החברה הללו פשוט אלופים , מבחן השוואה בשטח מהגרועים שיש

enigo

New member
בקיצור, אם בא לי על שטח מסוים הוא הופך

להיות "שטח מולדת היסטורי"? כי בגדול, זה המשמעות של מה שאמרת (ובלב כנראה היה בור בסוסים, אם מה שאתה אומר נכון).
&nbsp
 

boriska1

Member
בכלל לא.יש גם אלמנט של אומה,עם,נכונות

לשפוך דם ודמים.,נרטיב.
 

enigo

New member
שזה בדיוק "אם בא לי"...

לא רקע היסטורי, לא אלמנטים אנתרופולוגיים - רק רצון ונכונות להשקיע בזה.
הגדרה בעייתית מאוד.
 

boriska1

Member
תראה,כתבתי בקיצור ותמצות.במונח עם ואומה מתבטא גם

רקע היסטורי ואנטרופולוגי.לצערינו כיום, זכות להגדרה עצמית מוכרת בעולם גם אם נתקיים בו אלמנט אחד בלבד: לשפוך דם ודמים, גם אם מדובר במעשי טרור אכזריים.
אנחנו רואים את זה גם פה וגם באירופה דהיום.(ראה קוסובו)
וגם אחריות המעצמות לשלום העולם, לא משהו.... כל אחד מנסה לקבל יתרונות טאקטיים על חשבון אסטרטגיה לטווח הארוך.... הכל קשור בהכל...
 

enigo

New member
הכל טוב ויפה, רק איך זה קשור להגדרה שלך ל"שטחי מולדת

היסטוריים"?
השטח שעליו יושבת אוקראינה של היום עבר ידיים המון פעמים לאורך ההיסטוריה. אז זה שטח מולדת היסטורי של מי - הפולנים? הרוסים? אולי בכלל הכוזרים?
אגב, הטענה שטענת בהודעה אחרת שהשפה האוקראינית היא המצאה של איזה מלומד מלפני מאה ומשהו שנים לא נכונה. זו שפה שהתפתחה, כמו כל שפה, לאורך שנים של השפעות שונות משפות שכנות/כובשות על בסיס כלשהו, כנראה של שפה סלאבית של שבטים שאכלסו את האזור לפני כאלף שנים.
לא שזה קשור לדיון על שטחי מולדת היסטוריים.
 
שטחי מולדת זו הגדרה של פוטין , היה מת להחזיר את ברית המועצות

המגלומן לא קולט את הגודל האמיתי שלו .
באם יכבוש את כל אוקראינה שזה בשאיפות שלו
החשש שלו שהאוקראינים ילמדו אותו לקח שלא ישכח , כמו שהעיפו את הנשיא
שלהם בהפגנות במיידן נזאלז'נוסטי בקייב .
( בישראל קוראים לזה "כיכר מיידן "חחההה מיידן = כיכר באוקראינית ) .
הוא כיום מפחד שזה יקרה גם במוסקבה לכן חוקק חוקים דרקוניים
יחידות מסויימות מורשות לירות אש חיה בהתקהלות של יותר מ 4 אנשים .
 

boriska1

Member
אניגו,כדי לענות לך,גם אצטרך לכתוב דיסרטציה וגם לעיין ולהביא

עשרות רבות של מקורות בשלל שפות (שהשליטה שלי בהן מוגבלת}. אז בתמצית ואולי אחזור על דברים שכתבתי:
כל השטחים בכל העולם עברו המון ידיים לאורך ההיסטוריה, כולל שטחי ארץ ישראל.
אז שטחים,שאנחנו קוראים היום אוקראנה עברו פחות ידיים מאשר שטחי ארץ ישראל. שטחי אוקראינה תמיד היו שטחי אימפריה הרוסית,זה לב כמובן גם שם השטחים מדי פעם עברו ידיים.אוקראינה.האימפריה הרוסית.יש שטחים נוספים נמנה אותם מהסוף להתחלה:
איזור הקרפטים,שטחים הונגרים היסטורים.סופחו לברה"מ אחרי מלחמת העולם השניה.דווקא מעניין,לפני שנה-שנתיים קראתי מאמר של מלומד מקומ,בעל אוטוריטה, הוא עיין בארכיונים בהונגריה, סלובקיה, צ"כיה וכמובן רוסיה. בתמצית: סטאלין רצה לתת שטחים אלה לצ"כוסלובקיה. אבל כיוון שזה שטח קשה, עם אוכלוסיה פרימיטיבית, הזקוקה להשקעות ענק, בנש - נשיא צ"כוסלובקיה ניסה לנהל מו"מ על תנאים ומימון.זה התנהל כשנה, בסוף סטאלין החליט לספח לברה"מ. המקום גובל באוקראינה ואז באופן טבעי זה עבר לאוקראינה.לא הייתה שם אוכלוסיה אוקראינית בכלל, היו הונגרים, קצת גרמנים,קצת בולגרים,, יהודים מעטים,שכן 85 אחוז מהם הושמדו בשואה.. והרוב רותנים,או בשמם האחר רוסינים...טוב,נסחפתי... לא אפרט על כל איזור...
יש שטחי בוקובינה,גליציה, שכתוצאה מכל מני הסכמים בין שתי מלחמות העולם עברו לברה"מ וכיוון שגבלו באוקראינה, באופן טבעי נספחו לרפובליקה הסוציאליסטית האוקראינית. שום שטח היסטורי של אוקראינה.
ועוד שטח וזה העיקר, מתנות לנין לרפובליקה האוקראיני: וזה שטחי "רוסיה החדשה" שבנתה ופיתחה המלכה קטרינה. אין שם זכר לאוקראינה,האוכלוסיה עד היום לא מדברת אוקראינית,שום קשר. שטחים חשובים,עם מחצבים, עם תעשיה כבדה,תעשיית מכונות, נמלים לים השחור.
לב אוקראיה זה איזור פרימיטיבי של קוזאקים פראיים, כך היו וכך נשארו עד היום. משם יצא הצורר חמלניצקי ימח שמו וזכרו, שם המעוראות ת"ח ו ת"ט.משטחים אלה ומגליציה יצאו גדולי רוצחי עמינו.(אגב היום לא לומדים בבית ספר בארץ על מאורעות אלה)
ספר הא-ב הראשון באוקרינית הוציא המשורר הלאומי שלהם בשם שבצ"נקו בשנות ה60 של המאה ה19.אני לא בטוח שהוא היה נפוץ. אותו אחד, ניסיתי קצת לקרוא כתב בולשיט וזה בתקופה ששירה הייתה נחשבת. העובדה שלא תורמו לשום שפה,
הגולים האוקרים בשנות ה50 או ה60 באמריקה תרגמו לאנגלית,אבל הספר כמעט לא הופץ. יחד עם זאת לאיש יש היסטוריה מעניינת.אם מעניין אותך,תמצא לבד.
ושוב, אותו פרופסור (לזכרוני גרושבסקי), בתקופה סמוכה למלחמת העולם הראשונה, ישב שנים בוינה, עם צוות בלשנים וכתבו כללי תחביר ודקדוק לשפה.
טוב...על חלק מהשאלות התייחסתי, מקווה ששיכנעתי אותך במשהו.

סתם פרט מעניין: הזכרת את הכוזרים. אז ככה, יש לי צילום מסמך, שבו פעם ראשונה הוזכר מקום בשם קייב.ודווקא המסמך הוא בעברית.לא זוכר בדיוק מאיזה תקופה הוא, אבל מדובר על אגרת ששלחו יהודים משם לקהילת ספרד וביקשו מהם סיוע כספי.שכן הגויים חטפו עשרות יהודים ודורשים כופר עבור שחרורם.על המכתב חתמו ראשי הקהילה. מה שגם מעניין, חלקם היו כוזרים. המרצה (מאוניברסיטת בן גוריון) נשאלה מאין יודעים מי כוזרי? אז יש חקר בנושא, ויש שמות שמאפיינים את הכוזרים וצאצאיהם עד עצם היום הזה, לדוגמא פרנס, שומר וכו". פרנס אני זוכר, כי זה קל - שמעון פרנס מיודעינו. במקור בעברית כתוב קיוב,ללא ניקוד. אפשר לקרוא את זה בהרבה צורות. נ
כון מעניין ?
 

boriska1

Member
ואוסיף.כתבתי בתקווה לקרוא ולערוך אחר כך. הסתבר שאינני יכול

לערוך אותה. אז תשתדל להבין את החומר הגולמי.פה ושם חסרות אותיות...ועוד כגון זה...((((
 

enigo

New member
אני לא מתעניין עד כדי כך באוקראינה, אבל וויקיפדיה טוענת אחרת

הרות'נים, למשל, שהזכרת, הם לא רוסים, אלא אנשיי ממלכה בשם "רוס של קייב" מהמאה התשיעית (משמע השם קייב הופיע הרבה לפני המסמך שאתה מציין), שמקורם בכלל ויקינגי.
לאורך הרבה שנים האזור הזה היה שייך להרבה ישויות שאינן רוסיות - פשוט כי רוסיה עדיין לא היתה מעצמה. יותר מזה - רוסיה עצמה, גם היום, כוללת אנשים מהרבה מקורות אנתרופולוגיים, כך שגם זו מדינה שהיא הלחם של "שטחי מולדת היסטוריים" של עמים שונים. חלקם ממקור אסייתי (ההונים, למשל), אחרים ממקור גרמאני וכן הלאה.
בקיצור, הרעיון של "שטחי מולדת היסטוריים" הוא, במקרה הטוב, עניין רומנטי, וכמעט בכל מדינה, בטח ב"עולם הישן", יש לכל שטח לפחות שניים-שלושה גורמים שיכולים לטעון לקשר היסטורי לשטח.
&nbsp
&nbsp
אגב, ב-1917 אוקראינה היתה מדינה עצמאית למשך שנתיים, עד שהחליטה להצטרף לברית המועצות. אז כנראה שכבר אז היו מי שחשבו שזה לא שטח רוסי.
 

boriska1

Member
גם אני לא מתעניין כל כך.מעברי הרחוק יש לי עדיין בקיאות

מסויימת ומדי פעם גם קורא פה ושם , אם שולחים לי משהו.
אף פעם לא הייתה ממלכה בשם רוס של קייב. הייתה רוס,טריטוריה אינסופית. הטריטוריות האלה נשלטו ע"י אצילים, בדומה ללורדים באנגליה. היו הרבה "רוסים", רוס של ולדימיר (העיר), רוס של טמבוב. דווקא בקייב הוקפד לא למנות מקומיים, אלא מלב רוסיה.
ככל הנראה, הרותנים בכל זאת רוסים, בעירוב קרואטים. אפשר לראות זאת לפי השפה.
באשר למדינה אוקראינית עצמאית שבירתה חרקוב. בסוף המאה ה19 ותחילת המאה ה20 הוקמו "מיליון" "מדינות" מסוג זה. באותה עת, בברה"מ הייתה מהפכה,מלחמת אזרחים ועוד ממתקים מסוג זה.היה נוח אז להכיר ב"מדינה" זו גם לברה"מ וגם למעצמות אירופה. ואכן כמה הכירו. באותה עת כמה ברה"מ והיה נוח לשלוט האמצעות רפובליקות.אז זה הרקע. אותה "מדינה" לא הייתה לה יכולת משילות.הפרדוקס שגם הוקמה בשטח רוסיה החדשה.
אין במאה ה21 עמים טהורים,כולם מעורבבים בכולם.
לגבי כיבושים למיניהם וקשר לשטחי מולדת היסטורים, אשתמש באנלוגיה. גם ארץ ישראל הייתה כבושה ע"י היוונים, הפרסים, העותמנים. האם לאלה יש פרטנזיות על שטחי ארץ ישראל?
לגבי המסמך.אותה גברת כללה אותו בעבודת דוקטורת שלה. אני מניח שהיו מומחים מאתנו שבעונג רב היו מכסחים את התיזה שלה.לא יודע,ולא בא לי אפילו לחפש אותו בתיקים שלי. מה שכתבתי, כתבתי מזיכרון.ואת זה, במקרה זוכר טוב.
לא נחמד להיות שכן של אימפריה הרוסית. ואני חוזר הלאומנות האוקרית קמה בעידוד מעצמות אירופה,לשים חייץ בינם לבין הרוסים. זה התגשם רק בעשור השני של המאה ה21. עקשנות משתלמת.
ובשוליים: כאמור אוקראינה פירוש המילה ,קצה,ספר.כך היו נקראים גם שטחים מעבר לאורל. ככל הנראה המילה יש לה שורש עברי - קריה. גם קריה וגם גלילה, בעברית עד המאה ה20 פירוש היה, מה שנקרא היום פרובינציה או פריפריה.לא חותם על התיזה הזו,אבל היא קיימת.
"שטחי מולדת",אנחנו חלוקים על כך. "מבחן הסוס הערבי של ברלב" יש לו משקל.
רוסיה היא פדרציה. ויש בה עמים לא רוסים וגם לא סלאבים.זאת כמדינה.

והכי חשוב, יש לזכור שאלה הנקראים אוקראינים,לטבים וליטאים הם עמי עמלק.
וכל השרשור הזה לשם קיום מצווה הדאוריתא -זכור אשר עשה לך עמלק. ותוך ביטחון מוחלט בקב"ה, שההיסטוריה תזמן לעם ישראל לקיים את כל המצוות הקשורות בעמלקים.
 

enigo

New member
אתה שם לב שאתה סותר את עצמך?

או שאין דבר כזה "אוקראינים", או שהם "עמי עמלק". אי אפשר גם וגם...
ולפי וויקיפדיה היתה ישות בשם "רוס של קייב" ואפילו די גדולה ומשמעותית.
&nbsp
היוונים לא תובעים זכות היסטורית על ישראל, אבל אם היו קיימים עדיין יבוסים, אמורי, פלישתים וכן הלאה - הם היו תובעים גם תובעים. אלו היו כולם עמים שמרכז תרבותם, או לפחות אחד המרכזים, היה בארץ ישראל.
 

חן 1111

Active member
בוודאי שהיתה "רוס של קייב"

אבל לפני בערך 1000 שנה. והיא לא שלטה על כל השטח שהוא אוקראינה של היום, ואף פעם לא שלטה על קרים.
 

enigo

New member
אני לא דיברתי על קרים, אלא על האם היתה

ישות אוקראינית, בהגדרה כזו או אחרת, לאורך ההיסטוריה, או שהשטח הזה תמיד היה מסופח לישות מדינית שכנה.
אני חושב שלמרות טענות בריס, היו גם היו ישויות שליבן השטח שהיום נמצא באוקראינה. הגבולות, כמובן, משתנים ממקרה למקרה.
 

חן 1111

Active member
אבל קרים, והסיפוח של קרים, זה מה שהדליק את בוריס והנמלה

וגרם לשרשור הזה להתחיל לרוץ...
וממה שאני קראתי, השטח שהוא היום אוקראינה באמת תמיד נשלט על ידי מעצמות שכנות. לאורך רוב ההיסטוריה הוא היה מחולק. החלק הדרומי, כולל קרים, נשלט על ידי המונגולים, הטטרים, הביזנטים.... רוס של קייב היתה צפונית יותר, בערך בשטח של רוסיה האירופאית, ושלטה רק על צפון אוקראינה, אם כי הבירה היתה קייב. זמן מסוים הם כבשו את כל אוקראינה אבל נסוגו די מהר. בכל מקרה, זה היה לפני כ-1000 שנה.
 

enigo

New member
אתה אמור לדעת שאיפה שרשור התחיל

לאו דווקא רלוונטי לאיפה הוא עכשיו...
היו עוד ישויות לאורך השנים שליבת הטריטוריה שלהם היתה באזורים שנכללים היום באוקראינה. ברור שהגבולות היו שונים - גם פולין של היום לא ממש חופפת לפולין של המאה ה-17, נגיד. שלא לדבר על זה שפעם סיביר היתה חלק מרוסיה...
גם ישראל היתה, לאורך הרוב המוחלט של ההיסטוריה, מסופחת לאימפריה כזו או אחרת או קרועה בין כמה בעלי בית.
אני לא חושב שיש אפילו אזור אחד בעולם שהיה בבעלות עם אחד לאורך אלף שנה, נגיד - בריטניה עברה ידים, כך גם כל מדינות אירופה (רומאים, גותים למינהם, ויקינגים ושאר ירקות) , השטחים שהם היום רוסיה נכבשו כמה פעמים על ידי שבטי נוודים, ועד היום היא תערובת של עמים וכן הלאה.
אולי רק מקומות נידחים, שפשוט אף אחד לא טרח להגיע אליהם או היו במסלול שלו בדרך למקום אחר, זכו ליציבות. נגיד האינואטים בקוטב או צאצאי הוויקינגים באיסלנד.
אז להצדיק מלחמות ב"שטחי מולדת היסטוריים" זה קצת קלוש...
 

boriska1

Member
חן ואניגו. מכובדי. אין לי אלא לחזור בתמצות על מה שכתבתי.

להתחרות בויקיפדיה איני יכול.וכל שכתבתי גם לא סותר את הויקיפדיה.
טענתי ואני ממשיך לטעון ש"אוקראינה "היא המצאת המעצמות. טרחתי ובדקתי מתי בפעם ראשונה נזכרה המילה אוקראינה כיישות לאומית או אפילו יישות של שבט. מדובר על מאה ה19. כפי שציינתי, אוקראינה,פרוש המילה - קצה, במובן של ספר. כך קראו להרבה מקומות ספר ברוסיה, כגון מעבר לאורל, מקום שנקרא היום קרליה, צפונית מסנט פטרבורג ועוד.
המילה קייב, בהגיה זו או אחרת נזכרת בשנת 860 לספירה, באיזה הקשר ליציאה לקרב נגד הביזנטים.כמובן פרט לאיגרת היהודים שהזכרתי באחד הפוסטים.לא יודע לתארך אותה.
באשר ליישות הרוס של קייב.אז ארחיב קצת. אנחנו,המזרח תיכונים יש לנו היסטוריה מתועדת מעל ל3000 שנה.אז באירופה עדיין לא ירדו מהעצים. ולא רק היסטוריה,אלא גם ממשל וחוקים. אזכיר רק שניים:חוקי חמורבי שקדמו (מבחינת התיארוך) לתורה ותורת ישראל. באיזורים המדוברים חיו שבטים פראיים, עובדי אלילים, הנצרות נכנסה לשם לפני כ1000 שנה בלבד. ועכשיו אדלג קצת על תקופה... הרוס של קייב הייתה רוס. חלק נכבד מההיסטוריה הרוסית ובמיוחד בכל הקשור להתנצרות רוס (רוסיה). לא רוצה להכנס לתאריכים, אבל קייב במשך כ300 שנה הייתה הבירה הפורמלית או לא פורמלית של אותה יישות מדינית הנקראת רוס/רוסיה. אלא מה? היהודי לשעבר(כך הוא מגדיר עצמו), שככל הראה גם יצא לשמד, טוען שלרוס של קייב יש קשר כלשהו לאוקראינה. אז באופן מוחלט, אין.!!! פרטתי באחד הפוסטים מאין הגיעו שטחי הרפובליקה הסובייטית האוקראינית. שטחים שלא ציינתי הם שטחים שעד היום חיים בהם אוכלוסיות כפריות פרימיטיביות, אין להם כמעט חשיבות. אלה היו גם חלק מהאימפריה הרוסית. אתעלם מהכיבושים הזמניים של כל מני אימפריות, כי הן לא קיימות יותר והכיבושים היו זמניים.
באשר לקרים, בזמן התנצרות רוסיה קרים שיחקה תפקיד גדול, יותר מגודלה הפיזי. אלו שטחים היסטורים של רוסיה, הרבה דם רוסי נשפח שם. בהיסטוריה המודרנית, שחרור מהאימפריה העותמנית ושיחרוו האי מהנאצים. זה בתמצית.
כפי שכתבתי באחד הפוסטים,לפני הרבה שנים עסקתי בנושא ברה"מ, לא היסטוריה של האיזור הספציפי הזה, אבל בקיאות מסויימת נשארה לי.
ובשוליים.מציע לאניגו לבדוק לאלו עמים קדומים יש פרטנזיות לשטחי ארץ ישראל. בטוח שיבדוק ויגיע למסקנה שאף לא עם אחד. לצורך זה יתכבד ויבדוק מאיין בא המושג פלשטינה.
ושוב נקיים מצווה ונזכיר את מה שעשה לנו עמלק. ובתקווה שנוכל בהמרה ביימינו לקיים כל המצוות הקשורות לעמלק.
 
כנראה שלקרוא עברית קשה לך , קייבסקי רוס הייתה ראשונה

המדינה הסלאבית הראשונה
וממנה התפתחו רוסיה ובלרוס . זה כתוב בשפה פשוטה גם בויקיפדיה .
שלא לדבר על כך שאין שום הבדל בין האנשים היושבים באוקראינה בלרוס ורוסיה של היום , ההפרדה היא פוליטית בלבד .
אז כן אם פוטין לא היה היטלר קטן אז היה מתבקש איחוד של המדינות הללו
איחוד שדי קיים היום בין רוסיה לבלרוס.
חפש בגוגל " רוס של קייב "
 

boriska1

Member
רוצה ליישב כמב סתירות,לכאורה,ולבאר

בעצם מספיק לי דבר אחד לבאור: נכון שהזכרתי מכתב יהודי קייב (כתבתי ליהודי ספרד,אבל זה היה ככל הנאה ליהודי מצריים).אז בסוף יש לכם קישור לויקיפדיה. המכתב מתוארך למאה 10-11 לספירה. חפשו היטב במכתב ותמצאו שם "קיוב".
וזו פעם ראשונה שקייב הוזכר בשמה. לי יותר קל למצוא כי בצילום שיש לי, המכתב שוחזר קצת,לנוחות הקריאה. בפוסט הקודם כתבתי שממקור אחר קייב הוזכר בקשר איזה קרב שהתנהל בשנת 860 לספירה. אז המשכתי וחיפשתי ואכן הקרב היה בשנת 860 לספירה לערך,אבל אותו מסמך שמזכיר את קייב נכתב במאה ה11 או במאה ה12 ע"י היסטוריון. אז הסתירה יושבה
בגללכם ביזבזתי זמן יקר, מי ישלם לי

קישור, לא עובר אז חפשו בויקיפדיה "מכתב קייב" וגם "מכתב שכטר"
והערת שוליים:
תוך חיפוש המכתב ברשת מצאתי משהו מדהים. כאמור האוקראינים הם השפלים שבעמים. קצרה היריע להרחיב). למידת הרשעות והציניות השכל האנושי לא יבין זאת, גם אנשים אינטליגנטים כמוכם לא יבינו. אבל כך גם היהודים שלה.(לפחות מבחינת ציניות והשפלות). עשו לאחרונה לא פחות מאשר לעשות פסל ברונזה ממכתב זה ותלו אותו על קיר בית הכנסת
ובבנין ציון ננוחם
 

enigo

New member
ושוב אני שואל - אם הם עם, איך זה מסתדר עם טענתך שמעולם לא

היתה ישות כזו?
עם צריך שתהיה טריטוריה שמגדירה אותו, או לפחות אחת כזו בעברו. אבל אתה הרי טוען שמעולם לא היתה טריטוריה לעם האוקראיני, אלא אוקראינה היום היא קרעי טריטוריות שנלקחו ממדינות אחרות. לפי טענה זו, אין בכלל עם אוקראיני, אלא מגוון עמים שבמקרה יושבים היום בישות מדינית שהמערב פיברק...
 

boriska1

Member
לא הייתה.במובן הפשוט של המילה.לא היה ואין עם כזה

חוזר,המצאת מעצמות אירופה. חוזר,בפעם ראשונה שאוקראינה הוזכרה כישות מדינית או שבטית הייתה במאה ה19. בדיוק כמו שעם פלשטיני נוצר במאה ה20.
אכן מעצמות מערב פיברקו עם כזה, אין היסטוריה ואין ארכיולוגיה.ואיפה שאין,ממציאים. אתן לך דוגמא: לא סתם, אלא פרופסור באוניברסיטה ממשלתית, עשה מחקר והגיע למסקנה שאת הים השחור חפרו אוקרים עתיקים. ואת זה לומדים בבתי ספר. זו דוגמה קיצונית,אבל יש עוד, כגון שמוצא האוקראינים מהשומרים וגם את זה לומדים בבתי ספר.
מה כן יש? שבטים שונים, רובם עדיין בלב אירופה, ברמת התפתחות של החלקים הפחות מפותחים של אפריקה. ראיתי אותם. אבל לא צריך לראות, מכיר את הנושא. לשבטים יש זיקה לשבטים רוסיים ורותנים. אוקראינים מאיזורים שונים ובקושי יבינו אחד את השני.אותו פרופסור שציינתי, בוינה עשה עבודה בלשנית
מצויינת. כתב כללי דיקדוק,תחביר , שפה ספרותית.וכל זה במאה ה20.
התוצאה של מעצמות אירופה מצויינות. היום יושבת שם יישות מדינית המהווה חייץ בינם לבין רוסיה. וכל זה בתמורה של מיליארדים בודדים, ונכונות של אותם אלה לשפוך דם. כיוון שהשקפתי על עמי עמלק ידועה לך, זה אחלה. הבעיה לא נשפך מספיק דם. אבל הם חיים בזבל וגם זו נחמה פורטא.
ואוסיף,כתבת "מגוון עמים שבמקרה יושבים היום בישות מדינית ..." לא כל קבוצת אנשים הם עם ואפילו לא שבט.
כדי שתבין מה זה קייבסקיה רוס, עולים לי ברגע זה בראש עוד עשרה רוסים, חפש לדוגמא מה זה רזנסקיה רוס. מרכזי כח עברו מנסיכות לנסיכות במהלך 1500 שנים אחרונות. גם פה משחקים משחקי קקי. אין ולו קשר קלוש בין זה לאוקראינה. בדיוק כמו שאין קשר בין הפלשטינים לפלישטים.
אתה יכול לראות למעלה את התגובה של היהודי לשעבר.זו תמצית התעמולה של האוקרים. לזכרוני כתב לדוגמא שרמת החיים ברוסיה דומה לאוקראינה ובלרוס. ולא זוכר עו כל מני כאלה... ברוסיה נמצאים מאות אלפי בלרוסים ו כ2-3 מיליון אוקראינם כעובדים זרים, השוחרים ללחם. או המצאה שאוקראינה היא המשך של "קייבסקיה רוס".
אגב הכבישים הפדרלים, לאורך עשרות אלפי קילומטרים, הם כבישים מתקדמים ומשוכללים. וזה נבנה ב15 שנים אחרונות. עכשיו פוטין התלבש על כבישים אזוריים.
 
למעלה