ערב טוב חברים - חוות דעתם בנושא גרירה

מהשאלה שלך אני מבין שבארץ אין אבל

2 אלה נמכרים גם כידני בUK וכנראה אם זה ככה אז גם במדינות נוספות באירופה
 

ANZ1

New member
מוכרים טרווארס ידני בבריטניה ?

מכיוון ששברולט לא מוכרת בבריטניה יותר או באירופה בכלל ,
(פרט לקורבט והקאמרו) שום דגם, גם לא את הטרוורס,
(גנרל מוטורס הולכת למכור רק בצפון אמריקה וסין)
ומכיוון שלא מייצרים טרורס ידני בכלל,
אז אני אשמח אם תביא קישור כזה...
לא משנה מה שואלים, אתה נותן את אותה תשובה : קנה ידני.
 

ANZ1

New member
זאת שאלה תאורטית לחלוטין ,שאין לה קשר לשואל

מכיוון שמעולם לא ייצרו שברולט טרווארס או אינפיניטי QX50 עם גיר ידני, גם אין לו סיכוי לקנות כזאת,
אלו 2 דגמים אמריקאים לשוק האמריקאי שלא קונה גיר ידני,
ומכיוון שכל הקרוסאוברים הגדולים שמגיעים לישראל מגיעים רק עם גיר אוטומטי,
אז כל השאלה הזאת לא רלוונטית.
 

חן 1111

Active member
הפוך, לפי הנתונים שרשמת יש יתרון לשברולט

כי המומנט מתקבל בסל"ד נמוך יותר. מעבר לזה נראה לי שהשברולט גם עם משקל עצמי גבוה יותר וגם זה לדעתי יתרון.
שים לב שכושר הגרירה שציינת הוא עבור נגרר עם בלמים, אז אני מניח שלקרוואן שלך יש בלמים, אחרת צריך רכב גורר הרבה יותר גדול.
 

ANZ1

New member
ואני בכלל שאלה אחרת

למה את שתי המכוניות האלו ? שאין שום קשר מחבר בינהם,
הם משתי קטגוריות שונות לגמרי, בגודל אחר,
ממקור אחר.
על פניו הטרוורס יהיה יותר מתאים לגרירה,
אבל האינפיניטי הרבה יותר קל לנהיגה.
אבל סביר שיש עוד מכוניות אחרות לגמרי שיותר יתאימו לך
 
אתה מן הסתם צודק.

הטרוורס ממש מוצאת חן בעיני בגלל הגודל המפלצתי שלה.
והאינפיניטי ניראת רכב מהמם.
&nbsp
אין באמת סיבה למה דווקא שתיהן ולא אחרות, מתאימות יותר.
&nbsp
אציין כי הגרירה היא לא עיקר השימוש ברכב. מעריך ש- 99 אחוז מהזמן הרכב לא יגרור, אלא ישמש לנסיעות רגילות, יום יומיות.
 

חן 1111

Active member
אז אם 99% מהנסיעות הן בלי נגרר, תבחר ברכב שנראה לך יותר

בשעת הצורך שתיהן יגררו את הקרוואן.
 
אתה אכן צודק.

ואני יודע את זה.
אבל לא סתם פניתי לפה. מנסיוני, אני מבין שזה שכתוב שהרכב יכול לגרור את הקראוון שלי , זה לא מספיק טוב.
אסביר..
יש לי דוג' ג'רני, הוא מורשה גרירה 1870 ק"ג.
הקראוון שלי שוקל 1350 ק"ג.
בגרירות במישור הוא אלוף, אבל הוא רק מריח עליה, וחבל על הזמן..
אני לא מאלה שקורעים את הרכב, ולכן אני שומר על טורים נמוכים ועולה עליות בארבעים קמ"ש אם צריך.
&nbsp
אז זה שהוא יכול "על הנייר" לגרור אותו, ברור. בפועל, המצב לא משהו.
&nbsp
לכן, אני מחפש רכב קצת יותר חזק, על מנת שכאשר אעלה איתו בעליה כשהקראוון מאחורה, הוא לא יצעק הצילו.
&nbsp
אני מניח שעם שני הרכבים האלה זה יהיה קל יותר, ואני מבין לפי התשובות שלכם, שהטרוורס ייתן מענה טוב יותר.
&nbsp
לא? :)
 

חן 1111

Active member
שתיהן יותר חזקות משמעותית מהדודג' שלך

אז כן, הן יתנו מענה טוב יותר, וכאמור השברולט קצת עדיפה.
חוץ מזה אתה נוהג לא נכון בעליות. ברכב שלך המומנט המרבי מתקבל ב-4000 סל"ד ולכן במיוחד בגרירה בעליות אתה צריך להיות בסלד הזה בערך. אם אתה שומר על טורים נמוכים אתה לא עושה לרכב שום טובה... וגם מבזבז דלק ופוגע בהנאה שלך מהנסיעה.
 

enigo

New member
התמונה קצת יותר מורכבת ממה שמציירים כאן

על פניו, שני כלי הרכב יתמודדו עם הקרוואן שלך בצורה מכובדת - פשוט לפי נתוני היצרן.
מכיוון שההספק זהה, אפשר להניח שברכב הכבד יותר הנגרר ישפיע פחות על התנהגות הרכב, ולכן עדיפות לטראוורס.
מצד שני, הטראוורס הוא רכב הנעה קדמית בבסיסו, בעוד האינפיניטי הוא בבסיסו הנעה אחורית, מה שנותן יתרון קטן לאינפיניטי (בעיקר בהשוואה לגרסת ההנעה קדמית בלבד של השברולט).
לגבי המנועים - נתוני ההספק כאמור קרובים, ומשם לא יבוא ההבדל. על עקומת המומנט אין לך באמת מידע, אלא אם תמצא גרפים מלאים. מיקום נקודת השיא הוא אינדיקציה רופפת בלבד לזמינות המומנט בסלד נמוך. ממה שאני זוכר, אגב, דווקא מנוע האינפיניטי נותן תחושה שרירית יותר בסלד נמוך, בעוד השברולט צריך קצת יותר סל"ד כדי להתעורר.
אבל כל זה על הנייר, ויש עוד הרבה גורמים שמשפיעים על כמה נוח לגרור עם רכב. מציע לחפש מידע באתרים יעודיים בארהב (יש להם כאלו שמתמקדים בגרירה. יש גם בעוד ארצות, אבל לא בטוח שהשברולט נמכר בהם).
עוד נקודה שכדאי לשים לב אליה - האינפיניטי האמור צפוף מאוד במושב האחורי. ברמה שמקשה על נסיעה עם מבוגרים מאחור. שווה לקחת את זה בחשבון.
שאלת גם לגבי בלאי - כמה אתה מתכנן לנסוע עם הקרוואן מתוך סך הנסועה שלך? אלא אם מדובר בעניין יום יומי, או אפילו פעם בשבוע, כנראה שהאמינות הבסיסית של הדגם חשובה יותר מהתוספת הקטנה של ה לאי שתיגרם בגלל הגרירה.
 
תודה חבר, על ההשקעה בתגובה שלך :)

ובהזדמנות זו, גם לשאר החברים שמייעצים פה. תודה :)
למדתי לא מעט מהתגובות כאן, ואני חושב שאלך לכיוון הטרוורס.
גם בגלל הגודל הפיסי שלו, גם בגלל שהוא יותר פופולרי מהאינפיניטי [אני מניח שיהיה יותר קל ונגיש לטפל בו] וגם כי לאינפיניטי יש תא מטען קטן יחסית לטרוורס.
מבדיקות נוספות שערכתי עם אנשים, אני שומע שהטרוורס אכן גורר קראוון כמו שלי אפילו דיי בקלילות בעליות, וזה דיי סוגר את הפינה מבחינתי בהכרעה בין השתיים המדוברות.
ריחרחתי קצת בכל מה שקשור במנועי דיזל, גרנד שירוקי למשל, גם עליהם קיבלתי חוות דעת טובה בעניין הגרירות, בכל זאת, הטרוורס יותר מושך אותי כרכב.
אני לא מתכוון לגרור יותר מדי, ממוצע שנתי להערכתי - פעמיים בשנה.
אבל אני בהחלט רוצה שגם בפעמים האלה, הרכב לא יסבול, כמו שסובל הרכב הנוכחי שלי.
המון תודה חברים :)
 

enigo

New member
שאלה, ברשותך - שווה להחזיק קרוואן

בשביל פעמיים בשנה?
לא עדיף לשכור או משהו?
 

enigo

New member
זה כבר משהו אחר


אז אתה עובר דירה פעמיים בשנה?
 

ANZ1

New member
למה לא את הפורד אקספלורר ?

הוא יותר מתאים לגרירה מהשתיים שציינת,
הוא גם נראה יותר טוב מהשברולט לדעתי
ועוד יותר, הוא גם נראה יותר טוב עם קרוואן מאחורה

והוא גם קרוסאובר אמיתי
ויש לו שלל של מנועים , ואם אתה מחפש רכב חדש (לא כתבת) יש דגם כל חדש.

ואגב, אם אתה מחפש קרוסאובר יותר קטן, יונדאי סנטה פה דיזל תעשה את העבודה בקלות גם כן.
 
להביא לך מלחיה?

אם היית יודע כמה מותר לאקספלורר לגרור, היית מתעלף.
אני כבר מזמן התעלפתי.
במבחני דרך בחו"ל, בוידאו, מראים את הרכב הזה גורר מטוס על המסלול.
כאן, משרד התחבורה החליט שמותר לו לגרור עד 907 ק"ג.
לא מאמין? גם אני לא האמנתי. תראה את הקובץ המצורף..

 

ANZ1

New member
זה טעות של פקיד

אני לא יודע איך אפשר לשנות טעויות של פקידים,
אבל בארצות הברית פורד אקספלורר 3.5 יכול לגרור 5000 ליברות שהם 2250 ק"ג.

והנה עוד אפשרות אחרת
פולקסווגן אמארוק V6 , נכון זה טנדר ולא גיפ, אבל הוא מאד חזק, הנעה כפולה קבועה, מאובזר, והוא יכול לגרור 3000 ק"ג בישראל ובמחיר יותר זול מהמתחרים הגיפים.
 
זה כך כך לא..

ואני אחרי דוקטורט בנושא.
מה שכתוב באתר הזה מקודש מבחינת משרד הרישוי / התחבורה.
זה שהרכב מסוגל לגרור יותר מזה, ברור, אבל לא בישראל.
בישראל - הוא יכול לגרור את הפח זבל של השכנים שלי.
אגב - הוא לא היחיד - במסגרת הבדיקות שלי מצאתי רכבים שאתה לא מבין איזה חומר עישנו שם במשרד התחבורה כשהם קבעו להם את כושר הגרירה..
 
למעלה