ערב טוב חברים - חוות דעתם בנושא גרירה

ערב טוב חברים - חוות דעתם בנושא גרירה

אני מתלבט :)
אשמח לעזרתכם אם למישהו יש תובנות כל שהן בעניין..
יש לי קראוון, ששוקל 1350 ק"ג.
מתלבט בין שני דגמי רכבים:
שברולט טרוורס לבין אינפיניטי QX50 .
שניהם פחות או יותר עם אותו נפח מנוע, 3700 לאינפיניטי, 3600 לטרוורס.
האינפיניטי עם 315 כ"ס. הטרוורס עם 285 פלוס מינוס.
האינפיניטי עם כושר גרירה של טון וחצי, הטרוורס עם כושר של 1.8.
האם מישהו יודע להגיד עם מה מהם יהיה נוח יותר לגרור את הקראוון שלי?
כאשר המטרה היא שהרכב יתאמץ כמובן כמה שפחות, וגם, מבחינת הבלאי של הגיר.
תודה :)
 
כושר הגרירה של הרכב לא משחק תפקיד כאן

המשקל של הרכב הגורר צריך להיות כפול מהניגרר .
 

the annonymous

New member
כרגיל כותב שטויות.

יש כמה נוסחאות כתלות בנגרר, בגורר ומה רשום ברשיון הרכב (למשל אם יצרן קבע משקל מקסימלי, אם מופיע משקל כולל מקסימלי ברשיון וכו').
&nbsp
ולשואל המקורי, כוחות הסוס פחות חשובים. קח את האוטו עם המומנט היותר גבוה.
 

enigo

New member
אז מה המשמעות של כושר הגרירה?

כזכור, זה הנתון שמפרסם היצרן, על סמן הידע המפורט שיש למהנדסים שתכננו את הרכב.
 

the annonymous

New member
המהנדסים של היצרן לא יודעים כלום וכותבים שטויות

בכלל את הקראוון צריך לקשור עם רצועה לעין המתברגת ואז הקראוון עומד בצד ולא מסתיר לנהג.
 
יש נגרר עם בלמים ויש בלי , שני סיפורים שונים לגמרי

ממתי בדיקטטורה מתחשבים ביצרן ? .
אצלי לא שמו ז על היצרן ביקשו לשקול את הרכב לפני מתן רשיון לוו גרירה .
אין לי כוח לחפש באינטרנט מוטב שהבחור יגש למשרד הרישוי לבדוק את הדרישות וההיתרים
 

enigo

New member
זה נכנס להגדרה של "כמה שנים"


 

חן 1111

Active member
זה נוסחה ישנה, לנגרר בלי בלמים, והיא לא תקפה

במקרה הזה.
ברגע שיש נתון יצרן לגבי כושר הגרירה, והוא רשום ברישיון הרכב, זה מה שתקף.
 
שניהם לא מאד מוצלחים למרות שהשבי

כנראה על פי הניחוש שלי, עדיף.
&nbsp
אתה צריך לספק עוד נתונים. למשל:
1. מהו המומנט מקסימלי (נמדד בקג''מ כלומר היחידות הן ק''ג כוח כפול מטר)
2. ומהו הסל''ד בו מתקבל. ככל שהסל''ד בו מתקבל נמוך זה יקל על התחלת התנועה שזה נושא בעייתי ומייצר בלאי.
(מי שלא יודע מה זה 1 ק''ג כוח: זה כוח הכובד על משקולת 1 ק''ג וכוח זה שווה בערך ל-10 ניוטון).
3. חשובה עקומת המומנט של המנוע. אתה רוצה ערך גבוה כבר בסל''ד נמוך אבל שהעקומה תהיה רחבה כלומר שהמומנט יבנה מהר אבל לא ימהר מדי לצנוח.
&nbsp
למשל קיימים ריכבי דיזל קטנים חדישים מנוע 1.6 המומנט המקסימלי מתקבל כבר ב1500 סיבובים לדקה. ואינו צונח עד בערך 3500. דהיינו העקומה מאד רחבה. רכב כזה גיר ידני אתה יכול לשחרר קלאץ' מהר בלי הרבה גז בעלייה והוא יזנק במעלה בלי לגמגם.
זה יהיה ככה עם ובלי גרר.
זה יתרון המומנט.
 
מאיזו בחינה הם לא מוצלחים בעינך?

אגב, בדקתי את הנתונים.
&nbsp
מומנט שברולט - 36.8/3600 סל"ד/קג"מ
&nbsp
מומנט אינפיניטי -
36.7/5200 סל"ד/קג"מ
&nbsp
לפי זה, האינפיניטי עדיף, לא? או שאני פשוט לא יודע לקרוא את זה.. :)
 
לא.

אם העתקת המספרים בלי טעות אז לפי זה השבי עדיף (האינפיניטי גרוע)
אבל גם השבי לא מציאה.
לטובת גרירה נוחה עדיף מנוע שיתן את המומנט הגבוה בסל''ד נמוך יותר מזה של השבי (בוודאי מזה של האינפיניטי).
&nbsp
האם אתה מדבר על גרירה בארה''ב או באירופה? אני מנחש שבארה''ב. תקן אותי?
תבדוק מה האופציות השונות בשוק ותחזור לעדכן. לפי זה אהיה יותר קונקרטי עבורך
&nbsp
&nbsp
 
אז אם גרירה בארץ, תבדוק אופציות דיזליות

למשל ג'יפ קיה סורנטו דיזל. האם משווק כזה? תבדוק נתונים.
וכמובן תבדוק עוד מוצרים. קיה זו לא החברה היחידה...
 

enigo

New member
לסורנטו דיזל יש 200 כ"ס בערך. באמת נראה

לך שהוא יגרור טוב יותר מרכב עם 300 כ"ס (בהנחה שלא מדובר במכונית פורמולה עם מנוע תאב סל"ד)?
נראה ששכחת שבין המנוע לכביש יש הילוכים (ועוד עם ממיר מומנט)...
&nbsp
 
מהו המומנט שלו? ובאיזה סל''ד?

כ''ס והספק מקסימלי פחות מעניין אותי. הרבה פחות מהמומנט המקסימלי
 

enigo

New member
אתה טועה. הטעות שלך נובעת מהתעלמות מההילוכים

כמו שכבר כתבתי לך.
נכון, מנוע פורמולה אחד לא יתאים לגרירה למרות ההספק הגבוה, אבל זה מקרה קיצון. במנועים של מכוניות רגילות, מנוע עם 300 כ"ס יגרור טוב יותר ממנוע עם 200 כ"ס כמעט בכל מצב. החריג היחיד הוא כאשר יש הבדל משמעותי ביחסי ההעברה. וזה לא המצב במקרה הזה.
&nbsp
 
ה‏כוונה ‏שלי הייתה גיר ידני

וגם, ‏האם רכב דיזל לא יגרור טוב יותר מרכב ‏בנזין מקביל?
 

enigo

New member
תודיע לי כשתמצא טראוורס ידנית

או סורנטו דיזל ידנית...
ואם ההספק דומה, אז יכולת הגרירה תהיה דומה, עם יתרון לכלי עם עקומת המומנט הרחבה יותר - אחרי שמתחשבים בהילוכים.
אגב, גם ברכב ידני מה שמשפיע על קלות היציאה מהמקום הוא לא רק עקומת המומנט במצערת מלאה (כי כך מודדים מומנט) אלא גם - ואולי בעיקר - הוא ממומנט האינרציה של הרכיבים הפנימיים.
 
למעלה