ממש לא , צריך תאונה רצינית בכדי לעוות את קורת האורך

גרירה על כביש היא הרבה פחות מאמצת את השסי
פעם אחת חילצו אותי במכות , המחלץ התחיל לנסוע כאשר הרצועה רפויה
כי 2 הגלגלים הקדמיים נפלו לבור . שום דבר לא קרה לרכב שלי .
 

WarDog

New member
ואני ראיתי רכב שנפגע בשלדה כי ניסו לעלות על מדרכה גבוהה

זה אומר משהו על כל הרכבים בעולם? (רמז: ממש לא)
 

enigo

New member
ואיך אתה יודע ששום דבר לא קרה לרכב? בדקת אותו במכון בדיקה

עם ציוד יעודי?
או שהפעלת את עיני הרנטגן שלך?
וזה לפני שדנים בזה שא' - לא הבנת את מה שאמר האנונימי (הוא דיבר על זה שכשגוררים רכב בעיגון בצד אחד, זה מפעיל כח צידי על הרכב ומפר את האיזון שלו בנסיעה בקו ישר) .
ב' - גם אם פעם אחת עשית משהו וזה לא גרם נזק, לא אומר שזה לא יכול לגרום נזק. אתה יודע כמה אנשים חוצים את הכביש בלי להסתכל לצדדים, או עוברים באדום? האם לשיטתך זה אומר שלא מסוכן לעשות את זה?
 
לפי התיאוריה שלך הרכב היה אמור להתפרק

או שהטמבון יעוף , או במינימום הדלת האחורית או מכסה מהנוע לא יסגרו או לא יפתחו
אנונימוס זה לא אנונימי , אז אל תפגין בורות גם בזה .
שום איזון נסיעה לא מופר .
שוב זה לא חוקי בישראל לכן חבל שאתם מברברים עצמכך לדעת .
גררתי 4 בולי עץ כאלו ששוקלים במינימום 400 ק"ג , בשטח אדמה לחה לאחר גשם עם טבעת גרירה תחתונה
של רכב משפחתי , קרעתי רצועה אבל היא לא הייתה איכותית , לרכב שלום

 

enigo

New member
גש בהזדמנות למכון בדיקה. ברר על הציוד שמשמש לבדיקות תקינות

שלדה. עקרונית רכב שמשוקם אחרי תאונה מחויב בבדיקות כאלו, אך זה לא תמיד קורה.
ואז, כשבודקים במכשור המדויק בהמשך מסיבה כלשהי, מגלים עיוותים מרשימים ברכב שנראה תקין לחלוטין - בלי רווחים מוגזמים ובטח בלי חלקים מתפרקים.
את המשמעויות של העיוותים הללו אני אשאיר לך להבין לבד. סתם בשביל הקטע.
וזה, כמובן, תוך שאתה שוב מתעלם מזה שהאנונימי לא דיבר על עיוות שלדה (אפשרי וקרה, אבל לא על זה הוא דיבר) אלא על זה שרכב שמופעל עליו כח א-סימטרי ביחס לציר האורך שלו, בהכרח אינו מאוזן. זה שאתה לא הרגשת שאתה נוסע באלכסון לא ממש אומר כלום. אתה גם לא מרגיש כשאתה נוסע בשלג לא כבוש במקום על השביל.
 

the annonymous

New member
מי דיבר על עיוותים בשלדה?

אני מדבר על עומס לא מאוזן.
&nbsp
אתה מדבר על עומס לא מאוזן. זה כמו להניע מגלגל אחד או לבלום רק בצד אחד.
&nbsp
 

WarDog

New member
מה היה לא ברור בשאלה?

למה ה"וו גרירה" לא באמצע אלא בצד? (אני כבר לא מדבר על זה שזו בכלל טבעת ולא וו, אבל זה כבר מחוץ לדיון).
ואני אוסיף עוד שאלה על הדרך, למה דווקא בצד אחד ולא בצד השני, או למה לא עושים שניים?
 
יש מכוניות עם 4 טבעות גרירה כנראה בגלל שיקולי חוזק

ברוב המכוניות יש 2 , לא באמצע.
אין שום בעיה לגרור את הרכב כאשר נקודת הגרירה בצד
ואפילו אין שום בעיה כאשר נקודת הגרירה של הגורר לא באותו
הצד של הנגרר . בסך הכל קצת יותר כוח על הרצועה .
 

enigo

New member
כח באיזה כיוון - אורכי או רוחבי? מה קורה כשמופעל כח רוחבי על

גוף?
 
האם שמת לב שבמבחני ריסוק מרסקים את הרכב בצד החזית ?

ולא באמצע
שאר הרכב נשאר שלם . אז משיכה מהצד לא מזיזה לרכב .
 

enigo

New member
האם שמת לב שאחרי מבחן הריסוק - הרכב מרוסק?

לא שזה רלוונטי לדיון, כי אתה עדיין מתמקד בנזק לשלדה, כשאנו ימי מדבר על עומס לא מאוזן בנסיעה כגורר/גרור.
 

the annonymous

New member
זה מיועד לגרירה של הרכב ולא לגרירה עם הרכב

בתקווה שתבין את ההבדל.
 
סקס היה מיועד לפרו ורבו , תראה מה קרה לו .

אני לא יודע על יעוד , אני יודע שאפשר לגרור איתו בלי שום בעיה.
ומה שאמר אניגו על הפיוז זה שטויות , הבורג הזה הרבה יותר חזק מנקודת העיגון
ברכב . אם מישהוא יצליח להפעיל יותר מידי כוח לא הבורג יתלש אלא נקודת העיגון .
כוח אדם אחד מספיק בכדי להתגבר על החיכוך של הרכב עם הכביש .
4 כוח אדם לחלץ אותו מבור מושלג שגלגל אחד שקע בו ( CX5 ).
 

enigo

New member
אני תוהה אם אתה באמת פתאום שכחת שהבעיה שלך היתה

שהוא התעקם - לא שהוא נקרע...
והרי אתה התלוננת שהיצרנים מייצרים את הבורג חלש מדי - משמע לדעתך הוא אמור לשאת גם עומסי צד.
עכשיו תסתכל על נקודת העיגון בשלדה, ונסה לחשוב מה היה קורה אם הבורג היה קשיח ולא מתכופף? מה כן היה מתכופף?
 
כן מפתיע אותי שחסכו כמה גרושים כאן

אם הבורג לא היה מתכופף אז כלום לא היה קורה
כמו שלא קרה כלום לאחר שמשכתי גם לאחר שהבורג התעקם .
גם הזוית לא כזו גדולה .
ולפני שתקפוץ , עמוד השער התעקם כי מיקסר בטון שפשף אותו
ולא בגלל שהפעם הלכתי על מינימום ( קורה לי לפעמים ) ושמתי רק חצץ בבור ולא בטון .

 

enigo

New member
אין לך מושג מה היה קורה אם הבורג לא היה מתעקם

בדיוק כמו שאין לך מושג מה היה נשרף אם הפיוז לא היה נשרף...
 
קונסטרוקציות וחוזק חומרים זה רחוק ממך

מי שמתכנן מכוניות אלו מהנדסים
אז סיפור קטן על מהנדסים ולא מעט מהם , כ 300 מהנדסים ו 150 הנדסאים וזה בשיגרה בתכנון תחנת כוח יש יותר עוד כמה מאות .
שתכננו את תחנת הכוח באשקלון . גמרנו לבנות אותה כולל תליית הדוד
ששוקל כמה מאות טונות . אני מסתובב בקומה השניה ובצומת של קונסטרוקציה
במרכז המבנה אני רואה פלאטה גדולה שמחברת בין כמה עמודים ודיאגונלים חסרים לפחות 100 ברגים . אף אחד לא מיהר לסדר זאת אולי זה לא סודר עד היום . זה קרה כנראה בתפר בין עבודת הקבלן לעבודת אנשי חברת החשמל = אנחנו .
בכדי לסבר את האוזן עמוד אחד כזה שוקל כמה טונות . פרופיל H בעובי 5 ס"מ .
אני לא אמר שמהנדסי רכב הם לארג'ים גדולים אבל
תסתכל על וו הקשירה ותסתכל על וו הגרירה ותלמד שוו הקשירה שאתה טוען שצריך לגרור איתו הרבה יותר חלש , בסך הכל ברזל בקוטר 8 מ"מ וגם לא קשור ישירות לקורת האורך , וו הגרירה עבה פי 3 וקשור ל"קורת האורך" של השסי .
בצבע כחול בתמונה .

 
מה שברור הוא שבפיוז חשמלי אפשר לתכנן בדיוק את נקודת הקריסה

בוו גרירה לא , יש מרווח ביטחון גדול ,
 
לסיכום, שמתי לב היום שלמכוניות עם וו גרירה אין וו קשירה

ולהיפך , למשל פורד קוגה או סובארו B4 .
אפשר לקרוא לשניהם וו גרירה
אז אניגו כל הקישקושים שלך על פיוזים וגרירה בטלים .
עוד משהוא , הוו גרירה האחורי שהתעקם היה ארוך , הוו גרירה הקדמי קצר הרבה יותר , אז אם הייתי מושך מקדימה הוו לא היה מתעקם , הנה עוד סיבה למות תאורית הפיוז ההזויה שלך .

 
למעלה