שאלה על שימוש בobd בקיה פיקנטו מוסב לגפ''מ

שאלה על שימוש בobd בקיה פיקנטו מוסב לגפ''מ

אחרי כחודשיים של המתנה הגיע אלי בדואר הmini obd2 elm327. המארז כלל cd קטנטן.
הורדתי לסמארטפון תוכנה חינמית torque lite (להבדיל מהtorque pro).

כמה שאלות:
1. כשהelm327 מחובר לecu. דולקת בו נורה קטנה (לדעתי לד קטנטן) גם כשהמנוע כבוי. האם המשמעות שלא כדאי להשאיר מחובר כי צורך חשמל מהרכב?
2. התוכנה, טורק לייט, לא דרשה למלא שום פרטים על הרכב הנבדק. למשל שנת ייצור, דגם, תת דגם וכד'. החיבור ע''י בלו-טוס'.
3. למרות שנורת צ'ק אנג'ין הצהובה בפנל דלקה, לא הצלחתי לגלות ע''י התוכנה שיש קודי תקלה. בצג הפלפון נרשם שאין היסטוריה של תקלה ושאין תקלה ספציפית.
הדבר הטוב: שהצלחתי לכבות את נורת הצ'ק אנג'ין. לחצתי clear logged faults והייתה התראה שלפני כיבוי כדאי שאתקן את התקלה.
לחצתי לכבות והנורה כבתה


השאלה: איך ייתכן שלא ידע לאפיין את התקלה עת נורת התקלה דלקה?

 

חן 1111

Active member
1. הצריכה אפסית. אין סיבה לנתק. אני משאיר מחובר כל הזמן

2. נכון, פרטי הרכב לא משנים. התוכנה רק קוראת את קודי התקלות. שים לב שלאותו קוד יכולות להיות משמעויות שונות אצל יצרנים שונים, כך שתצטרך לחפש את משמעות הקוד באינטרנט. לפעמים התוכנה עצמה עושה את זה.
3. משונה. קריאת קודי תקלה זה הדבר הכי בסיסי שהתוכנה עושה. האם ידוע לך מה היתה התקלה? אולי הנורה נדלקת גם בגלל תקלות במערכות אחרות (למשל בגיר) והתוכנה לא יודעת לקרוא את זה. לא יודע. אולי היא לא קוראת תקלות היסטוריות, רק תקלות קיימות (אולי כדי לגרום לך לקנות את ה-pro).
 
נחמד מה שרשמת בסוגריים


על כל פנים תסתכל האפל סטור או בפליי סטור בתוכנת הobd שנקראת torque lite שנמצאת בדיוק סמוך לפרו.
יש לה הרבה אפשרויות של דיאגנוזות...
&nbsp
ובעיקר, אני מצרף תמונות של החלק שקיבלתי אתמול באי ביי. + צילומי מסך של התוכנה ומעניין מה הסיבה.
התקלה אצלי הייתה תמיד p0420 שזה אומר תהליך קטליטי תקול.
גם בתוכנה זאת יש תצוגה של גרפים וסתם שיחקתי בזה והיה נחמד לראות את טמפ' הסביבה ambient שאצלינו בהרי המרכז כעת 3 מעלות וזה מה שאכן נרשם+ טמפ' מי הקירור של הרדיאטור שמדדתי כמה דק' אחרי שכיביתי הרכב ושמעתי ברדיו את נאומו של בנט על גנץ בוגי ושאר החיוורים עם הציאנוזיס וזה נרשם כ70 מעלות... קר אצלינו על ההרים.
&nbsp







 

חן 1111

Active member
אני מכיר את התוכנה. יש לי את גרסת הפרו

עלתה 17 שקל.
ויש לי מתאם דומה. אין לי הסבר למה היא לא מצאה תקלות אצלך. אמורה למצוא. לפחות לציין את הקודים.
 
אם זה ככה אז הצדק עימך

אתמול שיחקתי עם התוכנה וקיבלתי כל מיני תמונות...
צילמתי את המסך ואעלה את התמונות. יש מונח accel שמופיע למשל בכל מיני גרפים ואיני יודע מהו מסמל (כי לא מדובר באקסלרציה = תאוצה).
צילמתי מסך של התקדמות הגרף לאורך ציר הזמן. כמובן שצילום המסך נותן תמונה סטטית כלשהי.
&nbsp
לפני שאעלה את נתונים הקשורים לחמצן בגזי הפליטה, האינפורמציה צויינה בכיתוב בצבע צהוב כלא מלאה (אינקומפליט) להבדיל מנתוני המנוע וכד' שהם צויינו בירוק כמלאים (קומפליט).
כנראה זאת הסיבה שהתוכנה הזאת לא ידעה לעזור לי ולא קיבלתי את קודי התקלה שקשורים לגזי הפליטה...







 

enigo

New member
יש תוכנות שבהן accel מתייחס למצב המצערת

בלי קשר לתאוצה ממש, אבל לא נראה לי שזה המצב כאן כי יש גם ערכים שליליים.
 

חן 1111

Active member
לדעתי הנתון הזה מודד תאוצה לפי החיישנים שבטלפון, לא ברכב

ערך חיובי זה תאוצה ושלילי זה האטה. תנסה בנסיעה לראות אם הערכים משתנים. תנסה גם להטות את הטלפון ולראות אם זה משתנה.
לגבי קודי התקלה, אין קשר. אם המחשב מדליק את נורת האזהרה, הוא אמור לשמור בזיכרון קוד תקלה, והתוכנה אמורה לפחות לקרוא את הקוד.
המסכים שלך נראים בדיוק כמו של גרסת הפרו. לא ברור לי מה ההבדל. ייתכן שיש לך גרסת דמו זמנית שתפסיק לעבוד בשלב כלשהו. אם מופיעות לך פרסומות, אולי בכלל זה ההבדל.
 

חן 1111

Active member
בדקתי. נתון accel משתנה כשמזיזים את הטלפון

גם כשהוא בכלל לא מחובר לרכב
 
אתה כנראה צודק לגבי חיישנים בטלפון...

אבל אם המסך של הפרו זהה למסך של הלייט אז אני חושש שמא בכל מקרה אין קריאה של כלל החיישנים ממערכת הפליטה קרי למשל חיישן החמצן העליון וגם התחתון...
אולי אתה לא מודע לחיסרון הזה של המערכת כי אצלך ברכב אין תקלה במערכת הEx ולכן אתה לא נחשפת לזה שהתוכנה הזאת לא מספקת אינפורמציה רלוונטית. למשל, האם אתה מקבל גרפים של חיישני החמצן העליון והתחתון (לפני ואחרי הממיר)?
&nbsp
שאלה נוספת: האם יתכן שהסיבה היא החלק הקטנטן הזה, ה-elm 327 mini. אני זוכר שבמוסך חיברו חלק הרבה יותר גדול לרכב.
האם יתכן שזאת הסיבה שאינני מקבל תקלות של גזי הפליטה?
 
האם תוכל לצלם לי את המסך אצלך

כדי לראות האם אצלך רשומים דברים אחרים לגבי ''חיישני חמצן חם'' וגם האם האינפורמציה במסך של הemissions נראה שונה מאשר אצלי שיש הרבה כיתוב בצהוב incomplete וגם בלבן חיוור not available, ורק מעט בירוק complete.
מצרף תמונת המסך כדי שתוכל להשוות

 

חן 1111

Active member
לא זוכר. אני אבדוק את זה יותר מאוחר.

בכל מקרה, קודים של תקלה אתה חייב לקבל, מכיוון שאת האבחון עושה המחשב ברכב. המכשיר רק קורא את הקודים, והיה לי פעם קוד של ממיר קטליטי לא תקין.
לגבי גרפים, לא זוכר, נדמה לי שהיה לי גרף של חיישן חמצן.
גם אצלי חלק מהשורות צהובות באופן קבוע.
לא חושב שהמתאם קשור. זה בסך הכל מתאם תקשורת. המתאם במוסך גדול יותר כי הוא מקבילי, כלומר מעביר את כל החוטים למחשב הבדיקה, וגם כי הוא מיועד לעבודה קשה יום יומית אז החוטים עבים והבידוד מסיבי.
 
אשמח שתבדוק. מודה מראש.

תסתכל על המסך של הemissions.
האם אצלך "הירוק יותר אינטנסיבי"?
&nbsp
נראה לי שהתוכנה אצלי מאפשרת בעיקר לכבות את האתראה של הcheck engine...




 

חן 1111

Active member
מצרף. כמו שאתה רואה אצלי פחות מערכות מוצגות בירוק

הגרף בתמונה השנייה הוא מתוך מחולל גרפים שקניתי כתוספת לתוכנת הפרו. לא התעמקתי בזה, אבל אם שני הגרפים הם חיישן החמצן שלפני הממיר ואחרי הממיר, אז לפי הגרף הזה הממיר שלי לא מתפקד בכלל כי שני הגרפים כמעט זהים. ברכב תקין זה לא צריך להיות ככה.



 
נפלאות הן דרכי התוכנות השונות


דווקא אצלך ה o2 sensor heater מקבל ציון קומפליט כלומר התוכנה הדיאגנוסטית מתקשרת יפה עם חיישני החמצן החם.
האם לדעתך ייתכן שזה עקב רכישת תוכנת הגרפים הנוספת שביצעת?
אני שוקל לרכוש את 2 התוכנות עליהן המלצת. זה מתאים לתקלות אצלי שהן החיישנים החמצן החם ו/או הממיר הקטליטי.
&nbsp
האם אצלך דולקת נורת הצ'ק אנג'ין עקב תפקוד ממיר פגום?
 

חן 1111

Active member
לא. זה היה ככה גם לפני הרכישה הנוספת.

לא דולקת הנורה, ואין קוד תקלה, ובבדיקה בטסט התוצאות תקינות. בגלל זה כתבתי שאני לא בטוח שאני מבין נכון את הגרף. או שבדקתי בתנאים לא מתאימים (למשל ממיר קר).
אגב, זה לא חיישן חמצן חם, אלא חיישן חמצן עם חימום. ולא נראה לי שיש היום חיישן מסוג אחר.
 
גם אני העברתי הרכב טסט לפני כ4-5 שבועות

כיביתי את אתראת הצ'ק אנג'ין במוסך (אז עדיין לא קיבלתי את המתאם מהאי ביי) באותו היום וניגשתי לטסט. בדיקת הגזים בטסט נמצאה תקינה.
כנראה שהממיר עדיין לא מזייף מספיק כדי להכשיל בטסט. (קריאות חוזרת של p0420)
&nbsp
את הגפ''מ התקנתי לפני כשנה:
התקלה המשמעותית ביותר שהייתה לי כחצי שנה אחרי התקנת הגפ''מ והיא שהפלגים היו בלויים מדי. זה גרם למנוע לעבוד לא חלק וגם לבק-פראיירים.
המוסך היה אובד עצות: לא הבינו שמדובר בפלגים. המחשב לא יודע להתריע שהבעייה היא פלג. בנוסף, חשבו בטעות שהוחלפו לא מזמן. דיברו על שסתומים, סלילים, ואולי משהו נוסף ששכחתי.
בבדיקות במוסך איבחנו אז בלי קשר שחיישן החמצן המחומם התחתון לקוי ושיש להחליפו. (לא שאלתי אז מהו קוד התקלה של החיישן התחתון וגם בד''כ לא דלקה אז כלל נורת הצ'ק אנג'ין)
כל פעם איפסנו התקלה. כשקיבלתי החלק והגעתי להתקין לא נמצאה תקלה. כנראה שזה היה משהו שקיים לסירוגין. בכל זאת התקנתי את החיישן החדש.
&nbsp
כמה שבועות לאחר ההחלפה של החיישן, נדלק הצ'ק אנג'ין וקוד התקלה אובחן כ420
ומאז אני מסתובב סביבו. בינתיים לא החלפתי כלום. אני לא מרגיש שינוי בכוח של המנוע.
 

חן 1111

Active member
קוד 420 אומר באמת שהממיר לא מתפקד מספיק טוב

יכול להיות שהזיופים שהיו לך בגלל הפלגים דפקו את הממיר. בדרך כלל הסכנה הכי גדולה לממיר זה זיופי הצתה.
אתה יכול לנסות להציג בתוכנה את קריאות שני החיישנים, וכך לאבחן במידה מסוימת את החיישנים והממיר. כמו בגרף שצירפתי קודם.
 
למעלה