוב הגדול
15/03/2020 | 17:40
9
הוא לצמרת הממשל. אבל גם יש להם הזמנות מחו"ל
מכוניות >>
לצפיה ב-'שוב אטריד את כחמינו בשאלה. הפעם - בלם יד חשמלי'
שוב אטריד את כחמינו בשאלה. הפעם - בלם יד חשמלי
10/03/2020 | 20:18
16
54
כפי שלימדו אותנו בשעורי נהיגה, בלם היד תחליף ברקסים כאשר אלה מפסיקים לתפקד.בלם יד חשמלי  יש לו רק שני מצבים,אין אמצע. מה קורה כאשר בולמים אתו? האם האוטו עוצר עצירה מוחלטת?

אגב קרה לי מצב כזה פעם אחת בחיים, לפני כ35 שנה.אבל זה היה בתחילת הנסיעה,במהירות נמוכה, עצרתי בהדרגה.

ועוד משהו. אוטו המציאו לפני כ100 שנה.כל הזמן היה הנדברקס ביד ימין שהיו לו כמה דרגות. אז למה לשנות? רוצים חשמלי? אז תעשו חיקוי למכני עם ידית, עם דרגות.
מכוניות >>
לצפיה ב-'יכולת הבלימה של בלמי החניה ברוב המכוניות די עלובה'
יכולת הבלימה של בלמי החניה ברוב המכוניות די עלובה
10/03/2020 | 20:36
9
55
כמעט תמיד הוא עובד רק על הגלגלים האחוריים, שנושאים בחלק קטן מנטל הבלימה ולא מצליח לנעול אותם.
אז כן, אם אין שום ברירה אחרת, אז הוא יותר טוב מכלום - אבל זה לא הרבה יותר טוב מכלום.
בלם יד חשמלי - אם אתה רוצה לבלום כי איבדת בלמים (דבר מאוד מאוד נדיר במכונית מודרנית - אלא אם אתה נהג ממש טיפש), אז מה מעניינות אותך הדרגות? אתה במילא רוצה את מקסימום כח הבלימה.
ולגבי מיקום בלם החניה - בשוק הרכב הגדול בעולם ברוב אותן מאה שנים, בלם החניה הופעל בדרך כלל ברגל...
מכוניות >>
לצפיה ב-'אכן נדיר.אבלנזה קורה ועלול להיות קטלני. '
אכן נדיר.אבלנזה קורה ועלול להיות קטלני.
11/03/2020 | 09:18
30
מהניסיון החד פעמי שלי,הדרגות מאוד עזרו והצלחתי לחנות את האוטו בצד.
מכוניות >>
לצפיה ב-'הדרגות חשובות כי נעילת גלגלים אחוריים ב 70 קמ"ש'
הדרגות חשובות כי נעילת גלגלים אחוריים ב 70 קמ"ש
11/03/2020 | 09:38
7
34
מאוד בעייתית. לא יודע אם ABS ו ESP עובדים על בלם היד החשמלי.
מכוניות >>
לצפיה ב-'מתי נעלת גלגלים ב-70 קמ"ש בקו ישר? '
מתי נעלת גלגלים ב-70 קמ"ש בקו ישר?
11/03/2020 | 10:05
6
35
באיזה רכב זה היה?
מכוניות >>
לצפיה ב-'אני מדבר על בלם יד. '
אני מדבר על בלם יד.
11/03/2020 | 13:39
5
36
בכל רכב שנסעתי בו לא היתה לי בעיה למשוך את הידית ולהגיע לנעילה. אין לי מושג מה קורה עם הבלם החשמלי ואם הוא מנוטר ע"י ה ABS וה ESP. אצלו הרי זה הכל או כלום.
 
מכוניות >>
לצפיה ב-'באמת? ניסיתי כמה פעמים, במכוניות במצב מכאני טוב'
באמת? ניסיתי כמה פעמים, במכוניות במצב מכאני טוב
11/03/2020 | 14:59
4
41
ומעולם לא הצלחתי לנעול גלגלים בקו ישר. ומשכתי בכל הכח. רק בשילוב עם הפניית ההגה או במהירות נמוכה הצלחתי לנעול גלגלים.
לגבי הבלם החשמלי - שאלה טובה. כנראה שאין ברירה אלא לנסות...
אבל מצד שני, מכיוון שכל הבלמים החשמליים שאני מכיר עובדים על הבלם הרגיל (במנגנונים המכאניים לפעמים יש בלם נפרד לבלם החניה) הרי שאם הבלם הרגיל איבד יכולת בגלל חימום, גם בלם החניה לא יהיה יעיל.
מכוניות >>
לצפיה ב-'מעניין. בטסט בודקים בלם יד. בלם חשמלי בודקים באותה צורה?'
מעניין. בטסט בודקים בלם יד. בלם חשמלי בודקים באותה צורה?
11/03/2020 | 20:45
3
10
לצפיה ב-'וואלה, שאלה טובה. אנסה לברר '
וואלה, שאלה טובה. אנסה לברר
11/03/2020 | 22:00
2
11
לצפיה ב-'אין הבדל בבדיקת בלמי עזר במבחן התקופתי'
אין הבדל בבדיקת בלמי עזר במבחן התקופתי
14/03/2020 | 09:06
1
24
בין אם הם מכניים, אלקטרו-מגנטיים או אוויר.
המינימום הנדרש הנו יעילות נעילה של 16% ממשקל הסרן.
מכוניות >>
לצפיה ב-'מעולה, תודה! '
מעולה, תודה!
14/03/2020 | 09:17
6
לצפיה ב-'ניסיתי עם בלם יד חשמלי'
ניסיתי עם בלם יד חשמלי
14/03/2020 | 02:04
1
24
 
צריך להחזיק אותו משוך (להרים את הכפתור ולא לעזוב), ואז הוא בולם מקסימלי בשילוב עם ABS, ככה שמבחינה בטיחותית זה אפילו עדיף על הבלם המכני שדורש מיומנות יותר.
מכוניות >>
לצפיה ב-'באיזה רכב? '
באיזה רכב?
14/03/2020 | 06:25
18
האם המנגנון עובד על הבלמים הרגילים או על בלם ייעודי?
מכוניות >>
לצפיה ב-'אני לא סובל את הבלם החשמלי. '
אני לא סובל את הבלם החשמלי.
14/03/2020 | 18:36
3
23
מעולם לא נתקלתי בבעייה בבלם היד.
 
בבלם היד אני משתמש הרבה במידה מינימלית הדרושה שלא כמו האלקטרוני שנותן 2 אופציות בלבד.
זה משקף את הדגנרציה ההדרגתית הכרונית של הנהג שאפילו להשתמש בבלם היד אינו יודע עוד.
 
סתם קוריוז שנזכרתי בו שקרה לאבי לפני כמה וכמה שנים
פעם נהג בבינעירוני הפקוק ברכב עם תקלת אלטרנטור והמצבר התרוקן לרמה כזאת שכל לחיצה על דוושת הברקס כמעט כיבתה המנוע. זה היה בגלל אור הברקס האחורי.
מי ינחש מה עשה?
מכוניות >>
לצפיה ב-'עצר בצד והזמין גרר, כמו שצריך? '
עצר בצד והזמין גרר, כמו שצריך?
14/03/2020 | 20:51
2
21
ובאיזה מצב אתה צריך בלם חניה בחצי עוצמה, או שני שליש, ולא מלאה?
מכוניות >>
לצפיה ב-'לא. המשיך בנסיעה תוך זהירות רבה'
לא. המשיך בנסיעה תוך זהירות רבה
15/03/2020 | 18:57
1
16
רכב ידני.
זה היה קל כי גילה הבעייה כשבכביש פקוק ונסיעה זוחלת.
כל לחיצה על הברקס כמעט כיבתה המנוע גם אם בניוטרל וגם אם בהילוך. עם ובלי קלאץ' למעט כאשר הרים בלם יד.
לכן, כשנזקק לעצירה/האטה השתמש בבלם היד ולא הרגל כמובן מתוך מהירות נסיעה איטית.
 
הסייג מהירות נסיעה איטית כיאה לפקק ושמירת מרחק.במקרה חירום יכול היה ללחוץ ברקס כי הבלם רגל עבד.
מכוניות >>
לצפיה ב-'לא מפתיע...'
לא מפתיע...
15/03/2020 | 20:21
2
לצפיה ב-'לאחרונה אני מטריד את החכמים.הנושא:צריכת שמן מנוע'
לאחרונה אני מטריד את החכמים.הנושא:צריכת שמן מנוע
06/03/2020 | 09:06
17
66
יש לי וולוו S60,מנוע 2000 טורבו. עברתי אתו כ4000 ק"מ.הטיפול הבא שלו בעוד כ6000 ק"מ.סה"כ האוטו עבר כ84.000 ק"מ.
אין במכונית מד שמן רגיל, אלא אלקטרוני בלבד.דהיינו, אני לוחץ על כפתור והוא נותן לי קו שבקצוותיו מינימום ומקסימום.
בדקתי שמן כאשר קניתיו,היה קרוב למקסימום,כ90 אחוז. אתמול בדקתי שוב, והמד מראה כ70 אחוז.האם  אני מבין נכון? ה20 אחוז האלה לא מראים את אחוז קיבולת המיכל, אלא הפרש שנגזר ממנו? המקסימום והמינימום.או שזה מראה קיבולת המיכל?.למה הדבר דומה: נניח שיש לנו מדיד מכני רגיל.גם שם מצויין מינימום ומקסימום,בתחילה היה קרוב למקסימום ועכשיו ירד בכ20 אחוז.
למה שאוטו יצרוך שמן בכלל? הרי הוא מיועד לסיכה בלבד. האם אני טועה? לפני כ4000 ק"מ עשיתי בדיקה במכון רישוי וגם דיאגנוסטיקה במוסך וולוו. לא היו הערות בנושא.
האפשרות לנזילת שמן,להערכתי, נמוכה מאוד, שכן כאשר קניתי את האוטו,בדקתי בעצמי,לא היה ולו כתם אחד של שמן בשום מקום. לכן צריך לצאת מהנחה שחוסר השמן,הוא בצריכת מנוע.
תשכילו אותי בבקשה.
ואוסיף, לפי החשבון שלי,אם האוטו יצרוך שמן באותו קצב,לא יהיה צורך להוסיף שמן בין טיפול לטיפול(15,000 ק"מ). מכאן אני מגיע למסקנה שהמד לא מראה אחוז מקיבולת מיכל השמן, אלא נגזרת כלשהי.
יצא קצת מבולבל,השאלות לא נוסחו נכון,אבקש להתייחס לכ" אחד שלא יודע לשאול". עוד חודש פסח
 
מכוניות >>
לצפיה ב-'כמעט ואין מנוע שלא צורך שמן '
כמעט ואין מנוע שלא צורך שמן
06/03/2020 | 12:11
2
41
היצרנים היום מכסתחים והרבה , אצלם 2 קילו ל 15000 זה תקין .
אצלי זה לא מקובל מה שהם אומרים , קילו ל 15000 זה המקסימום הסביר 
אם מטיפול לטיפול מוסיפים 1 ק"ג זה בסדר . 
היה לי רכב חדש שאכל 2 ק"ג שמן ל 15000 זה לא השפיע על הביצועים שלו 
אבל בכל זאת זה לא תקין לאורך זמן , בכל מקרה מכרתי אותו . הוא  לא נקנה לטווח ארוך . היה לי את הדור הקודם שלו ושם לא הייתה בעיה של צריכת שמן .
מכוניות >>
לצפיה ב-'בשתי מכוניות הקודמות,לא הוספתי גרם שמן בין טיפולים'
בשתי מכוניות הקודמות,לא הוספתי גרם שמן בין טיפולים
06/03/2020 | 12:49
18
לצפיה ב-'אצלי אין בכלל צריכת שמן מנוע'
אצלי אין בכלל צריכת שמן מנוע
06/03/2020 | 18:43
31
וזה יפה כי אני אוהב לנהוג מהר, בוודאי בירידות ובמישור אבל למעשה גם בעליות כאשר כאן יש הסתייגות:
בעליות של כביש 1 אני בד''כ לא לוחץ כמו מפגר. אין בזה כל טעם בפרט לא ב''עליות ארוכות מונוטוניות''. בעליות האלה אני בד''כ במהירות של 80-100 בלבד בעליות.
כמובן שרכב חלש כמו הפיקנטו במידה ויש האטה או פקק בעלייה, קשה לו יותר להאיץ ובפרט שזה בעלייה. הכל לוקח יותר זמן.
 
אבל בכבישים מפותלים צדדיים עם טופוגרפיות מורכבות, שם אני נוהג חזק יותר בעליות.
 
וכאמור נאדה צריכת שמן.
אגב גם צריכת הדלק (או ליתר דיוק הגז ) נמוכה. אני מחשב קבוע אחרי כל תדלוק ומקבל 5.5 ק''מ לשקל ישראלי חדש (זה ע''י  חישוב המנה של הק''מ שהשגתי על מיכל בין תדלוק לתדלוק (או ליתר דיוק בין תגפום לתגפום ) מחולק בעלות התדלוק כמובן כולל המע''מ. כל מה שיוצא מהארנק
מכוניות >>
לצפיה ב-'השאלה היא אם זה מד כמות או מד אורך חיים'
השאלה היא אם זה מד כמות או מד אורך חיים
06/03/2020 | 12:15
11
42
במכוניות חדשות רבות יש חיווי לאורך החיים של השמן, שלוקח בחשבון את אופי הנהיגה ותנאי הסביבה במקום רק נסועה.
איזה שנתון הרכב שלך?
מכוניות >>
לצפיה ב-'לא חושב שהאוטו שלי עד כדי כך משוכלל,מדובר על 2015'
לא חושב שהאוטו שלי עד כדי כך משוכלל,מדובר על 2015
06/03/2020 | 12:48
10
31
אחרי שחשבתי קצת, האוטו אוכל שמן.שאלה כמה.. שכן אם אותו קו היה מראה את כמות השמן שבמיכל,אז היה נשאר לי כ70 אחוז מהשמן. וזה אומר 20 אחוז ל4000 ק"מ(בהתחשב בזה שלפני כ4000 ק"מ הקו היה על כ90 אחוז). 
בתנאים אלה בטח גם הייתה איזה התראה או אזהרה ממחשב האוטו.
 
לדעתי אני יכול לפשט את השאלה ולהגדירה. נניח שיש מד שמן רגיל.אני בודק שמן,והשמן על המדיד נמצא בין המקסימום והמינימום, כאשר הוא קרוב לכ90 למקסימום. אחרי 4000 ק"מ אני בודק והוא בכ70 אחוז מהמקסימום.דהיינו הפרש כ20 אחוז במדיד. האם זו בעיה? זו לדעתך שריפת שמן רגילה?
 
מכוניות >>
לצפיה ב-'ואוסיף שאלה.אני מבין שאוטו שורף בנזין והשמן משמש לסיכה'
ואוסיף שאלה.אני מבין שאוטו שורף בנזין והשמן משמש לסיכה
06/03/2020 | 13:24
1
22
אז למה בכלל הוא צריך להשרף במנוע תקין?
מכוניות >>
לצפיה ב-'יש מספר מקומות שבהם שמן יכול '
יש מספר מקומות שבהם שמן יכול
06/03/2020 | 14:09
44
לעבור אל התערובת או להישאר בחלל השריפה/סעפת פליטה ולהישרף.
אם האטימה לא מושלמת - וזה תלוי בתכנון המנוע, באיכות הבניה שלו וגם בלאי - אז שמן נשרף. גם צורת הנהיגה וסוג השמן יכולים להשפיע.
יכולות להיות שתי מכוניות עם אותו דגם מנוע בדיוק, עם קצב "אכילת שמן" שונה לחלוטין.
מכוניות >>
לצפיה ב-'נתקלתי בזה גם במכוניות ישנות יותר'
נתקלתי בזה גם במכוניות ישנות יותר
06/03/2020 | 14:06
7
41
לגבי הרכב שלך, אני אנסה לברר עם חבר שעובד בוולוו.
20 אחוז ב-4000 ק"מ מתרגם לבערך ליטר לעשרים אלף ק"מ (בהנחה שפס אחוז זה לא שאין שמן במנוע בכלל, אלא שחסר בערך קילו, כמו שמקובל במדידה ידנית).
זה סביר לחלוטין.
מכוניות >>
לצפיה ב-'תודה רבה enigo'
תודה רבה enigo
06/03/2020 | 15:43
6
12
לצפיה ב-'ברכב שלך זה מד כמות'
ברכב שלך זה מד כמות
06/03/2020 | 16:42
1
47
החבר טוען שזה לא לגמרי לינארי (משמע x אחוזים לא שווה תמיד y מיליליטר שמן), והוסיף שעשרים אחוז בארבעת אלפים ק"מ זה לגמרי בתחום הסביר.
מכוניות >>
לצפיה ב-'תודה רבה enigo'
תודה רבה enigo
07/03/2020 | 07:08
4
לצפיה ב-'האם אין אצלך גם סטיק מדידה ''קונבנציונלי'''
האם אין אצלך גם סטיק מדידה ''קונבנציונלי''
06/03/2020 | 18:45
3
9
לצפיה ב-'אין (ואם קיים הוא לא נגיש- אישית לא ראיתי אחד)'
אין (ואם קיים הוא לא נגיש- אישית לא ראיתי אחד)
06/03/2020 | 20:39
8
לצפיה ב-'לא רק שאין.גם מיכל שמן גיר ושמן ברקס מתחבא מאחור ולא נגיש.'
לא רק שאין.גם מיכל שמן גיר ושמן ברקס מתחבא מאחור ולא נגיש.
07/03/2020 | 07:13
1
29
 וגם אין להם מדיד אלקטרוני. שני דברים שיש להם גישה זה מיכל מים למנוע וכנ"ל למגבים
שאלתי במוסך החברה איך בודקים. ענו לי שתדלק מנורת אזהרה.
מכוניות >>
לצפיה ב-'וולוו הציגו, אי אז בסוף התשעים או תחילת האלף, מכונית תצוגה '
וולוו הציגו, אי אז בסוף התשעים או תחילת האלף, מכונית תצוגה
08/03/2020 | 23:35
33
שעוצבה עבור נשים על ידי צוות על טהרת הנשים. אחד המאפיינים שאני זוכר מאותו רכב הוא שאי אפשר היה בכלל לפתוח את מכסה המנוע. הגישה היתה שבמכניקה מתעסק המוסך, לא הנהגת.
כנראה שמשהו מזה חלחל גם לדגמים הסדרתיים...
מכוניות >>
לצפיה ב-'מנסיון אישי עם הדגם הזה (2014)'
מנסיון אישי עם הדגם הזה (2014)
06/03/2020 | 17:03
1
55
לא ראיתי ירידה של הכמות שהוצגה במסך לאורך 50K קמ'.
 
לצורך ההגינות יש לצין שלא היתי בודק באופן תדיר (פעמים-שלוש בשנה)
מכוניות >>
לצפיה ב-'תודה רבה'
תודה רבה
07/03/2020 | 07:09
7
לצפיה ב-'סל"ד, צריכת דלק,שחיקת מנוע וגיר.'
סל"ד, צריכת דלק,שחיקת מנוע וגיר.
04/03/2020 | 07:03
13
63
לחכמי הפורום. אחרי שהשכלתם אותי בנושא המומנט,(הכרחתם אותי לחזור על שעורי פיזיקה מלפני 50 שנה), מבקש לדעת:
יש קשר בין צריכת דלק לסל"ד המנוע. זה אני מבין אינטואיטיבית. כיוון שהרכב שלי אוטמטי עם כל מני מחשבים וצ"יפים, אני גם מבין שהשליטה שלי על הסל"ד, הילוכום די מוגבלים, אבל בכל זאת יש.
האם בהגדלת סיבובי מנוע, אני גורם לשחיקתו ולשחיקת  הגיר? וגם שאלה (בעדיפות שניה) האם אני מגדיל באופן משמעותי את צריכת הדלק? (הדגש בדלק - משמעותי). לגבי יש לזה השלכות מעשיות.
אודה על התייחסות
מכוניות >>
לצפיה ב-'בקצרה, כי זה תחום לא כזה פשוט עם הרבה גורמים שמשפיעים'
בקצרה, כי זה תחום לא כזה פשוט עם הרבה גורמים שמשפיעים
04/03/2020 | 08:58
12
43
1. העלאת הסל"ד מאיצה את שחיקת המנוע.
2. התשובה לגבי הגיר פחות חד-משמעית.
3. לגבי צריכת הדלק - עקרונית כן. בסל"ד גבוה יותר יש יותר אובדן אנרגיה על חיכוכים במנוע, פתיחת השסתומים וכן הלאה. אבל כל זה נכון כאשר עובדים בתוך הסל"ד היעיל של המנוע. בסל"ד נמוך מדי, יעילות העבודה של המנוע יורדת - שוב, מדובר בשילוב של סיבות - כך שעבודה בסל"ד נמוך מדי (נגיד לנסוע בהילוך שישי על חמישים קמ"ש) תגרור עליה בצריכת הדלק לעומת נסיעה בהילוך נמוך יותר (נגיד רביעי). כך שבשורה התחתונה - אם תתעקש לנסוע כל הזמן בהילוך אחד נמוך מדי, צריכת הדלק שלך תעלה בכמה אחוזים.
מכוניות >>
לצפיה ב-'ותוספת אחת: ירידות'
ותוספת אחת: ירידות
04/03/2020 | 09:29
11
61
בירידות הסל"ד עולה אבל צריכת הדלק נמוכה. כח המשיכה הוא שמניע את הרכב ולא כח שנובע מהמנוע
מכוניות >>
לצפיה ב-'WOWֱֱֱ!!!! איך קלעת לדעת הדיוט?!!! זה בדיוק הביא אותי לשאול '
WOWֱֱֱ!!!! איך קלעת לדעת הדיוט?!!! זה בדיוק הביא אותי לשאול
04/03/2020 | 10:31
3
47
את השאלה. בדרכי הבייתה יש לי ירידה די ממושכת. ברכב הקודם הייתי מוריד להילוך שני מ4 הילוכים.באוטו הזה,נמנעתי עד כה מלהעביר הילוכים,השתמשתי בברקס. אבל זה לא נוח. אתמול, העברתי להילוך 3 (מ8הילוכים), הסל"ד עלה לקצת יותר מ3000, אבל הראה צריכת דלק מזערית.  בדרך כלל אני לא שם לב למונה צריכת הדלק השוטף.
אז להמשיך ככה?
להזכירך, צריכת דלק פחות חשובה לי משמירה על המנוע והגיר. כך גם הארכת חיים של הברקסים והדראמים. זו לא ירידה שיש לה פוטנציאל לחימום הברקסים עד כדי לאבד אותם.
מכוניות >>
לצפיה ב-'השאלה היא מה עולה או חשוב יותר, השחיקה של המנוע או של הברקס'
השאלה היא מה עולה או חשוב יותר, השחיקה של המנוע או של הברקס
04/03/2020 | 10:45
2
38
דיי קשה לענות על זה. נוהגים להשתמש בבלימת מנוע בירידות, אבל אולי זה סתם הרגל מבלמים של פעם שהיו נוטים יותר להתחמם
מכוניות >>
לצפיה ב-'אני קונה רכב משומש, אחרי שרוב הערך שלו נשחק.'
אני קונה רכב משומש, אחרי שרוב הערך שלו נשחק.
04/03/2020 | 11:09
1
38
לכן תקלה רצינית במנוע או בגיר, התיקון יכול לעלות רוב ערך הרכב ובעוד כמה שנים מלוא ערך הרכב ואפילו יותר.
לכן אני משתדל, כמיטב יכולתי, ובגבולות סבירים לשמור על המנוע והגיר.אין לי חשש מחימום יתר של הבלמים, שכן אני בולם ,לדוגמא ב80 קמ"ש ל 60 ואחרי זמן שהוא מגיע ל80 שוב בולם ל60.
השאלה הזו נוגעת גם לנוחות הנהיגה, הרבה יותר נוח לבלום בהילוך 3 . הכל עניין של מחיר. כאמור מחיר פגיעה במנוע וגיר בשבילי גבוה יותר.
מכוניות >>
לצפיה ב-'השחיקה לגיר זניחה, כי לא עוברים בין הילוכים'
השחיקה לגיר זניחה, כי לא עוברים בין הילוכים
04/03/2020 | 12:03
41
וזה בדרך כלל המנגנון שנשחק ראשון בתיבה פלנטרית, ובנוסף העומס על התיבה נמוך.
לגבי המנוע - מנועים היום כמעט ולא מתים משחיקה, אלא מטראומה (התחממות, בעית שימון וכן הלאה), ולכן גם תוספת הבלאי למנוע חסרת משמעות.

מכוניות >>
לצפיה ב-'צודק, לא התייחסתי למצב הזה'
צודק, לא התייחסתי למצב הזה
04/03/2020 | 10:59
2
46
במצב של בלימת מנוע, צריכת הדלק היא אפס כי במנועים מודרניים מחשב המנוע מפסיק את הזרמת הדלק.
הדרך הנכונה לדעתי היא לרדת ירידות על בלימת מנוע ולא על בלמים. תוספת הבלאי למנוע ולגיר זניחה.
מכוניות >>
לצפיה ב-'תודה enigo כך אנהג בירידה זו.'
תודה enigo כך אנהג בירידה זו.
04/03/2020 | 11:10
1
13
לצפיה ב-'תמיד מומלץ לבלום בעזרת בלימת מנוע ולא הבלמים'
תמיד מומלץ לבלום בעזרת בלימת מנוע ולא הבלמים
04/03/2020 | 19:14
30
במיוחד בירידות ממושכות.
רוב הבלמים מאבדים יעילות ככל שהם יותר חמים (פרט לבלמים שתוככנו להגביר בלימה ככל שהם חמים יותר- בעיקר מכוניות מירוץ), ואפשר למזער את החימום עם בלימת המנוע.
מכוניות >>
לצפיה ב-'בירידות, לפחות לפי מחשב הרכב צריכת הדלק היא אפס '
בירידות, לפחות לפי מחשב הרכב צריכת הדלק היא אפס
04/03/2020 | 22:37
3
33
ומשום מה הרכבים הללו לא מאיטים את התאוצה בירידות חדות
כמו רכב עם גיר ידני . לכן בירידות ממושכות גם אם מתחילים לאט ובהילוך נמוך הסל"ד עולה גבוה וחייבים להעלות הילוך , ביחד עם השימוש בבלמים . 
שימוש ממושך בבלמים לא מסוכן באם נוסעים במהירות סבירה ולא מתפרעים . 
יש קצת בעיה עם הדיסקיות עם הפטנט החדש כאשר הן חדשות אז שטח המגע שלהן קטן בחצי לכן הלחץ על הדיסקים גדול יותר וכנראה מחמם יותר . 
מכוניות >>
לצפיה ב-'עכשיו גם הבנתי עוד משהו.כאשר אני על אוטמט'
עכשיו גם הבנתי עוד משהו.כאשר אני על אוטמט
05/03/2020 | 06:52
2
38
ויורד ירידה,באופן טבעי אם המהירות טובה לי,אני מוריד רגל מהגז לא לוחץ ברקס. המכונית , בעצמה,באופן אוטומטי מעלה את הטורים ומורגשת בלימת מנוע.
היום יש לי כמה נסיעות טובות, אשים לב.
מכוניות >>
לצפיה ב-'בירידות ארוכות זאת טעות ללחוץ הרבה ברקס'
בירידות ארוכות זאת טעות ללחוץ הרבה ברקס
05/03/2020 | 19:03
1
39
למעשה, אני חרד מלשחלף את האנרגיה הקינטית בעבודה מיותרת של כוח החיכוך על הבלמים ועל כן אני לא נוגע בברקס כלל בירידות ארוכות כדוגמת כביש 1 מירושלים מערבה.
אצלי ברכב רק 5 הילוכים קדמיים ואני גולש בהילוך 5 כל הדרך בלי שימוש בברקס בכלל. לפעמים אני לוחץ גז ולפעמים לא.
הראתי כאן לא מזמן לאניגו צילום של פנל השעונים ברכב הצ'יקמוק שלי שצולם כל הדרך מצומת נווה אילן ועד שער הגיא. תלוי בעוצמת הירידה המהירות ללא גז בהילוך 5 התנדנדה בין 120 ל100. הרכב האיץ חזרה בהילוך 5 כשללא כל גז.
הגרביטציה והאינרציה מסיעות את הרכב וצריכת הדלק היא 0.
 
לפני כמה ימים יצא לי לנסוע לירושלים בכביש ישן שלא כמו כביש 1 מדובר בכביש עם יחסית סיבובים צפופים עליות וירידות ואזורים מאד צרים דו סיטרית: כביש 3 מאיזור לטרון לכביש 44, המשך ב395 (בתחילת הכביש הזה יש נתיב רחב בודד לטובת 2 הכיוונים המנוגדים. על הנייר מאתגר אבל בפועל גיליתי שכלל משתמשי הכביש הזה הם נהגים זורמים ובקיאים...), המשך ב386, ובואך איליה קפיטולינה היקרה מכל לכל יהודי.
 
כאן במסלול המהנה הזה מצאתי עצמי נוסע במרץ עם הרבה החלפות הילוכים. הרבה זה אנדרסטייטמנט. המון! יש לפיקנטו מנוע קטן וחלש. לפצות על כך זה רק תלוי נהג. זה לא רק לבחור בהילוך הנכון אלא גם מתי. כל שבריר שנייה עלול לגרום לאובדן המומנטום (אינרציה).
אני אוהב לנהוג בזריזות אך גם ל''נהוג ירוק'' ועל כן המאפיינים:
בירידה לראות ככל האפשר צריכת דלק=0 או כשהמהירות, הטופוגרפיה וההילוך מאפשרים צריכה 0 במקסימום זרימה מהירה אני לעתים מוסיף גז כדי להנות מהקניית אנרגיה קינטית במינימום מאמץ ומתוך ראייה מערכתית חכמה קרי בירידה אני לא לוחץ ברקס. בירידות של הכביש המפותל שתיארתי אני לוחץ במינימום על הברקס. למשל סיבוב חד בתוך הירידה ואין לי ברירה אלא טיפונת להאט.
בעליות מהירות עם סיבובים צפופים אני לעתים נוהג בהילוך 2 במהירויות הנושקות ל60. זה ממקם את מהירות המנוע בקרבת שיא המומנט והרכב החלש מתגבר על קשיי הטופוגרפיה והסיבובים יחסית בקלות בזכות זה.
הירידות והעליות מתחלפים לסירוגין במקצבים גבוהים מה שמחייב את הנהג ברכב חלש כגון הפיקנטו להגיב יפה ולצפות קדימה.
 
חוץ מזה אין שום בלאי בנסיעה בהילוך נמוך בירידה. בתנאי שמהירות המנוע (הסל''ד) עדיין אינה קרובה לקו האדום.

מכוניות >>
לצפיה ב-'תודה פיקנטו. ראיתי את הסרטון שלך.'
תודה פיקנטו. ראיתי את הסרטון שלך.
06/03/2020 | 08:05
25
כיוון שאני נהג פחות מיומן ממך,כמעט לא מסתכל על צריכת דלק תוך כדי נסיעה. אני חושב שבפעם ראשונה הסתכלתי לפני כמה ימים.מסתכל על צריכת דלק באופן כללי,מדי פעם. בירידות מירושלים,אין לי בעיה,נותן באוטומט ומדי פעם נזקק ללחיצה קטנה על הבלם.
האם המונה שמודד צריכת דלק שוטף הוא אמין? הסתכלתי, לפי ההגיון שלי משהו לא מסתדר. הפערים בצריכת דלק, בתנאים דומים (לא זהים) עצומים.
מכוניות >>
לצפיה ב-'משאיות וכחות סוס. סתם שאלה בשביל לספק סקרנותי'
משאיות וכחות סוס. סתם שאלה בשביל לספק סקרנותי
28/02/2020 | 07:31
19
74
אתמול ראיתי סרטון ביוטיוב על טריילרים מדור החדש. סרטון קצר ובו סקירה של 5 טריילרים. הם מסוגלים לסחוב הרבה מאוד טונות של מטען. ויש להם 500-850 כחות סוס. לעומת זאת, איזה בקקטה אוטו
פרטי יש לו 120-250 כחות סוס והוא סוחב עד 5 אנשים.
איך זה? במשאיות זה סוסים אחרים?
מכוניות >>
לצפיה ב-'אפשר להוביל טנקים עם 240 כ"ס, כמו '
אפשר להוביל טנקים עם 240 כ"ס, כמו
28/02/2020 | 07:36
16
66
שעשו הסורים במלחמת לבנון (וגם אחרי). השאלה היא רק באיזו מהירות (בעיקר בעליות) וכמה מהר אפשר להאיץ.
לסובארו ליאונה היו 75 כוחות סוס (או 65 ב-1300) ושלושה הילוכים בתיבה האוטומטית והיא לקחה חמישה נוסעים בדיוק כמו אוקטביה מודרנית עם 150 כ"ס ושבעה הילוכים. ואלו אותם סוסים.
מכוניות >>
לצפיה ב-'אז לפי זה, אם אני אחבר עגלה לטרנטה שלי עם הרבה טונות'
אז לפי זה, אם אני אחבר עגלה לטרנטה שלי עם הרבה טונות
28/02/2020 | 07:54
15
60
של מטען אז 245 סוסים שבמנוע (ולצורך הדיון נניח במישור בלבד) יסחבו אותה? אני מניח שרק העגלה שוקלת יותר מכל האוטו שלי. ועוד משהו: למה במשאיות אלה המנועים גדולים מאוד? הרי יש מנועים עם אותם כחות סוס, במכוניות סופר, קטנים בהרבה. תוכל להתייחס?
מכוניות >>
לצפיה ב-'ההבדל במומנט .'
ההבדל במומנט .
28/02/2020 | 08:43
17
לצפיה ב-'עם יחס ההעברה הנכון - כן. '
עם יחס ההעברה הנכון - כן.
28/02/2020 | 09:36
13
54
המנועים גדולים מאוד כדי לקבל עקומת מומנט שטוחה מאוד, וכדי שהם יעבדו בעומס נמוך מאוד. מנועי משאיות עובדים בדרך כלל בסל"ד נמוך מ-2000, כששיא המומנט מתקבל כבר באזור האלף סל"ד. טווח העבודה המצומצם הזה הוא גם הסיבה שלמשאיות כבדות יש בדרך כלל המון הילוכים.
אבל עקרונית כן - עם יחס ההעברה הנכון, אפשר יהיה לגרור עגלה במשקל כמה טונות עם הוולוו שלך.  
מכוניות >>
לצפיה ב-'מומנט, זה מעבר למה שאני יכול להבין. '
מומנט, זה מעבר למה שאני יכול להבין.
28/02/2020 | 11:04
12
46
לצפיה ב-'אמשיך ברשותכם בנושא משאיות. שאלתי על מנועי מימן'
אמשיך ברשותכם בנושא משאיות. שאלתי על מנועי מימן
28/02/2020 | 11:54
3
45
לפני כ3 שנים,ראיתי ביוטיוב סרטון על משאית מימן, לא בתכנון,אלא בשלב של מודל עובד. משאית מפוארת מאוד,שיא הלוקסוס, שיא השכלולים. היה שם גם תכנית עסקית. לזכרוני הם הציעו ליסינג 10 שנים,עד מיליון מייל, כולל תידלוק,כולל טיפולים,כולל ביטוח משהו סדר גודל  3000$ וקצת. מול זה הביאו תחשיב של משאית דיזל, עולה יותר בהרבה. והיו עוד כל מני הבטחות,כגון פריסת תחנות תדלוק שאם תסע ממקום למקום תוכל לבחור בין שתי תחנות תדלוק, כ2000 מייל בין תדלוקים.
 
מה קורה עם כל זה? היום חיפשתי ומצאתי כמה כגון אלה:
 
 
מכוניות >>
לצפיה ב-'מכוניות מימן, קיימות, עם הרבה יתרונות והרבה חסרונות'
מכוניות מימן, קיימות, עם הרבה יתרונות והרבה חסרונות
28/02/2020 | 12:37
1
43
אין בעיה טכנולוגית לייצר מכוניות מימן, יש כאלו, מסחריות, טויוטה , יונדאי ואחרות,
היתרונות של רכב מימן הוא פשוט, אין זיהום , התוצר של המנוע זה מים
הבעיה עם רכבי מימן, זה ייצור המימן, שכרגע הוא יקר, מזהם, ואין תשתיות קיימות לאספקה שלו,
אבל אם היית גר ביפן או בארצות הברית יכלת לקנות מכונית מימן סידרתית,
הנה מבחן
מכוניות >>
לצפיה ב-'המיראיי של טויוטה נמכרת גם באירופה '
המיראיי של טויוטה נמכרת גם באירופה
28/02/2020 | 12:59
37
והיונדאי נמכר גם בדרום קוריאה.
אלו שתי היצרניות היחידות כרגע עם כלים שנמכרים מסחרית. להונדה היתה הקלריטי, אבל היא לא ממש נמכרה מסחרית.
מכוניות >>
לצפיה ב-'הלוקסוס והאבזור לא קשור להנעת המימן'
הלוקסוס והאבזור לא קשור להנעת המימן
28/02/2020 | 12:55
35
מימן יכול לשמש כדלק למנוע בעירה פנימית, או להזין תא דלק שמייצר חשמל ומניע מנוע חשמלי.
בתאי הדלק כבר די קרובים למוצר תחרותי. אבל עדיין אין תשתיות תדלוק מימן ראויות.
מכוניות >>
לצפיה ב-'מומונט זה הכוח שיש למנוע לעשות עבודה '
מומונט זה הכוח שיש למנוע לעשות עבודה
28/02/2020 | 14:56
7
20
לצפיה ב-'כח ועבודה הם דברים שונים. הספק הוא '
כח ועבודה הם דברים שונים. הספק הוא
29/02/2020 | 12:15
6
42
היכולת לבצע עבודה.
כח זו היכולת לבצע פעולה. ומה שאנשים נוטים לשכוח זה שבעוד ההספק של מנוע נתון הוא קבוע (בהנחה שאין אובדנים במערכת התמסורת), קל לשנות את המומנט בעזרת יחסי העברה.
מכוניות >>
לצפיה ב-'סליחה על הנדנוד. יכול להסביר לי באמצעות אנלוגיה?'
סליחה על הנדנוד. יכול להסביר לי באמצעות אנלוגיה?
01/03/2020 | 08:03
5
25
למשל כח בגוף האדם. נניח ששני בני אדם עם אותו כח ביד. אחד מסוגל להרים יותר משקל והשני לתת אגרוף יותר חזק.... תוכל להמשיך מכאן מה המומנט?
מכוניות >>
לצפיה ב-'בבקשה - אנלוגיה עם בני אדם'
בבקשה - אנלוגיה עם בני אדם
01/03/2020 | 09:37
4
33
בחור אחד ממש חזק. יכול להרים שני דליים של עשרים ליטרים, אבל זז ממש לאט - לוקח לו עשר דקות להרים את הדליים הללו לגובה מאה מטרים. בחור שני הרבה פחות חזק - יכול להרים רק דלי אחד של 10 ל', אבל הוא מאוד זריז, ומשלים את העלאת הדלי לגובה מאה מטר (עם חבל וגלגלת) בדקה אחת בלבד.
לבחור הראשון יש יותר כח (מומנט) אבל ההספק שלו נמוך יותר - בשעה הוא ישלים שישה סבבים, משמע 240 ל', בעוד הבחור השני ישלים 60 סבבים של עשרה ל', ו-600 ליטרים בסך הכל. זה הספק.
עם "תיבת הילוכים", נגיד גלגלת ביחס של 1:4, הבחור השני יוכל גם הוא להרים 40 ל' בבת אחת, כמו הבחור החזק, על חשבון זה שהמהירות שלו תרד פי ארבע. משמע יקח לו 4 דקות להשלים סבב. אבל הוא עדיין יספיק להרים 600 ל' בדקה.
לכן אמרתי שהספק הוא האלמנט הקבוע, בעוד את המומנט אפשר לשנות.
מכוניות >>
לצפיה ב-'תודה. מתחיל להבין'
תודה. מתחיל להבין
01/03/2020 | 10:09
6
לצפיה ב-'למה אתה מכניס את הגיר לעסק ? למנוע יש עקומת מומנט '
למה אתה מכניס את הגיר לעסק ? למנוע יש עקומת מומנט
02/03/2020 | 13:42
2
33
היצרן מציין את המקסימום מומנט בסל"ד מסויים 
מכוניות >>
לצפיה ב-'הגיר משנה את המומנט עפ"י יחס העברה.'
הגיר משנה את המומנט עפ"י יחס העברה.
02/03/2020 | 15:18
25
בהתאם לעבודה שעליו לבצע. כל זה על חשבון הזמן שבו תתבצע העבודה.
הספק = עבודה X זמן.
מכוניות >>
לצפיה ב-'כי את התאוצה לא קובע המומנט במנוע'
כי את התאוצה לא קובע המומנט במנוע
02/03/2020 | 16:48
24
אלא המומנט בגלגלים, והמומנט בגלגלים מושפע מיחסי ההעברה.
מכוניות >>
לצפיה ב-'אם תכנס לקישור הבא:'
אם תכנס לקישור הבא:
01/03/2020 | 17:09
1
41
 
תבין באיזה מנועים מדובר. נפח מנוע 13 ליטר ומומנט של 250 קילו למטר.
 
הסוסים הם אותם סוסים
 
 
כאשר ההספק נמדד בכוח סוס מטרי, (1 כ"ס = 736 וואט)= המומנט בק"ג כוח כפול סנטימטר ומהירות הסיבוב בסיבובים לדקה לחלק ל 71620
 
מכוניות >>
לצפיה ב-'תודה על הקישורים. מתחיל להבין. '
תודה על הקישורים. מתחיל להבין.
01/03/2020 | 20:33
26
אגב ראיתי סרטון יוטיוב סקירה על מק חדש, כולל טסט דרייב. לטענת אותו האיש (לא נציג החברה), שבמודל החדש רק שיפור האירודינמיות + שיפור קונטרול המחשב, הגיעו לחסכון של  8% בצריכת הדלק. משאית כזו שנוסעת 10-12 אלף מייל לחודש זה המון כסף. מעניין. לפי נקישור שצרפת, יש גם שיפור משמעותי בצבירת פיח, מאריך את חיי המנוע ובטח גם משפר צריכת דלק.
מכוניות >>

הודעות אחרונות

08:32 | 02.04.20 KIA PICANTO 1000
08:48 | 01.04.20 em28
13:27 | 31.03.20 הרקולס123
14:38 | 30.03.20 oren1012
04:24 | 30.03.20 נמלה עוקצת
11:27 | 28.03.20 xfwind
09:23 | 28.03.20 amit3514
16:44 | 27.03.20 נמלה עוקצת
10:51 | 26.03.20 carpart1

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ