עזרה בהבנת דוח מכון בדיקה

morray

New member
עזרה בהבנת דוח מכון בדיקה

שלום לכולם

היום לקחתי לבדיקה רכב שאני מעוניין לקנות. בבדיקה עלו מספר ממצאים, הייתי שמח לקבל יעוץ לגבי חומרתם.
הרכב הוא מיצובישי לנסר ספורטבק 2015, 105 אלף ק"מ

מצורפים הממצאים

תודה רבה







 

enigo

New member
נראה אוטו לא מבריק - יש פגיעות שלדה מאחור ומהצד, וזה לבד

צריך להוריד את המחיר משמעותית. בנוסף בולמי זעזועים אחוריים דורשים החלפה, וצריך להחליף גומיות גם בבולמים ובציריות הקדמיים - והעובדה שכל הגומיות דורשות החלפה רומזת על רמת תחזוקה לא טובה. גם הנסועה גבוהה יחסית.
קח בחשבון שזה גם רכב מיושן יחסית לשנתון (שורשיו ב-2007, אם אני זוכר נכון), רועש יחסית, נוקשה למדי (בהנחה שהוא עם החישוקים הגדולים - כמעט כולם היו בהתחלה, אבל יכול להיות שבשנים האחרונות זה השתנה) ועם צריכת דלק די גבוהה.
כמה רוצים על הרכב?
 

morray

New member
אשמח להבהרה לגבי השלדה

בשיחה עם הבוחן הוא אמר שאין פגיעה משמעותית בשלדה וגם הציון הוא 80, אבל ההערות סותרות את זה. האם זה באמת פגיעה אמיתית?
המחיר הוא 45K
המוכר התחייב לתקן את כל הליקויים במוסך מורשה ואם אכן זה יקרה הוא לא צריך לרדת עוד במחיר. הדבר שאני חושש ממנו זה נושא השלדה.
 

enigo

New member
מה שקובע, בסופו של יום, זה מה רשום בבדיקה - לא מה אמרו לך

בעל פה. כי זה מה שיהיה רשום גם בבדיקה ביום שבו תרצה למכור את האוטו. ובאוטו הזה יש פגיעות שמוגדרות "משמעות גבוהה" בשלדה בשל פגיעה מאחור ובצד שמאל (נראה לי, הצילום קצת מטושטש).
יכול להיות שכוונת הבוחן, בע"פ, היתה שלפגיעה הזו אין משמעות בטיחותית משמעותית - אבל יש משמעות מסחרית.
אישית נשמע לי מחיר קצת גבוה לרכב עם פגיעות שלדה. נראה שהוא מבקש מחיר שמתאים לרכב עם נסועה גבוהה אבל בלי תאונות ומתוחזק היטב.
 
הרכב עבר תאונה קשה וניזוק קשה

תברח כמו מאש בשדה קוצים יבש.
&nbsp
העלית 4 דפים ואתה מיספרת אותם במספרים 1 עד 4. את המספר 1 נתת לדף השני שעולה אצלי ובו יש חותמת באדום של זה שהבדיקה לא מעניקה אחריות על מערכת החשמל, מיזוג האויר החימום הפנימי, הabs, הגיר וכד'.
בתחתית העמוד הזה יש חותמת של קומפיוטסט אשדוד. ליד החותמת יש את הפרגרף הכי מעניין מבחינתך שקוראים לו שילדת מרכב.
&nbsp
בדף שהעלית מספר 1 יש שורה בצבועה בצהוב. בצד ימין של השורה רשום: שילדת מרכב. תקרא כל מה שרשום בפיסקה הארוכה והמפורטת של שילדת מרכב. שים לב שכנראה לא סתם הוא רושם:
משמעות גבוה (במקום גבוהה) ומפרט פגיעה דופן שמאל וגם פגיעה מאחור.
הפגיעה כל כך קשה שהוא רושם שממליץ לבדוק גם היסטוריה ביטוחית.
אסביר לך למה:
בתאונות קשות כשהשילדה של הברזל ברכב ניזוקה כל כך קשה אין יכולת לתקן בארצינו תיקון טוב (אולי במפעלי היצרן זה אפשרי. אולי...) ועל כן התיקון הוא בעיקר קוסמטיקה אבל הרכב נותר פגום ופחות בטוח ולכן חברות הביטוח לא יסכימו לבטח את הרכב בביטוח מקיף או צד ג' יש גם מקרים שחברות הביטוח לא יסכימו להעניק ביטוח חובה למרות שזה חובה לבטח ואז תצטרך לבטח חובה יקר בביטוח הפול שמשמש לכל אלה שאיש לא רוצה לבטח.
 

morray

New member
לאחר שיחה עם הבוחן

תודה רבה לך ולמגיב הקודם. לאחר מה שכתבתם נסעתי שוב למכון בדיקה ושוחחתי עם הבוחן.
לגבי הנזק במשמעות גבוהה: זה לא נזק לשאסי (שלדה) אלא למרכב. המרכב יושב על השאסי. הערה של היסטוריה ביטוחית היא גנרית ויוצאת אוטומטית מהמחשב.
לדברי הבוחן אין נזק לשאסי בכלל ברכב הזה. כן יש משמעות להערה הזאת מבחינה של ירידת ערך. הבוחן אמר לי לשאול שמאי כמה זה משפיע.
&nbsp
מה דעתכם? עדיין לברוח? אני חייב לציין שהאוטו במצב מצוין מבחינה היסטורית טיפולים, הנסיעה שעשיתי הייתה מוצלחת. הבעלים התחייב לתקן את כל הליקויים שעלו בדוח.
&nbsp
שוב תודה על היעוץ.
 
השימוש הקלוקל בעברית בבדיקה בלבל את כולם

צריך לכתוב שילדה = שסי . מרכב = גוף הרכב = פגושים דלתות גג .
שלדת המרכב זה מיותר .
מאחר שזו לא ממש שילדה ומרכב = שסי אלא גוף אחד אז ההפרדה היא מיושנת .
אז רצוי להשתמש במושגים שילדה וחלקי פח .
ומאחר שרצפת הרכב היא השילדה אז מכה בצד אחד של הרצפה לא כל כך משפיעה על הצדדים האחרים , למשל מכה מצד ימין מאחור לא תשפיע על מיקום הגלגלים ולא תשפיע על הנסיעה ,
אבל בישראל זה לא תופס , עדיין החלפת חלקי פח מורידה מערך הרכב שלא כמו החלפת אלטרנטור או משאבת מים ואפילו לא שיפוץ מנוע אלו לא נחשבים מורידי ערך . אז אין לך ברירה אלא ללכת לפי השוק , פגיעה בחלקי פח מורידה את ערך הרכב , אין בעיה לקנות את הרכב בהורדה משמעותית של המחיר .
די הרבה רכבים מקבלים מכות בחלקי פח .
 

morray

New member
מידע נוסף: היסטוריה ביטוחית

לאחר העצות החשובות מכולם פה, עשיתי עוד קצת שיעורי בית, והורדתי מאתר הסליקה את ההיסטוריה הביטוחית של הרכב. היו שתי תאונות עם ירידת ערך בסך של 4000 ש"ח ביחד. המוכר טוען שזה מגולם בירידה שלו ממחיר המחירון. מחירון של הרכב הוא 51 והוא רוצה 45. מצד שני אף אחד לא משלם מחירון היום. הוא מוכן להביא שמאי שיאמוד את מחיר הרכב. מה דעתכם?
 

ANZ1

New member
מה יש לך מהאוטו הזה ?

אתה משקיע כל כך הרבה אנרגיה ברכב משומש בעיתי, עם סימני שאלה, שיהיה לך קשה למכור יום אחד, כשיש אין ספור רכבים כאלו באותו מחיר ביד2 , בלי תאונות ובלי בעיות, ועם קילומטראז פחות,
לך תסתכל על רכבים אחרים
חוץ מזה שמראש זה לא רכב טוב, זה רכב מיושן שיוצר מב2008 כמעט בלי שום שינוי,
יש מתחרים הרבה יותר טובים,
ואם אתה דווקא רוצה את הדגם הזה, קנה אחד אחר.
 

enigo

New member
כשנקבעת ירידת ערך בתאונה, היא תמיד

הרבה יותר נמוכה מירידת הערך המסחרית (משמע ההשפעה האמתית על המחיר). פשוט כי חברות הביטוח דאגו להגדרה שתקטין את הסכום שהן צריכות לשלם.
האוטו הזה כנראה שווה בסביבות 35 אלף, לא יותר.
וכמו שאמרו לך כבר יותר מפעם אחת - רד מהאוטו הזה.
 
קיבלת החלטה נבונה.

שילדת מרכב במשמעות גבוהה אלה נזקים בקורות או מוטות פלדה שלא ניתן לתקן ואשר עלולה להיות להן השלכה לבטיחות. גם דופן שמאל וגם מאחור. מעניין מה קרה עם הרכב בתאונהמלא פשוטה.
&nbsp
למה הבוחן אמר לך דברים אחרים סותרים בעל פה? אני לא יודע אבל יכולת לבקש ממנו להוציא דו''ח נוסף חדש שבו הוא מדגיש שאין כל נזק לשילדה כפי שאמר לך כביכול בעל פה. ואז היית נוכח בהתחמקות מצידו.
&nbsp
ברכב הבא תתחיל לבדוק את כל מה שהמכון לא עושה. מה שהיה רשום בדף מספר 1 באדום.
חשמל ואלקטרוניקה. תבדוק לבד שכל כפתור עובד והנורות לא שרופו/וישרים/ כולל אחורי ושפריצר.
מזגן וחימום פנימי
נוריות אתראה בפנל השעונים.
גיר אתה לא יודע לבדוק אבל תבצע נסיעה ותרצה להיווכח שההילוכים עוברים בחלקות ומד הסל''ד נשאר באותו תחום מסויים למרות שהרכב מאיץ.
כמו כן וזה הכי חשוב. תבדוק את הצבע מסביב וגם תסתכל מסביב שכל חלקי הפח יושבים יפה במקומם ללא בעייה. תפתח ותסגור כל דלת וכל מכסה. תסכל על המסגרות מסביב לכל פתח. תבדוק הגג. תחפש סימני מכות בצדדים השונים.
 

enigo

New member
אתה טועה

"משמעות גבוהה" בפגיעות מרכב זה ביטוי שמתאר פגיעה ב"שלדה" (מרכאות, כי בעצם אין שלדה ברכב פרטי כבר כמה עשרות שנים). הבעיה היא שההגדרה של מכוני בדיקה ל"שלדה" היא פחות או יותר כל חלק שלא מחובר עם ברגים, אלא מרותך.
ואז מגיעים למצבים מגוחכים שבהם פגיעות חניה קלות, שכופפו קורת מתכת דקיקה שרק מחזיקה את חיפוי המנוע התחתון, מוגדרות כ"פגיעת שלדה".
עוד יותר מצחיק - במכוניות שבהן הקורה הזו מחוברת ברגים ולא מולחמת, אותה פגיעה בדיוק לא מוגדרת כ"פגיעת שלדה" ...
יש לציין שזה ברמה העקרונית - במקרה הספציפי הזה, נראה שבאמת היתה פגיעה בשלדה.
 
התחלת עם כותרת בומבסטית

ואז כשאני קורא בפנים אני לא מוצא אף שורה שכתבת שמצדיקה את הכותרת?
&nbsp
אחרת, על סמך מה כתבת את 2 השורות האחרונות?
 

enigo

New member
אז אולי כדאי שתקרא שוב...

אתה כתבת את זה "שילדת מרכב במשמעות גבוהה אלה נזקים בקורות או מוטות פלדה שלא ניתן לתקן ואשר עלולה להיות להן השלכה לבטיחות".
&nbsp
והשגיאה היא שהפגיעה לא חייבת להיות בקורות או מוטות פלדה, הפגיעה הרבה פעמים כן ניתנת לתיקון ובמקרים רבים, אולי אפילו הרוב, אין לזה שום משמעות בטיחותית.
אני מנחש גם שזו היתה כוונת הבוחן בדבריו בעל פה - אומנם מבחינת ההגדרה (לא יודע אם החוקית או רק המקובלת) יש "פגיעת שלדה" שהיא בעלת "משמעות גבוהה", אבל מבחינה פרקטית/בטיחותית הפגיעה לא משמעותית. אם כי יש גם, כמובן, אפשרות לפעילות לא חוקית, בעיקר אם המוכר הוא סוחר רכב.
 

enigo

New member
על מה אתה מבסס את האמירה לגבי סירוב לבטח?

ניסיון?
 

enigo

New member
מציע למצוא מקורות מידע אמינים יותר...

בתור התחלה, ביטוח צד ג' לא קשור למצב הרכב (או מחירו).
רכב שעבר טסט - משמע המדינה אישרה כי הוא כשיר לתנועה על הכביש - לא רואה באיזה נימוק בדיוק חברת הביטוח יכולה לסרב לבטח אותו.
בנוסף, בכל כלי הרכב שביטחתי לאורך השנים, מעולם לא נשאלתי האם הרכב עבר תאונה בתהליך הקמת הביטוח.
 
לפי הסיינטיפיק טמבלויזיה


כשאתה הולך לרכוש ביטוח לרכבך, אף אחד לא שואל אותך לתאונות כי האינפורמציה בידי חברות הביטוח והן חולקות אותו זו עם זו.
אבל כדי שלא תבנה מגדלים באויר עקב איגנורנס, הכוונה שונה. העסק מוגבל:
&nbsp
רכב שמוגדר טוטל לוס (אובדן מוחלט/טוטלי?) מורד מהכביש ללא יכולת שיקום.
&nbsp
אבל יש נזקים שמוגדרים כמעט כטוטל לוס אבל טיפונת פחות. זה הסיפור המלוכלך.
לזה אין מונח באנגלית שאותו אני מכיר אלא רק בעברית. הכינוי הזה הוא ''אובדן להלכה'' או משהו דומה לזה.
כאן מדובר על רכבים שהמבוטח מקבל פיצוי מלא כאילו זה טוטל לוס, אבל הרכב לא מורד מהכביש אלא מתקנים איכשהו (התיקונים ברמה נמוכה, שלא תהיה אי הבנה) ונמכר לטמבלים ואז כשהם בודקים מתברר שאי אפשר לבטח מקיף או צד ג' כי הרכב (ולא הנהג) נמצא ברשימה השחורה של חברות הביטוח.
הרשימה השחורה היא של רכבים שמורשים לעלות על הכביש הזיבורי אבל אף ביטוח לא יבטח מקיף או ג'. הטענה בכתבה הייתה שאלה מפגעי בטיחות!
 

enigo

New member
ויחי ההבדל בין רכב שעבר תאונה לבין רכב

שהוגדר כ"אובדן להלכה"... שני דברים שונים לגמרי.
ושוב - מקיף יכול להיות שלא יבטחו, בטענה שקשה להעריך את ערך הרכב או משהו. אבל ג' לא קשור.
 
למעלה