נהיגה במצבECO.כנראה רלוונטי לכמה סוגי מכוניות.מסקרנות

boriska1

Member
נהיגה במצבECO.כנראה רלוונטי לכמה סוגי מכוניות.מסקרנות

בוולוו יש כפתור,נהיגה ECO. בקצרה: לפי ספר הרכב חוסך כ5% מצריכת הדלק,הוא פועל רק במהירויות 65-140 קמ"ש,זווית עליה עד 6 מעלות, מפחיתה את פעולות המזג(אבל בהגדרות אפשר לבטל את זה), מבטל את בלימת המנוע.ועוד פרטים לא כל כך חשובים. יש קצת אי התאמה בין הטקסט האנגלי (ניתן לקרוא במערכת מולטימדיה באוטו) לבין ספר הרכב בעברית.
מנסיוני: זה חוסך הרבה יותר מ5% מהדלק,לדעתי כ20-30 אחוז.
מנסיוני, במצב של קרוז קונטרול הטורים הם תמיד מתחת ל2000, אם באותם תנאי נסיע,אבטל את מצב ECO, הטורים יהיו כ2500.
כאשר אני נוסע במצב ECO, יש לי הרגשה שהאוטו נוסע בהילוך גבוה יותר ממצב רגיל. אציין עוד פרט,רוב רובו של הקילומטרז" שלי, הוא בכביש 1,4 או 6, עם שימוש בקרוז קונטרול.
ועכשיו כמה שאלות:
א.מה זה "מבטל בלימת המנוע"?
ב.האם הוא באמת במצב זה נוסע בהילוך גבוה יותר? ואם כן האם יש לזה השלכות על המנוע והגיר? או על חלקים אחרים?
ועוד הערה:לא יודע איך זה במכוניות אחרות,אבל הנתון על צריכת דלק בוולוו "על הבנקט", לא תואם לשום דבר למציאות. כמובן במציאות צריכת הדלק גבוה בכ40%. כך אני חושב גם על הכתוב 5% חסכון במצב ECO,רק לכיוון ההפוך. אולי הם מתכוונים לצריכה הממוצעת.
אשמח מאוד אם חכמי הפורום יתנו דעתם בנושא
 

WarDog

New member
נסיון להסבר

"מבטל בלימת מנוע" = עובר לניוטרל כל פעם שעוזבים את הגז.
&nbsp
אני לא בטוח שבאמת חסכת 20-30% עם מצב ECO, מנסיון אישי (S60 2014) ההבדל הוא בערך 0.5-1 ליטר ל100 בשיוט רגוע (רק מגביל הירות ולא בקרת שיטות מלאה) תלוי בכביש ואופי הנהיגה.
&nbsp
החיסכון אולי מגיע ל 15% שזה גם מאוד מכובד.
&nbsp
דרך אגב המצב עובד גם מעמידה ולא רק 65-140 קמ"ש, הרכב מאיץ בצורה יותר רגועה.
&nbsp
אין לי מושג עד כמה משפיעה הנסיעה בהילוך גבוהה יותר על המנוע והגיר (לפי דעתי ההשפעה זניחה, כי אתה בכל מקרה נמצא בטווח הפעולה של אותו הילוך)
 

boriska1

Member
תודה על התשובה. הפער בינינו באחוזים,כנראה נובע מאופן הנהיגה

 
נשמע לי לא הגיוני מה שרשמת

הסברת: ''עובר לניוטרל כל פעם שעוזבים את הגז''.

זאת התנהלות מוטורית מסוכנת
&nbsp
גם מבחינת צריכת האנרגיה אתה מגדיל אותה כי כשהרכב נוסע ''על האינרציה'' אז אין צריכת דלק למשל כשאתה עוזב דוושת הגז בירידה. בשיטה שלך האוטו בירידה יהיה בניוטרל ואז ימשיך לצרוך דלק.
&nbsp
יש בזה גם סיכון בטיחותי במידה וצריך ל''חזור להילוך'' אם המערכת לא עושה זאת מספיק מהר. בנוסף הסיכון הבטיחותי הוא כי בירידה העומס על הבלמים יהיה גדול יותר.
בקיצור, בגלל שיש לזה כל כך הרבה חסרונות, אני בטוח שלא זה מה שקורה אצלו...
&nbsp
הדבר שמתקבל על דעתי שבנסיעה בלחיצה על דוושת הגז לא ימשוך הטורים הרבה מדי אלא המערכת תשתדל להעביר הילוך יחסית מעט מוקדם יותר (אבל, שוב, אם יעביר מוקדם מדי אז צריכת הדלק תעלה וגם המנוע ירעד ויכול לייצר נזק לרכב)
הכוונה כנראה בכיול לא ספורטיבי...
&nbsp
 

enigo

New member
כנראה שההיגיון שלך שגוי

כי באוקטביה (וכנראה גם בעוד מכוניות של הקונצרן) תיבת ההילוכים עוברת לניוטראל בנסיעה במצבים מסוימים. לא כל פעם שעוזבים את הגז - אבל לא מעט פעמים. זה אפילו מצוין בלוח המחוונים עם כיתוב יעודי, והסלד צונח לסרק.
זה כנראה גם מכריע סופית דיון מתמשך שהיה כאן בפורום אם עדיף לגלוש בניוטראל או בהילוך גבוה בהיבט צריכת דלק.
לגבי מצב eco בוולוו, למיטב זיכרוני הוא פשוט נשאר בהילוך גבוה במקרים בהם המצב הרגיל היה מוריד הילוך כדי לקבל יותר בלימת מנוע.
 

boriska1

Member
האם לדעתך,נסיעה בהילןך גבוה מהרגיל,עשויה לגרום

לשחיקה או בעיה אחרת במנוע או בגיר לטווח הארוך? למרות שככל הנראה הז בטווח
הנסיעה, כפי שכתב wardog?
 
ההיגיון שלי ברזל

אין מצב להוציא לN באמצע נהיגה אלא ממש לפני עצירה או בעצירה למשל ברמזור.
תמוה שמישהו מפקפק בכזה דבר.
&nbsp
אחרת כמו שרשמתי קודם:
צריכת הדלק תעלה
סיכון בטיחותי
בלאי מואץ לבלמים.
&nbsp
מי שלא מבין שיחשוב על כפתור עם פעולה הפוכה מנהיגת ספורט שבה מושכים הילוכים וכד׳
 

enigo

New member
אז בצד אחד יש אותך, ובצד השני את המהנדסים של יצרן הרכב

הגדול בעולם, שכנראה חושבים שזה חוסך דלק ולא מסוכן.
שכל אחד יחליט על מי הוא סומך יותר.
 
אתה טועה. המהנדסים ואנוכי חולקים את אותו הצד

ולהבדיל, בצד הנגדי יש אותך ואת שאר אלו שאינם מבינים את הפונקציה המדוברת.
&nbsp
מי הם למשל אלה שאינם מבינים, כל אלה שבדומה לך חושבים בטעות כי למשל בירידות ארוכות ותלולות כשהנהג בוריסקה1
מרים רגל מהגז ואז הוולוו שלו כביכול מעביר הגיר לN...


לא הייתי מהמר דווקא עליך שאינך מבין בייסיק שכזה
 

enigo

New member
אתה קראת את ההודעה שלי? מספיק שהיית קורא רק אחת מהן, כדי

להבין שאני לא מדבר על בוריסקה (אלא אם אתה חושב שוולוו היא יצרן הרכב הגדול בעולם).
קרא שוב את ההודעה שלי מה-12.2 בשעה 8:06 - בסקודה, במצבים מסוימים, הגיר עובר לניוטראל תוך כדי נסיעה. יש אפילו חיווי בלוח המחוונים.
בקיצור - בצד אחד המהנדסים של קונצרן פולקסווגן, ובצד השני אתה.
 
אתה יודע לומר באילו מצבים?

אחרת אתה לא מצליח לשלול את מה שאני רשמתי ובנוסף אתה לא תורם לדיון כאן.
 

enigo

New member
וואלה? איך בדיוק העובדה שיצרן רכב

שילב ביחידת ההנעה שלו מצב שבו תוך כדי נסיעה התיבה עוברת לניוטראל, לא שולל את האמירה שלך ש"אין מצב להוציא לN באמצע נהיגה אלא ממש לפני עצירה או בעצירה למשל ברמזור"?
כי העובדות בשטח מראות שלא רק ש"יש מצב", אלא שיש גם מי שמיישם אותו.
 
האם אתה עושה עצמך?

אני מנסה להבין באילו מצבים זה קורה. ואתה מסתפק בלטעון שזה קורה...
בוא ננסה לרדת לשורש העניין ולפחות להבין מתי זה לא יקרה.
&nbsp
המערכת נועדה לשפר את החיסכון בדלק, נכון?
&nbsp
אם ככה זה לא יקרה בירידה ארוכה ותלולה כי צריכת הדלק בN תהיה גבוהה מאשר בהילוך.
&nbsp
עכשיו בואו נחשוב באילו מצבים העברה לN תחסוך בדלק...?
 

enigo

New member
הנה, בלי לשים לב, אתה קובע קביעה בלי שיהיו

לך נתונים...
מי אמר לך שבירידה ארוכה עדיף להישאר בהילוך וגז על פני ירידה בסרק, מבחינת צריכת דלק?
וברוב הירידות, כדי לשמור על מהירות שיוט בין עירונית, צריך לתת קצת גז,כי בלימת המנוע חזקה מספיק כדי להאט את הרכב. קח למשל את הירידה מירושלים מערבה על 443 - בסרק לא צריך כמעט לגעת בבלמים (אולי ליטוף קל באזור תחנת הדלק), בעוד שאם נשארים בהילוך צריך להיות על הגז כמעט כל הדרך.
אז איזה מצב יותר חסכוני? כנראה שמהנדסי פולקסווגן בדקו ומצאו שחסכוני יותר לעבור לסרק.
ולגבי הסקודה - ראיתי את החיווי נדלק בשיוט בין עירוני במצבים שבהם עזבתי את הגז. לא ניתחתי את הפרמטרים המדויקים - אבל זה לא היה רק "ממש לקראת עצירה".
 
נראה לי שהניסיון שלי שונה...

אני נוסע הרבה במורדות המערביים של הרי המרכז בואך מערבה לאיזור החוף.
אני מתפתה לקרוא לנהיגה בירידות הללו, ''גלישה'', כי הרכב הידני בהילוך הגבוה ביותר, במהירות גבוהה, אינני בולם כלל וגם אינני לוחץ על הגז בכלל ואני מתרשם שהמהירות נשארת קבועה כל הירידות הארוכות (ולפעמים אני אפילו מאיץ ללא גז כשהרכב בהילוך!) וכמובן צריכת הדלק הריגעית נשארת על 0.
אצלי כל הזמן התצוגה היא על הצריכה הרגעית.
וגם אם בירידות יש האטה במהירות נניח תאורתית בין 150 ל120 זה עדיין בתנאים שהצריכה הרגעית הרשומה היא 0 (ליטר ל100קמ)
&nbsp
יתכן כי סגנון הנהיגה שלי תומך בחיסכון מקסימלי באנרגיה קרי אינני משתמש הבלמים בירידה בכלל, וגם לא בפיתולים מהירים (אני מביט רחוק קדימה ועובר נתיב מבעוד מועד כדי שלא לבלום) וגם אני מקפיד על ערכי ל''א שמתנגדים להתפחסות של הצמיג במימדים כפי שקיימת כנראה אצל רובכם.
&nbsp
אתה בוודאי תסכים איתי שבהילוך N הצריכה הרגעית אינה 0.
&nbsp
חוץ מזה יש עניין נוסף שמייתר את הויכוח בינינו: בוריסקה1 במפורש רשם כי יש הוראה בספר הרכב שלא ללחוץ על התוכנית המדוברת (אקונומי) בירידה או עליה אלא רק במישור. הוא מפעיל בקטעים מישוריים של כביש 6.
בתנאים כאלה כמובן בלימת המנוע מבזבזת אנרגיה ולכן בתנאים אלה אתה צודק ואכן רצוי להוציא לניוטרל.
האם ראוי שאנסה את זה גם אני. נניח האצה ל120-130, קלאץ', N והמתנה שהמהירות תחזור ל90 ושוב חוזר חלילה...
מעניין האם לא יותר חסכוני לנסוע במישור הפתוח במהירות 80-90 עם מינימום גז וכנראה צריכת דלק של 3.3-3.5ליטר ל100קמ, לפחות ככה זה אצלי בתנאי מישור פתוח שכזה
 

enigo

New member
מוזר... בדיוק היום נסעתי בדיוק בכבישים שאתה נוסע בהם בדרכך

מערבה, והתיבה האוטומטית עברה לניוטראל (או הפרידה מצמדים - אין לי באמת דרך לדעת) כמה וכמה פעמים. פעם בירידה שאחרי אבו גוש, פעם באזור שער הגיא ועוד פעם אחת באמצע.
האם הרכב שלך - מנוע אלף והכל - מציע בלימת מנוע כל כך נמוכה שגם בשיפוע קל, נגיד אחרי שער הגיא ולפני שהכביש פונה ימינה לכיוון לטרון, הרכב שומר על מהירות בלי גז? נשמע לי מאוד לא סביר.
 

boriska1

Member
כל מה שאני יודע,זה סיבובי מנוע וגם זה בערך,כי אין שעון סיבוב

מנוע באוטו,יש מין פס המראה במרווחים של 1000. בעמידה סיבובי מנוע הם 1000.
מאז שכתבתי את הפוסט נסעתי עוד כמה פעמים במסלול. רק פעם אחת שמתי לב שהאוטו מאיץ בירידה וסיבובי מנוע שלו הגיעו ל1000.ללא קשר לסיבובי מנוע, הייתי צריך להאט.לחצתי על ברקס ואז גם בימת מנוע נכנסה לפעולה,ובהמשך סיבובי מנוע היו בערך 1500,למרות שהייתי במצב ECO. גם בהמשך הנסיעה לא הגיע לטורים של 1000.כאמור אני נוסע עם קרוז קונטרול. עשיתי כמה "ניסויים", אני מעביר ממצב ECO, למצב רגיל,באותם תנאי נסיעה יש הבדל בסיבובי מנוע של כ500. הבעיה עם נסיעת ECO,לדוגמה מאתמול,הייתי צריך מזגן והוא מחליש אותו. לפי ספר רכב, אפשר להתגבר על הבעיה בהגדרות. לא הצלחתי לעשות את זה,במוסך יעזרו לי.
באופן כללי,הופתעתי מאוד מצריכת הדלק, כ13 ק"מ לליטר, מחוץ לעיר. בעיר לא הצלחתי לבדוק.
 
למעלה