אתראת העדר טעינה נדלקת לשברירי שנייה...

אתראת העדר טעינה נדלקת לשברירי שנייה...

רכב מנוע 1000 גיר ידני מונע גז (מוסב לגפ''מ)
לעתים לשברירי שנייה נדלקת אתראת טעינה.
מתי זה קורה: בעליות כשאני בהילוך גבוה מדי והמהירות מנוע נמוכה מדי קרי כשהסל''ד נניח בסביבות 2000
שימו לב 2000 זה הרי לא סל''ד נמוך אבל כשעסקינן בטופוגרפיה של עליות יחסית תלולות ובהילוך גבוה מדי (בפרט עבור הרכב החלש) זה נדלק לשברירי שנייה. אם אני מוריד הילוך, נותן גז, והסל''ד עולה בקצת אז האור האדום לא נדלק עוד.
זה קורה כשאני בהילוך 3 עד 5 וכבה כשאני מוריד הילוך אחד.
לא ראיתי שזה הופיע בהילוך 1 בכלל לא משנה בטופוגרפיה ובסל''ד.
למעשה גם בהילוך 2 לא ראיתי אתראה אדומה שכזאת.
האם צריך לעשות משהו עם זה?
הרושם שזה קורה יותר כאשר המזגן דלוק...
 

enigo

New member
אני מנחש שהאלטרנטור כבר קצת חלש

ולכן בשילוב של סל"ד נמוך וצריכה גבוהה הוא לא מצליח לספק את הדרישה.
 

חן 1111

Active member
לא הייתי עושה כלום

זו לא בעיה של טעינה בסל"ד נמוך, אחרת בסיבובי סרק הנורית היתה נדלקת הרבה יותר.
אז אולי זו בעיית חיווט, או נפילת מתח רגעית, אולי כשהמאוורר מתחיל לעבוד, לא יודע. בכל אופן אם הרכב מתפקד נורמלי, לא הייתי טורח לבדוק, אלא מחכה שזה ייעלם. או יחמיר.
 
זה לא מופיע בכלל בסיבובי סרק

בנוסף בסיטואציות שהופיע, זה לא מופיע כל הזמן. למשל ראיתי הבוקר שנדלק לחלקיק שנייה בהתחלת נסיעה במישור לאחר נהיגה בינעירונית מהירה בת כ50 ק''מ (כלומר זה קורה גם בהילוך 1 ולא כפי שסברתי קודם לכן), אבל בהתחלות אחרות ממהירות 0 שהיו היום כולל מאוחר יותר, זה לא קרה...
&nbsp
ייתכן שזה כפי שאתה מנבא יחמיר. אמתין.
&nbsp
אתה צודק שזה באמת לא מפריע כעת לנהיגה עצמה.
 

enigo

New member
שווה תמיד גם לבדוק חיבור למצבר

ואת המתח שהאלטרנטור מייצר בסרק ובסלד עבודה. קל לביצוע בבית, ויכול לתת כיוונים.
 

xrlmike

New member
אחרי בדיקה שאין חיבור רופף בהנחה שהמצבר תקין ושהרצועה תקינה

סביר שהאלטרנטור מתעייף
כמו מצבר עייף אפשר למשוך עוד קצת עד ההשבתה
ואפשר להחליף כעת בלי רכב מושבת תוך ביצוע סקר שוק רגוע
 
מה מחיר אלטרנטור לרכב פיקנטו 1000

דגם 2012?
אני כמובן אברר אבל בכל זאת להכוונה כללית...
אני לא אחליף עד לאבחנה ברורה.
היום הנורה האדומה לא דלקה כלל...
&nbsp
האם האלטרנטור הוא הדיודה? קרי מיישר הזרם חילופין שנוצר בגנרטור המסתובב עם הקרנקשפט?
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

enigo

New member
אלטרנטור זה כל המכלול - החלק המסתובב שמייצר את החשמל

ונראה כמו מנוע של מכונת כביסה ישנה, והאלמנט שמווסת את הטעינה ומיישר את הזרם.
מחיר משומש בדרך כלל סביב 500 ש"ח. אבל אם אתה הולך בעצמך לפירוקיה ומפרק, כנראה שיעלה פחות.
 
מפירוק, הכוונה מפיקנטו 1000 אחר, נכון?

לא ילך לי לקחת מקיה מנוע 1.25, נכון? זאת מטרת שאלתי.
&nbsp
ואם מהפירוק, איך אדע שזה תקין?
&nbsp
אגב אני מנחש שאוכל לקחת גם מיונדאי i10 מנוע 1000 כי זה היה רכב די זהה עם פח בעיצוב שונה...
 

enigo

New member
זה לא מדע טילים. הרבה פעמים אפשר

להת'ין אלטרנטור של רכב אחד על אחר או של גרסת מנוע אחת על אחרת. התקנתי פעם אלטרנטור של ברלינגו על c4, למרות מנועים שונים לחלוטין.
העיקר הוא שהתושבת תתאים לחיבור למנוע, ושהאלטרנטור החדש יכנס לחלל שיש בתא המנוע ברכב המיועד. כך שיש סיכוי שגם אלטרנטור של אלנטרה יתאים...
המתח אותו מתח בכל מקרה.
 
איפה כדאי לחפש חיבור רופף?

כזה שיגרום לבעייה כפי שתיארתי שאין לה כיום לעת עתה כל השפעה על הנהיגה.
&nbsp
את חיבורי המצבר אבדוק בוודאי. וגם אבדוק הטעינה כפי שהציע אניגו. בדיקת הטעינה זה בייסיק. אני מהמר שלא אגלה כל בעייה.
&nbsp
וגם את הרצועה אבדוק. ייתכן שזאת הרצועה. חלפו 4 שנים מההחלפה הקודמת (אחת ל4 שנים) והרכב עמל קשה. התקנתי גפ''מ כי אני טוחן הרכב. אבל המוסך התקין בפעם הקודמת רצועה איכותית וקשה לי להאמין שככה בקלות נשחקה לביטוי כזה נדיר ביותר ולא קבוע...
&nbsp
אני מדגיש שהנסיעה חלקה ללא בעיות של חסר כוח/ אובדן כוח או ירידה במהירות הסופית.
 

חן 1111

Active member
תבדוק את חיבורי המצבר והאלטרנטור

את החוטים שלהם. תבדוק גם את החיבור בין הקוטב השלילי של המצבר לגוף הרכב, בין המנוע לגוף הרכב, וכדומה.
 
שמע אתה כמו חוזה עתידות


היום גמעתי כ120 ק''מ ללא נורית אדומה דולקת.
ויתרה מכך, בחזרה בטיפוס אל ההרים אל הפיסטין הגבוה שעליו ממוקם ביתי, אפילו איתגרתי את המערכת על סמך ניסיון העבר. במקום להוריד הילוכים, משכתי הילוך גבוה במהירות מתונה בעליות מה שגרר מהירות מנוע איטית מדי. על גבול קרטוע של הרכב מבלי להגיע לקרטוע אבל נאדה, הנורה האדומה לא דלקה במהלך הנהיגה בכלל.
&nbsp
אמשיך לעקוב...
&nbsp
מעניין גם שמאז שאיפסתי את נורית הצ'ק אנג'ין היא לא נדלקה שוב.
הנורות האדומה והצהובה אינן שרופות. בהנעת הרכב נדלקות ונכבות כפי שצריך.
 

enigo

New member
מניסיוני, לא פעם נורית הצ'ק אנג'ן ממשיכה

לדלוק גם אחרי שהבעיה חלפה. יש מכוניות שאחרי פרק זמן מסוים (או נסועה/מספר נסיעות, לא בטוח) מאפסות את הנורה עצמאית. יש כאלו שלא.
 

חן 1111

Active member
בדרך כלל זה תלוי בסוג התקלה

נדמה לי שהתקנים מגדירים שעבור תקלות שקשורות לזיהום אוויר הנורה צריכה להמשיך לדלוק זמן מסוים. התוכניות שאני מכיר מגדירות מספר נסיעות ללא תקלה כתנאי לכיבוי הנורה, כאשר נסיעה מוגדרת כמחזור התנעה, התחממות של המנוע לטמפרטורת עבודה, מעבר זמן או מרחק מסוים, הדממה והתקררות. זה שונה אצל יצרנים שונים.
 

enigo

New member
הניסיון שלי הוא עם שתי מכוניות של סיטרורן

באחת, אחרי תדלוק בדלק לא איכותי נדלקה הנורה, וכבתה אחרי כמה זמן מעצמה.
ברכב השני (מדור מוקדם יותר) הנורה נשארה דולקת לאורך זמן, עד שכיביתי אותה, ומאז לא נדלקה.
בשני המקרים קוד התקלה היה זהה.
 

חן 1111

Active member
אצלי בסיטרואן הנורה נכבית די מהר

בדרך כלל תוך יום, קשה לי להגדיר במונחים של מרחק וזמן.
לעומת זאת בסוזוקי היא נשארת הרבה יותר זמן.
 

enigo

New member
מוזר. בדיוק באותו דגם כמו שיש לך היא דלקה

עד שכיביתי אותה. היא נדלקה אחרי תדלוק בתחנה מפוקפקת, ולא נדלקה שוב אחרי כן.
 
למעלה