גיר רציף בסקודה

Ronny1967

New member
גיר רציף בסקודה

אני רוצה לשאול לגבי שני רכבים מאותם קטגוריה ושנתון, סקודה אוקטביה סטיישן וקיה סיד סטיישן. מה דעתכם והנסיון שלכם עם גיר מסוג DSG שקיים בסקודה, במודלים האלה? בעייתי ויקר לתיקונים כמו שהזהירו אותי? או שבמודלים האלה הוא כבר יותר אמין? שאלה שניה, האם בקיה סיד סטיישן יש גם גיר מאותו סוג, או שמדובר באוטומט רגיל?
 

enigo

New member
שכחת לכתוב על איזה שנתון מדובר

מהותי לתשובה בשני המקרים.
והוא לא רציף באף אחת מהמכוניות האלו.
 

ANZ1

New member
ממש לא

DSG זה גיר רובוטי דו מצמדי
רציף = CVT = אין הילוכים, אלא שני קונוסים מחוברים בינהם ברצועה, כך שיש אין ספור יחסי העברה בינהם
 

Ronny1967

New member
מדהים. וזה נכון שהיום בכל המכוניות של קבוצת פולקסוואגן,

מהאאודי הכי יקרות ועד הסקודה הכי פושטיות יש גיר DSG?
 

ANZ1

New member
בגדול כן

אבל יש גרסאות שונות לרכבים שונים,
ברור שהגיר שנמצא עם מנוע 1 ליטר טורבו הוא אחר לגמרי מהגיר שנמצא עם מנוע 3 ליטר טורבו מאד חזק.
גיר רובוטי דו מצמדי זאת טכנולוגיה שמשתמשים בה יצרני רכב שונים עם שמות שונים.
למשל שאלת על קיה שם התיבה נקראת DCT ובפולקסווגן DSG ולחברות אחרות יש שמות אחרים
 

Ronny1967

New member
הבנתי. ואם אנחנו מדברים על הקבוצה של סטיישנים 2016,

אתה שותף לדעה שהגירים האלה בעייתיים יותר ויקרים בהרבה לתיקון מאשר גיר אוטומט רגיל כמו שיש למשל בפורד פוקוס טורבו?
 

ANZ1

New member
לפורד פוקוס היתה תיבת הילוכים דו מצמדית כזאת עד דגמי 2016

כמו כל דבר, הבעיה זה לא הטכנולוגיה, אלא הישום,
יש דגמים בעיתים ויש דגמים אמינים,
אם הטכנולוגיה היתה בעיתית היא לא היתה כזאת נפוצה, רוב היצרנים האירופאים היום (וגם הקוראנים) משתמשים בטכנולוגיה הזאת.
כמו בכל דבר יש יתרונות וחסרונות לכל אחת מהטכנולוגיות ,
למשל רוב היצרנים היפנים ברוב הדגמים משתמשים בתיבות הילוכים רציפות, שהאירופאים ורוב הנהגים בעולם שונאים, זה לא מפריע לטויוטה, הונדה, סובארו וכו להצליח למכור המון.
 

Ronny1967

New member
עובדה שטויוטה הכניסו לקורולה גיר רובוטי וזה

עשה המון בעיות וגרם להם להפסדים אדירים, לא זוכר את השנתון המדוייק, הם החזירו את הגיר האוטומטי הרגיל, ומאז הקורולה נחשבת לאחד הרכבים האמינים
 

ANZ1

New member
אז איך היום טויוטה קורולה חדשה מגיעה עם גיר רציף ?

הקורולה ההיברידית החדשה היא הרכב הכי נמכר בישראל והיא עם גיר רציף,
גם שאר הדגמים של טויוטה, היאריס, הקאמרי, הראב4 , הפריוס , CHR הם כולם עם תיבות הילוכים רציפות.
טויוטה לא יודעת את מה שאתה יודע ?
 

enigo

New member
בקורולה ההיברידית אין תיבת הילוכים רציפה

יש מנגנון שאופי הפעולה שלו מזכיר גיר רציף, אבל זה לא גיר רציף.
 

enigo

New member
הם קוראים לו רציף, אבל הוא לא

אין את הקונוסים והרצועה שהזכרת. יש מנגנון שונה לחלוטין שמזכיר במבנה שלו דיפרנציאלי.

כל זה מתייחס לגרסה ההיברידית, כמובן.
בגרסה הרגילה יש תיבה רציפה קלאסית.
 

ANZ1

New member
ושוב, זה שיש או היה דגם בעיתי לא אומר כלום על הטכנולוגיה

יש מוצרים טובים ויש מוצרים רעים, אם קונים רכב , ורוצים לדעת מה האמינות, צריך לבדוק את הנתונים הספציפים של דגם מסוים ספציפי,
 

enigo

New member
לא היתה בעית אמינות, היתה בעיית תפקוד

לא חלק ואיטי.
וזו היתה תיבה רובוטית עם מצמד בודד.
 
למעלה