שאלה על סחירות/ איבוד ערך של מכוניות

rigor

New member
שאלה על סחירות/ איבוד ערך של מכוניות

היי!
עד עכשיו קניתי מכוניות לפי הרגש (ואמשיך לעשות זאת..), אבל בכל זאת שאלה:
מהמכוניות הבאות, מישהי בוטלת לטובה/ לרעה במיוחד מבחינת סחירות?
פולקסווגן גולף
אאודי A3
במוו 118i
מרצדס A180

תודה!
 

enigo

New member
התשובה הטובה ביותר שאתה יכול לקבל היא

להסתכל כמה הן שוות במחירון אחרי שלוש שנים.
בהנחה שאתה מדבר על חדשה, שים לב שהמרצדס והבמוו הוחלפו לא מזמן, בעוד הגולף ואודי יוחלפו בקרוב, מה שבדרך כלל גורר ירידת ערך גבוהה יותר.
 

ANZ1

New member
2 תשובות לא קשורות

1. כדי לדעת על ירידת ערך צריך לדעת כל מני פרמטרים, זה לא כזה פשוט, בעיקר כמה אתה משלם, כי בסוף ירידת ערך זה לא אחוזים אלא כסף,
למשל האאודי A3 שמחיר המחירון שלה הוא 195 אלף, אבל מוכרים רכב כזה חדש דרך חברות הליסינג ב168 אלף בלבד, ואם מולם יש מרצדס ב230 אלף, אז אתה מראש משאיר בכיס 62 אלף שח יותר באאודי וברור שהוא יהיה יותר כדאי כלכלי אחרי כמה שנים, גם אם באחוזים הוא ירד יותר.
https://www.motodeal.co.il/deals/אודי‬_‫A3‬‬

2. לדעתי כל המכוניות האלו מיותרות לגמרי, אין בהם שום תועלת מאשר רכבים שעולים הרבה פחות ונותנים יותר עם שמות עממים ולא יוקרתים,
ניקח סתם לדוגמא את המרצדס A180 שהמנוע והגיר שבו נמצא גם ברנו קליאו ובדגמי דאציה, שמעבר למותג, בקליאו יוצא רכב חזק ומהיר ובמרצדס יוצא רכב יקר ואיטי.
אם למשל נשווה את המרצדס A180 סדאן או CLA עם רנו מגאן סדאן, שהם בעצם כמעט אותו רכב, אותו מנוע, אותו גיר, שלדה כמעט זהה במידות, אותו אבזור, גג פנורמי, רפודי דמוי עור, אבל המרצדס עולה פי 2, מיותר.
אם קונים רכב יוקרה, הוא צריך לתת יותר, יותר גודל, יותר חוזק, יותר ביצועים , יותר אבזור, והאאודי, במוו, והמרצדס האלו, האלו לא נותנים כלום יותר מכל רכב משפחתי עממי שעולה הרבה פחות,
אני במקום זה הייתי קונה מזדה3, שהיא יותר יפה מהם, יותר מיוחדת, יותר זולה, נכון שחבל שבישראל מביאים דגם פחות מעניין, בארצות הברית למשל מוכרים את מזדה3 רק עם הנעה כפולה ומנוע 2.5 ליטר,
אני במקום אלו הייתי בוחר או את מזדה 3 האצבק, או מזדה CX-30 בדגם הכי מאובזר עם מנוע 2.5 ליטר, ורמת האבזור הגבוהה, או אולי הונדה סיביק האצבק,
או אפילו מיני קופר S שזה במוו , אבל עם אופי, אישיות ועיצוב.
או אולי אפילו אינפיניטי Q30 שזה המרצדס הקודמת, אבל מיוחדת, מעוצבת ובאותו מחיר מקבלים את מנוע 2 ליטר טורבו חזק והנעה כפולה.
רק לא את הרשימה שכתבת שהם באמת שיעמום גדול.
או אפילו את האח התאום של הגולף והאאודי - הליאון של סיאט שעולה רק 116 אלף
https://www.carcost.co.il/deals/deal/2180/סיאט-LEON-Style-1498-אוטומטי-5-דלתות-2020
 

enigo

New member
דווקא מאזדה ארה"ב מציעים גרסת הנעה קדמית ל-3

או, לפחות, זה מה שכתוב במפרט - https://www.mazdausa.com/vehicles/mazda3-sedan/specs
&nbsp
וכמו שאמרתי לך כבר בעבר - רכב הוא הרבה יותר ממנוע, גיר ושלדה. לאון זה לא a3, אפילו אם הם חולקים הרבה רכיבים. אפילו רכיבים עיקריים. והמרצדס זו בטח לא מגאן (אתה לא באמת השתמשת בטיעון של "המידות דומות", נכון?).
אבל מה שבאמת מצדיק את הפרש המחיר הגדול, מבחינת רוב הלקוחות, זה הסמל. מטופש? אולי - אבל זה ממש לא התחום היחיד בו אנשים מוכנים לשלם הרבה יותר בעיקר בגלל הסמל. יש חוגים מסוימים שבהם אתה פשוט לא יכול להיראות נוהג במאזדה או רנו.
 

ANZ1

New member
מזדה3 האצבק מגיעה רק עם הנעה כפולה

1. אם אתה לא יכול להראות עם מזדה, אז איך תראה עם פולקסווגן גולף ?
2. דווקא אם יש לך כסף , ממש לא מעניין אותך מה יחשבו
אלו שרוצים להרשים זה אלו שאין להם כסף לזה
3. במקום שצריך לעשות רושם, אז אאודי A3 או מרצדס A בגירסאות הכניסה שלהם, עם מנועים חלשים ובלי אבזור, לא עושים שום רושם, זה צריך להיות סדאן גדולה או גיפ גדול או מכונית ספורט פתוחה.
לא כתבתי שאין שום סיבה לקנות מכוניות יוקרה,
כתבתי שאין סיבה לקנות מכוניות של מותג יוקרה בדגמים קטנים ועוד יותר בדגמי כניסה, הוא מדבר על מרצדס עם מנוע של 130 כוחות סוס.
המכוניות שהוא שאל עליהם הם חלשות ולא מאובזרות, למשל הבמוו אפילו לא מגיעה עם גג שמש, רק בגירסא הספורטיבית שעולה כפול, ריפוד העור שלהם עשוי מפלסטיק ומזדה CX-30 שעולה פחות מהם, היא הרבה יותר מאובזרת וחזקה.
 

enigo

New member
סעיף 2 שלך כל כך לא נכון...

כן, יש עשירים שלא שמים על מה אנשים חושבים. אפילו מכיר כמה כאלו - אבל הם מיעוט. בדיוק כמו שהם טורחים ללבוש בגדים יקרים ושעונים נחשבים, הם צריכים מכונית "נכונה". איך ניסח את זה פעם בחור שהכרתי? "הסיכוי שלך לסגור עסקה שונה לגמרי כשאתה מניח מפתח של מרצדס על השולחן במקום מפתח של פורד" (כשהצעתי לו לרכוש פורד מפוארת ולא מרצדס בסיסית)
ומכוניות הכניסה של המותג משרתות אותם בתחילת דרכם, או כרכב של האישה (מצטער, אבל זה בדרך כלל המצב) או הילדים. כן, גם הם צריכים להיות ברכב ה"נכון".
זה, אגב, לא נכון רק בארץ,אם כי כמובן שבארהב או אירופה ההבדלים במחיר פחות קיצוניים.
&nbsp
 

ANZ1

New member
אם אתה חייב להרשים...

ויש לך רק 200 אלף שח לזה
או שתקנה מרצדס C או E בנות שנתיים שלוש, בצבע שחור, עם גלגלים גדולים, ותנקה אותה ככה שהיא תראה חדשה, אף אחד לא ידע להבדיל.
לא כתוב השנתון על הרכב.
או שאם אתה רוצה חדש ומרשים
תקנה אופל אינסיגניה חדשה, מאובזרת, עם מנוע 2 ליטר טורבו והנעה כפולה ב169 אלף שח, נוחי דנקנר כשהיה בשיא ושלט בישראל נסע באופל אינסיגניה

https://www.carcost.co.il/deals/deal/2240/אופל-INSIGNIA-Inovation-20-1998-4X4-אוטומטי-5-דלתות-2019
 

enigo

New member
ידעו להבדיל, אל תדאג

ואופל אינסיגניה לא תרשים אף אחד. זה ציבור עם קודים שאתה כנראה פשוט לא מבין או לא מכיר. אגב, הקודים הללו לפעמים מכתיבים דווקא הימנעות ממכוניות ממותגי יוקרה, ואז אתה רואה אנשים שנוסעים בדיסקברי שעולה כמעט מליון שקלים אחרי תוספות - אבל לא ינהגו במרצדס בחיים.
וממה שאני זוכר, נוחי עבר לנסוע בפולקסווגן cc, ולא אינסיגניה, בשלב שבו התחילו המשפטים נגדו, כדי להימנע מהערות על הרכב שהוא נוסע בו בזמן שהוא הפסיד לכולם מליונים.
 
בשורה האחרונה רשמת ש''יש חוגים מסויימים'' ש...

יש לך דוגמאות לחוגים כאלה?
 
על חוגי הקרמיקה ויוגה זה כמובן לא יעבוד

התכוונת לחוגי הטמבלים ו/או הרדודים... אבל לא היה לי מושג שגם אתה מאמין בזה

&nbsp
איזה מזל שאני יושב בפיקנטו מפוצלחת ענתיקה ולא מזיז לי בשיט העולם של הדעות הקדומות ממנו אתה סובל.
 

enigo

New member
חוסר היכולת שלך להפריד בין אבחנה להשקפה

מעורר השראה.
 
לנסות להתחמק זה קל אבל להצליח להתחמק...

זה כבר משהו אחר. אתה מוכיח את זה היטב.
&nbsp
על האבחנה כולנו מסכימים (יש כאלה ויש כאלה, ואלה סימניהם וכד') אבל כשאתה מדבר על האבחנה ומסביר על ''הקהילה'' השטחית, זאת שהסמל עושה לה את זה, אתה מביע יותר מדי אמפטיה.
לא בקעה ממקלדתך ולוא מילת גנאי אחת על שום אימבציליותם של אלה ש''הסמל עושה להם את זה''
 

ANZ1

New member
לך אין שום מותג ?

טלפון ? של אפל או סמסונג ?
חולצה עם איזה חיה רקומה, סוס, תנין ...
נעליים, טלויזיה, ולכל מוצר אחר, יש מתחרים עם מותג ידוע שמשלמים עליו 100 אחוז יותר ממוצר אחר שעושה את אותו הדבר.
או שאתה קונה הכל כמו שאתה קונה מכוניות,
כי אתה יודע, בצד אחד יש את אלו שזורקים כסף שלא חייבים,
ובצד השני, יש את הגרועים יותר, את אלו שנוסעים בקיה פיקנטו גרוטאה רק כדי לא להוציא כסף, אם צריך לבחור מי יותר גרוע, רוב בני האדם, כולל אישתך ואישתו של הנמלה חושבים שזה לא מציאה להיות קמצן.
 
יש פריירים שזורקים כסף על שטויות , שכל אין להם .

קונים רכב ב 200000 כאשר מספיק להם קורקינט .
או קונים לנד קרוזר כאשר המקסימום שהם מעמיסים עליו זה
קניות של מצרכים.
קונים סמארטפון ב 4000 כאשר הם רק משחקים איתו קנדי קראש
גם ב 400 יעשה את העבודה .
קניתי חולצות לה קוסט בתאילנד בגרושים, החזיק לי מצויין גם לאחר כביסות מרובות .
דיברתי השבוע עם נהג משאית , כאשר היה בעל עסק אז הוא קנה
X6 BMW . אוקי זה גם לא הגיוני אבל יכל להרשות לעצמו .
אבל בתור נהג משאית להמשיך להחזיק בו ?
שכל אין כאן . רכב זה מכונה , אין שום טעם להחזיק מכונה מעל הצרכים שלך
כמו שלא תקנה CNC כאשר אתה זקוק למחרטה פשוטה .
 

enigo

New member
אז "מטופש" זו מילה חיובית לדעתך?

ואת האמפטיה אתה מדמיין לגמרי לבד. יש מצב, הצגתי אותו. בלי לשפוט לכאן או לכאן - שכל אחד יעשה עם הכסף שלו מה שבא לו ומה שעושה לו טוב.
 
אניגו. מילה חיובית או שלילית זה ביחס למהות

למהות
כלומר אם יש טמבלים שנכנסים לחובות או שאח''כ כשבאמת זקוקים לממון לדברים רציניים/אמיתיים/שאי אפשר בלעדם, אז אין להם.
האם התנהגות כזאת מזכה לדעתך בתואר התנהלות אימבצילית?
&nbsp
ואם את האמפטיה דמיינתי, יכולת פשוט להעיר שלא הובנת כראוי.
למרות שאני חשבתי שאתה אמביוולנטי לזה כלומר אינך נחרץ ועובדה שענית כעת:
''...יש מצב, הצגתי אותו. ...''
אחרת, למה התכוונת בצמד המילים ''יש מצב''
&nbsp
 

enigo

New member
מה לא ברור ב"יש מצב"?

לא במשמעות הסלנגית, אלא המקורית - מתקיים מצב מסוים.
ורוב רוכשי מכוניות הפנאי הם לא כאלו שנכנסים לחובות כדי לרכוש אותם - או לפחות רוב אלו שאני פגשתי היו יכולים לממן זאת מבלי לסכן את עתידם הכלכלי.
מי שמתנהג כמו גיבורי "והיה העקוב למישור" הוא דביל, ולא משנה אם הוא מתמתח מעבר ליכולותיו בשביל מכונית או בשביל בגדים/שעון/כל סמל סטטוס אחר.
מי שיש לו את הכסף ומחליט שבמקום לחסוך יותר לפנסיה הוא קונה במוו 3 - זכותו. מי שלדעתו נסיעה באודי/מרצדס/יגואר/קאדילק מאפשרת לו להתנהל בהצלחה רבה יותר בעולם העסקים, עשוי אפילו לראות בזה השקעה - כמו נגר שקונה כלי מקצועי ולא כלי זול, למרות שהוא יקר יותר ועקרונית עושה את אותו דבר...
 

boriska1

Member
כלל אצבע, ככל שהרכב יקר יותר,כך הוא מאבד יותר ערך גם באחוזים

ולא רק בערך המוחלט.יש לזה גם הסבר הגיוני,אנשים עשירים הזקוקים לרכב אבו עלי, מחליפים את הרכב לעתים קרובות יותר ולא למשומש. כמובן יש יוצאים מן הכלל לכאן ולכאן.
 
בוריסקה1, מה שחשוב הוא הערך המוחלט

ולא האחוז.
חישוב האחוז הוא הנחמה של אלה שמפסידים המון ומתנחמים שבאחוזים מדובר במספר סטנדרטי דומה להפסד במכירת רכבים אחרים או של ייצרנים שונים.
&nbsp
מוסכמת האחוז הסטנדרטי למשל 10-15% הפסד בשנה א' עוזר להעריך מה יהיה מחיר המכירה של רכב ''במלאת לו שנה''.
אבל הכי מדוייק זה למכור ואז לחשב כמה ההפסד.
יש גם מכוניות קטנות כמו פיקנטו ידני שאין לו שוק משמעותי כמשומש ואז ההפסד של המשומש הוא יחסית גדול גם בחישוב האבסולוטי וגם באחוזים.
 
למעלה