boriska1

selalerer

New member
ותוספת אחת: ירידות

בירידות הסל"ד עולה אבל צריכת הדלק נמוכה. כח המשיכה הוא שמניע את הרכב ולא כח שנובע מהמנוע
 

boriska1

Member
WOWֱֱֱ!!!! איך קלעת לדעת הדיוט?!!! זה בדיוק הביא אותי לשאול

את השאלה. בדרכי הבייתה יש לי ירידה די ממושכת. ברכב הקודם הייתי מוריד להילוך שני מ4 הילוכים.באוטו הזה,נמנעתי עד כה מלהעביר הילוכים,השתמשתי בברקס. אבל זה לא נוח. אתמול, העברתי להילוך 3 (מ8הילוכים), הסל"ד עלה לקצת יותר מ3000, אבל הראה צריכת דלק מזערית. בדרך כלל אני לא שם לב למונה צריכת הדלק השוטף.
אז להמשיך ככה?
להזכירך, צריכת דלק פחות חשובה לי משמירה על המנוע והגיר. כך גם הארכת חיים של הברקסים והדראמים. זו לא ירידה שיש לה פוטנציאל לחימום הברקסים עד כדי לאבד אותם.
 

selalerer

New member
השאלה היא מה עולה או חשוב יותר, השחיקה של המנוע או של הברקס

דיי קשה לענות על זה. נוהגים להשתמש בבלימת מנוע בירידות, אבל אולי זה סתם הרגל מבלמים של פעם שהיו נוטים יותר להתחמם
 

boriska1

Member
אני קונה רכב משומש, אחרי שרוב הערך שלו נשחק.

לכן תקלה רצינית במנוע או בגיר, התיקון יכול לעלות רוב ערך הרכב ובעוד כמה שנים מלוא ערך הרכב ואפילו יותר.
לכן אני משתדל, כמיטב יכולתי, ובגבולות סבירים לשמור על המנוע והגיר.אין לי חשש מחימום יתר של הבלמים, שכן אני בולם ,לדוגמא ב80 קמ"ש ל 60 ואחרי זמן שהוא מגיע ל80 שוב בולם ל60.
השאלה הזו נוגעת גם לנוחות הנהיגה, הרבה יותר נוח לבלום בהילוך 3 . הכל עניין של מחיר. כאמור מחיר פגיעה במנוע וגיר בשבילי גבוה יותר.
 

enigo

New member
השחיקה לגיר זניחה, כי לא עוברים בין הילוכים

וזה בדרך כלל המנגנון שנשחק ראשון בתיבה פלנטרית, ובנוסף העומס על התיבה נמוך.
לגבי המנוע - מנועים היום כמעט ולא מתים משחיקה, אלא מטראומה (התחממות, בעית שימון וכן הלאה), ולכן גם תוספת הבלאי למנוע חסרת משמעות.
 

enigo

New member
צודק, לא התייחסתי למצב הזה

במצב של בלימת מנוע, צריכת הדלק היא אפס כי במנועים מודרניים מחשב המנוע מפסיק את הזרמת הדלק.
הדרך הנכונה לדעתי היא לרדת ירידות על בלימת מנוע ולא על בלמים. תוספת הבלאי למנוע ולגיר זניחה.
 

boriska1

Member
תודה enigo
כך אנהג בירידה זו.

 

WarDog

New member
תמיד מומלץ לבלום בעזרת בלימת מנוע ולא הבלמים

במיוחד בירידות ממושכות.
רוב הבלמים מאבדים יעילות ככל שהם יותר חמים (פרט לבלמים שתוככנו להגביר בלימה ככל שהם חמים יותר- בעיקר מכוניות מירוץ), ואפשר למזער את החימום עם בלימת המנוע.
 
בירידות, לפחות לפי מחשב הרכב צריכת הדלק היא אפס

ומשום מה הרכבים הללו לא מאיטים את התאוצה בירידות חדות
כמו רכב עם גיר ידני . לכן בירידות ממושכות גם אם מתחילים לאט ובהילוך נמוך הסל"ד עולה גבוה וחייבים להעלות הילוך , ביחד עם השימוש בבלמים .
שימוש ממושך בבלמים לא מסוכן באם נוסעים במהירות סבירה ולא מתפרעים .
יש קצת בעיה עם הדיסקיות עם הפטנט החדש כאשר הן חדשות אז שטח המגע שלהן קטן בחצי לכן הלחץ על הדיסקים גדול יותר וכנראה מחמם יותר .
 

boriska1

Member
עכשיו גם הבנתי עוד משהו.כאשר אני על אוטמט

ויורד ירידה,באופן טבעי אם המהירות טובה לי,אני מוריד רגל מהגז לא לוחץ ברקס. המכונית , בעצמה,באופן אוטומטי מעלה את הטורים ומורגשת בלימת מנוע.
היום יש לי כמה נסיעות טובות, אשים לב.
 
בירידות ארוכות זאת טעות ללחוץ הרבה ברקס

למעשה, אני חרד מלשחלף את האנרגיה הקינטית בעבודה מיותרת של כוח החיכוך על הבלמים ועל כן אני לא נוגע בברקס כלל בירידות ארוכות כדוגמת כביש 1 מירושלים מערבה.
אצלי ברכב רק 5 הילוכים קדמיים ואני גולש בהילוך 5 כל הדרך בלי שימוש בברקס בכלל. לפעמים אני לוחץ גז ולפעמים לא.
הראתי כאן לא מזמן לאניגו צילום של פנל השעונים ברכב הצ'יקמוק שלי שצולם כל הדרך מצומת נווה אילן ועד שער הגיא. תלוי בעוצמת הירידה המהירות ללא גז בהילוך 5 התנדנדה בין 120 ל100. הרכב האיץ חזרה בהילוך 5 כשללא כל גז.
הגרביטציה והאינרציה מסיעות את הרכב וצריכת הדלק היא 0.
&nbsp
לפני כמה ימים יצא לי לנסוע לירושלים בכביש ישן שלא כמו כביש 1 מדובר בכביש עם יחסית סיבובים צפופים עליות וירידות ואזורים מאד צרים דו סיטרית: כביש 3 מאיזור לטרון לכביש 44, המשך ב395 (בתחילת הכביש הזה יש נתיב רחב בודד לטובת 2 הכיוונים המנוגדים. על הנייר מאתגר אבל בפועל גיליתי שכלל משתמשי הכביש הזה הם נהגים זורמים ובקיאים...), המשך ב386, ובואך איליה קפיטולינה היקרה מכל לכל יהודי.
&nbsp
כאן במסלול המהנה הזה מצאתי עצמי נוסע במרץ עם הרבה החלפות הילוכים. הרבה זה אנדרסטייטמנט. המון! יש לפיקנטו מנוע קטן וחלש. לפצות על כך זה רק תלוי נהג. זה לא רק לבחור בהילוך הנכון אלא גם מתי. כל שבריר שנייה עלול לגרום לאובדן המומנטום (אינרציה).
אני אוהב לנהוג בזריזות אך גם ל''נהוג ירוק'' ועל כן המאפיינים:
בירידה לראות ככל האפשר צריכת דלק=0 או כשהמהירות, הטופוגרפיה וההילוך מאפשרים צריכה 0 במקסימום זרימה מהירה אני לעתים מוסיף גז כדי להנות מהקניית אנרגיה קינטית במינימום מאמץ ומתוך ראייה מערכתית חכמה קרי בירידה אני לא לוחץ ברקס. בירידות של הכביש המפותל שתיארתי אני לוחץ במינימום על הברקס. למשל סיבוב חד בתוך הירידה ואין לי ברירה אלא טיפונת להאט.
בעליות מהירות עם סיבובים צפופים אני לעתים נוהג בהילוך 2 במהירויות הנושקות ל60. זה ממקם את מהירות המנוע בקרבת שיא המומנט והרכב החלש מתגבר על קשיי הטופוגרפיה והסיבובים יחסית בקלות בזכות זה.
הירידות והעליות מתחלפים לסירוגין במקצבים גבוהים מה שמחייב את הנהג ברכב חלש כגון הפיקנטו להגיב יפה ולצפות קדימה.
&nbsp
חוץ מזה אין שום בלאי בנסיעה בהילוך נמוך בירידה. בתנאי שמהירות המנוע (הסל''ד) עדיין אינה קרובה לקו האדום.
 

boriska1

Member
תודה פיקנטו. ראיתי את הסרטון שלך.

כיוון שאני נהג פחות מיומן ממך,כמעט לא מסתכל על צריכת דלק תוך כדי נסיעה. אני חושב שבפעם ראשונה הסתכלתי לפני כמה ימים.מסתכל על צריכת דלק באופן כללי,מדי פעם. בירידות מירושלים,אין לי בעיה,נותן באוטומט ומדי פעם נזקק ללחיצה קטנה על הבלם.
האם המונה שמודד צריכת דלק שוטף הוא אמין? הסתכלתי, לפי ההגיון שלי משהו לא מסתדר. הפערים בצריכת דלק, בתנאים דומים (לא זהים) עצומים.
 

boriska1

Member
אז לפי זה, אם אני אחבר עגלה לטרנטה שלי עם הרבה טונות

של מטען אז 245 סוסים שבמנוע (ולצורך הדיון נניח במישור בלבד) יסחבו אותה? אני מניח שרק העגלה שוקלת יותר מכל האוטו שלי. ועוד משהו: למה במשאיות אלה המנועים גדולים מאוד? הרי יש מנועים עם אותם כחות סוס, במכוניות סופר, קטנים בהרבה. תוכל להתייחס?
 

enigo

New member
עם יחס ההעברה הנכון - כן.

המנועים גדולים מאוד כדי לקבל עקומת מומנט שטוחה מאוד, וכדי שהם יעבדו בעומס נמוך מאוד. מנועי משאיות עובדים בדרך כלל בסל"ד נמוך מ-2000, כששיא המומנט מתקבל כבר באזור האלף סל"ד. טווח העבודה המצומצם הזה הוא גם הסיבה שלמשאיות כבדות יש בדרך כלל המון הילוכים.
אבל עקרונית כן - עם יחס ההעברה הנכון, אפשר יהיה לגרור עגלה במשקל כמה טונות עם הוולוו שלך.
 

boriska1

Member
אמשיך ברשותכם בנושא משאיות. שאלתי על מנועי מימן

לפני כ3 שנים,ראיתי ביוטיוב סרטון על משאית מימן, לא בתכנון,אלא בשלב של מודל עובד. משאית מפוארת מאוד,שיא הלוקסוס, שיא השכלולים. היה שם גם תכנית עסקית. לזכרוני הם הציעו ליסינג 10 שנים,עד מיליון מייל, כולל תידלוק,כולל טיפולים,כולל ביטוח משהו סדר גודל 3000$ וקצת. מול זה הביאו תחשיב של משאית דיזל, עולה יותר בהרבה. והיו עוד כל מני הבטחות,כגון פריסת תחנות תדלוק שאם תסע ממקום למקום תוכל לבחור בין שתי תחנות תדלוק, כ2000 מייל בין תדלוקים.

מה קורה עם כל זה? היום חיפשתי ומצאתי כמה כגון אלה:

https://www.businessinsider.com/hyundai-unveiled-semi-truck-trailer-concept-runs-on-hydrogen-2019-10
 

ANZ1

New member
מכוניות מימן, קיימות, עם הרבה יתרונות והרבה חסרונות

אין בעיה טכנולוגית לייצר מכוניות מימן, יש כאלו, מסחריות, טויוטה , יונדאי ואחרות,
היתרונות של רכב מימן הוא פשוט, אין זיהום , התוצר של המנוע זה מים
הבעיה עם רכבי מימן, זה ייצור המימן, שכרגע הוא יקר, מזהם, ואין תשתיות קיימות לאספקה שלו,
אבל אם היית גר ביפן או בארצות הברית יכלת לקנות מכונית מימן סידרתית,
הנה מבחן
https://www.youtube.com/watch?v=pSHxojRPmnM
 

enigo

New member
המיראיי של טויוטה נמכרת גם באירופה

והיונדאי נמכר גם בדרום קוריאה.
אלו שתי היצרניות היחידות כרגע עם כלים שנמכרים מסחרית. להונדה היתה הקלריטי, אבל היא לא ממש נמכרה מסחרית.
 

enigo

New member
הלוקסוס והאבזור לא קשור להנעת המימן

מימן יכול לשמש כדלק למנוע בעירה פנימית, או להזין תא דלק שמייצר חשמל ומניע מנוע חשמלי.
בתאי הדלק כבר די קרובים למוצר תחרותי. אבל עדיין אין תשתיות תדלוק מימן ראויות.
 
למעלה