תקלת מזגן בסקודה אוקטביה

omerz55

New member
תקלת מזגן בסקודה אוקטביה

שלום,

יש לי תקלת מזגן באוקטביה 2015. המוסך דיבר על בעיית מאייד שדורשת החלפה מורכבת של החלק מתחת לדשבורד. קיבלתי הצעה של כ-6000 שקל כולל מע"מ (חצי מזה עלות חלק של חברת valor). שני מוסכים נוספים סירבו לתת הצעות מחיר מבלי לעשות בדיקה שעלותה כמה מאות שקלים. בהנחה שזו התקלה, האם המחיר הגיוני או שניתן להוזיל והאם בכל זאת שווה לעשות בדיקה במקום נוסף לפני הוצאת סכום כזה?
 

enigo

New member
מה הסימפטומים?

ולגבי קבלת הצעת מחיר - הייתי פונה לעוד כמה מוסכים, עדיף כאלו המתמחים במזגנים, ומבקש הצעת מחיר להחלפת מאייד, ספציפית.
אחרי שיתנו הצעת מחיר, ואם היא עדיפה בעיניך, בקש מהם שיוודאו שזו אכן הבעיה לפני שהם מבצעים את התיקון.
 

omerz55

New member
הסימפטומים הם של בריחת גז

קירר בצורה לא טובה והתחיל להוציא אוויר לא קר בצד ימין בשבועות האחרונים ואוויר קר קצת יצא רק בצד שמאל
 

חן 1111

Active member
אם ככה, אין הרבה מה לעשות.

בהחלפת מאייד העבודה מאוד יקרה. החלק אולי אפשר למצוא תחליפי או שאולי מתקן רדיאטורים יכול לתקן את זה. לא בטוח. ועדיין זה לא יוזיל בהרבה.
 

Luminatis

New member
אבחון מעניין
כי המאייד (מאדה) נמצא במקום נסתר ועם זרחן לא ממש ניתן לאתר דליפות קרר ממנו.
האם אתה יודע להגיד בוודאות כי הצליחו לראות פיזית (כי בדיקה עם זרחן היא בדיקה על פי מבט בלד) כי הנזילה היא אכן מהמכלול הזה?
 

yehuda7K

New member
בהחלפת מאייד העבודה יקרה עד יקרה בטירוף

בקורולה העבודה היתה "רק" שעה פירוק ושעה הרכבה, כי ניתן להוציא את המאייד מצידו. בטויוטה פריוס העבודה של יותר מיום כי צריך לפרק את כל הפנל הקדמי בתא הנוסעים. חבל שיצרנים רבים לא חושבים מה יקרה כשיצטרכו להחליף את המאייד ומתכננים גרוע כך שצריך להשקיע עבודה רבה בפירוק והרכבה.
 

boriska1

Member
לפני כעשור,במכונית שלי הייתה תקלת מזגן.ניגשתי לחברה,אמרו שצר

להחליף את כל המכלול, זה עולה 9500 ש"ח,ואם ישיגו משומש אז מחצית מהסכום. וזה לא כולל מע"מ ועבודה.
ניגשתי לחשמלאי מיומן, הוציא איזה חלק, החליף אותו והתיקון עלה פחות מ1000 ש"ח.. אחלה תיקון, אחרי זה האוטו נסע כ150 אלף ק"מ בלי שום תקלה במזגן.
הבעיה: קשה היום למצוא בעלי מקצוע מיומנים. כולם פרופסורים, מתחברים לדיאגנוסטיקה ומחליפים מכלולים שלמים.
 

boriska1

Member
אוסיף ממעמקי הזיכרון. הבעיה הייתה באחד החלקים הנעים

לא יודע מה יש במזגן,כנראה מנוע,ונטלטור, רוטור או דומה. וזה שיבש את הדיאגנוסטיקה.לא היה צריך לפרק דבר בדשבורד. החלק הזה היה נגיש.
פשוט, זה החלק הראשון שהחשמלאי בדק.
 
למעלה