ANZ1

New member
יותר מזה, יש ממש יחס ישר

ככל שמאפשרים לאנשים "לחשוב" "להחליט" או לעבור באדום ככה יש יותר הרוגים מתאונות דרכים זה ממש יחס ישר, ואלו הנתונים.
 
אני מעריך את האינפורמציה שאתה מביא לכאן

אתה משדרג הדיונים כאן.
אבל, לצד האינפורמציה, הפעם הוכחת שחסרה חשיבה.
בנורבגיה יש ערפל כבד ראות לקויה ולכן יש אולי היגיון להיות חד חד ערכי כמו שאתה הגדרת את זה.
בארצות אירופה האחרות אין חד חד ערכיות כזו אלא יש מקום להשתמש במיומנות הנהג כדי לאפשר לתנועה לזרום באופן אופטימלי תוך כדי בטיחות טובה של המשתמשים בכביש.
אל תשכח שבנורבגיה צפיפות האוכלוסייה נמוכה, צפיפות הרכבים נמוכה, ובהחלט יתכן שתדירות החלפת האורות ברמזור היא בתדירות גבוהה שהמשמעות שלה לא מאוד רחוקה מלהבדיל תמרור עצור לכל הכיוונים

&nbsp
צריך להיות לך ברור שהרבה יותר פשוט להיות חד חד ערכי כי זה משפר בטיחות אבל זה נעשה על חשבון קיפוח הזרימה של התנועה.
לא בכדי האופציה לפנות באור ירוק שמאלה היא בו זמנית עם נסיעה באור ירוק לבאים ממול כי אלו שפונים שמאלה רואים בקלות יחסית את המגיעים ממול וזה כמובן חוסך זמן. תזכור שהאופציה האחרת היא להמתין ולא לנסוע כלל שמאלה עד שתקבל ירוק רק כאשר הרמזור לבאים ממול יהפוך להיות אדום.
&nbsp
החוכמה היא לאפשר התקדמות במינימום עצירות כלומר מקסימום זרימה אבל זה בתנאי שאתה יכול לסמוך על הנהגים ומיומנותם.
&nbsp
אני כנראה שייך לנהגים הארצישראלים ששונים ממרבית הישראלים. אני רכבתי על אופנוע שנים ארוכות ולמדתי שאני לא סומך לא על רמזור ירוק ולא על רמזור אדום לכן אני כנראה candidate מצויין לשיטה לפיה הנהג מקבל אחריות וגם חירות.
כרוכב אופנוע רכבתי תמיד עם המוטו אם אין אני לי, מי לי וידעתי תמיד שאני צריך לסמוך על עצמי לבדוק את הכל מסביבי ב7 עיניים.
&nbsp
הייתי תמיד הזריז מכולם על הכביש הציבורי אבל גם הזהיר מכולם בכביש הציבורי וכך ידעתי לנצל את האופנוע ככלי נוח שימושי זריז אבל גם בטיחותי למרות היעדר הטמבונים.
&nbsp
 
בטח שיש כאלו שאפילו לא מדברים על להגיע בשלום ליעד

קל וחומר להגדיר נהג טוב כאחד שמגיע ליעד בשלום, אלא כל מיני קישקושים מוטוריים כמו שאתה מקשקש על מיומנות נהיגה, שישנה או איננה .
בצרפת אם זה מתאים להם אז שיבושם להם
אני חושב שדו גלגלי כבד צריך לתפוס את המסלול שלו, לתפוס נתיב .
ברוסיה יש דבר דומה , בכביש דו סיטרי עם שוליים רחבים משאיות יורדות לשול
בכדי לתת למכוניות לעקוף .
בישראל צריך בכל מקום גדר הפרדה מבטון . מסקנה מהרבה תאונות .
 
אתה באמת נטול מושג. אשמח ללמדך

ההפרדה הבינתיבית עבור אופנועים שנוסעים בין הנתיב השמאלי ביותר לזה שמימינו קיימת למשל בצרפת. זה דורש מיומנות שאינה נחלת הישראלי המצוי.
&nbsp
גם שאר הדברים שכתבת אינם נכונים:
לא אחזור על הכל. אתן רק עוד דוגמה אחת. לתשומת ליבך, למשל, אני רשמתי
כי פנייה ימינה ברמזור אדום מותרת אם אין החרגות ואז מה אתה עושה?
רושם כתגובה שזה לא מותר בכל המקרים?
הלו... הרי זה בדיוק מה שאני אמרתי.
&nbsp
האם הוויכוח הוא לשם הוויכוח?
&nbsp
תראה, ברור לי שלא אשכנע אותך אבל אני נשאר בעמדתי שכל קשר אמיתי בין הנהג הישראלי לנהיגה אמיתית הוא מקרי בהחלט.
&nbsp
עוד הוכחה היא גם בתחום החברתי/מוטורי.
הזכרנו את ספרד איטליה צרפת יוון ועוד. כמות הכלים הדו גלגליים ביחס למכוניות שם עולה עשרות מונים ממה שאצלינו. וממה זה נובע?
גם כן מניוון מוטורי.
כאן אופנועים זה מוקצה, איחסה.
כשזה מוקצה/איחסה אז יש לגיטימציה חברתית כלכלית לכך שהביטוח יהיה יקר (ואחזקת אופנוע הופכת להיות נטל יקר עד כדי אבסורד) כי עלות הפגיעה הגופנית ברוכב מושתת על הרוכב ולא על הנהג האשם. זה מייקר את הביטוח לאופנוע והסיבה היא המוטוריקה המנוונת שבארצינו הפקוקה.
רק בארץ בה הנהג כל כך גרוע, ויחד עם זה הוא חושב עצמו לסביר ואף טוב מזה, רק בה מתפתחת עויינות משמעותית כלכלית חברתית כנגד הרוכב.
&nbsp
ולמה?
כי הנהג הגרוע מרבה לפגוע ברוכב. הוא מאשים את הרוכב ואינו מבין כי הוא עצמו, הנהג, לא יודע לתקשר כהלכה עם הסביבה...
 

enigo

New member
אה... צרפת זה כל העולם המערבי?

כי לפני כן תיארת זאת כאילו זה המצב בכל מדינות המערב.
לגבי הפניה ימינה - אמרתי במפורש שזה לא קיים בכל המדינות, והוספתי שגם היכן שקיים, זה לא תמיד מותר. אצלנו פשוט עושים משהו אחר - מסלול נפרד עם רמזור צהוב. אז מה ההבדל הגדול?
בקיצור, אתה מוזמן לחטוף דו"ח על חריגה בקמש אחד מהמהירות המותרת, או לנסות לציית למהירות שמשתנה כל שני ק"מ בכבישים צדדיים, או להתמודד עם כבישים שאין בהם שום אפשרות לעצור בצד מלבד במקומות שהוגדרו לכך (כולם דוגמאות נפוצות באירופה) - ואז נדבר על "מתירנות"...
 
צרפת זה לא כל העולם המערבי

אבל המוטוריקה הצרפתית עולה על זאת שלנו.
&nbsp
מסלול נפרד עם תאורה צהובה מהבהבת זה אותו דבר אבל כמותית זה בטל ב60 אצלינו לעומת ארצות העולם. זה הליקוי אצלינו.
ואין אצלינו זרימה בפנייה שמאלה בירוק עם זכות קדימה וכו' וכו'.
מצאת נחמה פעוטה ברמזור צהוב מהבהב לימין ואין לך מענה לפניה לשמאל.
הפנייה לשמאל מסובכת יותר וקשה יותר לביצוע. שלא כמו בפנייה לימין, בפנייה לשמאל כיווני התנועה המנוגדים חותכים זה את זה. המיומנות הנדרשת גבוהה יותר ועל כן לישראלי זה אסור.
&nbsp
לא בכדי לא השבת לילעניין האופנועים כי ההתייחסות החברתית תחבורתית כלכלית חוקתית עליהם בארצינו אומרת הכל על האומה שהמוטוריות שלה אומללה.
&nbsp
 

enigo

New member
"החוק המערבי/כלל עולמי" - זו היתה ההגדרה שלך

משמע כל העולם המתקדם נוהג בדרך מסוימת, ורק בישראל אחרת. והנה מתברר שלפחות בסעיף הזה, דיברת רק על צרפת...
אבל רגע, אם אתגרי נהיגה שמציב החוק בפני הנהגים הם ביחס ישר ליכולת הנהיגה (התזה שבנית לגבי הפניה שמאלה במקביל לנוסעים ישר ממול - אגב, סידור שיכול ליבש את הפונים שמאלה, ויכול ליצור הרבה מצבים מסוכנים. יצא לי לראות לא מעט "כמעטים" בצמתים כאלו), אז החוק בישראל, שמתיר לאופנוענים להשתחל בין מכוניות, ומאתגר כל הזמן את הנהגים והרוכבים בזיהוי הכוונות והפעולות של מי שסביבם, בעצם מעיד שאנחנו רוכבי/נהגי על...
 

WarDog

New member
החוק הישראלי לא מתיר לאופנואנים לזגזג בין רכבים, האכיפה כן

החוק הישראלי מתיחס לרוכב דו גלגלי כמו לרכב (אמור להישאר בנתיב במיד ומסומן כזה על הכביש), הבעיה היא המשטרה לא אוכפת את זה (ראה מה קרה לפני מספר שבועות שניסו לאכוף ופתאום צצה מחאה נגד האכיפה).
 

enigo

New member
האכיפה לא היתה על זגזוג, אלא על רכיבה בשוליחם

והחוק לא אוסר על נסיעת אופנוע במקביל לרכב אחר באותו מסלול.
 

WarDog

New member
ראה תקנה 122

נסיעה בצד רכב אחר תק' (מס' 3) תש"ל-1970
&nbsp
122. הרוכב על אופנוע או תלת-אופנוע לא יסע בצדו של רכב אחר, לרבות אופניים או אופנוע, אלא כדי לעקפו או לעבור על פניו כדין.
&nbsp
&nbsp
 

enigo

New member
נו, סבבה. הרי אף אופנוען לא נוסע סתם במקביל

אלא כדי לעקוף.
בשורה התחתונה, טעית לגבי החוק בישראל.
 

WarDog

New member
לא טעיתי, אתה מפרש את נושא ה"עקיפה/מעבר" בצורה שונה

לפי הבנתי נתיב מוגדר כחלק מהכביש אשר נועד לתנועה של כלי רכב אחד אחרי השני (רק אחד) או שני אופנועים, ולא שילוב בין הסוגים.
&nbsp
וזה בלי להתיחס לחלק שמחייב את העקיפה להיות ללא סיכון והפרעה לרכבים אחרים (מבחינתי רוכב אופנוע שמזגזג בין נתיבים יוצר הפרעה וסיכון לשאר משתמשי הדרך).
 

enigo

New member
איך הבנתך את הגדרת הנתיב מסתדרת עם זה שמותר לעקוף רכב כאשר

יש קו לבן - כל זמן שלא חוצים את הקו הלבן?
לפחות כשאני עשיתי תאוריה - זה היה המצב. זוכר ספציפית את הנושא כי התפתח דיון על האם החוק אוסר לעקוף כשיש קו לבן - או אוסר לחצות קו לבן, ולמרות שהבוחן טען א', הוכחתי לו שזה דווקא ב'.
אומנם עברו כמה שנים מאז, אבל אני בספק אם זה השתנה.
 

WarDog

New member
זה אומר שהנעקף לא נוסע בנתיב מסומן

בנתיב ממוצע אין מספיק מקום למעבר שני רכבים אחד ליד השני.
 

enigo

New member
יש גם יש. נתיב מקובל הוא ברוחב של שלושה מטרים. שפע מקום

לרכב ברוחב מטר שבעים ואופנוע ברוחב מטר (בעיקר כשלכידון מותר לבלוט מעבר לקו הלבן - רק לגלגל אסור לחצות את הקו. נותן עוד איזה 30-40 ס"מ).
 
תנאים מכבידים דווקא מורידים תאונות

ואם לא נוח לך רוסיה להשוואה יש את הודו החמה ולא מושלגת ששם אותו אחוז הרוגים בשנה כ 100000 גם בערך פי 100 מישראל .
יש חוקים שונים כמובן ותפקוד שונה של רמזורים מאשר בישראל אבל המקומיים נולדו לסיטואציה הזו .
פניה שמאלה כאשר יש לתנועה ממול אור ירוק גם כן .
ומעגלי תנועה לא ברורים ועם 2 נתיבים . לך תצא מהמעגל כאשר אתה בנתיב השמאלי כאשר יש עומס תנועה . למה אתה בנתיב השמאלי , כי בכביש לפני הכניסה למעגל היית בצד השמאלי ואין אפשרות לקחת את הנתיב הימני .
עזוב הרוגים , תאונות של נזק בלבד הייתי רואה כמעט בכל יום , נשיקה קלה
טמבון פגוע וכיוצא בזה . וזה למרות שאם אתה עושה תאונה כזו אתה צריך לחכות למשטרה שעות , בלי להזיז את הרכב גם אם הוא מפריע לתנועה , בלי זה אין החזר מהביטוח .
אז אניגו יכול להסתלבט על התיאורים שלהנהיגה שלי כאשר הייתי חדש ברוסיה ,
וכן מפתיע אותך שנהגים עושים דברים שלא יעשו .
אבל עשיתי שם עד כה 100000 ק"מ בלי תאונה.
 

ANZ1

New member
מאיפה אתה ממציא את כל השטויות האלו ???

עוד לא כתבת עד היום עובדה אחת נכונה,
יש לך בראש גלגל שמסתובב וממציא מספרים ?
בהודו מתים בשנה 300 אלף אנשים בתאונות דרכים, לא 100 אלף,
בהודו מתים פי 1000 אנשים בתאונות דרכים מאשר בישראל,
ובאופן יחסי לאוכלוסיה, בהודו מתים פי 6 אנשים בתאונות דרכים מאשר בישראל
22 אנשים על כל 100 אלף אנשים מול 4 בישראל.
 

ANZ1

New member
אולי תביא את הנתונים של 1900 ?

אז מתו פחות אנשים בתאונות דרכים,
אבל אולי יותר בתאונות פילים,
ב2018 מתו בהודו 299 אלף אנשים בתאונות דרכים
 

mkr

Member
טבעת הגרירה מיועדת לשני דברים בלבד !!!

1. העמסת רכב על משטח/גרר (כשגלגליו מסתובבים)
2. עיגון של הרכב בהובלות ארוכות (למרות שכבר לא משתמשים בזה).
הוא לא מיועד לגרירה של רכב אחר. יכול להיות שהוא יחזיק מעמד במשיכה של רכב שגלגליו תקינים אבל בוודאי שלא ניתן לחלץ איתו.
 
למעלה