נדלקה לי הודעה ברכב: לבדוק מערכת DPF

enigo

New member
רכב דיזל? אם כן, ואתה נוסע בעיקר בעיר

נסה לעשות נסיעה בין עירונית ארוכה.
 

enigo

New member
מסנן החלקיקים, לגביו יש לך התרעה

צריך פעם בכמה זמן לשרוף את החלקיקים שהצטברו בו. בנסיעות עירוניות קצרות לא מתקיימים התנאים לזה. מניסיון של חברים עם רכבי דיזל, נסיעה בין עירונית ארוכה בדרך כלל פתרה את זה.
 
על איזה רכב דיזל מדובר

ומעניין גם מה טווחי הנסיעה שלך שאינם מספיקים לשריפת החלקיקים במסנן.
&nbsp
שאלה נוספת לאחרים שמבינים בדיזל: מה מאפייני הנסיעה שבה באופן נורמלי ותקין מתבצעת שריפת חלקיקים. מהם הפרמטרים? האם המהירות? האם הסל''ד?
&nbsp
האם טמפרטורת המנוע או שילובי תנאים.

ושאלה נוספת: האם יש מסנן חלקיקים בכל רכבי הדיזל החדישים או רק בצרפתיים? לפעמים, יוצא לי לנהוג בקיה סיד דיזל ידני דגם 2019 ושם יש מיכל urea אבל לא ידוע לי על מסנן. בקיה אין נורת אתראה dpf. מיכל הurea 12L אמור להספיק ל30K ק''מ.
 

enigo

New member
יש מסנן חלקיקים בכל רכב דיזל מהשנים האחרונות. האוריאה היא

שלב נוסף, שנועד להפחית פליטת חנקות.
 
האם יש מצב שאין אתראה בלוח השעונים

על מסנן שהוא clogged?
גם בספר רכב לא ראיתי אתראה כזאת של dpf. בעצם בספר לא ראיתי בכלל התייחסות ל''חלקיקים''
 

חן 1111

Active member
בדרך כלל זה שילוב של סל"ד ועומס

וכמובן טמפרטורה.
מעבר לזה ברוב המנועים יש תוכנית "ריענון" שבה המערכת בכוונה מזריקה עודף דלק כדי לגרום לשריפה במסנן.
ויש תוכנית שלישית שניתן להפעיל אותה רק במוסך אחרי שמקבלים התראה מתאימה. זה כשהמסנן סתום מדי.
במערכות האלו יש שני חיישני לחץ במערכת הפליטה, אחד לפני המסנן ואחד אחריו, והפרש הלחץ אומר למחשב באיזו מידה המסנן סתום.
בכל הרכבים החדשים יש מסנן חלקיקים. הוא מיועד למנוע פליטת פיח, ואילו האוריאה מיועד להקטין פליטת תחמוצות חנקן.
 
למעלה