פלשינג למנוע ותוסף דלק, כן או לא

daniel22001

New member
פלשינג למנוע ותוסף דלק, כן או לא

פלשינג למנוע ותוסף דלק, האם לא יועיל אבל לא יזיק, או שיכול להזיק?
רכב טויוטה 2013 מטופל בזמן. בהתחלה במוסך יבואן, לאחר מכן במקומות אחרים אבל עם חלקים שהבאתי (שמן קסטרול, מסנן מקורי). כשטיפלתי במוסך יבואן המליצו על פלשינג ותוסף דלק. האם יש יתרון כלשהו לזה או שזה רק עוד דרך להרוויח כסף על הלקוחות?
מצד שני, אם יש חשש שזה יכול לגרום לנזק, איך במוסכי יבואן ממליצים ומנסים לדחוף את זה?
השאלה מתייחסת ל 2 המוצרים, פלשינג ותוסף דלק.
במידה ושמים תוסף דלק, האם עדיף לפני הטיפול או אחרי הטיפול?
במוסכים שמים את התוסף לאחר הטיפול (אבל ממילא אין אופציה אחרת שם, כי זו ההזדמנות היחידה שיש להם להציג את המוצר).
ואם עדיף לפני הטיפול, כמה משמעותי ריקון ככל האפשר של מיכל הדלק עם התוסף לפני הטיפול?
ועל הדרך, איזה מוצר כדאי? של BG, מוטול, יורול?

תודה רבה
 

חן 1111

Active member
קודם כל, אם החומרים איכותיים, לא יכול להזיק

פלשינג מנקה את המנוע מבוצה ומשקעים במערכת השמן.
בעיקרון, אם המנוע מטופל לפי הוראות היצרן, אז לא צריך. אני בחיים לא עשיתי, ומכוניות אצלי עושות לפחות 300 אלף ק"מ.
תוסף לדלק יכול רק להועיל. הוא לא מנקה את מיכל הדלק, אלא את מערכת הדלק והמזרקים ואז נשרף במנוע יחד עם הדלק. כך שאין מה לרוקן אותו, ולא משנה מתי שמים אותו.
התוספים של BG נחשבים טובים.
 
פלשינג אתה יכול לעשות DIY , אז תעשה אותו יותר קצר

בכדי לגרום נזק אתה צריך להתאמץ הרבה יותר מאשר פלאשינג
לבדוק מה המצב בנושא בוצה? אני יכול חשוב רק על פירוק אגן השמן
נראה לי מיותר.
אני חושב שאין תחליף לניקוי מצתים ע"י פירוקם.
תוסף לא יכול לנקות אינג'קטורים
 

enigo

New member
איך הליטוש ינקה לכלוך שמצטבר בתוך המזרק

מה גם שאני ממש לא בטוח שליטוש ראש מזרק, חלק עדין ומדויק מאוד במכוניות מודרניות, זה רעיון טוב. הסיכוי לפגוע בו גבוה מדי לטעמי.
השריה בחומר ניקוי והברשה הן פתרון מקובל יותר, אבל עדיין כזה שדורש פירוק המזרק - וגם זה לא תמיד כזה פשוט היום, בטח לאדם מן הישוב.
לכן שימוש בחומר ניקוי המעורב בדלק הוא עדיין השלב הראשון המומלץ.
 

חן 1111

Active member
נראה לי שאתה מתבלבל בין מזרקים, מצתים, ושסתומים

שסתומים היו מלטשים פעם כמו שכתבת. כבר לא עושים את זה יותר. וגם זה כדי לתקן את השחיקה, לא כדי לנקות.
מזרקים של מנוע בנזין אי אפשר לפרק כדי לנקות וגם לא צריך. מנקים עם תוסף. תוסף טוב בהחלט יכול לנקות מזרקים, גם תאי שריפה, וגם משקעים על שסתומים, וכל זה בלי לפרק כלום.
 
אם המנועים מחזיקים 400000 ויותר ק"מ בדרך כלל

אז לא צריך
אבל נתקלנו גם כאן בפורום במנועים שהלכו בטרם עת לעולמם , ממש צעירים .
קורבורונדום זה רק במקרים של שיפוץ.
 

daniel22001

New member
מה המטרה בניקוי מצתים?

הכוונה לניקוי פלגים בצורה פיזית? לפרק ולנקות?
מה זה עושה? זה משפיע על הנסיעה? על צריכת דלק?

תודה
 
כאשר פלגים מלוכלכים זה משפיע על איכות הניצוץ

ולכן גם על הבעירה , כן קצת משפיע על צריכת הדלק .
 

חן 1111

Active member
לא צריך לנקות מצתים. זה שייך להיסטוריה

אל תקשיב יותר מדי לעצות של הנמלה. גם הוא שייך להיסטוריה.
אם המנוע תקין ומטופל, צריך רק להחליף את המצתים לפי הוראות היצרן.
 
כלומר המנוע פועל בתנאים אופטימליים כל הזמן

זה מה שאתה אומר ? כלומר השריפה מושלמת בכל מזג אויר ?
 

enigo

New member
במנועים מודרניים, עם מערכות בקרה

שכוללות שפע חיישנים, התשובה היא שדי קרוב לזה, כן. מספיק קרוב כדי שכמעט ולא יצטבר לכלוך על המצתים.
פעם היית "קורא פלאגים" כדי לדעת אם המנוע מכוון כמו שצריך, היום פלאגים נראים כמעט חדשים כשהם מוחלפים (בהנחת מנוע תקין). המתכת נאכלת - אבל נשארת נקיה.
 
כנראה שלפחות ישראל עם אקלים אופטימלי

אני הייתי זקוק לניקוי פלאגים לאחר 30000 ק"מ .
לא מאוד מלוכלך אבל הפריע בתנאים של קצה הסקאלה .
כן כנראה שהיצרנים מצליחים בנושא של מניעת מנועים מצלצלים ונקישות של שסתומים.
אבל היות וזו פעולה פשוטה של DIY אז זו לא בעיה לעשות זאת .
 

enigo

New member
יכול להיות שבמדינות עם תנאי קור קיצוניים

ובמצב של הרבה נסיעות קצרות, מצטבר פיח. כאשר המנוע קר פעולת הבעירה פחות טובה - לכן גם תנאים כאלו יכולים לקצר את חיי הממיר.
 

daniel22001

New member
מצתים מלוכלכים קשורים לצלצולים ונקישות מהמנוע?

אלו תופעות עשויות להיות כתוצאה ממצתים מלולכלים?
במוסך לא בודקים מצתים בטיפולים, נאמר לי שרק כשאגיע ל 90 אלף זו הפעם הראשונה שבכלל מתעסקים עם זה.

תודה
 

enigo

New member
הצטברות פיח על המצתים או בתא השריפה

יכולה לעודד צלצולים/נקישות. הפיח נשאר לוהט בין פעימת עבודה לפעימת עבודה, ומתפקד למעשה כמצת להט. הוא גם תורם להעלאה של יחס הדחיסה האפקטיבי, מה שגם מעודד דטונציה.
 
למעלה