אתם רואים הבדל גדול בין הרכב הישראלי למיני מרצדס?

enigo

New member
אתה לא ממש ברור... הרכב של גוגל

הוא אבטיפוס לרכב אוטונומי נטול הגה. הסמארט (אני מניח שלזה התכוונת ב"מיני של מרצדס") הוא רכב רחב בהרבה, ועם יכולות גבוהות בהרבה.
הסיטי-טרנספורמר שבכתבה הוא פיתוח שעיקרו יכולת שינוי מפשק הסרנים תוך כדי תנועה, כדי לקבל ממדים קומפקטיים בעיר, ויציבות גבוהה יותר בנסיעה מהירה.
לא ממש יודע לאיזו טכנולוגיה גרמנית הם מתייחסים, כי הפיתוח הוא ישראלי לחלוטין. המימוש הספציפי - המנוע שנבחר, העיצוב וכן הלאה - הוא לא העיקר.
 

ANZ1

New member
הוא מאד ברור, זאת פרסומת שמנסה לגרום להשקיע אצלו

יש היום מאות פרויקטים כאלו בעולם,
בעיקר בסין ובמדינות אירופה הירוקות,
ויש כבר היום עשרות או יותר מכוניות סדרתיות כאלו שאפשר לקנות היום,
לא איזה פרויקט פיתוחי שהתחיל אתמול,
רכבים חשמלים ,עירונים, שמאפשרים להכנס לכל מקום, להתקפל, וכו
לפרויקט הישראלי אין שום יחוד, ובעיקר אין להם שום סיכוי להצליח,
כי בסוף אין להם את כל מה שצריך כדי לייצר רכב חשמלי עירוני, אין להם תשתית ייצור, שיווק, ייצור בטריות.
אם אפשר לשים כסף, שים כסף שזה פרויקט שיכשל.
כבר הרבה שנים יש מוצרים כאלו, ורובם עולים היום מתחת ל10 אלפים דולר - כ30 אלף שח.
הנה רכב חשמלי מתקפל מלפני 8 שנים
https://www.youtube.com/watch?v=MONIa4zdLdY
הנה כמה מלפני 3 שנים
https://www.youtube.com/watch?v=2B20sgxLmys
והנה עוד כמה חדשים, שאת כולם אפשר להזמין ולקבל
https://www.youtube.com/watch?v=sHneQurCmnE
 

enigo

New member
אתה מודע לזה שזה הרכב שבהודעה המקורית, כן?


ובניגוד לכל שאר כל הרכב המתקפלים (חלק גדול מאלו שהבאת הם סתם קטנים), הוא משנה את הרוחב, ולא את האורך...
בקיצור - פרטים זה דבר חשוב. נסה לשים אליהם לב...
 

ANZ1

New member
עכשיו שמתי לב לעניין ,הכתבה הסינית בלבלה

הבעיה העיקרית של זה, זה המחיר
מערכת כזאת תהיה יקרה, ולכן לא עונה על הדרישה הראשונה וזה מחיר זול.
רכב מתקפל זאת לא דרישה, זה פתרון לבעיה, ויש פתרונות אחרים לאותה בעיה.
ולכן אין להם סיכוי להצליח, אלא אם חברה סינית תרצה לקנות את הטכנולוגיה,
כי לבד אין להם סיכוי.
 

enigo

New member
הם חברת פיתוח, לא ייצור

הפטנט של הצרת הרכב זה מה שהם פיתחו ומוכרים בעצם. כל השאר הוא רק אריזה כדי שיהיה מוצר.
עובדה שאפילו את יצור הדגם הראשון, שייוצר במספרים קטנים, הם הוציאו ליצרן משנה.
 

ANZ1

New member
היחידים שירוויחו מזה (אולי) זה המנהלים שייקחו משכורת שנתיים

עד שיגמר הכסף
ואז זה יסגר,
למרות שאם הם במצב שהם מפרסמים באתרים כלכלים ופורומים כדי לגייס כסף ממשקיעים פרטיים, הם כרגע מפרסמים בגלובס, דה מרקר בניסיון לגייס כסף מהציבור,הם בבעיה הרבה יותר גדולה, בדרך כלל סטארט אפים פוטנציאלים, מצליחים בהתחלה לגייס כמה מיליוני דולרים ממשקיעים מוסדים ואנגלים, ושורדים שנתיים,
הם אפילו את זה לא הצליחו, כי זה פתרון לא טוב לבעיה לא גדולה,
אין לפתרון הזה שום סיכוי להצליח,
תעשית הרכב היא מאד שמרנית, ואף אחד לא יתעסק עם טכנולוגיה כזאת שמלאה בסיכונים ובעיות פוטנציאליות.
היתרון של זה קטן, העלויות גדולות והסיכונים עוד יותר.
 

enigo

New member
החברה קיימת כבר כמה שנים טובות

כך ש"משכורות" הם כבר משכו. אבל אם אתה חושב שזה מה שמניע סורטאפיסטים, אז אתה מפספס ובגדול (רובם היו מרווחים יותר ועובדים פחות כשכירים).
 

ANZ1

New member
לא אמרתי מה גרם להם להתחיל עם זה, אלא מה הסיכוי של זה להצליח

ב100 השנים האחרונות תעשיית הרכב מתקדמת לאט לאט,
רכב היום מאד דומה מכנית למה שהיה לפני 100 שנה,
ואין סיכוי שזה יהיה השינוי,
אפילו רכבים חשמלים כבר פיתחו לפני 50 שנה, ורק היום זה מתחיל לתפוס.
 

enigo

New member
מכוניות חשמליות היום לפני יותר ממאה שנה

בהתחלה אפילו ייצרו יותר כאלו ממכוניות בנזין.
ולמקרה שפספסת, תעשיית הרכב עוברת שינויים אדירים בשנים האחרונות, או יותר נכון - בעשור הקרוב.
כלי "תחבורה אישית", כמו הטוויזי למשל, מקבלים תשומת לב מוגברת, כך שבהחלט יש מקום לפיתוח הזה.
השאלה היא רק אם הוא יציע תמורה טובה ביחס למתחרים. האם יהיו לו יתרונות משמעותיים במחיר או בתכונות.
 

ANZ1

New member
הרכב הזה לא יכול להצליח

כי הוא לא עונה הדרישות שיש בפיתוחים חדשים
כל פיתוח חדש של כל מוצר חדש, צריך לענות על כמה דרישות הכרחיות
1. לעשות את מה שעשו המוצרים הישנים והמוכרים, במינימום פשרות,
טסלה הצליחה כי היא קודם כל פיתחה מכוניות טובות, בלי קשר לטכנולוגיה ולרכב חשמלי, טסלה היא מכונית שעונה על כל מה שיש ברכב חדש אחר, ביצועים, נוחות, פונקציונליות.
והרכב הישראלי המתרחב, מיועד רק ל2 אנשים בלבד, אחד מקדימה ואחד מאחורה (כמו אופנוע ולא מכונית), ועד מהירות מקסימלית של 90 קמש, מה שאומר שהוא לא יכול לעלות על כביש מהיר, והוא בעצם מחליף טוסטוס עירוני והוא בכלל לא מכונית, דרישה מינימלית מרכב חשמלי להצליח זה להיות עם ביצועים ויכולת של רכב מיני עירוני, ראה את הרכב השוודי החשמלי החדש, UNITI הוא קודם כל רכב פונקציונלי עם ביצועים וטווח של רכב קיים.
כי עגלות קניות עירוניות לשני אנשים יש בעשרות של שלל מוצרים סינים זולים שנמכרים בכל העולם.
2. קפיצת מדרגה טכנולוגית עם יכולות שעונות על בעיות אמתיות, וכאן הפתרון הוא לא כל כך משמעותי, יש פתרונות אחרים יעילים לפחות כמו זה.
3. אמין ויחסית זול- וברור שההמצאה הזאת תהיה רכב הרבה פחות אמין מרכבים קיימים בלי כל המכניקה הזאת וברור שהוא יהיה יותר יקר מרכב מתחרים.

עצם העובדה שמוסדיים ,קרנות וגופים שמחפשים להשקיע כסף בדבר הגדול הבא לא נותנים להם כסף, והם נאלצים לפנות לציבור מראה שהכסף החכם יודע שזה לא יצליח.
 
זה בדיוק מה שצריך ומה שאני חושב עליו כבר מלפני כמה שנים

רכב שלא יהיה הרבה יותר מ 2 זוגות אופניים מחוברים יחדיו .
 

ANZ1

New member
אתה תהיה מוכן לשלם עליו 130 אלף שח ?

כי זה מה שהוא יעלה בישראל עוד כמה שנים כשהוא יהיה מוכן לייצור
ומדינת ישראל תפסיק עד אז את ההטבה של רכבים חשמלים,
לפי האתר של החברה הרכב הבסיסי הערום ימכר לפני מיסים ב13 אלף דולר,
שאם נוסיף מעמ ומס רכישה רגיל של רכב אתה מגיע למחיר של 92 אלף שח,
ואם תקח דגם מאובזר ועם בטריה יותר גדולה תגיע למחיר של 18 אלף דולר שהם 130 אלף שח על הכביש בישראל.

בינתיים אתה יכול לקנות בישראל עכשיו רכב חשמלי סיני עירוני ב46 אלף שח
https://wheel.co.il/המכונית-החשמלית-העירונית-sunshine-m2-בישראל/
 

enigo

New member
הרכב הסיני שהבאת מוגבל לשישים קמ"ש

והחשמל בו מאוכסן בסוללות חומצה-עופרת...
הוא גם לא ממש מצטיין ברמת האבזור, הגימור והחומרים.
 

ANZ1

New member
לא נכון

יש 2 גירסאות, בגירסא היותר חזקה
המהירות המקסימלית היא 80 קמש
והבטריות הם ליתיום איון
זה כתוב בקישור שהבאתי
וגם הנה קישור של היצרן
https://www.todaysunshine.it/en/m2
ובכל מקרה, הרכב הספציפי הזה לא נושא השיחה
 

enigo

New member
התשובה היא בפרטים, ואין לנו יכולת

להכריע עם הנתונים שיש לנו.
צריך יהיה להשוות את המוצרים במציאות, בשימוש ולא רק ברמת דף הנתונים, כדי לדעת אם יש לו יתרונות או לא. מה גם שלא חסרות דוגמאות מוטוריות לכלים לא הגיוניים שזכו להצלחה רבה.
&nbsp
ועוד דבר - אתה משווה מחיר כיום, עם הטבות מס (ברכב הסיני) למחיר שיהיה לרכב הישראלי אם וכאשר יסירו את הטבות המס - ואין לזה כמובן שום משמעות
 
אני גם לא מוכן לשלם 50000 שזה הרכב של מגן דוד אדום .

זה בסך הכל צריך להיות ריקשה חשמלית , קלנועית מהירה יותר .
קצת יותר מ 2 זוגות אופניים מחוברים יחדיו עם בטריה יותר גדולה .
או 2 סאגווי עם כסא
 

enigo

New member
כמה עולה סגוואי לדעתך?

או לחלופין קלנועית טובה? עכשיו תוסיף מזגן - וכבר עברת את החמישים אלף ש"ח...
 
תמיד אמרתי שסגוואי זה בולשיט , באו הקורקינטים והוכיחו זאת .

2 סאגוואי מחוברים ביחד לא צריכים את כל הטימטום של חיישני / מנגנון היציבות , בסך הכל 2 קורקינטים מחוברים .
מזגן ? לרוכבים על קורקינטים ואופניים אין דרישה למזגן .
בעיר צריך כלי תחבורה זול קטן שיגיע למהירות 60 קמ"ש . פשוט בכדי להגיע מ A ל B ללא כל הסכנות של רכיבה על המדרכה או בכביש היות ואין שבילי אופניים ברוב המקומות .
. הייתי רוכב אופניים בעבר בין הראשונים שביצעו רכיבה בין עירונית . , היום לא נראה לי לרכב על אופניים בעיר.
לא מוצא חן בעיני לרכב על המדרכה ולרכב בכביש זה לא סימפטי בתנאים של היום .
 
למעלה