boriska1

boriska1

Member
משאיות וכחות סוס. סתם שאלה בשביל לספק סקרנותי

אתמול ראיתי סרטון ביוטיוב על טריילרים מדור החדש. סרטון קצר ובו סקירה של 5 טריילרים. הם מסוגלים לסחוב הרבה מאוד טונות של מטען. ויש להם 500-850 כחות סוס. לעומת זאת, איזה בקקטה אוטו
פרטי יש לו 120-250 כחות סוס והוא סוחב עד 5 אנשים.
איך זה? במשאיות זה סוסים אחרים?
 

boriska1

Member
סל"ד, צריכת דלק,שחיקת מנוע וגיר.

לחכמי הפורום. אחרי שהשכלתם אותי בנושא המומנט,(הכרחתם אותי לחזור על שעורי פיזיקה מלפני 50 שנה), מבקש לדעת:
יש קשר בין צריכת דלק לסל"ד המנוע. זה אני מבין אינטואיטיבית. כיוון שהרכב שלי אוטמטי עם כל מני מחשבים וצ"יפים, אני גם מבין שהשליטה שלי על הסל"ד, הילוכום די מוגבלים, אבל בכל זאת יש.
האם בהגדלת סיבובי מנוע, אני גורם לשחיקתו ולשחיקת הגיר? וגם שאלה (בעדיפות שניה) האם אני מגדיל באופן משמעותי את צריכת הדלק? (הדגש בדלק - משמעותי). לגבי יש לזה השלכות מעשיות.
אודה על התייחסות
 

boriska1

Member
לאחרונה אני מטריד את החכמים.הנושא:צריכת שמן מנוע

יש לי וולוו S60,מנוע 2000 טורבו. עברתי אתו כ4000 ק"מ.הטיפול הבא שלו בעוד כ6000 ק"מ.סה"כ האוטו עבר כ84.000 ק"מ.
אין במכונית מד שמן רגיל, אלא אלקטרוני בלבד.דהיינו, אני לוחץ על כפתור והוא נותן לי קו שבקצוותיו מינימום ומקסימום.
בדקתי שמן כאשר קניתיו,היה קרוב למקסימום,כ90 אחוז. אתמול בדקתי שוב, והמד מראה כ70 אחוז.האם אני מבין נכון? ה20 אחוז האלה לא מראים את אחוז קיבולת המיכל, אלא הפרש שנגזר ממנו? המקסימום והמינימום.או שזה מראה קיבולת המיכל?.למה הדבר דומה: נניח שיש לנו מדיד מכני רגיל.גם שם מצויין מינימום ומקסימום,בתחילה היה קרוב למקסימום ועכשיו ירד בכ20 אחוז.
למה שאוטו יצרוך שמן בכלל? הרי הוא מיועד לסיכה בלבד. האם אני טועה? לפני כ4000 ק"מ עשיתי בדיקה במכון רישוי וגם דיאגנוסטיקה במוסך וולוו. לא היו הערות בנושא.
האפשרות לנזילת שמן,להערכתי, נמוכה מאוד, שכן כאשר קניתי את האוטו,בדקתי בעצמי,לא היה ולו כתם אחד של שמן בשום מקום. לכן צריך לצאת מהנחה שחוסר השמן,הוא בצריכת מנוע.
תשכילו אותי בבקשה.
ואוסיף, לפי החשבון שלי,אם האוטו יצרוך שמן באותו קצב,לא יהיה צורך להוסיף שמן בין טיפול לטיפול(15,000 ק"מ). מכאן אני מגיע למסקנה שהמד לא מראה אחוז מקיבולת מיכל השמן, אלא נגזרת כלשהי.
יצא קצת מבולבל,השאלות לא נוסחו נכון,אבקש להתייחס לכ" אחד שלא יודע לשאול". עוד חודש פסח
 

boriska1

Member
שוב אטריד את כחמינו בשאלה. הפעם - בלם יד חשמלי

כפי שלימדו אותנו בשעורי נהיגה, בלם היד תחליף ברקסים כאשר אלה מפסיקים לתפקד.בלם יד חשמלי יש לו רק שני מצבים,אין אמצע. מה קורה כאשר בולמים אתו? האם האוטו עוצר עצירה מוחלטת?

אגב קרה לי מצב כזה פעם אחת בחיים, לפני כ35 שנה.אבל זה היה בתחילת הנסיעה,במהירות נמוכה, עצרתי בהדרגה.

ועוד משהו. אוטו המציאו לפני כ100 שנה.כל הזמן היה הנדברקס ביד ימין שהיו לו כמה דרגות. אז למה לשנות? רוצים חשמלי? אז תעשו חיקוי למכני עם ידית, עם דרגות.
 

boriska1

Member
אז יש לנו שבועיים בבית, אולי נעזור למישהו לחסוך איזה 150000$

רוצה להציג בפניכם אוטו צנוע, במחיר כ170-200 אלף דולר, שמתחרה עם מכוניות במחיר כפול.כוונתי ל AURUS SENAT, הרוסית.
רקע: כל מנהיגי מדינות נוסעים במכוניות מדינותיהם. כך היה גם בברה"מ. אלא שברה"מ התפרקה ועמה תעשיית הרכב של רוסיה. עכשיו החזירו עטרה ליושנה. ייצרו לימוזינה מפוארת, הראשונות כמובן לנשיא,דגם מיוחד,בינתיים לא נמכר, אבל אם יימכר מחירו יהיה כ300 אלף $. אבל זו אותה פלטפורמה. כמובן מתכננים עוד כל מני דגמים,אבל זה בתכנון בלבד.
רק אוסיף עוד כמה פרטים, הקשורים לתרבות,מנהג הרוסובייטים (לדעתי גם אמריקאים). שלא כמו בארצינו, שפקידים ושרים נוסעים במכוניות צנועות ובין עובדי הציבור ומשרתיו יש 2-3 לימוזינות, ברוסיה זה מסתכם באלפים רבים ואולי עשרות אלפים. עוד פרט, הייתה בברה"מ מכונית זיל, של הפקידות הבכירה. רכב מפואר, עבדכם נסע בה פעם אחת וראה בה פלא פלאים - פלאפון. פלאפון אמיתי,אפשר היה לחייג ממנו,אבל לא לכל מספר,אלא לרשת ממשלתית בלבד,שהייתה מופרדת מהרשת הכללית. אז תדעו עכשיו גם מי המציא את הפלאפון.
אחרי הקדמה ארוכה, נתחיל בסרטון:

https://www.youtube.com/watch?v=SWnkCRGI6vo
 

enigo

New member
אפשר להוביל טנקים עם 240 כ"ס, כמו

שעשו הסורים במלחמת לבנון (וגם אחרי). השאלה היא רק באיזו מהירות (בעיקר בעליות) וכמה מהר אפשר להאיץ.
לסובארו ליאונה היו 75 כוחות סוס (או 65 ב-1300) ושלושה הילוכים בתיבה האוטומטית והיא לקחה חמישה נוסעים בדיוק כמו אוקטביה מודרנית עם 150 כ"ס ושבעה הילוכים. ואלו אותם סוסים.
 

enigo

New member
בקצרה, כי זה תחום לא כזה פשוט עם הרבה גורמים שמשפיעים

1. העלאת הסל"ד מאיצה את שחיקת המנוע.
2. התשובה לגבי הגיר פחות חד-משמעית.
3. לגבי צריכת הדלק - עקרונית כן. בסל"ד גבוה יותר יש יותר אובדן אנרגיה על חיכוכים במנוע, פתיחת השסתומים וכן הלאה. אבל כל זה נכון כאשר עובדים בתוך הסל"ד היעיל של המנוע. בסל"ד נמוך מדי, יעילות העבודה של המנוע יורדת - שוב, מדובר בשילוב של סיבות - כך שעבודה בסל"ד נמוך מדי (נגיד לנסוע בהילוך שישי על חמישים קמ"ש) תגרור עליה בצריכת הדלק לעומת נסיעה בהילוך נמוך יותר (נגיד רביעי). כך שבשורה התחתונה - אם תתעקש לנסוע כל הזמן בהילוך אחד נמוך מדי, צריכת הדלק שלך תעלה בכמה אחוזים.
 
כמעט ואין מנוע שלא צורך שמן

היצרנים היום מכסתחים והרבה , אצלם 2 קילו ל 15000 זה תקין .
אצלי זה לא מקובל מה שהם אומרים , קילו ל 15000 זה המקסימום הסביר
אם מטיפול לטיפול מוסיפים 1 ק"ג זה בסדר .
היה לי רכב חדש שאכל 2 ק"ג שמן ל 15000 זה לא השפיע על הביצועים שלו
אבל בכל זאת זה לא תקין לאורך זמן , בכל מקרה מכרתי אותו . הוא לא נקנה לטווח ארוך . היה לי את הדור הקודם שלו ושם לא הייתה בעיה של צריכת שמן .
 

enigo

New member
יכולת הבלימה של בלמי החניה ברוב המכוניות די עלובה

כמעט תמיד הוא עובד רק על הגלגלים האחוריים, שנושאים בחלק קטן מנטל הבלימה ולא מצליח לנעול אותם.
אז כן, אם אין שום ברירה אחרת, אז הוא יותר טוב מכלום - אבל זה לא הרבה יותר טוב מכלום.
בלם יד חשמלי - אם אתה רוצה לבלום כי איבדת בלמים (דבר מאוד מאוד נדיר במכונית מודרנית - אלא אם אתה נהג ממש טיפש), אז מה מעניינות אותך הדרגות? אתה במילא רוצה את מקסימום כח הבלימה.
ולגבי מיקום בלם החניה - בשוק הרכב הגדול בעולם ברוב אותן מאה שנים, בלם החניה הופעל בדרך כלל ברגל...
 

boriska1

Member
קורונה,ידידי,קורונה. יסגרו כמעט הכל.

עוד שעה וחצי נהיה יותר חכמים
 

ANZ1

New member
טלפונים סלולרים היו הרבה לפני שנולדת

והרוסים מאז שהם תחת הקומוניסטים לא המציאו כלום פרט לשחיתות, עינויים וחוסר אכפתיות מהעולם ומבני אדם
בטוח שום דבר שקשור למוצרי צריכה, מכוניות או תקשורת המונים.
 

boriska1

Member
לגבי טלפונים.הייתי עמוק בשנות ה30 שלי שראיתי פלאפון בפעם

ראשונה. אולי פיספסתי, לא סיפרו לי.
לא רוצה להסיט את הדיון. אבל בנושא זה, כבר כתבתי פעם, יש לי בקיאות מעבר לאדם השכיח. לא בגלל שנולדתי שם.(את התיכון ולימודים מעבר עשיתי בארצינו הקדושה) אם אתה חושב שיש לך בקיאות בנושא מעבר ל
"אחת שיודעת", אז תכתוב לי בפרטי וננהל דיון, אולי....
 

ANZ1

New member
ב1949 AT&T האמריקאית התחילה למכור את הטלפונים הניידים

היו כמה עשרות אלפים עד שנולדת,
בשנות ה70 בארצות הברית טלפונים ניידים כבר היו נפוצים אבל יקרים.
 

boriska1

Member
תודה על המידע. לא ידעתי.

בארצינו ראיתי טלפון נייד בתחילת שנות ה90 ואולי כמה שנים קודם, ההית צריך להתקשר למרכזיה ומשם היו מקשרים אותך.
 
המציאו את הטלויזיה ואת רתכת co2 וכנראה שעוד

אלו דקלומי תעמולה אמריקאית מתקופת המקרתיזים והלאה .
כאשר ארה"ב היא ציר הרשע האמיתי .
 

enigo

New member
באמת נראה לך שמי שקונה רולס-רויס עושה את זה מתוך שיקולי

תמורה לכסף? לא שאני מאמין שהרכב הרוסי הזה הוא ברמה מקבילה לשל רכבי הסופר-על האירופאים, אבל נגיד שכן.
&nbsp
 

boriska1

Member
מי שקונה רולס רויס, יש לו כסף (בדרך כלל), אלא אם הוא בעל

תרבות מסויימת. למשל רוסי או אמריקאי,או קבלן דמיקולו ירושלמי, יוציאו את הגרוש האחרון לאוטו עבו עלי.
אבל אנחנו מדברים על אנשים נורמלים, בהחלט עושים חשבון על 150 אלף $, גם אם יש להם.
הפואנטה ברכב הרוסי, זה לא מתבטא בסרטון שצרפתי, אחלה אוטו... אבל... אצל הרוסים כמו אצל הרוסים, הפרטים הקטנים .... הידיות... הגימור של הפח וכו".

זוכר שדיברנו על צריכת שמן בטרנטה שלי? אז באתי היום למוסך, עשו דיאגנוסטיקה ואכן היה חסר קצת שמן, משהו 300-400 גרם. וזה על כ10.000 ק"מ.
 

ANZ1

New member
היחידים שיקנו רכב רוסי כזה

אלו אולגירכים שצריכים להראות נאמנות לדיקטטור פוטין,
אף בן אדם שיש לו כסף ולא חייב לא יקנה את הרכב הזה,
אגב, הרכב הזה זה יש מעט מאד חלקים רוסים, כל החלקים החשובים ברכב אלו חלקים גרמנים, המנוע, תיבת ההילוכים כל המערכות אלו מערכות שקנו אותם מייצרנים אחרים,
הם יכלו באותה מידה לקנות מרצדס ולשנות את העיצוב החיצוני.
 

boriska1

Member
בכלל בכלל לא בכיוון. אין כיום אוטו שבכל 100% תוצרת מסויימת.

אבל במקרה זה, הכי הרבה רכיבים תוצרת רוסית. רוב המכלולים, כולל מנוע הם רוסים.רוסים מובהקים!!! באשר לתיבת ההילוכים, לא זוכר בדיוק, או פיתוח של פורש בשיתוף פעולה איתם, או שלקחו מהנדסים של פורש. אבל זה גיר יעודי לאוטו זה.
כמובן גם מערכת המולטימדיה של חברה מתמחה,לא זוכר איזה.
בקיצור,האוטו הזה הרבה יותר רוסי מאשר רולס רויס אנגלי.
לגבי האוליגרכים אתה גם טועה, לא דרך הרכב הם יראו נאמנות לדיקטטור, כהגדרתך. רכב זה אצלם קדוש, כמעט כמו היאכטה. יש להם הזמנות ממדינות המפרץ. הם עדיין לא נכנסו לשוק באופן רציני, יש להם מגבלות ייצור של כמה אלפי יחידות בשנה.
אגב,לא שזה חשוב,אבל בכל זאת מאיפה לקחת את המידע שלך. אחרי שקראתי שכתבת, בדקתי עצמי שוב. לא מצאתי משהו דומה ברשת ממה שאתה כותב.
 
למעלה