2 תשובות לא קשורות
1. כדי לדעת על ירידת ערך צריך לדעת כל מני פרמטרים, זה לא כזה פשוט, בעיקר כמה אתה משלם, כי בסוף ירידת ערך זה לא אחוזים אלא כסף,
למשל האאודי A3 שמחיר המחירון שלה הוא 195 אלף, אבל מוכרים רכב כזה חדש דרך חברות הליסינג ב168 אלף בלבד, ואם מולם יש מרצדס ב230 אלף, אז אתה מראש משאיר בכיס 62 אלף שח יותר באאודי וברור שהוא יהיה יותר כדאי כלכלי אחרי כמה שנים, גם אם באחוזים הוא ירד יותר.
https://www.motodeal.co.il/deals/אודי_A3
2. לדעתי כל המכוניות האלו מיותרות לגמרי, אין בהם שום תועלת מאשר רכבים שעולים הרבה פחות ונותנים יותר עם שמות עממים ולא יוקרתים,
ניקח סתם לדוגמא את המרצדס A180 שהמנוע והגיר שבו נמצא גם ברנו קליאו ובדגמי דאציה, שמעבר למותג, בקליאו יוצא רכב חזק ומהיר ובמרצדס יוצא רכב יקר ואיטי.
אם למשל נשווה את המרצדס A180 סדאן או CLA עם רנו מגאן סדאן, שהם בעצם כמעט אותו רכב, אותו מנוע, אותו גיר, שלדה כמעט זהה במידות, אותו אבזור, גג פנורמי, רפודי דמוי עור, אבל המרצדס עולה פי 2, מיותר.
אם קונים רכב יוקרה, הוא צריך לתת יותר, יותר גודל, יותר חוזק, יותר ביצועים , יותר אבזור, והאאודי, במוו, והמרצדס האלו, האלו לא נותנים כלום יותר מכל רכב משפחתי עממי שעולה הרבה פחות,
אני במקום זה הייתי קונה מזדה3, שהיא יותר יפה מהם, יותר מיוחדת, יותר זולה, נכון שחבל שבישראל מביאים דגם פחות מעניין, בארצות הברית למשל מוכרים את מזדה3 רק עם הנעה כפולה ומנוע 2.5 ליטר,
אני במקום אלו הייתי בוחר או את מזדה 3 האצבק, או מזדה CX-30 בדגם הכי מאובזר עם מנוע 2.5 ליטר, ורמת האבזור הגבוהה, או אולי הונדה סיביק האצבק,
או אפילו מיני קופר S שזה במוו , אבל עם אופי, אישיות ועיצוב.
או אולי אפילו אינפיניטי Q30 שזה המרצדס הקודמת, אבל מיוחדת, מעוצבת ובאותו מחיר מקבלים את מנוע 2 ליטר טורבו חזק והנעה כפולה.
רק לא את הרשימה שכתבת שהם באמת שיעמום גדול.
או אפילו את האח התאום של הגולף והאאודי - הליאון של סיאט שעולה רק 116 אלף
https://www.carcost.co.il/deals/deal/2180/סיאט-LEON-Style-1498-אוטומטי-5-דלתות-2020